Сега, девет месеца по- късно, след консултация март месец при д-р Христова( невролог) и по нейна препоръка задължително посещение на детето в детско заведение и логопедия, можем да се похвалим със следния напредък:
( Според нея става дума атипичен аутизъм, не е поставяла диагноза, изрази предположение)
Детето прави опити да говори. Казвам "прави", защото не свързва думи в изречение, но употребява такива по предназначение. Грубо, използва около 100- 150 единични думи ( 2г.11м)
Но когато иска нещо или е неразбрана и е по- лесно да крещи и да хвърля всичко..
Сочи с пръст, разбирането се подобри значително, изпълнява команди, дори сложни, но все още има доста , което може да се желае в тази насока; носи предмети, знае животни, плодове, зеленчуци, частите на тялото, не разпознава още цветовете.
Няма проблеми с непознати места и хора, стига да е с някой близък за нея човек. Играе с пясък и наужким ( храни и вози кукли например).
С деца не се заиграва толкова,но в ДГ се адаптира сравнително лесно.
Повтаря и имитира вече, както звуково, така и двигателно. Научи се да духа свещ, но не може да подскача. Други проблеми няма, стълбите- слиза и се изкачва, редува краката.
Ходи на пръсти.
Миналата година бях на 99% сигурна, че става дума за детски аутизъм. Сега не знам какво да мисля..
На обследване за момента няма да я водим, така решихме, ще изчакаме още малко. На фона на другите 3 годишни деца обаче е назад, но пак сме доволни от напредъка
Имаме проблем с концентрацията , не се спира на едно място и не си задържа вниманието си върху нещо за повече време)
Моля за Вашето мнение, тъй като в темата пишат майки с опит, какво мислят за нашия случай.
На логопед ходи 3 пъти седмицата, замисляме се за психолог..
Хубаво е че детето ти имитира,казаха ни че това е много важно при нашите дечица...Моят син първо научи цветовете на английски,сега вече ги казва не много добре на български...Добре че спряхме детските на английски,от тогава имаме значителен напредък...
Хубаво е да направите обследване,ще ви се дадат насоки върху какво да работите....Иначе логопед и психолог задължително... В градината също може логопед и психолог да се занимава с детето
Аз 1 година мотаех детето си по доктори,накрая се спрях и започнахме работа с логопед и психолог,но всичко което сме постигнали става много бавно и с много търпение.
Моят син и досега не си задържа вниманието ,но му сменям игрите като видя че му омръзва.. Редим пъзели,караме коли,четем буквите,брои до 10,рисуваме човече и всякакви геометрични фигури,вече назовава животните и така