СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 6

  • 70 902
  • 735
  •   1
Отговори
# 480
  • Мнения: 719
Нищо не внушавам,нито съм от някаква клика,нито защитавам когото и да било.Опитвам да си дам отговор на въпроса защо и как се стигна до там, един учител да бъде уволнен, един директор да бъде охулен.Попитайте в групата, те сигурно имат отговор на въпроса относно оригиналните протоколи.
Може да осъществите директна комуникация и да зададете директен въпрос, а вероятно да получите и директен отговор тук, защото от МОН или от сдружението е съмнително да отговорят в кратки срокове.
https://www.facebook.com/groups/133536070082707/

# 481
  • Мнения: X
Нищо не внушавам,нито съм от някаква клика,нито защитавам когото и да било.Опитвам да си дам отговор на въпроса защо и как се стигна до там, един учител да бъде уволнен, един директор да бъде охулен.Попитайте в групата, те сигурно имат отговор на въпроса относно оригиналните протоколи.
Може да осъществите директна комуникация и да зададете директен въпрос, а вероятно да получите и директен отговор тук, защото от МОН или от сдружението е съмнява да отговорят в кратки срокове.
https://www.facebook.com/groups/133536070082707/

Коя група да попитам?
Вие попитайте. Нали вие се съмнявате за подписите и оригиналните протоколите? Нали вие се интересувате? А аз питам простичък въпрос на база ваши твърдения. Дали имате доказателства за внушенията си, че публикуваният файл е фалшифициран?
Резонен въпрос, може би към онази дата не е имало оригинали и не трябва ли всички членове на комисията да положат подписа си.

Някой дали се сети да провери подписа в протоколите,като се увеличат се вижда, че има основателно съмнение за измама.Национална комисия,назначена от МОН  за национално състезание,участниците в което имат право на стипендии,давани от нашите данъци.
 http://www.bulgarian-kangaroo.eu/2017/2/%D0%9F%D0%BE%20%D0%B0%D0 … 0%B5%D0%B4392.pdf
http://www.bulgarian-kangaroo.eu/2017/2/%D0%A1%D0%BF%D0%B8%D1%81 … %D0%BA%20AKSF.pdf

# 482
  • Мнения: 1 058
Ние избрахме да не разваляме имиджа на училището и не сигнализирахме медиите. За нас решението остана преместване в друго училище на по- голямата част от класа заедно с учителя. От септември ще сме заедно в друго училище. Известно време се терзаех дали не сбъркахме, че си замълчахме и дали не трябваше да вдигнем шум, но по реакциите тук вече смятам, че нищо нямаше да постигнем. Винаги има защитници и на директора и на други учители.

Stanislavchen това не можах да го разбера. За какво го пазим толкова този имидж. Имиджът на училището е да служи на децата, учащи в училището и на никого друг. За какво ни е този имидж, след като децата напускат училището и го сменят с друго?
Не е ли по-редно да се опитаме да променим нещо в гнилата система? Това си е било, разбира се, вашето решение и аз не го оспорвам по никакъв начин.
За сега нашето е да останем в училището, за което децата ни се бориха честно за прием и бяха така горди да бъдат част от тази общност СМГ.  Жалко, че се оказва, че ябълката е малко гнила, въпреки, че е излъскана отгоре и никой не може и да предположи за малките червейчета, които я разяждат отвътре.


Проблема на публичността е, че случая ще послучи за назидание. Явлението с такива действия на директор не е изолирано, подобно нещо ни се случи и на нас преди 3-4 години. Тогава доста си поблъскахме главите и установихме, че училищата са феодални владения, а веднъж избран директора е на практика несменяем, пък учителите са безгласни букви за съжаление.

Та в случая не става за суджуци нестигнали докъдето трябва, а и интересите се обслужват, надплановия прием си върви кротко и мирно. В резултат на директора няма да му се случи нищо, а пък учителите така или иначе са си заминали. Обаче в резултат на публичността и други директори ще си направят извода, че каквото и да правят ще им се разминава. А пък учителите ще са още по-наясно, че трябва да си налягат парцалите и да са едни безгласни букви, както и че колкото и да се стараят лична полза за тях няма (освен благодарността от деца и родители). А следващите назначени учители ще са наясно, че по-важно е не да преподават добре, а да слушкат...

Лично за мен е странно, че има родители които се прехласват по тази система, пък пищят, че нивото на образование падало, нямало млади учители и т.н. Явно не си дават елементарна сметка, че добрите учители няма как да са безгласни букви, такива са главно посредствените. Ама такива родители явно толкова уважават децата, и чуждите, и своите.

# 483
  • София
  • Мнения: 5 454
Жалко, че се оказва, че ябълката е малко гнила, въпреки, че е излъскана отгоре и никой не може и да предположи за малките червейчета, които я разяждат отвътре.

