Мнения за 125 СУ "Боян Пенев", Младост 1 - IIІ част

  • 116 474
  • 814
  •   1
Отговори
# 750
  • София
  • Мнения: 101
Имах щастието да запиша децата си в общински ОДЗ-Та и да не свиквам да плащам четирицифрени суми за обучение. 1-4 клас е важен, но не и до толкова за да ме накара да платя 10000 на година (+/- 2 Хил). Но имам късмета да съм в карето на 125-то. Възможно е да бих пяла друга песен, ако бях в друга ситуация. Отплеснах се.... Ако сте решили да плащате тези такси изберете частно училище в което сте “влюбени”, а не някое защото е близко до вас. Имам приятели които хвалят други училища пак частни. В интерес на истината в Школо никой не познавам да учи. Може и да е добро. Наистина не знам. Частните училища имат дни на отворените врати и може да разгледате (сега може и онлайн да ги правят). Влезте в групи/форуми в които ги обсъждат. Колкото до СОП в нашия клас има едно детенце само от 21 деца и мисля, че се справя учителката страхотно. Класовете “елитни” учителки иначе са претъпкани 26 деца.
Аз също съм на мнение, че да живееш до училището си е предимство. А ако искате да имате допълнителни дейности просто го записвате на такива.

# 751
  • София
  • Мнения: 3 707
Живея в района на 128-мо. Затова познавам много деца, които учат там. И за мен това училище не е “опция”.
Записах и двете си деца в 125-то и до сега за мен това е много добро квартално училище. Малкото учеше в руската паралелка. Не съжалявам изобщо, че не е било в английска. Английски в училище не може да се научи, а руски се научи поне да го разбира.
В седми клас преместих големия в 39 СУ. За съжаление моите наблюдения съвпадат с мението на Пипи. На децата със СОП трябва да се обръща повече внимание и се нуждаят от индивидуално отношение.
Има деца, които при определени условия стават буйни и агресивни. Има и такива, които са по-ниски от тревата, необщителни и много затворени. Няма как сама учителка да се справи.
Но това, което аз видях в 39-то е именно много специалното отношение към всяко едно дете. Всеки учител познава всяко дете - и тези със СОП и тези в норма. Всеки учител е възрастен и се държи като такъв във всеки един момент. А за децата със СОП се полагат много грижи и децата като цяло там са много толерантни и учители и директорката подхожда с разбиране към всеки отделен случай.

В 125-то учителите са се превърнали в пъдари (за да опазят децата физически здрави и без инциденти). Много често не познават дори деца, на които преподават. И при толкова много деца няма как да е по друг начин. Децата постоянно са в състезателен режим и не се толерират много приятелствата.

Така че да сравняваме 125 СУ и 39 СУ е все едно сравняваме круши с крокодили.

Ако искате да сте спокойна за детето. Във всяка секунда да имате обратна връзка и да научите детето на човечност - изберете 39 СУ. Ако държите на знанията - 125 СУ. За съжаление и в двете училища правите компромис. При това не малък.

# 752
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 829
Живея в района на 128-мо. Затова познавам много деца, които учат там. И за мен това училище не е “опция”.
Записах и двете си деца в 125-то и до сега за мен това е много добро квартално училище. Малкото учеше в руската паралелка. Не съжалявам изобщо, че не е било в английска. Английски в училище не може да се научи, а руски се научи поне да го разбира.
В седми клас преместих големия в 39 СУ. За съжаление моите наблюдения съвпадат с мението на Пипи. На децата със СОП трябва да се обръща повече внимание и се нуждаят от индивидуално отношение.
Има деца, които при определени условия стават буйни и агресивни. Има и такива, които са по-ниски от тревата, необщителни и много затворени. Няма как сама учителка да се справи.
Но това, което аз видях в 39-то е именно много специалното отношение към всяко едно дете. Всеки учител познава всяко дете - и тези със СОП и тези в норма. Всеки учител е възрастен и се държи като такъв във всеки един момент. А за децата със СОП се полагат много грижи и децата като цяло там са много толерантни и учители и директорката подхожда с разбиране към всеки отделен случай.

