Хиперактивност с дефицит на внимание - тема 8

  • 105 727
  • 767
  •   1
Отговори
# 660
  • Мнения: 93
Здравейте, момичета! Очевидно не може да се разчита особено на Св. Никола, така че към  момента не смятам да се възползвам от услугите им.
По повод fastforword, нямам отзиви, това, което и вие сте писали, са и моите наблюдение, затова попитах дали някой от вас има директен опит.
Тестове сме правили Конърс (като включихме и класната му – важно е да отбележа, че на база лични нейни впечатления, както показа и нейният въпросник, тя не вижда проблем при детето. Което е в тотален разрез с въпросниците, попълнени от детето и попълнени от нас, родителите. Накратко, както клиничният психолог отбеляза, нейното отношение е нито положително, нито отрицателно, като накратко, не може да се разчита на колаборацията и мнението й).
Правили сме и Векслер, но не целия.
Berard, Thomatis, SAS – има ли някои лични впечатления от тези програми? Кой в България може да ме обучи как ефективно да ги ползваме вкъщи?
От вчера се включих в т.нар Autism, ADHD and Sensory Processing Disorder Summit (https://autismadhdandsensoryprocessingdisordersummit.com/). Силно препоръчвам! След регистрация, получавате възможността да гледате интервютата в програмата безплатно с водещи експерти за 24 часа за съответния ден. Вчера беше ден 1 от общо 10. Имате време да изгледате и интервютата от вчера. Засегнаха тема, която особено много ме вълнува и инвестигирам напоследък – чревният микробиом. Бях ви питала в предния ми пост за хистаминовата непоносимост. Може да погледнете тук скорошно ревю по въпроса и mass cell activation syndrome - https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7388140/. Та основният въпрос тук е – в България дали мога да разчитам на някоя лаборатория и специалист по темата? Към момента съм се насочила към имунолозите в Иван Рилски, но все пак ваш личен опит би бил много полезен.
Интересно беше и интервюто с др Мелило. Очаква се скоро да излезе последно проучване, проведено от екип на Харвард, което е базирано на неговия метод (без дори да се взима предвид начина на хранене, само с прилагане на сензорни стимулации и упражнения), и резултати били смайващи (това е цитат). Като екипът ги бил сравнявал с ефикасността при медикаментите. И следователно, сега обмислям и това да проуча в повече детайли. Разбирайте, хиропрактиката. Върти ми се нещо като добър ерготерапевт, който да прилага подобни методи. Залях ви с информация...сори Simple Smile

Последна редакция: чт, 04 мар 2021, 09:35 от isabella_rs

# 661
  • Мнения: 267
Здравейте, днес успях отново да потъна след като чух какво е споделила учителката на сина ми, пред баба му и то пред детето. Бил на нулата... малко е мръднал напред с четенето, но иначе много зле...и това пред него самият. Чудех се защо се прибра в лошо настроение и леко хаотично нервен, после разбрах. Смятате ли че е нормално педагог така да говори пред дете в 1 клас на 8 години? Трябвало да мине на индивидуално обучение. Какво означава това? Да не посещава училище с децата ли, какво?
Какво му има, не е само хиперактивност? Това постоянно питала. Казахме многократно, че професор по психология това е установила и то при дългогодишни посещения, но тя не имало и друго.. не знам вече какво да правя и на къде да тръгна...

# 662
  • Мнения: 2 896
Здравейте, момичета! Очевидно не може да се разчита особено на Св. Никола, така че към  момента не смятам да се възползвам от услугите им.
По повод fastforword, нямам отзиви, това, което и вие сте писали, са и моите наблюдение, затова попитах дали някой от вас има директен опит.
Тестове сме правили Конърс (като включихме и класната му – важно е да отбележа, че на база лични нейни впечатления, както показа и нейният въпросник, тя не вижда проблем при детето. Което е в тотален разрез с въпросниците, попълнени от детето и попълнени от нас, родителите. Накратко, както клиничният психолог отбеляза, нейното отношение е нито положително, нито отрицателно, като накратко, не може да се разчита на колаборацията и мнението й).
Правили сме и Векслер, но не целия.
Berard, Thomatis, SAS – има ли някои лични впечатления от тези програми? Кой в България може да ме обучи как ефективно да ги ползваме вкъщи?
От вчера се включих в т.нар Autism, ADHD and Sensory Processing Disorder Summit (https://autismadhdandsensoryprocessingdisordersummit.com/). Силно препоръчвам! След регистрация, получавате възможността да гледате интервютата в програмата безплатно с водещи експерти за 24 часа за съответния ден. Вчера беше ден 1 от общо 10. Имате време да изгледате и интервютата от вчера. Засегнаха тема, която особено много ме вълнува и инвестигирам напоследък – чревният микробиом. Бях ви питала в предния ми пост за хистаминовата непоносимост. Може да погледнете тук скорошно ревю по въпроса и mass cell activation syndrome - https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7388140/. Та основният въпрос тук е – в България дали мога да разчитам на някоя лаборатория и специалист по темата? Към момента съм се насочила към имунолозите в Иван Рилски, но все пак ваш личен опит би бил много полезен.
Интересно беше и интервюто с др Мелило. Очаква се скоро да излезе последно проучване, проведено от екип на Харвард, което е базирано на неговия метод (без дори да се взима предвид начина на хранене, само с прилагане на сензорни стимулации и упражнения), и резултати били смайващи (това е цитат). Като екипът ги бил сравнявал с ефикасността при медикаментите. И следователно, сега обмислям и това да проуча в повече детайли. Разбирайте, хиропрактиката. Върти ми се нещо като добър ерготерапевт, който да прилага подобни методи. Залях ви с информация...сори Simple Smile

