Подготовка за кандидатстване в СМГ след 4 клас

  • 123 205
  • 783
  •   1
Отговори
# 750
  • Мнения: 1 957
И аз да се намеся ..като майка на 5-класник в СМГ. Съгласна съм , с твърденията по-горе , че голяма част от децата  в СМГ не могат да се нарекат таланти , както и че тези , на които математиката им се отдава повече, с много по-малко усилия и четене са приети в СМГ .
Поне 1/3 от децата в класа на сина ми  са "напомпани" с курсове от 2-ри клас , като в 4-ти вече се ходи на частни уроци и на курсове - т.е. поне по 2 пъти в седмицата , за по 4+ ч специализирани уроци за МатЗаВс. Над 50% от класа на сина ми до 4-ти клас , все будни и ученолюбиви деца, ако биваха подложени на това натоварване, щяха да влезат в СМГ/НПМГ. Тази третинка за мен са деца, които им се отдава математиката , но голяма част от тях , ще си останат посредствени и ще поддържат нивото с много, много четене ( дори сега има деца, които са записани на допълнителни уроци по мат, защото на родителите им  нивото и количеството задачи не било достатъчно от сега и можело да не се справят с НВО в 7-клас ....та има и такива родители Disappointed Relieved).
Има и доста деца като сина ми , които са ходили само на онлайн уроците към СМГ в 4-ти клас ( и 1 модул в 3-ти , за да мога да го запиша уж, въпреки че имаше много свободни места и драма нямаше )  и дори не са били класирани на олимпиадата. За моето дете онлайн уроците протичаха по следния начин - бъркам си в носа целия първи час и само слушам , защото госпожата обяснява задачите , по които има въпроси ( но мама вече ми ги обясни)  и пиша 2-3 задачи втория час. Тъй като госпожата беше нова за него , но си продължаваше с групата от предишната година, той почти не е вдиган да говори, нито му е проверявано домашното, което качвахме, нито пък е имало някаква обратна връзка ( освен при личен въпрос и обикнивено отговорът беше един и същ за почти всички деца : Добре е , качва домашни , трябва да разписва по-добре). Голяма част от обясненията бяха в стил : Аз това нали ви го обясних по този начин миналата година , ето така и така - хайде сега да решаваме .- т.е. - кой разбрал-разбрал. Т.е. аз съблюдавах процеса по писане на домашни - а те не бяха никак малко и трябваше да обяснявам криво-ляво където и каквото мога  ( и когато мога, че имаше задачи, които и аз не можех да реша и тогава си караше госпожата да обяснява) и всяка неделя беше борба , че него го и мързи отгоре на всичко. И тези деца не са някакви супер таланти , решавали са , но като цяло смятам , че просто имаше късмет детето и се класира - не е решавал абсолютно нищо допълнително освен домашните дадени на курса, изложи се на 1-та част на състезанието(само 10т)  , защото се е притеснил ( но на техния набор - всички тренировъчни тестове бяха онлайн , голяма част от състезанията 2-3 клас не се състояха ...за това и балът беше доста нисък Simple Smile) . А имаме и дечица, дето са решили едва в 4-ти клас началото, че искат да се пробват и са ходили на уроци няколко месеца, и пак са приети Simple SmileSimple SmileSimple Smile Те са ми в графата на най- талантливите и амбициозни и дори приети сред последните и дори на 2-ро класиране, най са ми високо в очите - защото те са си го решили , те са положили усилия да наваксат всички останали.
И малко хумор
Скрит текст:
Психоложката на училището влезнала да им "замества" един час и децата я заразпитвали. Тя с трепет, умиление и топли чувства им разказала за годините, в които е работила в Софиския затвор Smiling Imp

# 751
  • Мнения: 537
А, виж как добре си го обяснила. Същото имах предвид, но ви следя пътьом от телефон и времето не ми стига за писане.

# 752
  • София
  • Мнения: 9 504
Как за 2 месеца формирахте мнение за повечето деца в СМГ и талантите им Simple Smile ?

# 753
  • Мнения: 4 271
Тъй като съм станала навремето член на групата, сега малко по неволя следя и дискусията. Преди да се отпиша само искам да споделя едно мое тъжно наблюдение и относно СМГ, и относно НПМГ, прогимназиален курс. Обучението не е на високото ниво, което се предполага, предвид жестоката селекция на учащите се. И щеше да е много хубаво ако и учителите минаваха през същата тясна цедка, както и децата. Истината за мен за тези училища е, че основният капитал там са децата. И тези училища са длъжници на децата.

# 754
  • Мнения: 537
Ами в крайна сметка детето пожела да пробва курса и се записахме при Надя Кръстева. Явно втори модул започва от тази събота. Никога не съм се интересувала от тези въпроси, голямо четене ще пада! Да видим дали ще й хареса и потръгне!

# 755
  • Мнения: 35 466
Е, що се записахте? Нали СМГ не беше добро училище с "изтормозени деца и бутащите ги родители"?

# 756
  • София
  • Мнения: 9 504
Само ще ви кажа, след курсовете в СМГ синът ми заяви, че няма как да има Дядо Коледа, защото сметна колко деца горе-долу има в София и колко време ще му отнеме на Дядо Коледа, за да отнесе подаръци на всяко едно - като примерно сметне по 1 минута да речем Simple Smile . Те развиват мислене и логика, дори да решите, че това не е вашето училище. Няма да загубите.

