А сега накъде ! (5.06-11.06)

  • 244 040
  • 1 761
  •   1
Отговори
# 180
  • Мнения: X
Съгласна съм, ама той е ИТ инженер и алгоритми чинията му здрав разум надделява пред плаващ критерии на МОН. Той има и друга логика 0 точки е 2, всичко друго е повече от две, щом се ползва при кандидатстване в точки...
Да си оправи логиката. Две точки са си две точки и нула е нула. Няма оценки. Толкоз.

# 181
  • София
  • Мнения: 333
Не разбирам защо е този спор за точките от Олимпиадите - нали се преобразуват. Няма как дете с по-малко точки да измести такова с повече, при равни други оценки.
Проблема е, че тежестта на Олимпиадата намалява при максимални 85т. от нея и 100т. от НВО.
Който е по-добър на НВО (БЕЛ и МАТ) е привилегирован пред добрия на Олимпиадата по Биология.
Това не е така, и горе го обясниха, който не е ходил н а олимпиада няма да получи точки, сиреч няма и как да изкара по-добър резултат от този, които е ходил, точките от 85 се приравняват към 100.
И това е така.
Но едно е да имаш 85т от Олимпиада, а друго е да имаш 100т от Олимпиада.

# 182
  • столицата
  • Мнения: 4 486
Явно точките от олимпиадата са си драма. Красен, сега разбрах какво ви притеснява.
Радвам се, че няма да кандидатсваме с тях.
Успех на дечицата, които ще ги използват! Дано влязат в желаното училище!

# 183
  • София
  • Мнения: 333
Явно точките от олимпиадата са си драма. Красен, сега разбрах какво ви притеснява.
Радвам се, че няма да кандидатсваме с тях.
Е най-после един да ни разбере! Благодаря!

# 184
  • София
  • Мнения: 333
Много високи резултати по математика, между 85 и 99,5 имат почти всички деца. Има и слаби, разбира се, но те са единици. По БЕЛ също са добри - между 80 и 92. Общо взето се заформят много големи борби за баловете тази година.
A има и съвсем друго мнение пак от днес:
И аз съм в очакване на статистиките - интересно ми е какъв е общият фон /наясно съм, че колкото и да е нисък балът тази година на нас няма да ни стигне за желаното училище/, но се оказа, че децата от нашия клас като цяло са се представили доста посредствено - по математика резултатите са между 50 и 65 точки, а по БЕЛ - между 65 и 75 точки. От други майки разбирам, че действително и в други училища това са масовите резултати, което означава, че битката между 350 и 380 точки ще е епична....
Кое е вярното?

# 185
  • София
  • Мнения: 3 050
Много високи резултати по математика, между 85 и 99,5 имат почти всички деца. Има и слаби, разбира се, но те са единици. По БЕЛ също са добри - между 80 и 92. Общо взето се заформят много големи борби за баловете тази година.
A има и съвсем друго мнение пак от днес:
И аз съм в очакване на статистиките - интересно ми е какъв е общият фон /наясно съм, че колкото и да е нисък балът тази година на нас няма да ни стигне за желаното училище/, но се оказа, че децата от нашия клас като цяло са се представили доста посредствено - по математика резултатите са между 50 и 65 точки, а по БЕЛ - между 65 и 75 точки. От други майки разбирам, че действително и в други училища това са масовите резултати, което означава, че битката между 350 и 380 точки ще е епична....
Кое е вярното?
Вероятно и двете. Става дума за общ поглед върху различни училища

# 186
  • Мнения: 58
Няма как да се съди по резултатите в едно училище. От съучениците си моят има най-висок резултат по математика (90 точки) и е сред първите по БЕЛ (също 90 точки). Като цяло там резултатите по БЕЛ се въртят около 60-70-80 точки, а по математика са доста зле (30-40-50 точки). Малко деца имат над 70 точки по математика. Това е за училище в Бургас.

# 187
  • Мнения: 82
Много високи резултати по математика, между 85 и 99,5 имат почти всички деца. Има и слаби, разбира се, но те са единици. По БЕЛ също са добри - между 80 и 92. Общо взето се заформят много големи борби за баловете тази година.
A има и съвсем друго мнение пак от днес:
И аз съм в очакване на статистиките - интересно ми е какъв е общият фон /наясно съм, че колкото и да е нисък балът тази година на нас няма да ни стигне за желаното училище/, но се оказа, че децата от нашия клас като цяло са се представили доста посредствено - по математика резултатите са между 50 и 65 точки, а по БЕЛ - между 65 и 75 точки. От други майки разбирам, че действително и в други училища това са масовите резултати, което означава, че битката между 350 и 380 точки ще е епична....
Кое е вярното?
magi_sveta го каза, но аз ще потвърдя - наистина става въпрос за общ поглед върху две различни училища. Simple Smile

