Слънчево-усмихната 195-та пролетно-лятна немска тема.

  • 60 834
  • 737
  •   1
Отговори
# 630
  • Немция
  • Мнения: 7 796
В България не си спомням да се е оценявало участието, преди не се възпитаваше активно и инициативно общество, затова и тук се чудим как може участието да се оценява и то с толкова голяма тежест. Няма да е лесен училищния път, почвам да свиквам с тази мисъл. Големият ми син, второкласник, е много свито дете в клас и макар да е напред с училищния материал, неговата стеснителност ще го смъква надолу- предчувствам го. Ще обяснявам, ще го съветваме, но не знам дали поне първите години ще може да надскочи себе си.

# 631
  • Germany
  • Мнения: 8 806
То да беше само до характера на детето, с мед да го намажеш... Големият ни син дойде тук в 3ти клас от английско училище. Първите 6 месеца учителката му говореше с него на английски. В 4ти клас 1вият срок получи 1 минус по английски, като на нито един тест не е имал дори 1 грешка. Учителката знаеше, че обмисляме билингуал клас в местната гимназия и този минус беше от огромно значение. Не му попречи, така или иначе избрахме друго училище, но лошият привкус остана... И въпреки, че тази година 1-2 учителки според мен му дадоха повече, защото го харесват, продължавам да смятам, че това е несправедливо и погрешно.

# 632
  • The QC to be!!!
  • Мнения: 5 345
Скрит текст:
То да беше само до характера на детето, с мед да го намажеш... Големият ни син дойде тук в 3ти клас от английско училище. Първите 6 месеца учителката му говореше с него на английски. В 4ти клас 1вият срок получи 1 минус по английски, като на нито един тест не е имал дори 1 грешка. Учителката знаеше, че обмисляме билингуал клас в местната гимназия и този минус беше от огромно значение. Не му попречи, така или иначе избрахме друго училище, но лошият привкус остана... И въпреки, че тази година 1-2 учителки според мен му дадоха повече, защото го харесват, продължавам да смятам, че
това е несправедливо и погрешно.
Мони, като дете което лично е минало по този път, мога да ти кажа със 100% сигурност, че в Бг. не е по различно, както и в щатите, пак личен опит.

Последна редакция: пт, 28 юли 2017, 19:24 от Baby*

# 633
  • Мнения: 1 163
Напълно съм съгласна със Сбъдваща, че системата тук не е идеална, но пък и ние трябва да се приспособим към нея.
Имам страхотен късмет с голямата щерка, пу пу. С нея опознавам немската образователна система и съм благодарна, че е изключително отговорно, умно и разбрано дете. Тази година / седми клас/ единствено се наложи да ѝ помагам с презентацията за хранителните разстройства. По другите предмети дори не знам какво учат.Flushed Винаги знае, че може да попита при проблем и да намерим решение. Точно обратната ситуация е обаче с брат ѝ. То е също много умно и любознателно дете, но предпочита да рита топка пред това да чете или напише старателно домашните.Wink Знанията му са за гимназия, но мързелът му и нежеланието да захване с нещо допълнително, ми създават доста главоболия. Дала съм на него и на себе си няколко месеца, за да вземем решение как ще продължи в училището.

# 634
  • Мнения: 11 519
Училищната система не е идеална, изобщо. Но щом сме се хванали на хорото, ще го играем по техните правила.
Идиотии колкото искаш. Вече ми е ясно защо толкова много родители избират реал, въпреки гимназиалните препоръки.
Да, родителската помощ е важна, иначе детето не може да покаже потенциала си напълно и да бъде оценено реално. Има учители, които си вършат работата перфектно, всичко се изяснява и упражнява в клас, и родителската помощ не е необходима. Има и обратното - в час се маркира, всичко останало се оставя за вкъщи. Тази година буквално преподавах математика на седмокласника вкъщи, учителят им се оказа странно същество, което мяташе по някоя формула без разяснения и караше на вицове и шегички. Затова пък тестовете му бяха мега трудни и масово класът е с тройки и четворки. Силно се надявам другата година учителите по основните предмети да са читави. По немски се оценяваше по красота и симпатия. Съвсем буквално. Нейсе.
Но и има един момент, в който детето трябва да спре да търси и разчита на родителска помощ и да започне да се справя само, да рови и търси, да чете допълнително и да изяснява само неяснотиите.  Грубо казано - в клас се дават между 50 и 80 % от необходимото като инфо и знания, изискват се 100% и нагоре. Детето трябва да е много самостоятелно, самоотговорно и дисциплинирано, а в пубертета масово не са такива. Борим се и ние, гимназистът ни не е от отличниците, трудно дете е, не е любимец на учителите си, кара труден пубертет. Средният от септември е в същата гимназия като брат си, надявам се на по-успешно представяне, детето е по-лек характер, смостоятелен и амбициозен.
Имаме си няколко куриозни случки с големия, които са ме отказали да ровя и натискам за оценки. Най-очебийното беше миналата година по спорт. Изпитваха ги на всички отборни спортове и слагаха отделна оценка по вид спорт. Един ден пристига шашардисан и ми казва - писаха ми 3минус на хандбал. А той тренира хандбал сериозно, тогава беше в 2 отбора, голмайстор и основен играч, хандбалът е голямата му страст, спортна натура е и тренираше също плуване, беше в отбора на талантите. Същата седмица имаше РС и в удобен момент попитах учителя по спорт за това. Отговори ми, че детето няма отношение към предмета, който преподава, нямал уважение към спорта като цяло, а в отборните спортове искал да изпъква и да се откроява. Аха... махнах с ръка и приключих.
Същият опит мога да споделя и аз.
Откровено мога да кажа, че към 8-9 клас се очовечват напълно и си понасят кръста на избора гимназия сами - тук-таме се налага помощ в търсенето на конкретна информация, когато на голямата компютъра е зает, а големия има нещо да рови из търсачките.
Има изключително откачени даскали, има такива, които въобще неглижират състоянието на класа и се държат с учениците като си измет, хем са в гимназия. Има и такива, които само при смяна на настроението на детето, ми се обаждат да ме питат има ли някакъв по-сериозен проблем.
Смяната на училище - от гимназия в гимназия не е проблем, стига да са с еднакви програми. Иначе може да се наложи да повтаря класа заради разлика във водещите езици. Но и това не е болка за умиране.
Смяната на средата понякога се отразява доста благотворно.

