Частни училища - информативна тема 18

  • 120 443
  • 743
  •   1
Отговори
# 540
  • София
  • Мнения: 16 556
Шантава Калинка, за АК ли говориш или за езиковите гимназии тогава? Иначе, в АК 2002 и 2004 пак си беше сегашния тип тест.  Тогава кандидатстваха (и не влязоха) двете ми по-големи деца. Не съм чувала 2003 да е бил друг.

# 541
  • Мнения: 1 970
E, не, такова МОН няма да допусне, трябва да има успеваемост и тя да расте всяка година, нали така....
А това е начина да се отсеят децата.

Обаче, чакай, не беше ли същата година историята с купуваните 6-ци в 6-то??  Помните ли там схемите с проверителите , изнасяните работи, попрявянето им, подмяната директно в някои случай, абе куче влачи рейс... Значи пак дърво....

# 542
  • София
  • Мнения: 16 556
Стефане, какво 6то? Аз тогава съм била бременна, после работеща родилка, колко ли други интересни събития съм изтървала...

# 543
  • Мнения: 5 425
А аз те попитах сериозно ли мислиш, че увеличаването на обема ще задържи качеството? При ярки примери в обратното на пазара. Не ми отговори.
Едни ЧУ с по 10 паралелки на випуск как ти се струват? Това ли търсим от частното образование. Аз твърдо казвам за себе си, че не търся това.

Защо да не задържи качеството? Като има платежоспособно търсене, ще се появи и съответното предлагане.
И 20 паралелки става - в три отделни филиала например. Мисля, че и това ще видим скоро.
А и защо не частно училище с по-малки такси, на половин ден, с по-големи класове, но в което има РЕД и където учителите получават достатъчно за да си вършат работата като хората? Ако държавата не го предлага, ще се намери кой.

# 544
  • Мнения: X
Каква връзка има платежоспособността на търсенето с качеството?  Stop
И в момента има достатъчно платежоспособни родители, които не се интересуват особено от качеството. Важното е да са пуснали отрочето в модното ЧУ и да има кого да държат отговорни, ако отрочето срича в 3 клас (Ирина Тенчева, която между другото си вкара без изпит детето в Питагор посред учебната година). Само, че аз те попитах сериозно ли мислиш, че увеличаване на обема например на СС или Питагор ще задържи качеството? Аз мисля, че не. И ще ти кажа, че и за двете училища съм чувала мнения на родители с по-големи деца(от моята дъщеря), които с годините и увеличаване на обема твърдят, че нещата се израждат не към добро. Не казват, че училищата са лоши, а че просто не е  същата услуга, която са получавали в началото.

За 20 години от възникаването на този пазар това, което визираш не е възникнало. Защо ли?  Wink Нито по-големи класове, нито полусменно основно училище.

Филиал, училище - все тая. Нали менажирането го извършват едни и същи хора. Обема  е от значение. И е факт, че колкото е по-голям обема, толкова по-трудно за управление и контрол става. А това са деца. И учители, голяма част от които също се нуждаят от твърда ръка в управлението.  Mr. Green

Последна редакция: ср, 24 яну 2018, 13:57 от Анонимен

# 545
  • София
  • Мнения: 16 334
А аз те попитах сериозно ли мислиш, че увеличаването на обема ще задържи качеството? При ярки примери в обратното на пазара. Не ми отговори.
Едни ЧУ с по 10 паралелки на випуск как ти се струват? Това ли търсим от частното образование. Аз твърдо казвам за себе си, че не търся това.

Защо да не задържи качеството? Като има платежоспособно търсене, ще се появи и съответното предлагане.
И 20 паралелки става - в три отделни филиала например. Мисля, че и това ще видим скоро.
А и защо не частно училище с по-малки такси, на половин ден, с по-големи класове, но в което има РЕД и където учителите получават достатъчно за да си вършат работата като хората? Ако държавата не го предлага, ще се намери кой.

Ами защото разширяването не е само /нито главно/ въпрос на база. Трябва да намериш и учители, които да са на високо ниво. А наплив на такива, категорично няма. Едно е да намериш добри учители за 2-3 пралеки, друго е за 5-6, а за 20 Anguished е в сферата на научната фантастика. А започне ли в едно частно училище да е въпрос на късмет, при кой учител ще попаднеш - пиши го държавно. Направиш ли го на "половин ден"- пак го пиши държавно. Една от най-важните причини за обсъжданите високи резултати в 7 клас, без допълнителни частни уроци, е именно допълнителният хорариум /по-скоро, неоходимият хорариум/ по БЕЛ и МАТ в частните училища. Хорариум, който позволява, след преподаване на новия материал, той да се упражнява, да се анализират грешките, да се дообяснява и затвърждава. При това, в съчетание с добри учители и малки класове, всяко средно интелигентно дете ще усвои материала и ще покаже висок резултат. Формулата е проста - въпрос на изпълнение е, дали ще доведе до високите резултати и в това е разликата между отделните ЧУ. Заради двусменната система, часовете в ДУ не са съобразени с количеството материал - те едва стигат да се преподаде. И в общия случай, това налага доучването с частни уроци. Дори и да е добър учител в училище. И ако това стане в ЧУ - за какво ми е.

