Етажна собственост - между танц със саби и етажна гроздова - тема 4

  • 77 726
  • 763
  •   1
Отговори
# 585
  • Мнения: 149
Ето от ЗУЕС :
Фонд "Ремонт и обновяване"

Чл. 50. (1) Общото събрание на собствениците или на сдружението създава и поддържа фонд "Ремонт и обновяване".

(2) Средствата във фонда се набират от:

1. (изм. - ДВ, бр. 57 от 2011 г.) ежемесечни вноски от собствениците в размер, определен с решение на общото събрание съобразно идеалните части на отделните собственици в общите части на етажната собственост, но не по-малко от един процент от минималната работна заплата за страната."

Попринцип в месечните такси не е включен "ФОнд Ремонт и Обновяване",това е отделно перо.ОСВЕН,ако не ОС не е гласувано.Повечето кооперации не събират този фонд,а тези които го правят адмирации.Така,че ако имате въпроси свързани с това,дали в месечните ви такси за чистачка/асансьор/освеление,влиза и този фонд го насочете към ДОмоуправителя.

# 586
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 41 966
Много благодаря на всички за бързите отговори. И последен въпрос, по тази таблица  в моята квадратура трябва ли да включа тези 7.04кв.м при изчислението или не? В нот.акт има и един ред в който се казва че имам и 15/583.63 идеална част. Това много не го разбрах, но останах с впечатление че това е земята. Според вас тя дали е включена някъде или и нея трябва да я смятам.

можеш да сметнеш всичко.
и те после да оспорят всичко.
и да се проточи дълга и мътна.

а можеш да вземеш справка за разпределението на идеалните части във вашата етажна собственост, която никой да не може да оспори.
избор винаги има.

валери, абсолютно си права - в месечните такси не е включен "фонд ремонт", защото е отделно перо и се разходва по други правила.
няма "освен ако..."!
поддръжка и текущи разходи (например за сменен ключ във входа, или за сменено стъкло...) са поддръжка, а не ремонт и се плащат от месечните такси.

# 587
  • Мнения: 5 170
Мне, при нас си събират от самото начало - една част за текущи, други се трупат за ремонти. Преди години поне имаше натрупани няколко хиляди от месечните такси. И в предишните две квартири беше така, но там сумите бяха малки и реално при всеки по-сериозен ремонт собствениците трябваше да плащат. 

# 588
  • Мнения: 149
ехеее,няколко хиляди лв остатък,звучи несериозно и то за такса 10лв на човек,аз лично мога да Ви направя сметка за 6 етажна сграда/15 апартамента какви са разходите.Винаги имаме някакъв остатък края на годината 100-200лв макс,с който се покриват годишната сертификация на асансьора,други дребни повреди,смяна на крушки,закупуване на препарати за почистване и др. дребни ремонти.

# 589
  • София
  • Мнения: 249
Той и домоуправителя е един от тези, които живеят в апартамен от 100 кв. И той се мъчи да ме убеди, че дори и да плащаме по закон разликата ще е в стотинки, даже си мислел че можело аз да плащам повече тъй като той по закон и нотариален акт не притежава земя от кооперацията. Няма нищо в моя документ. Пише че копувам апартамент 62.40 кв. м примерно, изба 1.88 кв. м и общи части 7.04кв.м или общо 69.90 всичко. Има дадено в нот. акт колко е разгърнатата площ на кооперацията и колко е земята. Намерих разни таблици за изчесления на база тази информация, но искам някой запознат да ми потвърди  дали мога да се хвана за тях. Щели да ме дават в общината, защото съм отказвала да плащам, а аз им казах че ще платя когато ми изчисляр по закона. Не съм съгласна аз в апартамент 60 кв и сме двама души да плащам наравно с тези, които са 4-5 човека и живеят в 100кв.Говоря за фонд ремонт не за месечните консумативи и такси.
W ob]inata nqma kakwo da te dawat ...  поискай им копия от протоколите от общите събрания (с химикал да пише на копието - вярно с оригинала и подпис от домоуправителя) в които е описано как се разпределят таксите. Длъжен е да деда ... и го поискай писмено - като молба го оформи и оня да ти се разпише кога го е получил...

# 590
  • Мнения: 5 170
Valerie, абсолютно си е сериозно, дискутирано е на общи събрания. 10 лв. на човек, само от един етаж се събират 60-100 лв. месечно, офисите плащат повече, 8 етажа ставаха над 1000 лв. месечно, които в никакъв случай не се изразходват всичките за режийни.

Purple, звучи ми като пълно изнудване "не притежава земя от кооперацията". Първо - то обикновено е право на строеж върху земя, второ - разпределя се по всички собственици. Я да си покажат всички нотариалните актове и да се види кой какво има.

# 591
  • Мнения: 1 569
Не е изключено да притежават земя, ако е строено на обезщетение или е включена в нот.акт, но какво от това?
Няма отношение към ЗУЕС.

# 592
  • Мнения: 76 004
Така, няма нищо общо. Има отношение към данъците, но не и към поддръжката на сградата....

# 593
  • София
  • Мнения: 249
малко за четене - http://www.архитект.bg/1041105110541043/11
най-добре си е по нотариалните актове на всички да се разисква кой какво притежава.

# 594
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 41 966
малко за четене - http://www.архитект.bg/1041105110541043/11
най-добре си е по нотариалните актове на всички да се разисква кой какво притежава.

от линка

Цитат
Всеки самостоятелен обект в сграда по закон притежава процент идеални части от общите части. Изчисляването на идеалните части изисква изцяло собствена тема, защото там кашата е огромна.

# 595
  • София
  • Мнения: 249
точно затова (с болда) е добре с нот. актове да се "работи"
А инък има какво да се научи от останалия текст Wink

# 596
  • Където е сърцето
  • Мнения: 411
Не мога да отворя линка който е даден.Защо така,само при мен ли е така?

# 597
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 41 966
маркирай целия линк, до 11 включително
http://www.архитект.bg/1041105110541043/11

# 598
  • Русе
  • Мнения: 1 822
Здравейте, имам въпрос.
На общо събрание на входа беше взето решение да се събират пари за заплата на касиер и домоуправител. Сумата, която ще им плащаме не е малка, а хората, които живеем във входа сме малко - 30 човека. Беше решено тези пари за заплати на касиера и домоуправителя да се разпределят на човек, а не на апартамент. Почти във всички апартаменти живеят по 1-2 човека, само в 3 апартамента сме 4 човека /2 възрастни + 2 деца над 7 годишна възраст/. Така се получава, че ние плащаме 4 пъти повече от апартамент с 1 човек. На мене не ми се струва, че това е редно, защото касиерът веднъж звъни на апартамент да събере парите без значение 1 или 4 човека живеят в този апартамент.
Какви други аргументи да изтъкна пред съседите, така че да ги убедя тази такса да се разпределя на база апаратаменти във входа, а не на база брой живущи.

# 599
  • Мнения: 76 004
Възнаграждението на касиер и домоуправител е такса, която спада към управление на общите части, а не е към фонд ремонт.
Правилно е да е на брой ползватели събирането й, както се събират по принцип тези такси за управление и поддържане на общите части. Към тях спадат още парите за чистачка, за ток на стълбището и др. подобни.

Аз бих предложила вместо да се събират пари от всеки живущ, просто домоуправителя и касиера да ги освободите от заплащане на весечните такси, които събирате във входа.

Интересно ми стана, колко лева възнаграждение им гласувахте?

Общи условия

Активация на акаунт