Смяна на училището

  • 3 407
  • 34
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 5 259
Безспорно има по-добри училища и примерът ти го доказва. Елитни няма, какъв елит учи там?
Интелектуален. Все пак говорим за училище. Какъв друг елит да търсим, моден ли?

Влизането в СМГ е достатъчно трудно, че да отсява само деца с възможности над средното.

# 16
  • София
  • Мнения: 12 345
Безспорно има по-добри училища и примерът ти го доказва. Елитни няма, какъв елит учи там?
Интелектуален. Все пак говорим за училище. Какъв друг елит да търсим, моден ли?

Влизането в СМГ е достатъчно трудно, че да отсява само деца с възможности над средното.

Бих казала, че елитни са и АК, 91 НЕГ, 164 ГПИЕ. Все пак са топ3 на училищата в България.

# 17
  • Мнения: 3 056
Много се отклоните от темата. Първо надъвкахте жената, а после се захапахте една друга.

# 18
  • Мнения: 5 259
Бих казала, че елитни са и АК, 91 НЕГ, 164 ГПИЕ. Все пак са топ3 на училищата в България.

Да, разбира се. Реших да не ги изреждам. Със сигурност не смятам само СМГ за елитно. Поне първите 10 по резултати ги смятам за такива. Моята гимназия е сред тях.

Но да, нека да не изместваме темата.
Мен ме втрещи преценката на майката, че синът ѝ знае за 6-ца по всички предмети и се е обадила да иска обяснение от учителката за поставената от нея оценка! Не разбирам защо това се приема за надъвкване. Аз не виждам как по друг начин може да се реагира. Освен да ѝ кажем, че не е трябвало да се обажда, а да се срещне лично с нея и да ѝ фрасне някое кроше, задето си е позволила наглостта да не оцени отрочето за шестица...

# 19
  • Мнения: 3 056
Дъщеря ми имаше проблеми с една учителка по немски. Жената не беше добре с главата. Та възможно е да има лично отношение и заяждане, но не и от всички учители.

# 20
  • София
  • Мнения: 19 925
Ами нека допуснем, че жената не се е оправдавала, а е казала истината. Масова практика е пуберите да изкопират нещо от нета, да нахвърлят една презентацийка и да четат после текста в очакване на лесна шестица. Не казвам, че случаят непременно е такъв, но е възможно.. Учителката на децата ми по основния за училището език например пише директно 5 или по-малко за подобно изпълнение, а хем определено не е заяждаща се с децата. И "изгорелите" от така наречения "елит" бързо се ориентират какво трябва да правят. Нали затова се казва презентация...

Последна редакция: чт, 20 апр 2017, 23:58 от пенсионирана русалка

# 21
  • Мнения: 5 259
При нас дъщеря ми се опита да копира нещо от Wikipedia за презентация и не ѝ писаха по-ниска оценка, а ѝ казаха да го напише повторно, този път без да копира, а със свои думи.
Като се оценява не само текста, но и как е изнесен, дали се запъва като говори или обяснява гладко, колко подготвена по темата е. Съучениците трябва да задават въпроси след края на изложението и презентатърът бива оценяван и по това колко добре отговаря на въпросите и въобще колко задълбочено е проучил темата или всичко, което знае, е само каквото е написал.

Дъщеря ми имаше проблеми с една учителка по немски. Жената не беше добре с главата. Та възможно е да има лично отношение и заяждане, но не и от всички учители.
Възможно е, има всякакви учителки (както има и всякакви хора), но от така представения казус аз виждам много добра аргументация на учителката и в същото време никакви смислени причини от страна на майката да оспорва оценката, защото тя реално не знае как детето е изнесло презентацията си.
Не личи по нищо да става дума за лично отношение и заяждане. Така както е описано, майката е ядосана, защото детето не изкарва шестици.

# 22
  • София
  • Мнения: 19 925
Безспорно има по-добри училища и примерът ти го доказва. Елитни няма, какъв елит учи там?
Интелектуален. Все пак говорим за училище. Какъв друг елит да търсим, моден ли?

Влизането в СМГ е достатъчно трудно, че да отсява само деца с възможности над средното.
Четвъртокласният изпит, да. Но не и седмокласният. А тук става дума именно за гимназия. В повечето училища (без АК), сочени за елитни (не само в СМГ), се влиза с това необходимо зло НВО, справянето с което не доказва непременно наличие на възможности над средните. Ако беше така, нямаше после да има деца, които скоропостижно закъсват я по математика, я по БЕЛ и до края на гимназията остава само споменът за отличното им справяне. Но иначе, да, като цяло е по-различно да си сред деца, ако не непременно с възможности над средните, то просто с някаква амбиция и мотивация за учене. Но това не ги прави елит. Дразнех се на времето на изказванията в този дух на учител от гимназията ми, който и 20 години по-късно пееше същата песен, с гръмки думи на възхвала на възпитаниците на училището. И в друго столично училище знам, че също се формира подобна нагласа у децата за елит. И те, уж пораснали, ама се връзват и звучат смешно в опита да защитят елитното си училище.

Последна редакция: пт, 21 апр 2017, 00:27 от пенсионирана русалка

# 23
  • Мнения: 5 259
Ммм, нещо не съм убедена. Не всеки може да влезе в СМГ, било то и след 7-ми клас.

Закъсването по-нататък може да се дължи на много неща. На пубертет, бунтарство, липса на мотивация, слаба самодисциплина, ако дотогава предимно майката го е натискала да учи, лични духовни търсения от рода на кой съм и за какво се боря, ако изведнъж е станал много популярен и център на внимание и т.н. Много хора закъсват в пубертета, но после в студентските си години се опомнят и завършват успешно, ако по начало имат потенциал.
Но като цяло подбирането на мотивирани, издръжливи на концентрация и интелигентни деца върши добра работа, особено като ги събере на едно място. Така и средата ги дърпа.

