Американски колеж - девета тема

  • 83 796
  • 738
  •   1
Отговори
# 660
  • Мнения: 9 494
Със "со кротце, со благо" по-лесно ще се получи прехода към многото дисциплини

10 клас е. И не беше ли "со кротце со благо и со малце кютек"?  Simple Smile
Подмладила съм ви Wink е, ти защото беше тръгнала "со малко кютек", та аз ти препоръчвам частта "со кортце, со благо"

# 661
  • София
  • Мнения: 16 513
Хич не им е стрес 8 клас. Сега гледам, че и 9 не е. Поне не все още...

# 662
  • Мнения: 38
Как да видиш, като сайтът с оценките не работи?  Simple Smile
Работи си, не е много ясен (както беше ebgrade), но каквото трябва се вижда Simple Smile А и като имаш тренинг от 4 години назад Simple Smile в осми класи имахме само engrade, не engradepro и то след първата четвърт (да, на четвърти бяха само допреди 4 години) и то само по английски език! Другото беше на справки по четвърти в parents портала... После се "разглезихме" всичко почти онлайн да получаваме и сега ни е криво... Ама вече е значиииително по-добре отколкото допреди родителската среща Simple Smile

когато учебната година е била разделена на четвърти (тримесечия, нали?), това означава ли, че в края на всяка четвърт е имало нещо като файнъли? и е имало възможност да се избират различни предмети/курсове при всяка четвърт?

редакция: ти си написала, че е било само по английски. предполагам, че сроковете са изискване на МОН.

Последна редакция: вт, 07 ное 2017, 11:19 от Боб Марли Фарук

# 663
  • Мнения: 9 494
...когато учебната година е била разделена на четвърти (тримесечия, нали?), това означава ли, че в края на всяка четвърт е имало нещо като файнъли? и е имало възможност да се избират различни предмети/курсове при всяка четвърт?
Не, не означава. Учебната година си е със същата продължителност, не е 12 месеца! Учат по учебен план, както и сега (съобразяват се с лиценза от МОН и с акредитацията си CSS MSA). Единствената разлика е, че срочната оценка се състои от изчислена средна претеглена на двете четвърти (всяка по 40%)+ 20% от нея за файнъл (по английски поне така беше тежестта). Избора на различни предмети/курсове по семестри го има в университета и то не във всички, тези с Liberal Arts програмите, и то пак с някои ограничения кое след минимум кое...
И не, не съм написала само по английски, а че само по английски тогава имахме engrade, т.е. информационната система, чрез която се "визуализира" пред нас текущо. Имахме parents портал... и всяка четвърт освен разбивка на оценки там виждахме и коментар от преподавателя по всеки предмет. После и в engradepro виждахме такива коментари.

# 664
  • Мнения: 38
...когато учебната година е била разделена на четвърти (тримесечия, нали?), това означава ли, че в края на всяка четвърт е имало нещо като файнъли? и е имало възможност да се избират различни предмети/курсове при всяка четвърт?
Не, не означава. Учебната година си е със същата продължителност, не е 12 месеца! Учат по учебен план, както и сега (съобразяват се с лиценза от МОН и с акредитацията си CSS MSA). Единствената разлика е, че срочната оценка се състои от изчислена средна претеглена на двете четвърти (всяка по 40%)+ 20% от нея за файнъл (по английски поне така беше тежестта). Избора на различни предмети/курсове по семестри го има в университета и то не във всички, тези с Liberal Arts програмите, и то пак с някои ограничения кое след минимум кое...
И не, не съм написала само по английски, а че само по английски тогава имахме engrade, т.е. информационната система, чрез която се "визуализира" пред нас текущо. Имахме parents портал... и всяка четвърт освен разбивка на оценки там виждахме и коментар от преподавателя по всеки предмет. После и в engradepro виждахме такива коментари.

Peneva,

Благодаря за уточнението. Под избор на различни предмети за "четвъртите" имах по-скоро предвид СИП курсовете (а не избирането на electives както в университетите).

П.П. аз имам предпочитание към quarters университетската система, а не към семестриалната. но то си остава само чисто и просто лично предпочитание... Simple Smile

# 665
  • София
  • Мнения: 1 779
Амели, при Василева ли сте?
Разговаряла съм с нея, има си критерии и аргументи за трудността на задачите и оценяването, на които държи.
Във випуска на дъщеря ми бяха двама математици с международни постижения, които имаха при нея петици. Grinning
Аз също бях притеснена от оценките в 8. клас на дъщеря ми, за която математиката е страст (в момента следва това).

