За проблемите в училище и още нещо...

  • 42 903
  • 366
  •   1
Отговори
# 135
  • София
  • Мнения: 571
Ами възможно е детето да има 4 само по един предмет (най-вероятно учителите по другите "разтоварващи" предмети просто са били "по-ларж" и не им се е занимавало с гневни родители). Ако детето една песен не е научило и не си е отворило учебника, реално би трябвало да има не 4, а 2.

# 136
  • Мнения: 6 640
учителката ни по музика в 9-ти клас едно време реши да ни покаже кон боб яде ли. не преподаваше нищо, даже и учебници нямахме, защото не казваше кой учебник да си закупим. чат-пат ни диктуваше някакви теми в тетрадката. един ден влезе с един касетофон и каза, че ще има тест. извадихме по един лист, а тя започна да пуска откъси от известни класически произведения и трябваше да пишем кое е произведението и кой е неговият автор. оценките бяха между 2 и 4. изпитваше и на пеене - песен по избор пред целия клас. ако пееш фалшиво - 2 или 3, да можеш, бе. най-противната ми учителка.

# 137
  • Мнения: 1 893
Ами възможно е детето да има 4 само по един предмет (най-вероятно учителите по другите "разтоварващи" предмети просто са били "по-ларж" и не им се е занимавало с гневни родители). Ако детето една песен не е научило и не си е отворило учебника, реално би трябвало да има не 4, а 2.
аз нали писах, по-горе, че съм съгласна да има толкова, ако става въпрос за такъв случай Peace

# 138
  • София
  • Мнения: 571
За пеенето пред целия клас съм съгласна, че не е добра практика. Но и много малко учители днес го изискват (аз също съм страдала заради такова нещо, и то в началното училище; даже и шамар изядох  Mr. Green, другарката май не можа да издържи "пеенето" ми). Синът ми досега е имал, ако не се лъжа, 4 учителки по музика и нито една не ги е карала да пеят пред класа, но пък някои са ги изпитвали на текстовете на песните (да ги рецитират като стихотворение).
sylviana, другата част от изпитването ми хареса - жената е искала не просто да зазубрите авторите и творбите, а да ги слушате (за което не е нужен учебник).
Познавам дете в 8-ми клас, което не е чувало за Моцарт Sad Не е имало двойки по музика, но последното всъщност е в негова вреда.
Nil desperandum!, доста деца "се държат като идиоти" в тези часове, особено, ако учителката е "по-добричка". В 7-ми клас учителката по изобразително изкуство дойде на родителската среща, за да ни сподели как се държат децата в час и да ни помоли за съдействие. Само 5 деца рисували в час, от останалите по-кротките си играели на телефоните, а мнозинството лазели по пода, тичали, замервали се с гумички, химикалки и раници. Уви, нямаше никакъв ефект от оплакванията й.

Последна редакция: пн, 05 юни 2017, 14:07 от мюмла

# 139
  • Пловдив
  • Мнения: 14 789
Аз съм учителка по музика и децата пеят пред целия клас Simple Smile Дори ще ви кажа и моите съображения. От втори клас трябва да се пишат оценки. И съм решила, че това е най-лесният вариант за тях. Някъде към ноември месец им давах (преди години) да си изберат една песен по избор от изучените до този момент и да я изпеят наизуст. След като една година чух 125 пъти песена "На мегданя", защото е 4 реда промених  реда - пиша песните на листчета и кой която изтегли. Ако някой не иска да пее съм съгласна да го изпитам на нещата, които учим като теория, колкото и малко да е тя. Но всички предпочитат песента. Това става по  два пъти на срок - първо края на октомври, после средата на ноември - там си правим концерт с коледни и новогодишни песни, после пролетен и на края на учебната година. И децата ме питат с нетърпение кога пак ще си правим концерт в класа. Тези, които са си научили песента от първия път получават шестици. Независимо как пеят, това го уточняваме всеки път - не всеки има музикален талант, някой има талант по математика, друг да рисува, трети да бяга бързо, някои да пеят, но е много важно старанието, което се полага за тези дейности. Тези, които не си знаят песента се отлагат за следващия, по-следващия, след месец и накрая с въздишка им пиша петици или четворки, в зависимост дали може да ми изпее един куплет или припев или аз си я изпявам сама.
За годишни оценки с малки изключения слагам шестици. Изключенията са - цяла година без учебник, тетрадка, умишлено пречене, подиграване с предмета, демонстриране на постоянно пренебрежение, че това е неважен предмет. Дори предупреждавам класната че някой ще има петица, за да разбера дали има претенции за оценката и да се съобразя с нея. Но обикновено калпазаните са си калпазани по всичко и досега не съм имала разминаване с колегите и сърдене от тяхна страна.

