МОН - промените продължават

  • 130 221
  • 1 526
  •   1
Отговори
# 105
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
...

Чувам, че бележката (медицинската) струвала пеесе стинки!

 Wink
Пък аз чувам, че всяка бележка има номер, който се взима от амбулаторния лист. И ако реша да направя справка, отидоха ти пеесето стинки.

# 106
  • Мнения: 1 037
Факт е, че преди години децата бяха много по-дисциплинирани в училище и имаха абсолютен респект към учителя. А физзарядката беше хубаво нещо, а и е за здраве (въпреки, че тогава ни се струваше досадно). Факт е и, че днешните деца растат разглезени и някак нехаещи за учението. И, ако МОН търси причините за спад в образоваността на децата днес, то може би трябва да започне точно оттам, но не и да променя една прекрасно работеща образователна система с нейните учебни дни и ваканции. Просто трябва да се върне дисциплината в училищата такава, каквато беше преди 15+ години.

# 107
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
С тези промени на парче и без мисъл, се стигна до това разконцентриране. Тази година едно, другата друго и децата станаха разногледи. Като се добавят и на мама амбициите, резултатите са вече налице.

# 108
  • Мнения: 1 037
С тези промени на парче и без мисъл, се стигна до това разконцентриране. Тази година едно, другата друго и децата станаха разногледи. Като се добавят и на мама амбициите, резултатите са вече налице.
Абсолютно, това е и моето мнение! Тези постоянни промени няма да доведат до нищо добро...Освен, че тотално ще закопаят и образованието ни...

# 109
  • Мнения: X

Достатъчно орязаха отсъствията по семейни причини.
Това за мен беше изключително недомислено.

Кое е недомисленото? Че съм задължена да водя малко дете при -20 и ледена пързалка, при която едва се крепя да ходя аз? Или че за да го оставя вкъщи, когато не му е понесла храна, трябва да вися 2 часа пред кабинета на ЛЛ с болните за бележка?  Преди в началното училище нямаше проблем да се отсъства когато е преценил родител, сега е безкрайно висене из поликлиниките. С тези смешни ваканции по 3-4 дни какво правим тези, чиито близки са на по 4-500 километра - убиваме се от път, или ходим веднъж годишно. И защо - за да се избиват децата в класните стаи. За какво изобщо им е ваканция, да набутаме по 30 деца седнали в една стая, ако може по цял ден, дали е 10 или 50 градуса в училището - няма значение. Важното е да са там.

# 110
  • Мнения: 95
Прочети старата и новата нормативна уредба, сравни ги и ще разбереш.
Да не говорим, че промяната, която смятам за недомислена не е в броя на дните.Той остана непроменен.
Скрит текст:
И, ако може да не смесваме училището с работата, с бабите и климатиците и излишните възклицания и емотикони.

Ами, ... как мислиш?
Дали не съм ги сравнил?
18 седмици - I срок
18 седмици - II срок + 2 седмици производствена пракика
13 седмици - II срок за XII клас от които 2 седмици за производствена практика

(това за гимназиален етап - професионално обучение)
Споре типовия учебен план  (новия) за прием след основно образование след VII клас:

I.   ГРАФИК  НА УЧЕБНИЯ ПРОЦЕС

VIІІ, ІХ, Х, ХІ и ХІІ клас      І срок  - 18 учебни седмици

VIІІ и ІХ  клас            ІІ срок - 18 учебни седмици

Х клас               ІІ срок - 20 учебни седмици,
                  от които 2 седмици
                  за производствена практика

ХІ клас               ІІ срок - 20 учебни седмици,
                  от които 2 седмици
                  за производствена практика

ХІІ клас               ІІ срок – 13 учебни седмици,
                  от които 2 седмици
                  за производствена практика





ВАКАНЦИИ:  Съгласно утвърдения от министъра на образованието и науката  за конкретната учебна година график.

Да ти постна и други учебни планове ли? По спомен (типовете нови типове са 24, според ДВ)

А? министер Дидева

п.п. Правиш ми забележка за работа, баби и климатици ли?
Да беше  я направила на някои други усери!

п.п.п. Съжалявам, но с този нафукан никнейм трябваше малко повече да се заинтересуваш какво става в българското образование, а не да пускаш едни линкове и да се правиш на велика!

# 111
  • Мнения: 21 455
Промяната в начина, по който децата получават разрешение да отсъстват по семейни причини е недомислена. Едно да напишеш уведомление до класния ръководител и съвсем друго да чакаш одобрение от педагогическия съвет.

Онуфри, обсъждахме отсъствията по семейни причини. Не виждам връзката с това, което си цитирал.