В 125-то учителите са се превърнали в пъдари (за да опазят децата физически здрави и без инциденти). Много често не познават дори деца, на които преподават. И при толкова много деца няма как да е по друг начин. Децата постоянно са в състезателен режим и не се толерират много приятелствата.

Така че да сравняваме 125 СУ и 39 СУ е все едно сравняваме круши с крокодили.

Ако искате да сте спокойна за детето. Във всяка секунда да имате обратна връзка и да научите детето на човечност - изберете 39 СУ. Ако държите на знанията - 125 СУ. За съжаление и в двете училища правите компромис. При това не малък.
Много полезно, благодаря. Моят син е точно описаният- по-тих от тревата, съответно не му обръщат особемо внимание и накрая нищо не е разбрал. Блее си и не създава проблеми, но и се разсейва веднагически и голям шумен клас не ме устройва.

# 753
  • Някъде там...
  • Мнения: 4 375
Валя, ние избягахме от 39 след 4 клас. Заменихме го със 125. Не съжалявам въобще, точно обратното.
За 1-4 клас решението ми за 39 беше правилно. Надявам се след 2-3 години и за 125 да мога да кажа същото...

# 754
  • Мнения: 165
А знаете ли къде мога да видя резултатите от второ и трето класиране за първи клас за тази година в 125то су?

# 755
  • Мнения: 246
Здравейте! По повод въпроса за шансовете за прием в 125 СУ без жителство в района - последните години се приемат деца и на второ и трето класиране, така че шанс има. Тази година за второ класиране бяха обявени 25  свободни места за английските паралелки, за трето класиране - 7 броя, а дори и след третото класиране са останали 3 свободни места за заемане. Според мен последните приети са били без никакви точки, така че имате голяма вероятност да запишете детето си.
 Дали си струва да се избере близкото училище през 125 СУ не мога да кажа. За 125 СУ лично за мен минусите са: големи класове, липса на нормална занималня, смените; носенете на учебници и тежки раници; плюсовете са, че се държи на ученето и се набляга на домашни и усвояване на материала, наличие на ред и дисциплина в училище и в класовете, добри учители (за тези, които сега са първи клас мисля, че няма лошо мнение). Като цяло тези плюсове обаче могат да се намерят и в други училища в квартала. За едно по-бавно, по-стеснително или по-трудно справящо се с ученето дете би могло да бъде стресиращо до някъде и трудно в началото. Но от друга страна с времето ще свикне и в края на началния етап ще има наистина добри знания и най-вече навик да учи (което разбира се, може да се постигне и в другите училища). Ами това е мнението ми в общи линии, желая Ви от сърце успех с избора, тъй като всеки родител иска най - доброто за детето си. Дано да има късмет бъдещият първокласник, тъй като колкото и да проучваме, все пак има и голяма доза чист късмет - с какви деца ще се случи в клас, ще създаде ли хубави приятелства, на какви учители ще попадне (че и те се сменят).

# 756
  • Мнения: 246
А знаете ли къде мога да видя резултатите от второ и трето класиране за първи клас за тази година в 125то су?

В сайта на училището, в сектор "НОвини" и се връщате назад. Публикувани са и списъци с приетите деца. Например на трето класиране приетите с английски език за от 4-та група без никакви точки.

# 757
  • Мнения: 165
За последната година намирам само първо класиране.

# 758
  • Мнения: 246
За последната година намирам само първо класиране.

В сектор "новини" отивате на стр. 3 и там са всички класирания.

# 759
  • Мнения: 80
Здравейте,  някой да знае нещо за  хуманитарната паралелка от пети клас и какво представлява изпитът за нея? Разгледах учебния план - комуникации, креативност, не се впечатлих особено.

