За проблемите в училище и още нещо...

  • 42 860
  • 366
  •   1
Отговори
# 120
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 668
Откакто въведоха това СУ- винаги като го чуя и прочета го свързвам със Сульо /респективно- Пульо/ bowuu 
Joy

# 121
  • София
  • Мнения: 62 595
ДБТ- Домашен бит и техника Simple Smile
При нас карат по "учебника", който съдържа и материали.
О, в 5 клас вече са много учени и имат Технологии и предприемачество. Та, младите предприемачи са надували сапунени балони.

което си е съвсем практично в прекия и преносен смисъл - предприемачество без сапунени мехури няма.  Wink

Ох, пак като се отплеснете с тези спомени какво било! Ми, сега не е така, ами децата сега не са като нас навремето.
Някой назад се възмути как дванайстокласниците ходели с по една тетрадка. Преди време една потребителка,май Джуди беше, написа по повод раниците през годините, че излишното изпадало. Като гледам и от личен опит, голямото вайкане и пищене е в начална степен, също и до седми клас. От осми нататък родителите рЕзко отсвирваме, защото децата вече са достатъчно зрели, за да се оправят самостоятелно в училище, а и те самите не се връзват толкова - който си учи, си учи.

# 122
  • Мнения: 19 262
ДБТ- Домашен бит и техника Simple Smile
При нас карат по "учебника", който съдържа и материали.
О, в 5 клас вече са много учени и имат Технологии и предприемачество. Та, младите предприемачи са надували сапунени балони.

което си е съвсем практично в прекия и преносен смисъл - предприемачество без сапунени мехури няма.  Wink

Ох, пак като се отплеснете с тези спомени какво било! Ми, сега не е така, ами децата сега не са като нас навремето.
Някой назад се възмути как дванайстокласниците ходели с по една тетрадка. Преди време една потребителка,май Джуди беше, написа по повод раниците през годините, че излишното изпадало. Като гледам и от личен опит, голямото вайкане и пищене е в начална степен, също и до седми клас. От осми нататък родителите рЕзко отсвирваме, защото децата вече са достатъчно зрели, за да се оправят самостоятелно в училище, а и те самите не се връзват толкова - който си учи, си учи.
[/b]

Точно така

В горните класове нашите всяка година ми купуваха тетрадки за всеки предмет, а аз си ходех с една. И пак бях от отличниците в класа. Броя на тетрадките изобщо не е определящ в случай  Peace

# 123
  • Мнения: 50 852
Ако не си ги стягал в начален етап, след 8 клас може да настане пълна трагедия, предвид колко зле са някои училища. Има пропуски от началото, които по- късно няма как да се скрият или наваксат. Та драмите за 1 клас са си основателни, но това е лично мнение
А какво е било едно време се присетих, че едва ли е изисквало много пари, а беше сполучливо...Но едва ли ще се върне с тези хаотични реформи.

# 124
  • София
  • Мнения: 62 595
Вярно е това, че по наше време възпитателнаата работа ставаше вкъщи - само учителката нещо да каже, и вкъщи поне едно конско всеки отнасяше, да не говорим за нещо по-сериозно като провинение. Най-често срещаната реплика на родителите сигурно е била "няма да се червя заради теб на родителската среща, опичай си акъла".

# 125
  • Мнения: 19 262
Ако не си ги стягал в начален етап, след 8 клас може да настане пълна трагедия, предвид колко зле са някои училища. Има пропуски от началото, които по- късно няма как да се скрият или наваксат. Та драмите за 1 клас са си основателни, но това е лично мнение

Точно така мисля и аз. Имам позната, която непрекъснато спореше с мен, че не съм права да правя детето си "бележкар" и че важни били знанията, но все се чудя как може едно дете да има знания, а оценките му да са ниски  newsm78
И понеже непрекъснато повтаряше, че 4-ката си е добра оценка и не натискаше сина си да учи сега той е в 6-ти клас и реди 2-ка до 2-ка, а тя няма силата да се пребори с него и да го накара да учи. Ами как да го накара, като 6 години му е обяснявала, че оценките не са най-важните  ooooh!

# 126
  • София
  • Мнения: 62 595
Това, че оценките нямали значение си е пълно лицемерие. Не само имат значение, а накрая се оказва, че в критични моменти и изпити само те имат значение. Ако някой си знае материала, вероятността да му пишат основно четворки е малка.  Ужким много родители се пазят от бележкарството, а накрая най-желаните гимназии са пълни предимно със зубрачи-бележкари, което за мен изобщо не е обида. Когато някой започне да ми говори как оценките не били важни, обикновено го питам той с каква диплома е завършил. В болшинството от случаите се оказва, че е отличник. Ама, да се прави на интересен.

# 127
  • Мнения: 19 262
Прави ми впечатление, че повечето родители, които обясняват, че не искат децата им да са "бележкари" и едва ли не демонстрират, че са "над нещата" след завършване на децата им с ниски оценки се скъсват да плащат наляво и надясно, за да ги вкарат по университети, после и изпитите им плащат, за да може същите тези "не бележкари" да завършат някакво образование и да имат някаква диплома  ooooh!

