Подготовка за кандидатстване в СМГ след 4 клас

  • 123 181
  • 783
  •   1
Отговори
# 120
  • Мнения: 7 674
Миналата година влизаха първият от ПМС и първите 10 от ОМТ. Предишната година и първенецът от националното ЕК.

# 121
  • Мнения: 50 953
Роман Хайнацки не беше ли само за по-големи? А и нещо ми се струва, че май беше през година, а не всяка година? Мъгла ми е, честно, но ми се мержелее някакъв блед спомен.

# 122
  • Мнения: X
Роман Хайнацки не беше ли само за по-големи? А и нещо ми се струва, че май беше през година, а не всяка година? Мъгла ми е, честно, но ми се мержелее някакъв блед спомен.
Скрит текст:
Не. Бъркаш го с " Атанас Радев". Присъственият в Ямбол беше ( и мисля, че още е) на нечетна година, но тогава нямаше такава масовост. Точно за това съм уточнила, че не става дума за турнира въобще.(
Но всичко това вече няма значение.

# 123
  • Мнения: 7 674
Днес имах малко повечко време и се разрових малко в статистиките. В крайна сметка (без 6-тата паралелка, защото още не е одобрена) успеваемостта на 145-то е 11 от 37 кандидата, което си е под 30%, в 107-мо са 9 от 22, т.е. 41%. Много по-впечатляващо е 120-то (4 от 8 ), 36-то с 5 от 12 (и то с много предни позиции на  5-тимата) и ЧСУ "Цар Симеон Велики" с приети 2-ма от 2-ма кандидатстващи.
Скрит текст:
Това отново доказва, че големият брой приети от 145-то се дължи И на големия брой кандидатстващи. Което провокира друг въпрос, нямащ връзка с приема в СМГ. От Питагор кандидатстват само 4-ма, а останалите се борят за ПЧМГ, т.е. там им харесва и искат да продължат там, дори и срещу заплащане. За Шилер се чуват само положителни отзиви, но 37 деца (родители) от максимум 100 са склонни да го напуснат.

# 124
  • Мнения: 7 275
Шестта паралелка за V клас:

На свое заседание от 30.06.2017 г. Педагогическият съвет на Софийска математическа гимназия прие предложението на г-н Антони Стоянов, директор на СМГ, за евентуалното разкриване на шеста паралелка за V клас за предстоящата 2017-2018 учебна година.

Изпратено е мотивирано писмо до РУО София-град и се изчаква разрешение.

Приемът на учениците в новата паралелка ще продължи по реда на Вътрешните правила за прием на ученици в V клас в СМГ.

График за записване в новата паралелка ще бъде публикуван след евентуалното одобрение от РУО София-град.

http://smg.bg/news.php?id=632

# 125
  • Мнения: 76
След като изчетох темата до тук, мога да дам и аз няколко разяснения:
Първо много се радвам, че децата от Питагор имат желание да продължат в ПЧМГ, това само показва, че училището се справя добре и предлага това, което се харесва и на деца, и на родители.
За подготовката по математика - имам представа и от курсовете на СМГ, и от подготовката в Питагор. За мен лично нещата се припокриват. Аз съм доволна от подготовката в Питагор. На курсовете в СМГ бяхме при много добър преподавател. В Питагор донадградихме знанията.
Понеже се коментират сборници - имаме всички изброени. Не съм разглеждала все още Математика за таланти и не мога да кажа какво е там нивото на задачите. Розовият сборник (с автори Диана Раковска, Елена Киселова и Мария Томова), по който се готвят децата в Питагор, покрива напълно задачите от Математическите читанки. Дори го намирам за по-сложен. Задачите към всяка тема са повече на брой от тези в Читанките. Бях изненадана, че учителката дава задачи именно от него, но след внимателен прочит разбрах, че има защо. С Немо не може и да се сравнява като сложност.
За успеваемостта по училища бих вметнала само, че училището е идентификатор на ученика, но в по-голямата част от случаите заслугите за успехите на учениците (специално в областта на математиката) рядко се дължат на училището, а са по-скоро на детето (талант + труд), родителите му (като "контролиращ орган") и посещаваните допълнителни занимания (като източник на знания по състезателна математика). И аз съм си мислела да изследвам успеваемост по училища, но бързо установих, че няма смисъл, защото почти във всички случаи децата или ходят някъде на курсове/уроци, или си имат родител, който усилено се занимава с тях. Разбира се, не визирам математически отбори, а индивидуално представяне на деца във възрастова група 1-4 клас. За успех на училището може да се говори, ако детето получава подготовката си по математика единствено и само в училището.