Не разбирам какъв е проблемът да се признае, че са елит. Хората не са еднакви. Училищата не предлагат еднаква среда и еднакво ниво. В 68-мо СОУ, софийско училище, средният успех от матурите е тройка.
Може най-доброто, с което София разполага като гимназии, да не е кой знае какво, но пак си остава най-доброто. Може не всеки СМГ-ец да се връща със златен медал от всяка олимпиада по света и у нас, но пак не виждам причина за най-добрите училища, които са видимо много по-добри от намиращите се под средната линия, да не може да се използва думата елит.

# 24
  • София
  • Мнения: 19 925
Ами може би защото някои имат пряк поглед какъв е съставът  от ученици в тези училища и това ги спира да ги определят като такива. На мен лично не ми се връзват понятия като яка чалгия и елит примерно. А в елитните тази комбинация е масово налице. Не ми се мисли  как е в другите.. Никой не оспорва фактът, че са по-добри като цяло тези училища, всякакви класации го показват. Никой не отрича и това, че хората стимулират децата си да се насочат към тях, именно защото там средата ще ги дърпа. Може не всички деца в тези училища да са олимпийци и все пак олимпийците идват от такива училища предимно. Но това не прави всички в тях елит. Баш състезателите на СМГ са примерно много малък процент на фона на целия випуск. Та всичко изброено е плюс, да, ама не е повод чак за определянето на нещо/някого като елит.

Последна редакция: пт, 21 апр 2017, 01:04 от пенсионирана русалка

# 25
  • Мнения: 5 259
Може да не са идеални, но пак са най-доброто, с което разполага София.

# 26
  • София
  • Мнения: 19 925
Може да не са идеални, но пак са най-доброто, с което разполага София.


Не помня да съм казвала обратното. Peace И за да не съм голословна, имам опит не с 1, не с 2, а с цели 3 деца в  държавното училище, стоящо дежурно баш в челото на класации от матури  в 12 клас редом с АК и в което минималният бал за девойки дежурно се върти около 35 и над. Но още  първия срок на 8 клас вече има закъсали не само по БЕЛ и мат(предметите, с които са кандидатствали само преди броени месеци), а и с усвояването на езика, такива, които не смогват на темпото, на обема за учене.

Последна редакция: пт, 21 апр 2017, 07:35 от пенсионирана русалка

# 27
  • Мнения: 5 259
Това е съвсем нормално. Дори в най-добрите училища половината деца са под средното ниво Simple Smile В смисъл средното за училището.

# 28
  • Мнения: 13 190
Ами може би защото някои имат пряк поглед какъв е съставът  от ученици в тези училища и това ги спира да ги определят като такива. На мен лично не ми се връзват понятия като яка чалгия и елит

Аз не съм от София и не зная за каква чалгия става въпрос, но доколкото съм учила, а и имам поглед върху най- добрите училища в града ни, не добрият вкус се среща навсякъде.Това не изключва подбраност на децата в добрите училища и да, предимно в такива училища е интелектуалният елит.

По темата на авторката- изживявала съм и аз " културен шок" от квартално училище и много далече от най - добрите, в ЕГ. едно е да си в клас една от двете- трите най- добри, друго е да си в цял клас с подбрани отличници.
Не трябва да се прибързва с решения за местене, ако детето е амбициозно, нещата ще си дойдат на мястото.

# 29
  • София
  • Мнения: 19 925
Ами може би защото някои имат пряк поглед какъв е съставът  от ученици в тези училища и това ги спира да ги определят като такива. На мен лично не ми се връзват понятия като яка чалгия и елит

Аз не съм от София и не зная за каква чалгия става въпрос, но доколкото съм учила, а и имам поглед върху най- добрите училища в града ни, не добрият вкус се среща навсякъде.Това не изключва подбраност на децата в добрите училища и да, предимно в такива училища е интелектуалният елит.

По темата на авторката- изживявала съм и аз " културен шок" от квартално училище и много далече от най - добрите, в ЕГ. едно е да си в клас една от двете- трите най- добри, друго е да си в цял клас с подбрани отличници.
Не трябва да се прибързва с решения за местене, ако детето е амбициозно, нещата ще си дойдат на мястото.

Ако е само вкус, ок, ама то е и поведение. Наскоро в една друга тема писах колко неприятно изненадана останах от разказаното от гимназист - купон с присъствието на ученици от няколкото най- елитни училища в София, на който момчета с вързани около кръста ризи танцуват, кълчейки се под ритмите на поп фолк. Танцът им бил съпроводен и с отмятане на салфетки от цяла купчина, играеща ролята на пачки. А когато в междучасия масово се коментира кой в какъв чалга клуб е бил, понякога дори и с учител, елитът малко се размива. Пак казвам, никъде не отричам това, че подбирането на децата носи само ползи и че разлика с кварталните има, но това не е повод за определянето на децата като интелектуален елит. Или когато броени деца откажат да идат на дискотека след бала, защото масата е предпочела отново чалга клуб. Но няма да продължавам, тъй като гледам повечето пишещи са с малки деца и вярват на легендите какво е в елитните гимназии. След някоя и друга година ще се убедят сами, че не всичко е така..Едно е да са по-добри училища от други, различно е да са елитни.

Общи условия

Активация на акаунт