Последна редакция: ср, 24 яну 2018, 14:20 от sanaka

# 546
  • Мнения: 5 425
Каква връзка има платежоспособността на търсенето с качеството?  Stop
Директна. Качествените учители искат да живеят качествено. Или сменят професията.

И в момента има достатъчно платежоспособни родители, които не се интересуват от качеството.
Значи не влизат в графата ТЪРСЕНЕ.

Само, че аз те попитах сериозно ли мислиш, че увеличаване на обема например на СС или Питагор ще задържи качеството? Аз мисля, че не. И ще ти кажа, че и за двете училища съм чувала мнения на родители с по-големи деца(от моята дъщеря), които с годините и увеличаване на обема твърдят, че нещата се израждат не към добро. Не казват, че училищата са лоши, а че просто не е  същата услуга, която са получавали в началото.
Един параметър ще иде надолу, друг нагоре... Качественото средно образование не е обезателно парник за нежни розички. Иска се качествено преподаване по качествена програма и РЕД. Необходима ШИРОКА ОСНОВА от базови знания, а не прехвалени постижения по олимпиади. И игра със всякакви (психически нормални) деца.

За 20 години от възникаването на този пазар това, което визираш не е възникнало. Защо ли?  Wink Нито по-големи класове, нито полусменно основно училище.
Липса на достатъчно подготвени млади учители. И надежди относно последните резерви на ДУ. Засега. Предлагането следва търсенето. На определен интервал обаче.

Направиш ли го на "половин ден"- пак го пиши държавно. Една от най-важните причини за обсъжданите високи резултати в 7 клас, без допълнителни частни уроци, е именно допълнителният хорариум /по-скоро, неоходимият хорариум/ по БЕЛ и МАТ в частните училища.....
... И ако това стане в ЧУ - за какво ми е.
Не всички искат да продължат да учат висше. Но никой не иска детето му да не може да чете и смята.
И ако се предложи оферта за 150 лв. на месец на дете на половин ден, но в училище с ред и съвестно преподаване на базовите неща, мисля че ще се появи и интерес. Ако имаше читави млади учители.

Последна редакция: ср, 24 яну 2018, 14:17 от Ezhko

# 547
  • Мнения: X
Каква връзка има платежоспособността на търсенето с качеството?  Stop
Директна. Качествените учители искат да живеят качествено. Или сменят професията.

Само, че качествени учители има малко. Питай ме за учителката ни в 1 клас, уж награждавана за учител на годината. В ЧУ. Или защо пак в ЧУ пред вратата на директора се вие опашка от родители, които искат да си преместят децата в конкретен клас при конкретен класен. Прочети мнението на Санака. Много е точно.

И в момента има достатъчно платежоспособни родители, които не се интересуват от качеството.
Значи не влизат в графата ТЪРСЕНЕ.

ООООООО напротив. Търсене е. При това бих казала, че в процентно съотношение е доста по-сериозно от такива амбициозни харпии като мен, които не се задоволяват с посредственост обвита в златна опаковка.

Само, че аз те попитах сериозно ли мислиш, че увеличаване на обема например на СС или Питагор ще задържи качеството? Аз мисля, че не. И ще ти кажа, че и за двете училища съм чувала мнения на родители с по-големи деца(от моята дъщеря), които с годините и увеличаване на обема твърдят, че нещата се израждат не към добро. Не казват, че училищата са лоши, а че просто не е  същата услуга, която са получавали в началото.
Един параметър ще иде надолу, друг нагоре... Качественото средно образование не е обезателно парник за нежни розички. Иска се качествено преподаване по качествена програма и РЕД. Необходима ШИРОКА ОСНОВА от базови знания, а не прехвалени постижения по олимпиади. И игра със всякакви (психически нормални) деца.

От това ти мнение определено разбирам, че изобщо нямаш абсолютно никаква представа за основните частни училища. За АК и СМГ - да. Но не и за темата, която се обсъжда.

За 20 години от възникаването на този пазар това, което визираш не е възникнало. Защо ли?  Wink Нито по-големи класове, нито полусменно основно училище.
Липса на достатъчно подготвени млади учители. И надежди относно последните резерви на ДУ. Засега. Предлагането следва търсенето. На определен интервал обаче.
Нещо си противоречиш. Само няколко реда по-нагоре твърдеше нещо различно за качествените учители и обема и аз ти опонирах, че такива са малко. Явно тук по този същия параграф вече позицията ти е на 180 градуса.

