Отново за тийнейджърите, скуката, селфитата и слободията

  • 62 292
  • 890
  •   1
Отговори
# 390
  • София
  • Мнения: 17 285
Нито пък някъде в БГ ще видим 6-годишно да ходи само на предучилищна.
Та не знам защо бяха всички тези вайкания колко неглижиращ е българския родител.
И ако трябва детето от 1 клас да виси по ъгли да чака училищен автобус, който все закъснява, не знам с кой акъл ще го изпратят без телефон родителите.

# 391
  • Мнения: X
Неглижирани са всички деца, които са оставени на самотек под пожелателното 12.

Тук поне 70% от децата са транспортирани от родител/гледачка/такси до у-ще и обратно. Хората се редуват и работят гъвкави работи на смени или почасово поне единият родител с деца в у-ще.
 В градиниуте е лесно, защото децата са по цял ден там.

Другите 30% са деца, които са неглижирани и са в риск.

Остави БГ родителите, кажи за канадските родители как процедурата.
Аз ще ти кажа, че тук (София) БГ родителите не си оставят 10-12 годишни сами ни вкъщи ни никъде.
Само из форума има стотици примери с обратен знак.

# 392
  • София
  • Мнения: 17 285
Честно, не знам защо си решила, че тук децата си ходят сами на училище първите години. Убедена съм, че в БГ процентът е повече от 70.

# 393
  • Мнения: 46 520
Неглижирани са всички деца, които са оставени на самотек под пожелателното 12...
А какво значи самотек?

Досега се чудехте как българските деца на по 9-10 и нагоре минават 100-200 метра от училище до вкъщи, сега гледам, че вас ви задължават, дори за по-малки, да ходели сами от спирката до вкъщи. Е, каква е разликата?

И какво значи задължават ви. Ако идеш да си посрещнеш детето ще го приберат социалните? Нали уж под 12 не може въобще да се оставят сами?

# 394
  • София
  • Мнения: 17 592
А пък в западните училища учат децата да търсят информация в книги, защото интернет е недблагонадежден като източник. В началото има препоръки, а после и санкции за ползване на източни като Уикипедия. За целта има библиотеки. Това само за протокола, без да обиждам интернет плама на учителката, която го смята за много яко, това е възпитателно погрешно и ненаучно, а училището все пак трябва да е царсство на науката, не на шарлатанията.


scopus, web of science... и др.... И тях ли ги броим за "ненаучни"?

Прочее, аз поначало имам твърде ниско мнение за обществените западни училища.
 

Последна редакция: пн, 19 юни 2017, 19:35 от katiABV

# 395
  • Мнения: X
Защото чета и разговарям с БГ родители/учители постоянно.

В 30 процента статистически влизат масово децата от индиански произход, новопристигнали имигранти свикнали другояче или соц. слаби семейства с тийн/наркомани/алкохолици родители.

# 396
  • На топло
  • Мнения: 4 130
Моето дете от 10г. ходи само на у-ще с градския транспорт, в друг град и задължително със зареден телефон ( без телефон не мога да си го представя).
Много се притеснявам, но така правят всички деца от нейния колеж и въпреки че имам възможност аз да я водя сутринта, предпочитам
да се научи, не винаги съм и ще бъда на разположение.
Всяка сутрин и повтарям какво да прави, държи ме в течение със СМС.
На отиване се засича понякога с някой познат, на връщане е по-лесно, защото около 10 деца взимат същия автобус и ми е малко по-спокойно.
Това е живота в Европа. Въпреки опасностите никой не си е затворил детето вкъщи.
...В Канада и Америка е някакъв друг свят.

# 397
  • Мнения: 46 520
Barefoot Kontesa, не знам къде ги намираш тези данни, но имаш много грешна представа. Това от преки наблюдения в/у десетки деца в няколко града  Peace

Brie, и тук е така. Под сами се има предвид за кратко време, което се пада м/у края на занималнята и идването на родителя (ако детето живее до училището) като понякога остават да играят и в двора и чакат родител да ги прибере. И говорим за деца на 9-10 и нагоре години.
За дълго оставяне на малки деца - това са много, ама много големи изключения.

Иначе като по-големи не си седят вкъщи, имат разни игрища, на които ходят да играят нещо или седят в двора на училището. Не знам при вас как е, но тук отдавна отмина манията по седене вкъщи, сега все навън ги влече.