Томатис, САС са едно и също продавани от различни фирми. Помага само при слухова липса на концентрация. Няма нужда от конкретно обучение. Прилага се лесно и без усилия. Само трябва да си купите необходимите слушалки, това е.

# 663
  • weiter, weiter, ... weiterstadt
  • Мнения: 18 076
Изабела, какви проблеми има детето вкъщи? Имате ли диагноза?
Какви са тези сензорни стимулации и упражнения? Имаш ли линк?

Сентио, не е нормално педагог да говори така. Ако се опита пак да намекне за други диагноза, попитай я дали е учила И за лекар.
При нас има два пъти годишно разговор за развитието в училище. Има един лист с твърдения и детето само се оценява, после на същия лист по същите въпроси и учителката. При разговора сме ние с детето и учителката и тя обяснява къде се е подобрил, къде е по-ниско нейното оценяване от неговото и защо.
Не съм в Бг, но и тук има такива учители.
Тук при такова отношение на учителят, контактуват с директора, ако няма промяна, смянат клас или училището.
Има терапии при проблеми с ученето, прави ли детето нещо в тази посока?
Също го подкрепяй емоционално, обясни му откъде идват проблемите му с четенето, говори като с възрастен.

# 664
  • Мнения: 267
При него хиперактивността е наследствена, ходи от 2.8 г на логопед, късно проговори , посещаваше и ерготерапия когато беше в детската градина. Включихме и психолог. Сега в училище ходи при логопед. Класната иска да направят екип за обследване, както да му зачислят ресурсен учител. Аз съм ок и никога не съм се противяла някой да му помогне, постоянно работим с него. Сега обаче това ми дойде в повече, освен това самата учителка казва постоянно че всеки е различен, не трябва да се лепят етикети на децата...и в същия момент коментира че е на нулата пред детето...Аз искам той да учи с другите деца не искам да го лиша от средата и контакти с връстниците му, какво означава това индивидуално обучение и мога ли да откажа и да настоявам да е с всички деца в клас? Да говоря ли с учителката като й обърна внимание, че се е разстроил от думите й? Да се обърна ли към директора? Незнам....

# 665
  • Мнения: 4 970
Sentio, не смятам за нормално. Моето дете в първи клас в началото на март не можеше да чете. Завърши първи клас едва сричайки. В началото на втори можеше. Не можеше да пише никаква диктовка. Сега е четвърти и на аудиодиктивките има максимум 2 грешки, и то не в думи, а в начало и край на изречение. Забравя точки. И  да изважда не можеше.
Моето мнение, далеч от тази госпожа, докато не е късно.

# 666
  • Мнения: 267
Sentio, не смятам за нормално. Моето дете в първи клас в началото на март не можеше да чете. Завърши първи клас едва сричайки. В началото на втори можеше. Не можеше да пише никаква диктовка. Сега е четвърти и на аудиодиктивките има максимум 2 грешки, и то не в думи, а в начало и край на изречение. Забравя точки. И  да изважда не можеше.
Моето мнение, далеч от тази госпожа, докато не е късно.
Какво да направим? В началото на годината изглеждаше много сърцата госпожа, сега какво става...пък и той свикна с децата и мисля,че няма проблеми с тях. Трудно му е усвояването на материала вижда се, но се старае и има желание дори да бъде като най добрите от класа. Ако й възразя дали няма да я настроя срещу него, тя може да се държи след това както си иска с него...
Твоето дете има ли ресурсен, на общата програма ли е? Ние от сега сме решили, че ще се работи с него цяло лято...

# 667
  • Мнения: 4 970
Бих предложила да смените първо паралелката, ако ли не училището.
Моето дете имаше ресурсен. Но беше на програмата на класа, не на индивидуална. Госпожата беше сигурна, че ще напредне, независимо от първи клас. Сега в четвърти няма. Справя се прилично. Напоследък обаче се започна някакво постоянно писмено изпитване, а там и е трудно, заради  вниманието. Ако я изпитват устно е различно. През час тестове, уляха се. Причините май са и други. И госпожата се е притеснила. Нашите носят постоянно маски. Не е проблем с дишане, но детето е чувствително, а имахме тежки преживявания с ковид. Страхува се от децата, стои до прозорец, изнервя се от допир. С една дума ковид и влияе на психиката и оттам резултатите в училище не са добри.