# 760
  • Мнения: 904
Здравейте,  някой да знае нещо за  хуманитарната паралелка от пети клас и какво представлява изпитът за нея? Разгледах учебния план - комуникации, креативност, не се впечатлих особено.
Миналата година познато дете кандидатства - изпитът беше на два етапа, проведоха се онлайн. Първият етап беше да се напише история/съчинение по зададено начало. Беше нещо от сорта "аз съм раковина, завързана с червена връвчица ...". Кандидатите са имали са определено време за работа и след това са изпращали снимани/сканирани съчиненията. Вторият етап е интервю, но нямам спомени какви бяха въпросите, макар че ги обсъждахме. Детето беше прието, но с тази пандемия не сме се виждали от есента и нямам информация дали е доволно и какво изучават.

# 761
  • Мнения: 80
Благодаря,merilen. Не се сетих, че  сегашните пети  и отчасти шести класове нямат реална представа за обучението поради  ДО. За математическите паралелки е ясно - здрава математика, така че някои деца даже и на уроци в седми клас могат да не ходят. За хуманитарната паралелка предметите ми се струват пълнеж някакъв, колкото да сформират иновативна паралелка.

# 762
  • София
  • Мнения: 3 707
А защо се интересувате от приема в паралелка, чиято идея не Ви харесва? Така изказването Ви звучи в стил “гроздето е кисело”.
Преди две години слушах представянето на тази паралелка от директора и бях впечатлена. Наистина бяха включени предмети, от които всеки има нужда. А децата особено. Идеята ми се видя добра, изпълнението също звучеше обещаващо.

От нашия клас там попаднаха много ученолюбиви и амбициозни деца. (дали това са били най-добрите, няма как аз да преценявам) Но нито едно не се върна в стария клас, макар да има места. Някои дечица, които имаха сестричета в тази паралелка, също кандидатстваха. Което за мен е индикатор, че паралелката е читава.

Ако нещо конкретно Ви притеснява, питайте за това нещо да Ви се обясни какво значи.

# 763
  • Мнения: 80
А защо се интересувате от приема в паралелка, чиято идея не Ви харесва? Така изказването Ви звучи в стил “гроздето е кисело”.
Да съм казала, че не ми харесва идеята ? Напротив, щом питам, с нещо ме е заинтересувала, даже  проучих учебните планове. Просто докато при математиката е ясно какво се учи, тук не разбирам какво се преподава в обявените дисциплини. Пише  - култура, креативност, комуникация 2,5 ч. седмично, но какво точно учат не мога да си представя - да пишат или нещо свързано с изкуство, затова питам и това изобщо не прави "гроздето кисело". Детето ми се справя добре с българския и искам  да придобия представа доколко това, което се учи в тази паралелка ще представлява интерес за него, за да се насочи към нея за кандидатстване.
 Благодаря за информацията за приетите деца.

# 764
  • София
  • Мнения: 600
В учебните планове за всеки клас (има ги в сайта на училището) може да се види съдържанието на спец.предмет ККК (култура, креативност, комуникации).
Тези 2.5 часа са разделени на 3 часа седмично през 1ви срок и 2 часа през 2ри, като се изучават съответно 5 различни дисциплини през годината.
5 клас бяха: правопис и правоговор, музика и преживяване, традиц.бълг.наследство, керамика и 5-ят ми се губи в момента.
6 клас: правопис и правоговор, творческо писане, непреходни балкански сюжети, сцена и изкуство,  и ние и театърът.
Интересни са за децата тези дисциплини, не са натоварващи-няма учебници по тях, домашните работи са единични случаи. За мен са по-скоро за обща култура.
За съжаление,  дист.обучение не им позволява да се възползват от тях максимално. Мин.година керамиката им беше 2ри срок и реално имаха само 2 занятия в кабинет с грънчарско колело, до което се доредиха само няколко деца. После останаха вкъщи и само им говореха за керамика, разглеждаха и рисуваха, но не са изработвали реално.
Тази година за 2ри срок са двете театр.дисциплини и за съжаление ми се струва, че онлайн няма да могат да им се насладят и на тях.
Като цяло паралелката не е никак лоша, но е предимно "момичешка", за добро или зло Simple Smile
В класа на дъщеря ми са 25 момичета и 3 момчета.

Общи условия

Активация на акаунт