# 635
  • Мнения: 240
Това за ролята на родителите при усвояването на учебния материал беше съобщено съвсем официално при нас. Имахме среща, на която се презентираха различните видове училища след 4-ти клас. Съвсем ясно беше казано да се подготвим не само за 3 и 4-ти клас,но и за гиманазията да учим заедно с децата. В трети клас правиха обширна презентация на книга и реферат за животно по ХСУ. Трябваше не само да четат, а и да говорят без да поглеждат в написаното.
За спорта - има деца показали сериозни постижения на спортните празници, скачат, тичат рекордно. Но имат 2 или 3 по спорт, защото ги изпитват да танцуват например и са скачали по-високо на танца, отколкото учителката е показала  Laughing
Всичко е много субективно.

# 636
  • Мнения: 9 052
Извинете за първичното ми изказване, но тогава защо е това училище, след като се очаква всичко да се обяснява вкъщи... Учителите ще ни проверяват как се справяме с децата. Така ми звучи.
 ...
това ако го възприема логично като училище изобщо, в световен мащаб ... бих казала , че не е ок , но не мога да предложа по -добро решение за всички, за цялата мулти класова, културна, национална и каква ли не смесица. В момента се кара по средното аритметично. Какво да се прави.

Ако коментара е за немските у-ща, аз се учудвам, защото в България се дават и се даваха много пари за частни уроци, кръжоци, курсове, алианси, подготовки и какво ли не ...

Невероятни случки в у-ще колко ми се струпаха. Както каза една приятелка ако нещо и куца на някоя даскалица в даден ден да приемам , че не е била @уважена@ съпружески и затова е вкисната и да не и се връзвам .

Единственото, което може да се направи е да се работи с детето.
ДжейДжей и ние имаме проблеми с малкия. Не се води. Прави всичко, но ако иска и ако не го караме. Ужас. Но пък аз при него очаквах да прочета какви ли не забележки и да ни пратят на помощни часове ... а аз гледам отличник според скалата с която ги оценяват и отлична характеристика . Е, падна ми шапката . Голяма работа са децата. 

# 637
  • Мнения: X
Аз, като начален учител в България,  винаги, винаги оценявам участието в час. И винаги поощрявам участващите. Дори по-свитите и срамежливи дечица се отпускат и вдигат ръка и говорят пред съучениците си. По всички предмети,  включително и математика, която определено не е едно решение на задачата в тетрадката. И смятам, че трябва да има екип Учител - Родител, защото ако само едната страна полага усилия, за детето е много трудно да успее.

# 638
  • Мнения: 240
В Германия наистина се пишат по-ниски оценки на фона на девалвацията на шестици в България. Дори само с немски двойки в свиделството, в Байерн се счита за много добро постижение, особено след 3-ти клас нагоре. Мисля, че в нашето основно училище няма деца с оценки само 1-ци дори само по трите основни предмета (немски, математика, хсу).

# 639
  • В страната на мечтите
  • Мнения: 745
А по колко деца са в клас? Извинете ме за невежеството, ученическите неволи са много далеч от мен още, но чета с интерес за разликите в образователната система. Ако са по 30 деца, не виждам как всички по равно ще успяват да взимат участие в един 45мин. час...