# 668
  • Мнения: 2 896
Каква точно работа върши този ресурсен?

# 669
  • Мнения: 17 262
Ресурсният учител е учил за работа с деца с обучителни затруднения (бившите помощни училища). Работи индивидуално с детето 2-5 часа седмично. В някои от случаите за преодоляване на конкретно затруднение, в други се работи по програма разработена специално за детето, а не по програмата за съответния клас. Във втория случай детето е на оценка "справя се", "не се справя", "среща затруднения" и е за деца, които не покриват ДОИ, т.е определен минимум.
ИФО е форма на обучение, при която детето не стои в клас с другите, я учи самостоятелно у дома, като в дома му идват учители от училището, в което е записано или то се води в училище за индивидуални часове в определена за него стая. В този случай се вземат 1/3 от предвидените часове по учебен план, на върху целия материал, детето има оценки от устно изпитване, писмено изпитване (тест, класно, контролно), домашна работа. ИФО е за ученици, което по здравословни причини не могат да се обучават в клас с останалите.
Комбинирана форма на обучение е, когато детето част от часовете е в клас с останалите, а част от часовете с него се работи индивидуално.
Сентио, освен хиперактивност, за да бъде детето на нулата както се е изразила учителката трябва да има и друг вид обучителни затруднения.
Лорентин, браво на детенце. Моята има двойка на писмено изпитване по правилата на НВО. Диктовката й е пълна с грешки, има и пропуска, а е дете, което пише доста грамотно вече. Но е свикнала с темпа и диктуването на класната си и за първи път чува аудио диктовка. Също така никой не й е обяснявал как се правят такъв тип тестове. Без допълнително време и помощ от ресурсен/ консултант, за мен това си е предизвестена двойка. Форматът на изпита и провеждането му в условията на редовен час са срещу деца с дислексия и дискалкулия като моето. Гледах от минали години и начинът им на оценяване е безумен - дори и при една грешка в задание детето не получава точки. Изобщо няма да я пусна на НВО и ще предупредя учителката, защото ако смята всеки петък по БЕЛ ИУЧ да ги готви за НВО и да им пише оценки на този формат, това е в ущърб на детето. Какво, на изпит ли ще го остави по предмета?
Цялата им система до 4 е безумна, не знам какво ни чака нагоре, губят ми се 5-8 клас, нямам поглед върху тях.

# 670
  • Мнения: 4 970
О, и аз мисля да не я пускам на НВО.  И тя на тези формати не се справя - 3,4. И си права за оценяването. Моето с математика е по- зле. Сякаш работа с числа не е за нея. А ако знае как да реши текстова задача, при положение, че направи грешка в деление, не получава точка. Тя от бързане прави грешки и при събиране, изваждане, но не че не знае. Хадв. Когато аз бях ученичка, при такива случаи гледаха дали знаеш как да решиш задачата и даваха точки. И много се ядосвам, че хем НВО не се отчита, хем резултатите, които получават сега им ги пишат като оценки. Защо?

# 671
  • Мнения: 17 262
Да, безумна е тази система, която копираха от американците. Цялата програма е разработена върху слабите страни на децата с обучителни затруднения, което всъщност прави пропастта между тях и "нормалните" деца още по-дълбока, вместо да хвърли мост към тях.
Проблемите с математиката са увредено математическо мислене и така наречената дискалкулия. Когато е съчетана с езиков проблем се води смесено специфично разстройство, защото засяга повече от една област.

# 672
  • Мнения: 2 896
Значи щом се занимавам самата аз вкъщи с детето да му преподавам матеряла от училище, който не е разбрал в час,  сама изпълнявам ролята на ресурсен.

# 673
  • Мнения: 17 262
Не всеки родител може да преподава на детето, особено на дете с обучителни затруднения. Те затова са учили и са и психолози, знаят как да привлекат и задържат вниманието.
На времето нямаше ресурсни към маковото училище. Съседче с проблеми от областта на дислексия и дете на родители с основно образование замина за помощно училище, защото родителите не знаеха как да го научат да слива буквите в сричка. Молиха и мен, и други съседчета в гимназията да помогнем, но ние също не знаехме как. И на края на годината учителката и ръководството притискат родителите да подпишат и местят детето в помощното училище. Момчето беше 6клас, когато се хвана и оправи домофонната система на входа, но завърши помощно училище и животът му бе опропастен. В днешно време деца като моето и на Лорентин също биха били изтикани към помощното училище, не защото са с нисък коефициент на интелигентност, а защото имат дислексия или дискалкулия. Ресурсната работи с детето два часа седмично, аз помагам всеки ден, но нямам знанията на ресурсен

# 674
  • weiter, weiter, ... weiterstadt
  • Мнения: 18 076
Има един, швейцарец е мисля, психолог, занимава се точно с обучението при децата. Има и книга за учене с деца с ХАДВ. Утре ще погледна дали от безплатните неща има нещо по въпроса.

Иначе при диктовки и писмени изпити помага текстът да се чете от края към началото. Така се четат думите и не се “вижда” смисъла на изречението и така лъсват правописните грешки.

При нас в града има помощно училище за деца с трудности при обучението. Един път помолих класната да говори с отговорната учителка как да мотивирам детето и отговорът беше: тя е компетентна по емоциите, не по мотивацията 🤐
Ужас, просто!

Общи условия

Активация на акаунт