# 140
  • Мнения: 1 893

Nil desperandum!, доста деца "се държат като идиоти" в тези часове, особено, ако учителката е "по-добричка". В 7-ми клас учителката по изобразително изкуство дойде на родителската среща, за да ни сподели как се държат децата в час и да ни помоли за съдействие. Само 5 деца рисували в час, от останалите по-кротките си играели на телефоните, а мнозинството лазели по пода, тичали, замервали се с гумички, химикалки и раници. Уви, нямаше никакъв ефект от оплакванията й.
В такъв случай бих оправдала учителката и двойки да им пише.В такъв случай и разбирам преподавателите, които умишлено забиват на сложна теория по тези предмети- някога няма какво да направиш друго, за да предизвикаш сериозно отношение. Някога е и от безсилие. Но има и друго- да направиш предмета интересен, да те слушат в час и да не ти се качват на главата, и, в същото време, да не те мразят си е истинско майсторство, което не всеки притежава.

# 141
  • Мнения: 1 153
Учителката по музика на дъщеря ми, също изпитва за пеене пред класа. И тя като ЗлаВещица не държи на вярното пеене, а на знаенето на текста. По физическо е друга работа. Там господинът цяла година им хвърля топката да играят народна топка, докато той си рови из телефон и сега реши, че трябва да ги изпитва за покриване на нормативи. Масово нашляпа двойки и тройки, а децата с право негодуваха. Поне да беше им казал какво ще изисква от тях накрая, те щяха сами да се упражняват.

# 142
  • София
  • Мнения: 571
ЗлаВещица, искам да те попитам децата, които не могат да пеят, не отнасят ли подигравки от съучениците си?
Nil desperandum!, наистина е майсторство Simple Smile

# 143
  • Пловдив
  • Мнения: 14 789
Ами не, по-скоро се подиграват, ако някой няколко часа не е научил текста и се възмущават повече от мен как може да не научи осем реда наизуст за два месеца. И както споменах по-горе винаги наблягам, че всеки има различни таланти и на много малко от тях този талант е музиката и държа на старанието.
Тея, и да играят, и да не играят редовно, нормативите са толкова завишени, че могат да се покриват само от деца, които допълнително се занимават със спорт. Просто колегите по физическо трябва също да оценяват по положени усилия и старание.

# 144
  • Мнения: 6 640
мюмла, сигурно щеше да е ок да изисква познаване на творбите, ако учителката си беше направила труда да преподаде нещо за произведенията и авторите им  Laughing съгласна съм, че е хубаво да се познават по-известните творби и композитори, но няма как да накараш някого насила да слуша класическа музика, най-много да го отвратиш. а за да можеш да разпознаеш “парчето“ на откъс от около 30-тина секунди, трябва да си прослушал с интерес и внимание творбата поне няколко пъти.
много ми допада подходът на ЗлаВещица, защото оценява вложените усилия и старание.

по физическо навремето имахме нормативи, които изискваха усилия все едно ще взимаме квота за олимпиада. аз се занимавах активно със спорт и пак се озорвах на бягането на къси дистанции. май нищо не се е променило.  Rolling Eyes на фона на двата часа седмично за дете, което не се занимава със спорт, шестицата беше мираж.

ох, говорете ми за наизустяване - учила съм в руско училище. учителката по руска литература беше истинско страшилище, със сестра ми още помним наизуст приказките на пушкин  Crazy но пък каква механична памет развихме, можем да наизустим и телефонен указател  Laughing

# 145
  • София
  • Мнения: 571
Аз, честно казано, не бих пяла пред хора, и няма сила, която да ме накара, дори и десет двойки да ми напишат. Затова и според мен не е добре децата обезателно да пеят пред класа - сигурна съм, че някои си знаят, че не могат, и се притесняват, дори и да не им се подиграват открито. На едно тържество цял клас пя песен, ама беше толкова ужасно, че едно от децата в публиката, без никаква зла умисъл, каза "Бляк!" и си запуши ушите. И на мен не ми беше никак приятно да гледам как се излагат децата пред публика.
И аз мисля, че трябва да се оценяват старанието и усилието. Да си пуснеш музика е проява на старание. Да нарисуваш нещо - също. Но ако не направиш тези неща и изобщо ако нищо не правиш, то няма вложено старание. На мен не ми харесват някои песни от програмата по музика, ама не съм казвала на сина ми да не ги учи, щом учителките са ги дали. Просто съм споделяла, че не ми харесват.