Съвсем същото щях да попитам. И аз много се бях смърцафляцала в осми клас. Диването така виеше на умряло от Василева, а аз живеех с илюзията, че като не е имал проблем с математиката в СМГ, и в колежа ще е така, но бях неприятно изненадана. И същевременно след срещата с нея разбрах, че Василева изобщо не е дзвер. Идеално си го беше преценила моето - че може много повече и го мързи кански Simple Smile))

StefanB, и аз кат ехо, но не мога да не споделя - чуден дисекционен пост!

# 666
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
ОК няма лошо да има високи критерии и да пише ниски оценки. Проблемът е, че не може, или не иска да преподава. Ако се ходеше на училище за да се решат на дъската н на брой задачи - без обсъждане, без мислене, само копи/пейст и после да се дадат к задачи за домашно, тогава всеки може да е учител. Не. Учителят трябва да стимулира самостоятелното мислене. И специално по математика, която според скромното ми мнение, в АК е далеч от ученето в МГ, броят на решените за домашно задачи не е съвсем пропорционален на разбирането им. И само ще опиша как протичаха и протичат часовете при други двама преподаватели в сравнение с нея. Преподавател 1: Х, реши ли задачите? Да. - Тогава отиди да помогнеш на твои съученици, които не са ги решили още. Преподавател 2: Х, реши ли задачите? Да. Тогава си напиши домашното. - И него написах... При Василева - тъкмо чертежът е готов в тетрадката на Х и започва да мисли, Василева вече е решила задачата на дъската и минава на следващата. Видно Х, който е едно и също лице, няма никакви проблеми с математиката при двама други преподаватели в колежа (както и не са съществували никакви проблеми в старото училище), но не и при Василева..... Щом и международни олимпийци имат 5-ици при нея, за какво говорим.... Поне разбирам, че 90% на файнъл при Василева не е зле. Както и си обяснявам защо не можах и аз да реша една от задачите на файнъла (поне не с дъги и хорди, както се очакваше) И пак да кажа, че ми е все тая за оценките, представям си усещането да преписваш като папагал и никак не ме радва.

# 667
  • Мнения: X
Дъщеря ми каза току-що, че г-жа Василева й е една от любимите госпожи в колежа. Тя им преподаваше в 8 клас и дъщеря ми завърши със 106% при нея. Но тогава беше в отбора по математика на колежа и с тази госпожа ходеха на мат.турнири в страната. Може би и това е повлияло за добрите отношения.
Но да, решаваха задачите скоростно и който не успява, тежко му.

# 668
  • Мнения: 9 494
Дъщеря ми каза току-що, че г-жа Василева й е една от любимите госпожи в колежа. Тя им преподаваше в 8 клас и дъщеря ми завърши със 106% при нея. Но тогава беше в отбора по математика на колежа и с тази госпожа ходеха на мат.турнири в страната. Може би и това е повлияло за добрите отношения.
Но да, решаваха задачите скоростно и който не успява, тежко му.
Мнението на сина ми е същото за нея, без той да се изживява като математик... В 8ми клас нямаха възможност за над 100% (бонус задачи, и сега няма!), та той беше с 98% годишна оценка, 85% на теста на вектори (края на втори срок, сега учиха осмокласниците)... Същата учителка преподаваше (половината) математика в 11 клас. Тя беше на стереометрията, другата учителка на функции, редици, граници. Мнението му за нея се затвърди, харесва си я много!
И да, в час време за обмисляне на задачи няма, не се очаква в час да се прави самостоятелна работа, а да се решава и коментира типова задача. Коментират се домашни, неразбрани задачи се решават там.
Очевидно мненията за конкретната преподавателка са коренно различни Hands V

# 669
  • София
  • Мнения: 16 513
Как пък моето и на Тинкърбел се съвпадат? И се касае за преподаването, по-скоро липсата му.

# 670
  • Мнения: X
Може би бонусът е бил от постиженията по състезания, или от участието в клуба по математика (имаха занимания всяка събота, а клубът се ръководеше от доц.Кортезов) - нямам идея.
Но дъщеря ми много се разочарова от цирковете по контестации и решии да се откаже, иначе може би и сега щеше да е в този клуб. На един турнир от журито ги бяха попитали какво търсят ученици от тяхното училище там. И тя махна с ръка на всичко и ги заряза.

