За проблемите в училище и още нещо...

  • 42 841
  • 366
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 50 850
Моите посещаваха занимални, частни, държавни...различни варианти
Обикновено дори в нашите мизерни условия си е до човек. Някои успяваха да съчетаят всичко- домашни, отдих, дисциплина. За други ще замълча, но мисля че при всякаква система биха работили зле.
Та дори и у нас може да се направят нещата, виждала съм го, не са нужни много пари или програми.

# 91
  • Пловдив
  • Мнения: 14 786
Преди много години, "когато рокендрола беше млад" 1-4 клас имахме по 4 часа дневно,от 5-8 клас по5 часа и два пъти седмично по 6 часа. Сега заради учителите за съжаление/ за да имат нормативите.../
децата се връщат от училище много късно.

Преди години се учеше и в събота. И след като съботата стана почивен ден часовете се разпределиха през останалите дни.
Нормативът не е само за учителите, учениците също имат хорариум от часове, които трябва да се покрият.

# 92
  • Мнения: 19 259
Не сравнявам начините на обучение преди и сега. Нещата сега са съвсем различни, децата са различни, животът е различен. Няма никаква база за сравнение. Сравнявам сегашната БГ образователна система със сегашните чужди системи. За мен проблемите не са в многото часове, а в огромното количество материал, който се преподава в тези часове. Пример /4 клас/ - 4 дни седмично математика и всеки ден се преподава нещо ново. Децата нямат време да усвоят материала, защото за домашно са им дали 2 задачи за да упражнят взетия през деня материал и на следващия ден се преподава вече новия материал. С БЕЛ е същата работа. А Човек и общество да не говорим - взимаха по 2 урока на веднъж и третия остава за учене вкъщи, за да им остане време да ги подготвят за матурите. А накрая бам - контролно на последните 6 урока. Е кога да ги научат тези 6 урока, като са взимали по няколко на куп. Пълна глупост  ooooh!
А и самите учебници - никой от МОН не се е постарал да прочете съдържанието в тях. Толкова много информация събрана в две страници урок - ами как да се научат да разказват децата. За да разказват трябва да извадят най-главното. А то всъщност целия урок е натъпкан с важни неща. И от там само зубрене е варианта.

Има много, много неща, които трябва да се променят, а за да се случи това трябва все някой да тръгне от някъде. За сега никакво тръгване не се забелязва.


# 93
  • Мнения: 809
Много бих желала някой от МОН да гледа това видео http://play.novatv.bg/programi/temata-na-nova/781888, идеално би било нашата система и нашите учители  да провокират към търсене на нови знания.

ПП: Извинявам се за отклонението, преди малко попаднах на видеото и реших да го споделя тук

# 94
  • В полите на Пирин планина
  • Мнения: 21 785
На мен ми се иска учебниците да са така направени, че децата да се научат да мислят, а не да наизустяват един материал и да не знаят защо го правят - просто за оценката. Нещата са изцяло сгрешени, затова по-късно някои хора не могат един нормален текст да скалъпят при нужда ... Crossing Arms

# 95
  • Мнения: 11 743
Много бих желала някой от МОН да гледа това видео http://play.novatv.bg/programi/temata-na-nova/781888

Това видео ме депресира!  Sad  Ще купим лаптопа, таблета, водата и тоалетната хартия, не ги искам безплатно, само другото да стане.

# 96
  • Мнения: 809
Това видео ме депресира!  Sad  Ще купим лаптопа, таблета, водата и тоалетната хартия, не ги искам безплатно, само другото да стане.
[/quote]

Абсолютно  Sunglasses, и мен, не знам и в частните училища у нас да има такова виждане за обучението...

# 97
  • Мнения: 321
Видеото е страхотно! О миг поспри........
Така ми иска  МОЕТО ДЕТЕ  да учи по този начин!

# 98
  • София
  • Мнения: 2 276
Проблемът на нашата образователна система според мен е, че обучението е теоретично, а трябва да подготвя учениците за справяне с житейски ситуации. Точно като финландците - упражнения за сглобяване на шкаф, плетене, готвене и прочие. При нас децата наизустяват информацията и я пресъздават. Толкоз. Не се провокира мислене, анализ, аргументация, дискусия. При оценяването според PISA от 2015 българските ученици са на последно място от 66 страни по способност да използват своите знания, за да разрешават проблеми. Тоест, училището не ги подготвя за живота, а не е ли това най-важното?

# 99
  • Мнения: 50 850
В училище има две крайности
Крайна неграмотност, която избутва до ? клас без да може да чете и дори говори български
И свръхнатоварени деца, които са много умни, но супер смачкани от системата

# 100
  • София
  • Мнения: 571
И аз харесвам финландската система, поне спрямо това, което съм чела за нея.
Но представете си колко възмутени родители ще има, ако децата плетат в час, вместо да решават задачи Mr. Green.
Между другото, може да се плете в онези последни два часа на занималнята, ако не се използват за попълването на купищата помагала и ако децата си носят материали.

# 101
  • Мнения: 50 850
Те и сега имат домашен бит
Лепят някакви картонени глупости, чат пат нещо от рециклирани материали
Едно време ние в този час работехме с машини, плетяхме, бродирахме, готвехме...още пазя обувалка, лопатка за ядки и някакви други неща...
Та и това не е кой знае какво ново
Дори физическото ни бяха организирали по, хм , американски модел, на базата на ЦСКА- басейни, лека атлетика и прочие, което го нямаше в училищния салон.  Безплатно.

# 102
  • Мнения: X
Нищо на този свят не мразя така както плетенето и бродирането. Като бродирахме салфетки по трудово в училище, успях да зашия салфетката за панталона си. Не питайте как стана разшиването.

# 103
  • Мнения: 50 850
И аз мразех бродирането  Mr. Green И все пак имаше някакво разнообразие.

# 104
  • Мнения: X
Вчера в час по трудово (забравих му сегашното модерно название) децата от класа на дъщеря ми са надували сапунени мехури, докато други са цъкали на телефоните си. Разнообразие.

Общи условия

Активация на акаунт