Колко да е излъскана ябълката, като от години се знае, че в СМГ има много парашутисти. Или това за вас е новост? Или пък е проблем, с който сте съгласни да направите компромис? Не става ли въпрос за нарушаване на правила за прием?
Обаче това се случва години наред и не се отменя  - спуснати били "отгоре", и в други училища било така... Ако тези обяснения ви устройват, примете тогава също така безропотно, че и в кадровата политика някой "отгоре" се намесва. Досега не знам ученик да се е преместил, защото в класа му има парашутисти, нито да е имало протести или петиции срещу това. А пък нито е редно, нито е добре да ги има.

# 484
  • Мнения: 5 425

Stanislavchen това не можах да го разбера. За какво го пазим толкова този имидж. Имиджът на училището е да служи на децата, учащи в училището и на никого друг. За какво ни е този имидж, след като децата напускат училището и го сменят с друго?
Като аналогия: За какво ни е да пазим чисто? И без друго ще сменим мястото, да се оправят оставащите с калта оставена от нас...
Не е ли по-редно да се опитаме да променим нещо в гнилата система? Това си е било, разбира се, вашето решение и аз не го оспорвам по никакъв начин.
Промяната може да бъде позитивна и негативна. Позитивната предполага поемане на отговорност и личен принос. Негативната може да мине и само с "революционно" рушене...
За сега нашето е да останем в училището, за което децата ни се бориха честно за прием и бяха така горди да бъдат част от тази общност СМГ.  
За да бъдете част от общност, трябва да работите в съгласие с нея. А не да поставяте ултиматуми, когато личното ви интересче се накърни. Червейчетата, които ядат ябълката искат да манджат без да са допринесли с нищо...

# 485
  • София
  • Мнения: 1 287
Prizma, принципно си права. На детето ми, а и на мен лично, честно казано "парашутистите" не ни пречат. Знае се,  кои са. Децата са достатъчно интелигентни да си направят сами изводите, но ги приемат добре, тъй като са си деца и нямат задни мисли като нас възрастните, които все чоплим и търсим големи конспирации.

Ezhko, аргументите ти не струват. Ама въобще не кореспондираш на заключенията ми и НЕ отговаряш на въпросите, които всъщност аз НЕ задавам. Празни приказки не ми се четат и затова предпочитам да подминавам постовете ти. Свободен си да правиш същото с моите. Благодаря.

Последна редакция: ср, 02 авг 2017, 11:35 от jenap

# 486
  • Мнения: 719
Резонен въпрос, може би към онази дата не е имало оригинали и не трябва ли всички членове на комисията да положат подписа си.
Това не е внушение, а предположение. и съмнение и по-леко с червеното, моля.А не е ли възможно някои да са били възпрепятствани по някаква причина да положат подписа си в прословутите протоколи в определен срок,с оглед на тяхната ангажираност? Във втория протокол са само 3 подписа, за разлика от първия, защо? Ако в нещо бъркам, можеш да ме поправиш,а не да ми крещиш,ника ти изглежда странно малък на фона на тези огромни червени букви .
Много деца и родители бяха засегнати и разтревожени от решението на тази комисия,сега станаха още повече, и то от нашето училище. И на мен ми се иска всичко това да не се беше случвало!
Не съм във вашата тема,въпреки че имам доста какво да напиша за вашето училище!

# 487
  • Мнения: 197
"Парашутистите" изобщо не са маловажен проблем. Това е уродливо явление наследено от соца - същесвтуването на група правоимащи за които правилата не важат. От тези времена е останала приказката, че елитното държавно училище е за "талантливи деца и деца на талантливи родители". От тогава и дела на "парашутистите" при децата съответства на този при учителите. Твърдението ми е, че генезиса на проблемите с надплановия прием и с групите по интереси м/у преподавателите е един.
И последно - изнасяне на информация по какъвто и да е проблем е здравословно във всяко отношение, включително и като профилактика.

# 488
  • Мнения: 28
Много удобна позиция - нищо не чувам,  нищо не виждам, парашутистите са спуснати отгоре,  преподаватели също. Да попитам тогава, г-н директор каква функция има в училището,  щом на елементарен въпрос по кадрова политика не може да даде адекватен отговор на десетки заинтересовани родители и деца? А може да има личен интерес,  нашите деца да нямат добра подготовка по БЕЛ в прогимназия ? Много странно за мен поведение на родители,  които скачат да защитават ръководството без въобще да знаят нещо за конкретен случай,  само само да не "уронваме престижа " на гимназията. Когато има проблеми,трябва да говорим за тях и да търсим решение,  а не да си заравяме главата в пясък .

