Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 29

  • 146 907
  • 923
  •   2
Отговори
# 900
  • Мнения: 74
Здравейте !!!
Тази сутрин ми е казал
Искам пасти
И
Искам балони
Летя направо! Много целувки на всички!

# 901
  • Пловдив
  • Мнения: 14 449
Стела, а колко разбираше непосредствено преди да започне да казва думи и кога беше това, ако помниш? "Проговорил" първи думи ли значи?

# 902
  • Мнения: 35 972
Време е за нова тема, моля някой да я пусне.

# 903
  • London
  • Мнения: 6 732
Браво на малкия човек, само напред и нагоре.

Ето го и моя письоран, ех тоя татееее бе.....голяма любов към пустия му тате. Тате се разложи като го изненадах с видеото хахха

https://www.facebook.com/china.kostadinova/videos/2181504615209715/

Само да се допълня по темата проговорил, защото ходя на уърк шопове и там тези неща сме ги учили. Проговорило е едно дете, когато почне да ползва езика социално, ако е на фаза автопилот да си говори само нещо без да е в обръщение към човек не е проговаряне. Тоест има говор, не е нямо, но няма социален език. Когато почне да прави обръщения то тогава се счита за проговорило и вече речта варира отначало от прости думи, до фрази от две думи, после три и тн, следват отговори на въпроси и въпроси....разширяване и обогатяване на езика. Ехолалията е период ...., който е е добър знак донякъде, защото детето се опитва да общува, иска да излезе от автопилота и речта ползваща се само за успокоение. После следва открадване на тези думи и вкл. в личен речник, това казват е най-най-най трудната фаза при децата от спектъра и за жалост понякога трябва много време за да се премине. Ако я преминете все едно Еверест е изкачило детето, успех!


Последна редакция: вт, 12 юни 2018, 12:53 от La Catrala

# 904
  • Мнения: 74
Стела, а колко разбираше непосредствено преди да започне да казва думи и кога беше това, ако помниш? "Проговорил" първи думи ли значи?

Здравей. Той до преди 1 година абсолютно нищо не разбираше(сега е на 6 и 2 месеца). Дори на името мн рядко се обръщаше. Думи почти никакви мама тати не, само дедедефе такива, миналото лято започна да си повтаря думи от детски например : пъпеш пъпеш пъпеш, без да осъзнава какво е това. И септември октомври един ден както си бяхме в леглата започна да повтаря след мен думи-повтори най малко 100 и тук не лъжа защото около половин час повтаря след мен. Аз успях и го записах на тел. изпратих го на нашия специалист в София и той ми каза че сега не трябва да го напъвам а спокойно, ако иска ще повтаря ако не не. Зашото можело и обратния ефект да се получи. От нова година някаде го почнах на дървени пъзели -плодове животни превозни средства фигури. Март април започна да ми казва като сядаме да учим син кръг
Зелен квадрат, аз сега се радвам че се опитва да прави прости изречения.
Вече посочва от 1 месец но това което знае, а за сега не са много нещата, но важното е че напредваме.  В разбиране започва вече да разбира, обръщасе на името, като му кажеш не знае. Но имаме още много път да извървим! ☺

# 905
  • Мнения: 530
Стела Петкова, много се радвам за вас, това си е страхотен напредък. Някакви добавки давате ли?
Моята дъщеря е на 4,7 г., но една думичка не иска да каже и ми се струва, че винаги ще си остане така.
На заведения ходим с нея, тя обича тълпите, музиката, шума, заведенията. За 20-30 мин можем да я прилъжем да гледа нещо, но предпочита да се разхожда, да разглежда по масите, да танцува в средата на ресторанта, но аз съм на мнението на Ла Катрала, че колкото повече го водиш с теб навсякъде, толкова повече се социализира Simple Smile
За това без да ми пука от никой и нищо я мъкна с мен по детски площадки, магазини, заведения, улици, метро. Виждам, как понякога говорят за нас хората, случвало се е да бягат в ужас с децата си, да я обиждат децата, но аз тъпо и упорито продължавам да я водя по площадките.

# 906
  • Мнения: 74
Стела Петкова, много се радвам за вас, това си е страхотен напредък. Някакви добавки давате ли?
Моята дъщеря е на 4,7 г., но една думичка не иска да каже и ми се струва, че винаги ще си остане така.
На заведения ходим с нея, тя обича тълпите, музиката, шума, заведенията. За 20-30 мин можем да я прилъжем да гледа нещо, но предпочита да се разхожда, да разглежда по масите, да танцува в средата на ресторанта, но аз съм на мнението на Ла Катрала, че колкото повече го водиш с теб навсякъде, толкова повече се социализира Simple Smile
За това без да ми пука от никой и нищо я мъкна с мен по детски площадки, магазини, заведения, улици, метро. Виждам, как понякога говорят за нас хората, случвало се е да бягат в ужас с децата си, да я обиждат децата, но аз тъпо и упорито продължавам да я водя по площадките.

Никога нищо не съм давала, защото ме е страх.

# 907
  • London
  • Мнения: 6 732
Виждам, как понякога говорят за нас хората, случвало се е да бягат в ужас с децата си, да я обиждат децата, но аз тъпо и упорито продължавам да я водя по площадките.