# 398
  • София
  • Мнения: 17 592

Бояна, децата на запад се учат да търсят инфо както по книгите, така и в нета. Има много онлайн бази данни с пароли към съответните заведения, които могат да ползват. Това е както с телефоните. Въпросът е да научат как да подпират и проверяват информацията.
Хем казах, че имам предвид неща като Уикипедия, хем учителката тук е казала, че просто ровят в Гугъл, хем пак неясно.  ooooh!
Тук масово просто се пуска търсачката и се преписва, да не мислиш, че влизат във виртуални библиотеки, каквито нямаме и от там четат истински книги?
Джуди, ясно, ама те не правят това. Те си ръчкат в нета просто. Виждала съм лично с очите си въпрос от такава учителка, чийто отговор се намира в статия в Дир.бг от 2013-та. Защото искала да напише 20 въпроса и децата да търсят в нета. И отговорите в първите две страници на Гугъл, ама верни или неверни, важни или маловажни, няма значение. Та не си говоря наизуст, нито дамгосвам нета като източник, но у нас все още има малко налична информация на български по теми за училище, което да е ценна и достоверна. Просто копи-пейста работи, децата са интернет, ние сме в 21-ви век.


Е как така да нямаме!?
Не просто имаме, ами е огромна, абсолютно свободна като достъп, абсолютно безплатна, има и аудиокниги, специално насочена към слепи хора (тя поначало с такава основна цел е била създадена, собственикът й е сляп) и, също както Уики, всеки може да допринесе с информация / нови заглавия, стига да отговаря на условията...

# 399
  • Мнения: 21 469
Контеса, с това, дето го описа за автобусите и прочие, щях да откача, ако детето ми няма постоянно телефон в себе си и връзка с .


Пп. В мрежата има свободно голям брой книги на родния ни език в пълен текст, сайтове, които предлагат учебна и научна литература и не виждам никаква причина да не може едно дете в учебна възраст да подготви материал със съвсем прилична достоверност.

# 400
  • София
  • Мнения: 17 592
В България още се борят да ги научат да правят рисърч, те до магистри не могат да реферират, за децата какво остава. Първото, което трябва да научат е- как се определя качествен източник, ако ще да е електронен (PubMed не е същото "от интернет", както някой неизвестен сайт).


Ние в България все още прави ПРОУЧВАНИЯ и ЛИТЕРАТУРНИ СПРАВКИ. За децата в гейтнатите комюнитита дето са най-най и имунизирани с/у всичко лошо не знам, те може и с рисърчове да се борят неуспешно...

# 401
  • Мнения: X
Контеса, с това, дето го описа за автобусите и прочие, щях да откача, ако детето ми няма постоянно телефон в себе си и връзка с мен.

Simple Smile Типични сме си повечето български майки.  Hug
 И аз се притеснявам и съм му намерила начина за да сме спокойни и не смятам телефона за важен. Но гривна с ЖПС и връзка с нея за новата година ще й взема.

Последна редакция: пн, 19 юни 2017, 19:53 от Анонимен

# 402
  • София
  • Мнения: 17 592
Гугъл става за бърза справка или за речник, ако нещо човек не се сеща в движениее. Но като цяло не е надежден източник, освен ако човек вече не е научен да отсява източници


Гугъл не е източник на информация (в смисъл на отговори на въпроси) сам по себе си - той е по-скоро справочник. Е, и справочникът на библиотеката ако ровите една и съща тема може да бъде засегната в учебник за, примерно, Теория на Полето и в книга за извънземни (от типа на конспиративните, не на фантастика. Кой източник ще избере... е решение на четящия.



Само в 2 провинции от всички има строги законови рамки (едната е до 12, а другата до 16 годишни не могат да са сами, в които е забранено със закон ), но ако нещо стане с детето сте подлежащи под отговорност за неглект и затвор.


 Shocked

В който момент придобиват право да шофират автомобил.
Е**а ти държавата.


Честно, не знам защо си решила, че тук децата си ходят сами на училище първите години. Убедена съм, че в БГ процентът е повече от 70.

Аз не познавам ни едно.

Последна редакция: пн, 19 юни 2017, 20:12 от katiABV

# 403
  • София
  • Мнения: 62 595
Аз за толкова години във форума стигнах до един извод - никой не си оставя детето самичко, обаче си умирГа да обяснява как то се оправя самО с мантрата $а ние бяхме с ключа на врата$. И занималните са пълни. Всъщност дупката започва от пети клас, когато никое дете вече не го водят и прибират, съответно няма занималня, няма и възрастен вкъщи. В шести и седми клас започват първите бягства от часове, добре че все пак повечето класни ръководители уведомяват родителите, дори когато като при нас навремето, видят детето извън работно време, но в учебно време някое дете от училището да не е в клас.

# 404
  • София
  • Мнения: 12 140

Е как така да нямаме!?
Не просто имаме, ами е огромна, абсолютно свободна като достъп, абсолютно безплатна, има и аудиокниги, специално насочена към слепи хора (тя поначало с такава основна цел е била създадена, собственикът й е сляп) и, също както Уики, всеки може да допринесе с информация / нови заглавия, стига да отговаря на условията...

Също като Уики ми стига, за да не питам какво имаш предвид. Няма да споря, за мен децата трябва да отличават научното от народното творчество.

А за телефоните – то номера е в училище да са изключени, не да нямат изобщо такива. В България е необходимо, не бих оставила дете в държавно училище и по улиците без телефон.

Общи условия

Активация на акаунт