# 671
  • Мнения: 9 494
Може би бонусът е бил от постиженията по състезания, или от участието в клуба по математика (имаха занимания всяка събота, а клубът се ръководеше от доц.Кортезов) - нямам идея. ...
Участието на състезания и клуб носят CAS точки към клуба, нямат нищо общо с оценката от тестове, куизове и т.н. Simple Smile (второ място на състезание по физика и 91% на тест по физика няма да ти качат оценката на 6тица Simple Smile)
Шарки, точно това имах предвид, има съвпадащи мнения и в двете посоки, но силно противоречиви Simple Smile И на родителските срещи съм чувала коментиращи родители и в двете посоки Hands V

# 672
  • Мнения: 5 425
Как пък моето и на Тинкърбел се съвпадат? И се касае за преподаването, по-скоро липсата му.
Старата максима, че едно и също нещо може да бъде положително при едни условия и отрицателно при други.
В случая въпрос на възприятие. Тези, които са свикнали да решават задачите бързо (и в случая с моя син небрежно) по принцип се кефят на такъв подход, защото позволява да се отхвърли повече материал. На подобен подход се радват и тези, които нямат особени претенции и просто искат да запишат нови начин на решаване и да си ги преживят на спокойствие вкъщи (колкото повече решени примери - по-добре).
Такъв подход наподобява лекциите в университета.

От друга страна има и хора, които обичат да си решат задачата самостоятелно, бавно и старателно, като получават помощ когато е необходимо и си я поискат. Няма лошо и в такъв подход, защото възпитава в прецизност. Много подобно на т.н. упражнения в българските университети.

А най-добре да има баланс от единия и другия подход и децата да развиват в единия случай бързина, а в другия - дълбочина и коректност.

В АК има и такива и онакива преподаватели, а и ги сменят. Според мене, правилното отношение е ученика да се научи да се адаптира и да взема най-доброто от всеки подход, вместо да критикува "недостатъците" на нещо, което не му пасва...

И да - АК не е СМГ. И часовете са по-малко и нивото на преподаване е съобразено с други цели и задачи (което не означава непременно ниско).

Но дъщеря ми много се разочарова от цирковете по контестации ... И тя махна с ръка на всичко и ги заряза.
Същото с моя син, но още от 5-ти клас ... Човека ходеше по състезания, за да види непознати задачи, а сега е решил да съкрати състезанията до "интересните" такива. (с по-непознати задачи).

Последна редакция: ср, 08 ное 2017, 09:27 от Ezhko

# 673
  • Мнения: X
Същото с моя син, но още от 5-ти клас ... Човека ходеше по състезания, за да види непознати задачи, а сега е решил да съкрати състезанията до "интересните" такива. (с по-непознати задачи).

Моята ходеше, за да се състезава. И като са по дефолт порязани, защото не са от "правилното" училище, от какъв зор да си губи времето? Вместо това, реши в съботите да ходи да учи трети език. Тя е много рационална, реже безполезното в зародиш.

Сега хванала сама и кандидатствала по 2 програми за Америка за 11 клас. Къде ги е намерила, идея нямам. Свалила си програма за сканиране на документи на телефона, сканирала си с нея документите, писала някакви есета. А ми каза чак 2 седмици, след като си пуснала кандидатурите. Опасна е.

Последна редакция: ср, 08 ное 2017, 09:34 от Анонимен

# 674
  • Мнения: 5 425

Моята ходеше, за да се състезава. И като са по дефолт порязани, защото не са от "правилното" училище, от какъв зор да си губи времето? Вместо това, реши в съботите да ходи да учи трети език. Тя е много рационална, в зародиш реже безполезното.

Имам предвид, че моя като видя цирковете свързани с победа на всяка цена (било отборна, било индивидуална) спря да се състезава и продължи да ходи само за удоволствието да види непозната задача и да си пробва силите на нея.
Порязването на "неправилните" училища, както и слагането на етикети на "другите" от сорта на "мошенници" или "аматьори" много добре илюстрират недостатъците на "състезателната" мотивация...
В истински състезателната мотивация няма нищо лошо. Имам предвид стремежа за "медал" на всяка цена (вкл. със средства от съмнително естество). Все повече обаче си мисля, че честните състезания неминуемо привличат като магнит "професионалния спорт" и се израждат по подобие на олимпийските игри.

Общи условия

Активация на акаунт