МОН - промените продължават

  • 130 547
  • 1 526
  •   1
Отговори
# 405
  • В тъмната гора.
  • Мнения: 2 343
Моят син вече е готов за 12 клас. Уговори се с любимата си учителка по математика  за два пъти седмично по 2 часа частни уроци. Ще ходи на 6 месечен подготвителен курс за сертификат IELTS по английски език. И леля му, която е учителка по български език, ще се занимава с него.

И така са всички. Програмата им е пълна и цяла година карат на извинителни бележки.

# 406
  • Русе
  • Мнения: 11 920
  Нещо да излязло за учебните планове на езиковите гимназии. Когато записвах осмокласника в Аг, ми дадоха един рамков учебен план, в който за основния чужд език имаше дадени 900 часа. До миналата година часовете бяха 1600 някъде. Сега ми казаха, че още не е уточнено разпределението на 700 часа.

# 407
  • София
  • Мнения: 62 595
и на мен са ми превтасали за дванайсти клас на 19, ама зорлем го въведоха заради тъпата езикова година в осми клас. Още малко с бебетата ще ходят на училище.

амбър, изобщо не си заслужава да се главоболиш с тези часове. Важното е, че е в добра гимназия, а нататък ще се оправи сам. ще го чакаш на матурите.

# 408
  • Мнения: 3 049
 Нещо да излязло за учебните планове на езиковите гимназии. Когато записвах осмокласника в Аг, ми дадоха един рамков учебен план, в който за основния чужд език имаше дадени 900 часа. До миналата година часовете бяха 1600 някъде. Сега ми казаха, че още не е уточнено разпределението на 700 часа.

Хм, далеч ни е още, но това ми прикова вниманието.

Ако часовете намаляват от 1600 на 900, това ми звучи революционно. Това вече не е потапяне в езика, а си е нагазване до коленете само.

В момента трябва ли да ходят учениците от езиковите гимназии на курсове по съответния първи език, за да я докарат донякъде или с подготовката от училище може (не говоря за сертификатните курсове, които мисля са повече насочени към формата) да постигнеш читаво ниво?

# 409
  • Мнения: 5 160
Ако часовете намаляват от 1600 на 900, това ми звучи революционно. Това вече не е потапяне в езика, а си е нагазване до коленете само.
Еволюционно.
Допълнителни часове за език минават в графа ЗИП/ СИП и подобни.

# 410
  • София
  • Мнения: 62 595
Няма еднозначен отговор, защото зависи от цял комплект неща - дали са случили на читав учител в подгответо, дали помнят бързо и бързо се ориентират в новия език и т.н. Някои ходят, други не. Но за висок сертификат през последната година ходят, но там е не толкова учене на езика, колкото усвояване на формата на изпита за сертификат, ако кандидатстват в чужбина. Моите до момента не са ходили, справят се сами. Но имат съученици, които са ходили или ходят.

# 411
  • European Union
  • Мнения: 1 387
Странно, сега пък 12-ият клас стана излишен. Аз съм далеч от подобни вълнения, но много ме вълнува въпросът дали е по-добре да се тръгне на училище на 7 г. и 9 месеца или на 6 г. и 9м. Досега не съм видяла нито едно мнение в подкрепа на 6-те години, всички казват "7г. и 9м е по-добре. Нека поиграе детето, в противен случай ще завърши училище на 18. Рано е още." И изведнъж на 19 станаха свръх големи. Интересно противоречие.

# 412
  • София
  • Мнения: 62 595
Детето е почти на 7, то си е напълно с набора, естествено си тръгва на училище. Моите и двамата нямаха 7, но си бяха с набора.
Моето поколение учихме 11 класа, а езиковите и някои техникуми 12 заради подгответо и професионалната  квалификация. Сега поголовно учат 12 класа, а за повечето е напълно излишно. Обаче ще продължи да е така заради новата система за 10 клас без диплома и още два за диплома. Според мен е нормално средно образование да се взема на 18, тъкмо да завършва с пълнолетието целият училищен цикъл. Технически някои ще са малко под, други малко над 18, но пак ще е пълнолетие. А сега хем по закон ще са пълнолетни и ще могат да се женят, гласуват и да влизат в затвора, хем по училищните правила ще са без диплома и на практика без никакво святстно образование. Ако някой се залъгва, че с удостоверение за завършен 10 клас ще е по-различно от сегашното имане на основно, жестоко се лъже - пак ще са извън пазара на труда или ще са в гадната му част.

Последна редакция: пн, 07 авг 2017, 14:49 от Andariel

# 413
  • Мнения: 3 883
Странно, сега пък 12-ият клас стана излишен.

Направи си експеримент. Погледни НВО след 7 клас по БЕЛ. После погледни ДЗИ след 12 клас по БЕЛ.
Седмокласници покриват без никакъв проблем ДЗИ, единствено в частта с непрочетените и неизучени произведения може да има липса на знания, но това знание се набавя с прочитането на произведението.

