МОН - промените продължават

  • 130 587
  • 1 526
  •   1
Отговори
# 600
  • София
  • Мнения: 251
maria77bg,

Нямах представа за тези резултати от матурите в 4ти клас. Аз до момента гледах тях като критерий за избор на училище от първи клас. Благодаря, за ориентацията.

# 601
  • Мнения: 6 926
В сайта на МОН са публикувани тестовете. Отворете и вижте за каква нелепост става въпрос. В същото време класните цяла година плашат децата и нагнетяват излишно напрежение. Да не говорим за начина на провеждане. Спокойно МОН може да спести едни пари като отмени тази пародия.

# 602
  • Мнения: 6 132
Тази година синът ми беше 3 клас. На последната родителска среща г-жата сподели че е изненадана че още в 3 клас децата се притесняват за матурите т.е психясването си идва от фактори извън училището. Може би като успокоение за децата около изходните нива им беше дала тестове от НВО. Синът ми много въодушевено ми разказа колко са лесни и как целия клас се е справил блестящо. Когато раздаваше бележниците г-жата каза същото т.е. НВО действително е повече излишен предварителен стрес отколкото реална трудност за децата и едва ли е реален критерий за нивото на дадено училище.

# 603
  • European Union
  • Мнения: 1 395
Какво точно ще се случи? Изборът на профил е личен избор. В момента се играе малко на сляпо, защото училищата не са публикували подробни учебни планове и не се знае какъв трети и евентуално четвърти профилиращ предмет ще има за отделните паралелки, но до следващата година и това ще бъде изчистено. Но дори и в езиковите гимназии, профилирането ще се осъществи във втора гимназиална степен, тоест в 11 и 12 клас.
Не става въпрос за профила. Ако разгледате учебните програми (а и одобрените учебници) ще видите, че в осми клас първият чужд език започва от нулата, за да стигнат в десети клас до ниво А2. Това важи за всички професионални гимназии и гимназии, в които езикът не се учи интензивно. Значи децата са учили английски от първи до седми клас, а в осми клас отново ще учат азбуката, числата, цветовете и т.н. В езиковите гимназии е нормално да е така, започват от нулата, защото има много деца, които не са учили езика. Но в другите училища защо е нужно? Нали това е първи чужд език, вторият се появява в девети клас. Все едно от първи до седми клас не е нужно да се учи чужд език.

# 604
  • София
  • Мнения: 62 595
и за гимназиите е логично - това е различна степен на образование, макар да не е навсякъде така. При ношите, хем в езикова гимназия, вторият чужд език не започваше от нулата и затова децата, си записаха език, който вече са учили. Записалите неучен език видяха голям зор с наваксването. Колкото и да е, ако цялата група не е на нулево ниво, учителят не може да крета заради един-двама.

# 605
  • European Union
  • Мнения: 1 395
Само че в случая говорим за първи чужд език. И досега девети клас беше различна степен на образование, но се започваше поне от А2. Това е същото като да изтрием с гумичка всичко учено по математика от първи клас и в осми клас да започнем със събиране, изваждане и таблицата за умножение. Защото точно това се случва с чуждия език.

# 606
  • София
  • Мнения: 62 595
нали затова направиха езикова година за осмокласниците, всички да започват от нулата. Мен ако пита са глупости на търкалета, то дори не стана изравняване, защото от професионалните гимназии пак си учат всички предмети, а езиковите карат на език, други профилирани и те на език... манджа с грозде.

# 607
  • Пловдив
  • Мнения: 3 358
В ЕГ-тата открай време си има езикова година. В моя клас навремето имаше две деца, които бяха учили ФЕ и НЕ до 7 клас. Момичето, което беше с НЕ, доста бързо влезе в час, обаче момчето с ФЕ имаше трудности до след Нова година сигурно. Другите, които бяхме с АЕ, бяхме на различно ниво, та си имаше нужда да си минем всичко отначало.

Анди, наясно си, че в професионалните гимназии е разширено изучаване - 12 или 13 часа, затова си учат и другите предмети.