# 489
  • София
  • Мнения: 1 493
Ние направихме подписка в подкрепа на учителя и я внесохме в училището. След това започнахме да мислим текстове на писма до разни институции и след по-спокоен размисъл се оказа, че нa практика няма нищо незаконно. Договорът е временен, не е продължен, директорът има право да не го продължи а истинските причини за уволнението са недоказани. Учителят ни помоли да не я караме да се показва по телевизии и да се унижава, защото още на родителската среща ръковoдството се опита да ни убеди, че я подменя защото не си е свършила добре работата и този списък с над 50 постижения и медали през годината, който показваме като доказателство за обратното няма никаква стойност, защото нашите медали са само от регионални състезания, а нямаме медали от национални и международни. Истинските проблеми, че искат да назначат друг " техен" човек,  че освобождаването е законно, но нецелесъобразно, че става дума за някакви неразбираеми за мен математически лобита, кой в коя частна школа преподава не можеха да бъдат обект на сериозни проверки. Има спекулации и относно организираните лагер- школи, това че от нашия клас нямаше деца, които да ходят на частни уроци при " гурото" на математиците от училището, доколко решението е на директора, а не на друг математик. При една медийна кампания щяхме да сме една групичка от 50 родителя, които незнайно защо си знаят само едно- върнете ни учителя, срещу директор в правото си и доказани други математици. Ами щяха да скочат повече от нас хора да ги защитават. Няма шанс да бъдат сменени заради един неподновен договор, а останалите неща са спекулации. И тогава дойде вариант б - като не ни харесва това отношение и това положение намерихме друго училище и напуснахме. Повечето родители се преместихме.

# 490
  • Мнения: 197
Много удобна позиция - нищо не чувам,  нищо не виждам, парашутистите са спуснати отгоре,  преподаватели също. Да попитам тогава, г-н директор каква функция има в училището,  щом на елементарен въпрос по кадрова политика не може да даде адекватен отговор на десетки заинтересовани родители и деца? А може да има личен интерес,  нашите деца да нямат добра подготовка по БЕЛ в прогимназия ? Много странно за мен поведение на родители,  които скачат да защитават ръководството без въобще да знаят нещо за конкретен случай,  само само да не "уронваме престижа " на гимназията. Когато има проблеми,трябва да говорим за тях и да търсим решение,  а не да си заравяме главата в пясък .
Директора се крие зад трудовото законодателство, като национална комисия зад регламент.

# 491
  • Мнения: X
Резонен въпрос, може би към онази дата не е имало оригинали и не трябва ли всички членове на комисията да положат подписа си.
Това не е внушение, а предположение. и съмнение и по-леко с червеното, моля.А не е ли възможно някои да са били възпрепятствани по някаква причина да положат подписа си в прословутите протоколи в определен срок,с оглед на тяхната ангажираност? Във втория протокол са само 3 подписа, за разлика от първия, защо? Ако в нещо бъркам, можеш да ме поправиш,а не да ми крещиш,ника ти изглежда странно малък на фона на тези огромни червени букви .
Много деца и родители бяха засегнати и разтревожени от решението на тази комисия,сега станаха още повече, и то от нашето училище. И на мен ми се иска всичко това да не се беше случвало!
Не съм във вашата тема,въпреки че имам доста какво да напиша за вашето училище!


Ох! Дори не си се научиЛ да цитираш. Стана ясно какво се опиваш да направиш. Червеното беше за да се вижда нагледно.
Дали ми е малък ника си е мое решение, което не те касае, не мислиш ли?

Кое е моето училище? Може ли да ме осведомите? И коя е моята тема?

# 492
  • София
  • Мнения: 5 454
Наличието на парашутисти е явен знак за това, че правилата не се спазват от всички, но казвате, че на вас това не ви пречи. Може би именно този начин на мислене ни е докарал до сегашната ситуация.

# 493
  • София
  • Мнения: 1 287
Stanislavchen, много благодаря за изложената друга гледна точка. Надявам се решението, което сте взели да преместите децата, да е най-доброто за вас.
В нашия случай сме повече засегнатите. Доста класове са ощетени, за да се подмине и да се продължи напред. И може би, щеше, ако не се изровиха доста нелицеприятни факти от кухнята, ако не  бяха подкрепили протеста и други учители, които страшно много уважавам и на които вярвам. Може би щеше, ако директорът се бе изправил пред нас мъжки, бе застанал зад решението си и се бе обосновал, а не да бяга и да кара чистачките с метлите и охраната да го крият  от нас родителите, които бяхме отишли с добро.

Prizma, може би сте права.  А вие какво направихте по въпроса? Къде протестирахте и към кого се обърнахте, за да сигнализирате за нередности?

Последна редакция: ср, 02 авг 2017, 12:21 от jenap

# 494
  • Мнения: 4 210
Какво и е на подготовката по БЕЛ?!?
След 6 клас сина ми се явява на ПИ в известна школа. Първите 3 места са на семегейци + доста други деца в предните позиции. Подготовката не е по- слаба от колкото в другите училища. Масово се записват на школи в 7 клас, защото много искат да останат да учат в СМГ, а там бала знаете какъв е и понякога и стотните имат значение.
Лично аз  смятах, че ще се справи без допълнителни школи, но въпреки това около Нова година решихме да се презастраховаме и се включи в школа. Крайната оценка е почти същата +/- както на ПИ през цялата година. Говорили сме си с други родители, че да наистина в повечето случаи школите не са необходими за нашите деца, но никой не иска да рискува.
Като Ви чете човек ще рече ,че в СМГ учебник по БЕЛ не са отваряли, а това въобще не отговаря на истината.

Общи условия

Активация на акаунт