Правилно са ти казали. Обща характеристика в аутистичния спектър е недобро абстрактно мислене, а от там недобри умения за генерализиране. Ако усвоят поведение на едно място и в определена ситуация, примерно, имат проблем да приложат наученото в друга подобна ситуация или на друго място. Просто наитсина трябва да им се помага в реална обстановка. (Аз лично се чудя какво точно правят аутистичните деца в сесия при психолог в кабинета му и какво точно научават?!)
Аз също живея в чужбина и тук аутистичните деца също не ходят при психолог за терепефтиране. Има обаче специлист, който работи на място - в ДГ, в училище. Има образование в областта на проблеми в развитието, но не се води психолог. Не знам какъв е еквивалента на български и дали има отделно название за такъв специлист. В зависимост от нуждите на детето може да е по-често или не толкова с детето, помага при изготвяне на програма, заедно с учители и родители, по която да са ангажирани вички. А ако децата са в специлизрани училища, там също работят такива специалисти. Отделно са логопедите и окупейшънъл терапефтите (това кинезист ли е на български!?)
П.С. Според новата официална класификация вече има само аутистичен спектър. Предполагам и в БГ ще започнат да я прилагат скоро, ако още не са. Ще отнеме време да навлезе навсякъде. Да се актуализират пък статии, особено в интернет - съвсем.