# 757
  • Мнения: 537
Със сигурност, идеята е детето да прави нещо допълнително, защото в училище държат някакво средно ниво, което не е подходящо за всички. А учителката, която имах предвид, не пожела да я поеме, т.к. работи с по-големи деца, а нашите са за начален учител.
Записах я, понеже не намирам учител за момента, а предпочитам да не се занимавам лично, и това остана като вариант Wink А и самото дете пожела, аз ще преглътна неприязънта си към институцията. Simple Smile

# 758
  • Мнения: 4 557
Моите никога не са се съмнявали в дядо Коледа, след като това е източник на благинки за тях Simple Smile. Не са да нямат логическо мислене

# 759
  • Мнения: 50 988
Тъй като съм станала навремето член на групата, сега малко по неволя следя и дискусията. Преди да се отпиша само искам да споделя едно мое тъжно наблюдение и относно СМГ, и относно НПМГ, прогимназиален курс. Обучението не е на високото ниво, което се предполага, предвид жестоката селекция на учащите се. И щеше да е много хубаво ако и учителите минаваха през същата тясна цедка, както и децата. Истината за мен за тези училища е, че основният капитал там са децата. И тези училища са длъжници на децата.

Нещата започнаха да се влошават когато бившият директор добави две нови паралелки. На пръв поглед добро намерение, но всъщност стратегически грешно, защото хем няма достатъчно деца с талант за още две паралелки, хем и добрите учители не достигат. Да не говорим, че почнаха и да ги "крадат" от други училища, в някаква степен и заради "гражданската война" вътре в гимназията, пак разпалена от бившия директор и от недоволни, но амбициозни родители.

# 760
  • Мнения: 1 957
Как за 2 месеца формирахте мнение за повечето деца в СМГ и талантите им Simple Smile ?
Предполагам за моето мнение става въпрос ....
Ами много съм общителна и на всяко събиране /РД и т.н. си говоря с тях и с родителите им, които много обичат да се групират по общи интереси,  да споделят мнения и да клюкарят  - та и половин час с такава групичка , ти е ясно за какво иде реч. Не отнема много време , стига да знаеш какво  да питаш и да слушаш внимателно. Още повече, че и детето вече има приятелчета ,с които си говорят докато играят Fortnite , има и деца, с които са били в едно училище, имам и наблюдения върху познати деца предишни набори ...И все пак , ако четяхте по-внимателно ( вместо да се заяждате), щяхте да забележите , че аз за талантите на децата да рисуват и пеят не говоря , а споделям лично мнение , според което са единици децата с изявен( истински)  талант в сферата на математиката ( особено състезателната ) - повечето са заучени да пресмятат типови задачи - къде с повече усилие и време, къде с по-малко. Също така,  трябва да отбележа , че в сметките , които съм дала ( около 1/3 +около 1/3 + 2-3 деца) ... еми губят ми се поне няколко деца, за които нямам мнение все още ...

# 761
  • София
  • Мнения: 9 504
Не се заяждам. Просто това с таланта, а и желанието се избистрят в по-горните класове в течение на състезания, на които децата се явяват.

# 762
  • Мнения: 7 332
Кръстева е изключителен преподавател.
След трети клас талантът се нуждае и от полагане на усилия. В набора на моето дете страхотни математици има и в Пловдив, и въвВарна, и в 125то, и в ПЧМГ. Има и в класа на детето ми. В училището сякаш най-изявени в последните месеци са в клас, на който класен ръководител не е учител по математика. Следя изявите на няколко познати деца в съседните набори. Добре са си хлапетата.

# 763
  • Мнения: 50 988
Не се заяждам. Просто това с таланта, а и желанието се избистрят в по-горните класове в течение на състезания, на които децата се явяват.

Всъщност не. Искреното и неподправено желание е в долните класове. Тогава децата искат да се изявят, да тестват и да проявят таланта си. След 9 клас (да речем, или някъде там) почват да мислят рационално, да пресмятат кое им е изгодно и да си пестят усилията. И много се отказват за да имат време за друго. Някога, преди 10-20 години, успехите на международни олимпиади носеха сигурен прием в топ университети. Че и пълни стипендии за САЩ. Затова беше борба със зъби и нокти и в 10, и в 11, и в 12 клас кой да отиде на ИМО. Днес нещата се промениха и доста талантливи младежи гледат да си получат желания университет с други средства и се отказват от олимпиадите. Но до 7 клас си проличава кой има талант и кой не. Както и кой го мързи, кой е амбициозен и кой не иска да плати цената на медалите (защото всичко си има цена).

Последна редакция: вт, 29 ное 2022, 09:10 от Черна станция

# 764
  • Мнения: 4 557
Днешно време не е като преди 20 - 30 години и младежите имат доста други варианти освен USA. Да не говорим, че нещата там не са като преди 20 г. Мисля, че и стипендиите не се раздават само на база олимпиади

Общи условия

Активация на акаунт