# 608
  • European Union
  • Мнения: 1 395
В професионалните гимназии има избор между разширено изучаване (13 часа седмично) и интензивно изучаване (18 часа) на езика. Но има и нормални паралелки, в които се учи три часа седмично. Те също започват от азбуката. Това ли е езикова година?

# 609
  • София
  • Мнения: 62 595
навремето така ни го рекламираха, а то пак едно голямо нищо.

# 610
  • Мнения: 21 455
Скрит текст:
Какво точно ще се случи? Изборът на профил е личен избор. В момента се играе малко на сляпо, защото училищата не са публикували подробни учебни планове и не се знае какъв трети и евентуално четвърти профилиращ предмет ще има за отделните паралелки, но до следващата година и това ще бъде изчистено. Но дори и в езиковите гимназии, профилирането ще се осъществи във втора гимназиална степен, тоест в 11 и 12 клас.
Ако разгледате учебните програми (а и одобрените учебници)...
Направила съм го, даже съм писала по въпроса.
Накара ме да ходя да проверявам учебници. На последната част на учебника за осми клас ( профил " математика и информатика") пише А1+ - В1+, но това е по стар учебен план на завършил десети клас тази година.
Погледнах и новите учебни програми. А1 в десети клас е за паралелките без интензивно и разширено изучаване на езика. А2 - разширено изучаване, В1 - интензивно изучаване. Допускам, че промяната се дължи на изместването на профилираната подготовка във втора гимназиална степен.

Отчетен е фактът, че за част от осмокласниците избраният първи чужд език е съвсем нов, затова се започва от нулата. И профилът има значение, доколкото при профил " чуждоезиков" първите два профилиращи предмета задължително са двата чужди езика, а профилираната подготовка ще се осъществява във втора гимназиална степен.

# 611
  • Пловдив
  • Мнения: 3 358
Езикова година за мен означава интензивно/разширено изучаване на език. При три часа седмично не можем да говорим за такова нещо, но вероятно си е преценка на училището/учителят да се започва от нулата, защото нивото е различно. Или това, че вече масово се учи АЕ от първи клас, автоматично означава еднакво владеене на езика от всички?

# 612
  • European Union
  • Мнения: 1 395
Отчетен е фактът, че за част от осмокласниците избраният първи чужд език е съвсем нов, затова се започва от нулата. И профилът има значение, доколкото при профил " чуждоезиков" първите два профилиращи предмета задължително са двата чужди езика, а профилираната подготовка ще се осъществява във втора гимназиална степен.
Кои са тези осмокласници? Пак казвам, че не говоря за ученици, които ще изучават интензивно езика. Останалите се предполага, че продължават с езика, който са учили до 7 клас. Защо се налага смяна на езика в осми?
Първи чужд език в тези паралелки се учи с хорариум 288 часа от осми до десети клас (4 часа в осми клас и по два часа седмично в девети и десети).

Тонита, не е ли същата логиката с математиката? В осми клас идват с различно ниво на владеене на математика, но не започват да учат таблицата за умножение.
Аз съм работила в професионална гимназия преди десетина години. Учениците идваха с някакъв чужд език, който продължаваха да учат в девети клас - английски, руски, немски или френски и си избираха втори, който не са учили. Какво е различното сега?

Последна редакция: чт, 17 авг 2017, 14:46 от cloudy15

# 613
  • Пловдив
  • Мнения: 3 358
А откъде става ясно, че в 8 клас продължават със същия език? Но дори и така да е, ако се съберат деца от различни училища, които са на различно ниво, което трябва да се поизравни поне малко?

# 614
  • European Union
  • Мнения: 1 395
А защо да не продължат със същия език? Както и да е, явно, че аз съм единствената, която не е съгласна с такова "нулиране" на знанията.
Изводът, който си направих, е, че моето дете задължително трябва да учи в езикова гимназия. Другите училища са направени не за знания, а за физическо задържане в училище.

Общи условия

Активация на акаунт