# 640
  • Germany
  • Мнения: 8 806
В началното училище са 27-29. В гимназията 20-25.

# 641
  • в сърцето на един мъж...
  • Мнения: 12 877
В началното училище са 27-29. В гимназията 20-25.

Зависи от гимназията, при нас са 31, в началното бяха максимум 25

# 642
  • Мнения: 9 052
Намерих това https://www.lehrerfreund.de/schule/1s/muendliche-noten-beurteilung/2313
дано е полезно.
Има 115 коментара нчкои доста интересни, например 19

Hier noch ein anderes Beispiel, wie mündliche Schülerleistungen (vor allem in der Oberstufe) beurteilt werden können: Es handelt sich zwar nur um ein Muster, jedoch hätte diese Aufstellung den Vorteil, dass kaum ein Schüler mehr auf die Idee kommen würde, dass gute mündliche Noten lediglich ein Produkt von Laberei und Sympathie sind:

0 Punkte: Der Schüler kann dem Unterricht nicht folgen. Seine Beiträge sind unbrauchbar oder fehlen gänzlich. Er kommt auch mit Hilfen nicht weiter.

2 Punkte: Der Schüler folgt dem Unterricht, kann ihn allerdings nicht voranbringen. Er kann den unmittelbar behandelten Stoff auf Aufforderung benennen. Der Schüler bringt Grundkenntnisse mit, diese kann er jedoch nicht anwenden oder darauf aufbauen. Seine Beiträge sind im ganzen nicht mehr brauchbar.

5 Punkte: Der Schüler wiederholt freiwillig den Stoff der vorigen Unterrichtsstunde und kann sich an Daten und Fakten weitgehend richtig erinnern. Reproduktionsleistungen werden regelmäßig und weitgehend vollständig geleistet. Er hält den Unterrichtsfluss trotz Unsicherheiten nicht merklich auf. Mit Hilfestellungen kann er Standardaufgaben sinnvoll bewältigen: es bestehen keine Zweifel an der Brauchbarkeit der Beiträge.

8 Punkte: Der Schüler verfügt über ein solides, anwendbares und anschlussfähiges Grundwissen. Er ist in der Lage, Standaraufgaben nahezu vollständig und sicher zu bewältigen. Den Unterricht bringt er mit durchdachten Beiträgen voran, wobei sein Überblickswissen ihm
 hilft, Sachverhalte angemessen zu verorten. Seine Beiträge sind meist freiwillig, in jeder Hinsicht jedoch brauchbar und sinnvoll.

11 Punkte: Der Schüler verfügt über ein fundiertes und vernetztes Grundwissen, welches ihm hilft, uch schwierige Probleme souverän zu lösen. Kleine Ungenauigkeiten fallen nicht ins Gewicht. Er ist engagiert und auch willens für sehr komplexe Probleme mit Hilfestellungen Lösungsansätze zu finden. Der Schüler ist eine Stütze des Kurses.

14 Punkte: Der Schüler verfügt über ein herausragendes Grund-und fächerübergreifendes Allgemeinwissen und kann selbst die schwierigsten und neuartigsten Probleme selbständig und souverän lösen. Er ist hochmotiviert und steigert mit seinem Sachverstand, seinem kreativen und analytischen Denken das Kursniveau. Sollten kleinere Flüchtigkeitsfehler oder Unebenheiten auftreten,so untersteichen sie nur den hervorragenden Denk-und Arbeitsprozess. (=> Fehler entstehen nicht aus Unwissenheit, sondern aus “Genialität”.)

15 Punkte: Der Schüler erfüllt alle Anforderungen, die an 14 Punkte formuliert wurden. Darüber hinaus eignet er sich über den Unterricht hinaus Zusatzwissen an, dass er gewinnbringend in den Unterricht einbringt.
 Beispiel: Der Schüler besucht Vorlesungen in einem Fachgebiet und erstellt für seine Mitschüler Lernhilfen. Er könnte auch bei der Erstellung eines Schulbuchs mitwirken. Weiterhin könnte der Schüler an einem schulischen/außerschulischen Wettbewerb teilnehmen und seine Erfahrungen und seine herausragenden Ergebnisse der Klasse in präsentieren und fachlich diskutieren.

Велика работа е в днешно време да имаш деца и амбиции за тях. И супер тежка задача.  

Последна редакция: сб, 29 юли 2017, 16:06 от Bandiera rossa

# 643
  • Мнения: 240
В предградие на Мюнхен, 20-21 деца максимално в основното училище, има класове, които в 3ти клас са по 12 деца даже.
Гимназия - в 5-ти клас са до 31-32 деца, после бройката се регулура (много деца отпадат заради по-нисък успех) и в след 6 клас за по 25 деца максимално.

# 644
  • Мнения: X
В началното ни училище са 22 до 29 деца в клас. В гимназията в 5 клас са 30 до 32, всяка година отпадат , но и идват нови- повтарящи, преместени. Големи са класовете. Който както може, оцелява.

Общи условия

Активация на акаунт