# 128
  • София
  • Мнения: 571
Моите наблюдения показват, че "бележкарите" никак не са малко, такъв натиск има върху учителите да пишат шестички. Вече толкова рядко се пишат двойки, а поправителните изпити са някаква екзотика.
Ако фетишът към шестицата задава мотивацията на децата, то положението никак не е добро.

# 129
  • Мнения: 1 893
Когато казах за ходене с една тетрадка, не исках да наблегна на ходенето с една тетрадка, а на това, че малките ученици едвам си носят раниците и това не е нормално.Колкото до бележкарството - има ученици, които се сриват като получат по- ниска от 6 оценка и това за мен отново не е нормално(била съм свидетел на нервни кризи при такива свръх натискани деца).Когато НЕ мислиш за оценката  по време на изпит(тест), за това, че НА ВСЯКА ЦЕНА трябва да имаш 6, тогава подсъзнателно се успокояваш, не ти е фикс идея, и е много по-вероятно да изкараш 6.Говоря, разбира се, когато си учил.Но има случаи, когато от притеснение се изкарват много по- лоши оценки, отколкото, ако се отпуснеш и мислиш спокойно по въпросите.На мен лично винаги ми е действало напрягащо да седна да уча, мислейки за оценката, с фикс идея ОЦЕНКАТА- постигала съм много по- високи резултати, когато съм чела уроците естествено, сякаш чета списание или вестник, с разбиране и логика

Последна редакция: пн, 05 юни 2017, 06:53 от Nil desperandum!

# 130
  • Мнения: 11 743
И пак се сещам за финландската образователна система, а тука сме 'бележкари' и се мъчим да 'изкараме' шест!  Tired Жалка история.

# 131
  • Мнения: 50 852
Обаче пак да кажа нещо, което чух от бивш министър на МОН и съм съгласна. Има две вселени в образованието ни- в едната децата са напълно или почти напълно НЕграмотни. Ако изобщо може да си го представите. И в другата са другата крайност, отличници, ходят по състезания, има натиск и изисквания, административна тежест...те са по-малко и ще стават все по-малко. По много причини, но бг училището много рядко им помага. Те се борят с него и успяват въпреки него.

# 132
  • Мнения: 51 778
И пак се сещам за финландската образователна система, а тука сме 'бележкари' и се мъчим да 'изкараме' шест!  Tired Жалка история.

A всъщност кой те мъчи? Да не би тези, които нямат шест, да ги бият или гонят от училище? Ако не споделяш амбициите на болшинството не се напрягай за шестици и бъдете щастливи, не виждам кой те кара newsm78

# 133
  • София
  • Мнения: 571
pina, това си зависи най-вече от родителя.
Спомням си в 4-ти клас, при връчването на свидетелствата, едно дете имаше една петица по музика и шестици по всичко останало. Майката беше бясна, че са му "загрозили" свидетелството, ако знаела по-рано за петицата по музика, щяла да ходи да се разправя с учителката.

# 134
  • Мнения: 1 893
Без да слагам всички под общ знаменател, но защо все повече наблюдавам как учители по тези предмети, които са един вид за разтоварване от останалите, взимат предмета си твърде на сериозно и го използват за избиване на комплекси?!(като искам да подчертая, че не  подценявам въпросните предмети и смятам, че са част от цялостното изграждане на личността; у дома си имаме музикален инструмент и си свирим за кеф bowuu; даже, с ръка на сърцето, мога да заявя, че изпитвам дълбок респект към всички хора на изкуството!).  Друг е въпросът, ако умишлено си се лигавил в часовете, пречел си  и не си си мръднал пръста. И, кажете, нормално ли е, да имаш тест по домашен бит и ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО (напълнен със сума ти сложни термини) или да трепериш от госпожата по музика, която е решила да покаже коя е, като забие всички навътре в материала, подходящ за деца, които ИМАТ ИНТЕРЕС КЪМ МУЗИКАТА и са в СПЕЦИАЛИЗИРАНИ ПАРАЛЕЛКИ. И, изобщо, как да повярвам, че някой може да има оценка 4  по физическо или из. изкуство в 7 клас, а по всичко друго 6 и това не е защото госпожата/ господинът избива комплекси?! Не говоря за някое изключение, в което детето умишлено се е държало като идиот в часовете. Просто на определени преподаватели изглежда им е омръзнало да им подеценяват часовете и искат по ТОЗИ начин да покажат кой кой е. Евалла на нашата госпожа по музика- дойде на  родителската среща цялата сияеща и усмихната -сред всички останали сериозни и взискателни преподаватели, които се изредиха и изредиха и претенциите си, тя беше толкова ведра, че веднага ни разтуши и бях готова да запея. Laughing Laughing И така трябва да е.

Последна редакция: пн, 05 юни 2017, 13:01 от Nil desperandum!

Общи условия

Активация на акаунт