На такива бих спокойно им казала, че и те ще имат внуци и не се знае.....!!!!

# 908
  • Мнения: 530
Виждам, как понякога говорят за нас хората, случвало се е да бягат в ужас с децата си, да я обиждат децата, но аз тъпо и упорито продължавам да я водя по площадките.

На такива бих спокойно им казала, че и те ще имат внуци и не се знае.....!!!!
И аз бих им го казала, но къде ти ще се разправям с простаците. Последния случай беше в парка, където дъщеря ми сяда до едно дете в парка и започва да си играе с пясъка и си говори на нейния китайски и майката, като подхвана нейното дете- бързо да си ходим, хайде то е станало време за обяд, хайде по-бързо. На мъжа ми му стана обидно за пореден път и вика " Гледай ги бягат, като дявол от тамян, защото виждат, че изглежда голяма, а не говори", но моята максима е " На който не му харесва, да става и да си заминава".
Миналата година на площадката другите майки също ме гледаха с подозрение, защото детето ми е вече 3,6 г., а си ходи с памперс и се държи, като бебе, но като им разказах лека-полека, какво е аутизма, как си скъсваме гъза от работа с нея /с извинение за израза/, барокамера, добавки и те някак погледнаха с други очи на нас и започнаха да обясняват на децата си "как тя не говори, но иска да общува с тях и трябва да играят с нея", започнаха да я канят по рожденни дни, за да я приобщят, да казват на децата си "я дай новата ти играчка и на нея, за да поиграе. Покажи, как точно се играе с нея". Това е голям плюс за нас и децата ни.

# 909
  • London
  • Мнения: 6 732
Те пък в 21 век да не са чували толко, че да се налага човек да им обяснява. Невежи хора! Жалко, че сте далеч иначе щяхме да се радваме на срещи за игра както сме в близка възраст.

# 910
  • София
  • Мнения: 4 178
Стела Петкова, Браво на детето

Последна редакция: ср, 13 юни 2018, 13:18 от rimar

# 911
  • с.Николово, обл. Русе
  • Мнения: 707
За съжаление много малко са хората, които знаят за аутизмът. Да, чували са, но само до там. Докато мечката не заиграе в техния двор никой не проявява интерес към нея.
Радвам се на малките Ви големи стъпки момичета.

# 912
  • Мнения: 530
За съжаление много малко са хората, които знаят за аутизмът. Да, чували са, но само до там. Докато мечката не заиграе в техния двор никой не проявява интерес към нея.
Радвам се на малките Ви големи стъпки момичета.
Така е, то и аз си бях невежда до преди известно време относно аутизма. Бях прочела и чувала, но докато на мен не ми се случи да навляза дълбоко в дебрите му нямаше, как да знам всичко това.
Най-смешно ми беше с един татко на площадката, който гледа-гледа и вика - аз пак не мога да разбера, какво е това. Тя някакъв проблем с езика ли има, не може да го мърда ли Satisfied

# 913
  • Мнения: 35 972
Време е за нова тема, моля някой да я пусне.

# 914
  • London
  • Мнения: 6 732
Аз имах желание да пусна тема, но не можах да се оправя с това как да добавя линк към тази тема към новата, по същия начин както е било с предходните. Та се отказах.

Маги, аутизма не е само проблеми с говора, това съвсем не е определящо. Аутизма е поведение най-вече, познавам дете с аутизъм, което владее три езика по-добре от дете с няколко години по-голямо от него примерно. Познавам и такова, което говори в норма, от нашата група в градината е....общо взето самото неговорене не идва от аутизма, а по-скоро от съпътстващи проблеми като апраксия например, сензорни проблеми, експресивна и рецептивна реч, хеперактивност с дефицит на внимание в комбинация и тн. Повечето деца имат по няколко проблема сборно. Те детето, което споменах, че говори има сериозни проблеми с поведението си......истерии, лесна възбудимост, агресия, бягане от градината, константно непослушание и неизслушване на околните и тн. И да ви кажа факта, че говори не прави нещата по-лесни, защото се вписва колкото и някой с 3 думи в устата. Най-важно е поведението.....за да се прецени колко си функциониращ, езика също, но той е на по-заден план. Тоест да можеш да разбираш как е устроен света и правилата, примерно умението да пресечеш улица, да знаеш, че огъня не се пипа, че не се скача от 3 метра, 4е не се лута сам нанякъде безцелно, изобщо да имаш усещане за самосъхранение и разбиране, тези неща, ако индивида ги умее и други сходни говори за наличие на интелект, важно е и не обема, а разбираното на казаното, познавам и дете което винаги ще ти отговори на въпроса, защото просто трябва.. вкусни ли са сополите, които то си бута в устата, то вика да....., това 10 ли е като му со4иш цифрата 3 , то вика да...!!! Та борете се за разбиране, езика е ценен само и единствено, ако върви след разбирането и куп други неща. По-ценно е да няма агресия, да има по-малко истерии, да има по-лесно пренасяне от една дейност в друга, да има реципрочност като се опитваш да стигнеш до детето. За мен адекватното поведение е много по-важно от говора и заради това считам и поведенческата терапия като далеч по-важна за едно дете в спектъра, само дето всички се фокусираме основно в думите.

Общи условия

Активация на акаунт