# 146
  • Мнения: 1 153
ЗлаВещица, търсих, но не можах да намеря какви са нормативите. Може и да са завишени, но поне за 3-4 да могат да ги покрият, а то масово двойки. Този учител им преподава от втори клас, винаги така процедира - хвърля им топката и си джитка по телефона, понякога дори не е в час. Поне малко да ги беше подготвил.

# 147
  • Мнения: 19 275
pina, това си зависи най-вече от родителя.
Спомням си в 4-ти клас, при връчването на свидетелствата, едно дете имаше една петица по музика и шестици по всичко останало. Майката беше бясна, че са му "загрозили" свидетелството, ако знаела по-рано за петицата по музика, щяла да ходи да се разправя с учителката.

Веднага ще обясна реакцията на тази майка, защото и аз бих се ядосала. Разбира се не бих си и помислила да се разправям с учителката де.
Та проблема не е в 5-цата, а в това по кой предмет е тя. Ако има 5-ца или дори 4-ка по някой от важните и трудни предмети /БЕЛ, маретамита, ЧО, ЧП, английски/ тогава бих го приела, защото знам, че тези предмети изискват сериозно учене и отношение към материала, практика и упражнения. Тази оценка ще я отчета, като грешка на детето за това, че не е положило повече усилия /ако е 4-ка/ или че се е постарало, но не всеки може да е перфектен по всички предмети /ако е 5-ца/. Но при условие, че дадено дете е пълен отличник, успял е да се подготвя перфектно по всички трудни предмети през цялата година, то тази 5-ца по музика е напълно излишна. Защото разтоварващите предмети биха били по-полезни, ако помагат на учениците с вдигане на общия им бал, отколкото, като им го намаляват.
А относно ученето по музика - ами извинявам се, но има достатъчно тежък материал, който се изисква да се учи от тези деца, за да се иска от тях да се учи и по музика. Подчертавам, че има песни, които е добре да се знаят, като Химна на България, Хубава си моя горо и т.н., но да им се правят контролни с въпроси коя година е роден Моцарт е просто безумно желание да се донатоварят и без това достатъчно натоварените деца

# 148
  • Мнения: 19 275
Имам едно питане - в крайна сметка прие ли се предложението да не се пишат оценки в 5-ти и 6-ти клас, а в края на 7-ми клас да се пише една обща оценка за трите години или не се прие  newsm78 И ако се прие, то коя година влизат в сила тези правила?

# 149
  • София
  • Мнения: 571
Lady Cassiopeia Duval, аз съм на друго мнение. Всеки предмет е сериозен и учителите по "неважните предмети" имат не по-малко от останалите учители правото да решават как да оценяват и да пишат ниски оценки, когато детето не е изпълнило задачите си. А и в 4-ти клас натовареността не е толкова голяма, че едно дете да не може да отдели 2 часа, за да научи две песни.
И да - детето е добър ученик очевидно, но чак перфектен - няма как да се знае, възможно е заради общото си представяне и загрижеността на майката да е бонунсирано по някои предмети.
Но и не това беше смисълът на примера ми, а да илюстрира една проява на бележкарство, която, боя се, е масово явление. Защо е важно за родителя детето да завърши годината с пълно 6, при положение, че една оценка недвусмислено показва, че поне по един предмет не е било за 6? И ако майката хипотетично беше убедила учителката да постави 6, с какво това би помогнало на детето й? На какво би го научило?
За рождената година на Моцарт едва ли някой учител по музика изпитва, и то в 4-ти клас. Но да се знае епохата, според мен е необходимо (но това, ако не се лъжа, е материал за горните класове).

Последна редакция: ср, 07 юни 2017, 14:50 от мюмла

Общи условия

Активация на акаунт