Последна редакция: вт, 04 юли 2017, 16:23 от Омайница

# 126
  • София
  • Мнения: 399
Омайница, за този сборник ли става въпрос?
http://www.regalia6.com/books/regalia_files/mathematics/mat_temi-i-zad_3kl.htm
Благодаря!

# 127
  • Мнения: 76
Да. Сборникът е много хубав, но съдържа само задачи - няма никакви обяснения, така както е в Читанките и Немо. Идеален е за домашни и упражнения.

# 128
  • София
  • Мнения: 399
Много Ви благодаря!

# 129
  • Мнения: 50 953
Разбира се, че няма начин училището да създава състезатели, просто защото не му е това целта. Може заводът на Мерцедес в Щутгарт да е най-добрата фабрика за коли (примерно, да не се заяде някой), ама и тя не създава състезателни автомобили, а такива се правят в специализирани заводи. И със състезателната математика е така - училището дава някаква база, но в никакъв случай не подготвя състезател, защото за това се иска специализирана подготовка. Ако от някое училище има повече деца, приети в СМГ, това е най-вероятно, защото училището е много добро и/или модерно и е привлякло повече талантливи и амбициозни деца. Но не то ги е подготвило, освен ако не организира специален курс по състезателна математика. Все пак и училището има роля, защото дава стимулиращата среда, но не е решаващият фактор.

# 130
  • Sofiq
  • Мнения: 723
Разбира се, че няма начин училището да създава състезатели, просто защото не му е това целта. Може заводът на Мерцедес в Щутгарт да е най-добрата фабрика за коли (примерно, да не се заяде някой), ама и тя не създава състезателни автомобили, а такива се правят в специализирани заводи. И със състезателната математика е така - училището дава някаква база, но в никакъв случай не подготвя състезател, защото за това се иска специализирана подготовка. Ако от някое училище има повече деца, приети в СМГ, това е най-вероятно, защото училището е много добро и/или модерно и е привлякло повече талантливи и амбициозни деца. Но не то ги е подготвило, освен ако не организира специален курс по състезателна математика. Все пак и училището има роля, защото дава стимулиращата среда, но не е решаващият фактор.
Тук съм много съгласна. Училището може да предложи курсове по математика, но за създаване на състезатели е нужен друг тип курс-за концентрация, за състезателни техники и трикове. Не знам някое начално училище да предлага такива, а и учителите не се сещат да обясняват на децата такива неща, нито им е работа. В самите цели на образованието няма заложено децата да се подготвят за състезания, а просто има подготовка по даден предмет, за трайни знания и умения.
Състезанията са съвсем друго нещо, там се тренира психика, концентрация, разпределение на време и др.Ако някой брои за подготовка това, че в някое училище пускат тестове на децата, ок. Но това са просто тестове. Без анализиране на резултатите и грешките индивидуално за всяко дете, ползата от тези тестове е само че детето вижда какво е тестове и толкоз. Без залагане на реални цели и статистика, която да следи прогреса на всяко дете пък оценката на резултатите от подобни тестове ще е самоцелна и без нужната стойност. Без трениране на скорост пък направо не виждам каква състезателна стойност имат такива тренировки. С други думи, състезателната подготовка няма много общо с училищната и ако в училище има успехи от състезания, то в общия случай е въпрос на късмет или налучкват от страна на детето и родителите му на принципа проба-грешка или частна школа с тренер, който знае как да готви децата.

# 131
  • София
  • Мнения: 3 915
Не съм съгласна.

От нашето съвсем квартално училище са приети 5 деца и това е благодарение на това, че родителите им са ги водили на курсове. Училището няма никаква роля, не предлага дори СИП математика. Децата са били приети в кварталното просто защото им е най-близо или не са успели да влязат в много по-желаните около нас.

# 132
  • Мнения: 50 953
С какво не си съгласна? И двете мнения над теб са като твоето - заслугата не е на училището.  Аз допускам все пак някаква роля и на училището, защото по-добрата среда с много амбициозни деца мотивира, а и да се надгражда от по-висока база все пак е по-лесно, но тази рола е второстепенна.

# 133
  • София
  • Мнения: 3 915
Не съм съгласна с това:

... Ако от някое училище има повече деца, приети в СМГ, това е най-вероятно, защото училището е много добро и/или модерно и е привлякло повече талантливи и амбициозни деца...

# 134
  • София
  • Мнения: 9 502
От нашия клас има три приети деца, те си имаха заложби още от първи клас, които се виждаха по състезанията. Отделно си ходиха на курсове в СМГ. Единственият принос на училището е, че провеждаше повечето математически състезания  Peace.

Общи условия

Активация на акаунт