# 414
  • Всеки ден трябва да се инжектираме с малко фантазия, за да не умрем от реалност: Рей Бредбъри
  • Мнения: 4 327
Cloudy15 , двете ми малки щерки са родени в края на януари и началото на февруари - средната тръгна на училище с предния набор на 6  години и 8 месеца, а най-малката ще бъде на 6  години и 9   месеца, точно, за да избегнат късното завършване и поради личното ми убеждение, че на 19+ мястото им не е на  училищната скамейка.

# 415
  • European Union
  • Мнения: 1 387
Направи си експеримент. Погледни НВО след 7 клас по БЕЛ. После погледни ДЗИ след 12 клас по БЕЛ.
Седмокласници покриват без никакъв проблем ДЗИ, единствено в частта с непрочетените и неизучени произведения може да има липса на знания, но това знание се набавя с прочитането на произведението.
Това е ясно на всички. Получава се, защото в 7 клас има жестока конкуренция за приема, а в 12 клас трябва да излъжем обществото, че всичко ни е цветя и рози. Но това не обезмисля последния клас, а цялото ни средно образование. Все пак знанията от ДЗИ не се получават в последния гимназиален клас (да не говорим, че много често едната матура е на предмет учен за последно в десети клас).

Преди десетина години имаше и 13 клас. После се оказа, че и без него може.

# 416
  • София
  • Мнения: 62 595
ако трябва да бъда точна, аз съм от поколението, което за кратко беше в експеримента УПК и в единайсти клас бяхме професионално ориентирани и се местехме за една или две години в техникуми, но официалните дипломи получавахме от гимназията. Иначе не зная дали щяхме да имаме единайсти клас с обичайните предмети. нищо чудно да бяхме завършили и след десети, ако не беше упк-то.

# 417
  • Пловдив
  • Мнения: 529
  Нещо да излязло за учебните планове на езиковите гимназии. Когато записвах осмокласника в Аг, ми дадоха един рамков учебен план, в който за основния чужд език имаше дадени 900 часа. До миналата година часовете бяха 1600 някъде. Сега ми казаха, че още не е уточнено разпределението на 700 часа.
Намалиха хорариума по 1 ЧЕ в 10,11 и 12 клас. Преди беше 4 часа седмично в тези три класа, сега е 2 часа. Но за сметка на това в 11 и 12 клас ще има 20 часа седмично за ЗИП (ИУЧ), а преди беше 8 часа ЗИП в 11 клас и 13 часа ЗИП в 12 клас. Ще се попълнят часовете, няма да има липси. По някои предмети даже ще станат доста повече с този задължителен модул 4 часа седмично по профилиращите предмети в 11 и 12 клас. Преди по третите и четвъртите профилиращи предмети часовете по ЗИП бяха най - много 1-2 на седмица, сега най - малко 4.

# 418
  • Варна
  • Мнения: 2 442
И какъв е според вас проблемът, че децата са на 19 в 12 клас? Аз самата завърших на 19 средното си образование в далечната 1995 - тръгнах на училище на 7 (родена съм през януари) и "загубих" една година в подготвителен  клас в ЕГ. Такива като мен бяха всички, освен ако не бяха тръгнали на училище на 6 - а всъщност завършвахме 11 клас.

Нямам дете в гимназия, но като гледам (особено момичетата) как още от 8 клас ходят на училище с по една хвърчаща тетрадка в дамска чанта, мисля че още тогава са превтасали. Ама въпроса е къде са родителите да покажат посоката?

# 419
  • Мнения: 3 883
Ами и аз самата съм приключила на 19, и не ме грабва идеята, сякаш беше вчера и помня. Превтасали в 8 клас не са, особено в нормалните училища. Една иначе превтасала още в 7 клас я гледахме тази учебна година как не влизаше в час, но завърши. Та превтасалите са такива по други причини. Аз съм за оставане да се повтаря, за гонене, за рестрикции, пък който иска да учи. Тази задължителност ражда неграмотни завършили. Като му се отнеме правото за шофьорска книжка и гласуване, ще останем и на изборите само грамотни гласуващите и ще секне кебапчепродавничеството.
За справка само, чантата на средностатистическия седмокласник тежеше между 7 и 8 кг. В 8 клас ще я измеря и ще кажа (само след месец-два), колко точно тежи тази една тетрадка. С по една тетрадка се ходи не в 8 клас, а в 11, в 12. ако въобще някои ходят. Тези, които са решили какво ще кандидатстват, са съсредоточили сили там и не губят време с "ходене на училище". Тази година племенницата ми завърши, излишно е да казвам, че 11 и 12 клас почти не я видяха в училище, ходеше си на уроци по предметите, с които кандидатства.
Усилена подготовка кипи в 12 клас, но на съвсем друга основа-оценката от матурата се ползва отново за кандидатстване, не рядко и в чужбина. Само че, съсредоточено в конкретен предмет. Това не отнема цял ден висене в училище, после на уроци и после домашни. Маркира се присъствие в училище само, а се работи по предмета, който ти е важен. Не рядко се ходи на уроци по български език именно в 12 клас също (въпреки, че ако не си дремал до 7 клас-би следвало да знаеш всичко).

Общи условия

Активация на акаунт