Практически изпит пред ДАИ и създалите се наскоро проблеми

  • 12 360
  • 25
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 591
Самият факт, че съм платила едни още 600лева отгоре, говори че искам да се науча да карам и да си взема книжката по нормалния начин. Защото по втория, както се изразиха по-горе, щеше да ми излезе по-евтино. Доколкото съм чувала - около 200 лева.
И не че няма и такива, които не се притесняват да карат навсякъде, дори още по време на курса, просто аз не съм от тях. Което не значи, че след известно време практика няма да мога да се справям в различни ситуации и в непознати райони.
Да се върнем към въпроса на самата тема. Ако някой има впечатления, ще съм благодарна да сподели. Ако желаете да обсъждате дали методите на школата ми са правилни и дали трябва или не изпитът да се провежда на познат район, отворете си нова тема.

# 16
  • Мнения: 15 264
Анастасия, похвално е, че си вложила толкова усилия и пари да вземеш допълнителни часове. Това, което се опитваме да ти обясним, е че няма от какво да се страхуваш, след като си овладяла управлението на автомобила. Пътят си е път, кръстовищата - кръстовища и толкова. Гледаш си знаците, караш  и внимаваш. Изпитващият ти казва на къде да караш и то не в последния момент (предполагам, така беше при нас), не е нужно да познаваш квартала кой знае колко, просто се оглеждаш, то се вижда.
Алечка, аз като цяло те разбирам, обаче ела да покараш в София и после я сравнявай с твоя град, особено ако пък става дума за някой неголям такъв, където всеки е минавал отвсякъде.

Когато отивам на непознато място го проучвам, има карти, гугъл мапс и какво ли още не. Особено, ако пък ще трябва да ида с колата, и особено пък в София, където спокойно мога да се изгубя и изобщо да не се оправя в някои квартали и пеша да съм.


Айде да не си ги мерим градовете Wink Нито съм обикаляла целия град и всички възможни кръстовища, кръгови и улици, нито е толкова приятен и лесен за каране, нищо, че не е София.
Какво има да се изгубваш на изпита и да проучваш маршрути, като изпитващият ти казва на къде да караш. Твоята работа е да гледаш - като ти каже завий на ляво гледаш къде да се пристроиш, гледаш кой е с предимство, има ли стоп, пешеходна пътека и т.н. Все неща, които са еднакви и в Дружба и в Младост и в Горно нанадолнище.

# 17
  • Варна
  • Мнения: 38 513
Това което зависи от мен, за да бъда безопасен шофьор за мен и другите съм го направила, а именно да взема достатъчно допълнителни часове и да изгладя пропуските, които имам.

Значи не би трябвало да те притеснява къде точно ще шофираш на изпита.

Алечка е абсолютно права.

Ега ти безумието. Искам книжка ама искам изпит по точно определен маршрут. Че то така всеки може.

# 18
  • София
  • Мнения: 257
Anastacia, не им се връзвай на тия хора, те нямат идея за какво говорят!
Да заповядат да покарат малко в София, по Константин Величков в пиков час, например, може и по някоя от отсечките с двойна маркировка (червена и бяла) заради метрото- да се чудиш коя е актуална..., а ако искате да се посмеете постойте малко пред Народно събрание, където има регулировчик - ето това е истинска забава всеки път! Ама да покарат с кола с У, за да е пълно удоволствието!
Не случайно хората се скатават и ходят да взимат книжки в други градове!
За сведение - имам книжка от 25 години, жена съм!, шофирам в последните 10 години ежедневно и поради естеството на работата ми опознах родината, за всички тези години имам един акт за неправилно паркиране (в София, разбира се! до дома ми), не се считам за велик шофьор и когато отивам към неизвестна дестинация, проучвам маршрута (важи и за София!), а във Варна се губех редовно в началото, затова си карам и сега с GPS.
Желая ти успех, не се отчайвай!

# 19
  • Мнения: 2 143
Anastacia, не им се връзвай на тия хора, те нямат идея за какво говорят!
Да заповядат да покарат малко в София, по Константин Величков в пиков час, например, може и по някоя от отсечките с двойна маркировка (червена и бяла) заради метрото
....За сведение - имам книжка от 25 години, жена съм!, шофирам в последните 10 години ежедневно и поради естеството на работата ми опознах родината

За сведение - притежавам свидетелство за правоупрвление от далечната 1988 г. и в последните 10 години на ден правя минимум 100 км. Нямам актове за неправилно паркиране, но за сметка на това имам дълго досие в Пътна полиция, основно за неправилно изпреварване и превишена скорост.

Ти нямаш идея за какво говориш. Като градски аматьор не си се сблъсклвала с реалностите на пътя и затова за теб всичко се свежда до сакралния въпрос дали може да пресечеш временна маркировка или не. В град като София с регулирано движение - да, може би "това наистина е огромен проблем", но аз като човек който шофира машинално не мога да се съглася с това. Дори няма да ми направи впечатление.
Обаче веднага ми прави впечателние когато попадна на шофьор койте ме е видял в момента в който мина пред него.