# 188
  • Мнения: 1 058
Сега набързо погледнах Сливен, ако може да е показателен за тенденцията, тази година резултатите са по-високи спрямо миналата. МОН спокойно ще може да си отчете, че образованието ни върви на добре, без това изобщо да е вярно... Просто тестовете са по-лесни, ама това няма да го кажат Simple Smile

БЕЛ, оценки 5 и нагоре (72т. нагоре): 2016 - 217, 2017 - 248, 14% повече
МАТ, оценки 5 и нагоре (72т. нагоре): 2016 - 31, 2017 - 42, 35% повече

Бройката на явилите се деца е съпоставима.

# 189
  • София
  • Мнения: 337
Така и не разбрах що толко много ги чепкате тия олимпияди.

На мен нещата ми изглеждат съвсем ясни - ходил си, класирал си се - имаш точки. Не си - нямаш.
Определили са колко е максимума на съответния кръг - на него съответстват 100т. А това че никое дете не ги е постигнало не значи че на това с най-високия резултат трябва да дадат 100. Според изкараното - смятат еквивалентни точки има.

Така съвсем справедливо примерно дете, което е по-добро по математика и има примерно 90-100т, но не е било на олимпияда:
2 х 100 +0=200т
 ще има по-висок бал от дете с 60т. от олимпияда и 60т по мат при еднакви други оценки:
2 х 60 +60т=180т

За деца които имат относително еднакви други резултати, но се разминават само в олимпиядата - примерно едното не е ходили и има 0т, а другото се е явило и има малко - да кажем 20т. То второто дете лигично и правилно ще има с 20т. по-висок бал.

# 190
# 191
  • зад парка
  • Мнения: 1 586
Видях по-нагоре, че общата статистика за София ще бъде готова по-късно днес.

Какво може да се разбере от нея и къде ще я публикуват?
Предполагам, че излиза отделно по български и математика. Има ли начин да се направи комбинация от данните, за да може да се прецени още сега дали например с бал 460 дали ще може да влезе момиче в 1-ва английска?

# 192
  • Мнения: 185
От досегашните статистики лошото е, че не са отделени момчета, момичета, БЕЛ+МАТ, натрупване.

# 193
  • Мнения: 2 024
Не разбирам защо е този спор за точките от Олимпиадите - нали се преобразуват. Няма как дете с по-малко точки да измести такова с повече, при равни други оценки.
Проблема е, че тежестта на Олимпиадата намалява при максимални 85т. от нея и 100т. от НВО.
Който е по-добър на НВО (БЕЛ и МАТ) е привилегирован пред добрия на Олимпиадата по Биология.
Това не е така, и горе го обясниха, който не е ходил н а олимпиада няма да получи точки, сиреч няма и как да изкара по-добър резултат от този, които е ходил, точките от 85 се приравняват към 100.


Ученик "А" е ходил на олимпиада по химия или физика (примерно) и се е класирал на първо място, получава 100 т.
Ученик "В" е ходил на олимпиада по биология и също се е класирал на първо място - получава 85 т.
"А" и "В" се борят за място в паралелка, за която може да избираш с коя олимпиада да кандидатстваш.
При равни точки от другите балообразуващи елементи, кой според теб ще бъде приет?
(Такава паралелка има - виж сайта на НПМГ)


Колкото до съмненята за някакви си коефициенти, ще напиша следното:
Ясно е, че за балообразуването от олимпиади по природни науки се взимат резултатите от Областните кръгове - пише го в една таблица в сайта Природни науки.
* Знам си нашите точки от Областния кръг, както и изчислените ни точки за балообразуването;
* Знам точките и на още едно дете от Областния кръг, както и изчислените му точки за балообразуването.
* Знам и точките на детето класирало се на първо място на Областния кръг...

Елементарно е да изведеш формулата с която "Областните точки" се преобразуват в "балообразуващите точки". И според тая формула детето на Първо  място е получило 85 т., а не 100. Няма други коефициенти.


# 194
  • Мнения: 185
Видях по-нагоре, че общата статистика за София ще бъде готова по-късно днес.

Какво може да се разбере от нея и къде ще я публикуват?
Предполагам, че излиза отделно по български и математика. Има ли начин да се направи комбинация от данните, за да може да се прецени още сега дали например с бал 460 дали ще може да влезе момиче в 1-ва английска?

Почти е сигурно влизането й. Много висок бал, а АЕг май не изисква много.

Общи условия

Активация на акаунт