Последна редакция: ср, 24 яну 2018, 14:19 от Анонимен

# 548
  • София
  • Мнения: 593
Шантава Калинка, за АК ли говориш или за езиковите гимназии тогава? Иначе, в АК 2002 и 2004 пак си беше сегашния тип тест.  Тогава кандидатстваха (и не влязоха) двете ми по-големи деца. Не съм чувала 2003 да е бил друг.

Не за АК, за държавните училища след 7-ми клас.

# 549
  • София
  • Мнения: 4 110
Преди 5 години в 5-тите класове на ПЧМГ имаше едни 10-15 деца питагорчета (т.е. непълна паралелка) разпръснати м/у новите деца. Едва след това започнаха да имат нормални класове във всеки набор. Та кога за това време са постигнали качество, че са успели и да го загубят? И качеството е свързано с количеството добри учители, а те със сигурност са дефицит. На първия тест преди дни за първи клас се бореха по над десет деца за едно място.

# 550
  • Мнения: X
Ежко, "концепцията"  е неиздържана и противоречива. Преди мен са го обяснили достатъчно добре. Идеята за ЧУ  е детето да попадне в добра и контролирана среда, с малко деца и възможност да се предаде и усвои материала. Непрекъсната проверка на знанията и надграждането им. Това е най-простичко казано.
И това е в основната си идеята на родителите, които искат добро и качествено образование на детето. Също простичко казано.
Не мисля, че има смисъл повече да ти обсъждаме идеята. Хубаво е, човек да има въображение и фантазия - даже бих казала, че това е за адмирации. Но все пак живеем реален живот, с реална среда. Както знаеш "Количествените натрупвания, водят до качествени изменения..." Но тези изменения са в 99 % от случаите некачествени. Единият процент го оставям за изключения, за които не се сещам.

# 551
  • Мнения: 7 683
И аз мисля, че мнението на Санака е изключително точно, също и това, което казва Блис. Действителността е доста различна от клишетата в учебниците по икономикс, от сорта, че търсенето води до предлагане и че пазарът сам регулира всичко - това между другото, след като Адам Смит го е формулирал, за "невидимата ръка на пазара", е ревизирано като схващане от много учени директно след него още в миналия век и отдавна се знае, че само пазарното саморегулиране не е достатъчно. Особено пък в българската действителност това никак не работи. И няма как пазарът сам по себе си да произведе достатъчно качествени учители, защото колкото и да е висока таксата за някое ЧУ, то пак ще плаща на учителите спрямо средното ниво на учителски заплати, може да даде 10-20% в повече, но никога никое ЧУ няма да даде двойна и тройна заплата спрямо тази в ДУ.
Илюзиите и теориите са едно, а действителността - съвсем друго. Скоро видяхме и в темите "идеалния" АК, където за една цигара изключват, колко е идеален. За цигара изключват, пък описаното в темата е много по-страшно от цигара, ама хайде да не задълбаваме, че тази тема тук не е за АК.

# 552
  • Мнения: X
Преди 5 години в 5-тите класове на ПЧМГ имаше едни 10-15 деца питагорчета (т.е. непълна паралелка) разпръснати м/у новите деца. Едва след това започнаха да имат нормални класове във всеки набор. Та кога за това време са постигнали качество, че са успели и да го загубят? И качеството е свързано с количеството добри учители, а те със сигурност са дефицит. На първия тест преди дни за първи клас се бореха по над десет деца за едно място.

Не скачай. Сама знаеш за примери от форума за напуснали деца, при това не е само едно и са от един и същи клас. Които в случая аз не визирах. А визирах други мои познати с деца в ПЧМГ в момента. Излезли от Питагор.

Още ли е лудница в сградата по време на първия изпит. Ревящи деца, стотици родители, деца под строй в залите?  Wink Наплива изобщо не променя факта, че родители с опит споделят недоволството си от промени не към добро. И пак повтарям, не казват, че училището е станало непременно лошо, а че услугата не е същата каквато е била. Заради повечето деца и заради някои промени. И не си махат децата, защото все още няма по-добра алтернатива. Но това не променя недоволството им от влошаването. Усещаш ли разликата? Горното мнение не касае само Питагор.

Последна редакция: ср, 24 яну 2018, 14:42 от Анонимен

# 553
  • София
  • Мнения: 16 556
Татко Мецан, младите от 2000 за 2100 отиват в друга фирма, ти смяташ, че за 30% по-висока заплата няма да се поблазнят?

# 554
  • Мнения: 7 683
Не това, а друго - че който качествен учител се отказва да бъде учител, защото не му се работи за 1000лв, той няма да си преразгледа решението за 1200. Той ще смени професията с нещо, с което ще изкарва примерно 3000, а при средно ниво на учителските заплати от 1000лв, никое ЧУ няма да му даде 3000. Ще му дадат 1200-1300.

Общи условия

Активация на акаунт