След няколко дена Анастасия ще се появи на пътя без да може да кара и тя смята това за нормално. Съжелявам, аз обаче не мога да се съглася с това

# 20
  • София
  • Мнения: 257
??? благодаря ти Simple Smile
хаха май сме набори, но аз нямам претенции, бях от дружеството книжки в рамки дълги години...
Какво се гледа на изпит? За какво спорим в момента?
Аз имам син, когото искам да науча да спазва правилата за движение, да уважава участниците в движението, искам да управлява автомобил безаварийно и в други европейски държави!
Не искам да се чувстав безсмъртен, което е характерно за възрастта му..
Тук напускам дискусията, доколкото има такава, защото е крайно безсмислена, опитвате се да убиете един млад не реализиран съзнателен шофьор, поздравления!
Да дадем път на тези, които си купуват книжките!

# 21
  • Мнения: 591
??? благодаря ти Simple Smile
хаха май сме набори, но аз нямам претенции, бях от дружеството книжки в рамки дълги години...
Какво се гледа на изпит? За какво спорим в момента?
Аз имам син, когото искам да науча да спазва правилата за движение, да уважава участниците в движението, искам да управлява автомобил безаварийно и в други европейски държави!
Не искам да се чувстав безсмъртен, което е характерно за възрастта му..
Тук напускам дискусията, доколкото има такава, защото е крайно безсмислена, опитвате се да убиете един млад не реализиран съзнателен шофьор, поздравления!
Да дадем път на тези, които си купуват книжките!
Благодаря.. и аз няколко пъти помолих дървените философи да си отворят отделна тема, понеже до сега видях само един или два коментара, които отговарят на въпросите от поста ми. Явно има доста хора, които в реалния живот няма с кого да си говорят и трябва тук да "изслушваме" размишленията им.

# 22
  • Варна
  • Мнения: 38 513

Благодаря.. и аз няколко пъти помолих дървените философи да си отворят отделна тема, понеже до сега видях само един или два коментара, които отговарят на въпросите от поста ми. Явно има доста хора, които в реалния живот няма с кого да си говорят и трябва тук да "изслушваме" размишленията им.

Ами не, в никакъв случай не сте длъжни. Никой не ви е опрял пистолет в челото за да ви накара. Но регистрирайки се във форума е нормално поне да прочетете правилата и да имате предвид, че обидите тук не се толерират. А така наречените дървени философи имат доста какво да кажат по темата, предвид това, че са с много годинки повече шофьорски стаж от вас.

# 23
  • София
  • Мнения: 4 811
Излишно се заяждате. Явно не помните как сте се чувствали на изпита. Ето една съвсем конкретна ситуация, на която могат  да скъсат курсиста, въпреки, че знае правилата, но не познава района. Наближава натоварено кръстовище, казват му например да кара направо. Знакът, който указва разпределението на лентите, липсва или даяджията е указал посоката след като вече са минали покрай този знак. Платното е плътно заето с коли и не се вижда маркировката. Курсистът се набива да кажем в крайна лява лента и в един момент се оказва, че тя е само за наляво. Какво прави тогава? За да не наруши правилата, завива наляво. За да угоди на изпитващия, минава през непрекъснатата лента и се пристроява. И в двата случая могат да го скъсат. Пътната обстановка в София е сложна. Масово не се спазват правилата, а курсистът трябва да ги спазва безотказно. Нищо чудно, че има притеснения от непзнатия район.

# 24
  • Мнения: 2 143
Какво прави тогава? За да не наруши правилата, завива наляво.
Нищо подобно. Казва му, че е невъзможно да изпълни маневрата без да наруши правилата. За това няма да го скъсат. Та по този повод един виц
Скрит текст:
Инструктор и изпитващ от ДАИ.
- Виж може ли утре на изпита да скъсаш един от курсистите?
- Може разбира се, ама защо?. Как се казва?
- Иван Иванов се казва и е голям отворко
На другия ден.
- Господин Иванов. Преставете си следната ситуация на пътя. Карате с 80 км/ч по междуселищен път и изведнъж забелязвате, че липсва контактния ключ! Какво ще направите.
- Поглеждам в огледалото за задно виждане и след като се убедя, че няма да попреча на движението с маневра, подавам десен мигач, плавно натискам спирачките и спирам възможно най в дясно на пътното платно. Дърпам ръчната спирачка, отново поглеждам ляво странично огледало и внимателно излизам. После отивам отзад да видя кой идиот бута колата!

# 25
  • Мнения: 4 207
...На въпроса Ви дали ще карам само в района, в който съм карала на кормурането - естествено, че не, имам намерение да карам с придружител колкото е необходимо, докато се почувствам достатъчно сигурна, за са изляза сама с колата, в познат или непознат район...
Целта на шофьорския курс е да обучи курсистите да карат сами, без придружител. С придружител се кара шофьорския курс и изпитващия е този, който преценява дали курсиста е обучен достатъчно, за да може да кормува  безопасно сам. Ясно е, че по-лесно се взима изпита на познат маршрут, но целта на този изпит е да се проверят уменията ни да шофираме, а не да се заблуди изпитващия, че можем да караме. Нищо лично към теб, в момента Моето Момиче също кара шофьорския курс и досега е взела 22 допълнителни часа и ако се наложи, ще вземе още колкото са й необходими докато се научи да кара без придружител. Ако трябва да съм в колата всеки път, когато тя шофира, тогава е по-добре да си карам аз.

Общи условия

Активация на акаунт