# 112
  • Мнения: 95
...

Чувам, че бележката (медицинската) струвала пеесе стинки!

 Wink
Пък аз чувам, че всяка бележка има номер, който се взима от амбулаторния лист. И ако реша да направя справка, отидоха ти пеесето стинки.

Не моите пеесе стинки!

Да си се обърнала към регионалната здравна каса дали съответното джипи е издало амбулаторен лист?

п.п. Отнася 300 лефа глоба!!! (най-малко)

п.п.п. 80% от бележките са фалшиви, от които 60% ги издават джипитата срещу 2 леФа!!!

п.п.п.п. Пеесе стинки струва бланката, която си продават учениците.

# 113
  • Мнения: 95
Промяната в начина, по който децата получават разрешение да отсъстват по семейни причини е недомислена. Едно да напишеш уведомление до класния ръководител и съвсем друго да чакаш одобрение от педагогическия съвет.

Онуфри, обсъждахме отсъствията по семейни причини. Не виждам връзката с това, което си цитирал.

Е, какъв е проблема?

На времето наказваха за отсъствие от физзарядка.

Сега директора, след заявление има право да извини 3 дни, след това е педагогическия съвет.

п.п. После се чудим, как тези юнаци като почнат работа не влизат в час с дисциплината на фирмата!

Мама и тати трябва да им бършат ....

# 114
  • В две мънички очи...
  • Мнения: 1 272
Не разбирам изобщо защо се ловим да спорим за ваканциите.
Като климатизират стаите и децата си имат ваканциите по-грамотни ли ще станат?
Защо вместо да спорим за 15 дни не започнем да предлагаме идеи как да се постигне по-качествено образование?
Аз лично ще пиша за наредба 10 - пак е недомислена и още един набор ще изживее тревогите на набор 2010. Отделно че ще трябва да се дадат едни пари за системи на всяка община Grin
Не е виновна Европа защото тя не ни задължава да приемаме някакви промени, виновни са нашите "експерти", които се опитват да творят.
Проблемът е липсата на качествено образование - остарели методи на обучение, липса на млади кадри с желание за разработване и прилагане на нови методи за обучение, некачествени учебници с лошо поднесен материал, лошо разработени програми неотговарящи на времето, липса на динамично обучение с повече логика, мислене и т.н.
Сегашните деца са обсипани с информация и динамично съдържание и изведнъж отиват в училище в което един учител им говори за някакви неща, под формата на монолог и се очаква те да имат знания за това. И аз мразех часовете с монолози.
И на последно място къде е контролът - защо децата излизат неграмотни след като са посещавали училище и имат оценка различна от 2?  Специално за ромите, които обучават по 5 пъти - от държавата безплатно, от нац. бюджет, от евро пари, от някакви организации и т.н. и пак не могат да четат и пишат.

# 115
  • Русе
  • Мнения: 11 917
  Онуфри, аз от теб помощ не съм видяла никаква, а следя образователните теми, така че по-полека с критиките, кой колко чете и колко е полезен.Когат станеш толкоз полезен и четящ като Дидева, а не пишещ общи приказки половин страница, може и да те чета по-внимателно.

Не разбирам изобщо защо се ловим да спорим за ваканциите.
Като климатизират стаите и децата си имат ваканциите по-грамотни ли ще станат?

 Говорим за ваканциите, защото за пореден път го изваждат на дневен ред като проект. А пък може и наистина да ги климатизират. Представете си за няколко седмици климатизиране, някой дали не може да си прибере една крупна сума за поръчка на оборудване.Разбира се може да разлайват кучетата, защото всъщност още няма учебни планове. Когато записвах детето си , ми показаха един рамков учебен план, където вместо 1600 часа основен чужд език ,както досега, в езиковата гимназия имаше 900 и още не беше ясно разпределението на останалите 700.

    Дисциплината в училище няма да се върне, след като училището получава пари за дете, независимо, колко образовано, колко дисциплинирано и колко ангажирано е. Седем години бях свидетелка, как учители, директори,педагогически съветници, психолози кършеха ръце и нищо не можеха да направят с няколко деца, които системно нарушаваха дисциплината и даже отказваха да излязат от час, когато биваха приканвани да го напуснат за провалянето му. И става въпрос за училище, където се избиват да учат.Но пък някои родители висяхме пред лекарските кабинети с часове с повръщащо и привито на две дете. Двоен стандарт и лицемерие. Естествено, е ще се взираме във всяка наредба и проект.

# 116
  • Мнения: 667
Аз и без удължаване на срока искам да се климатизират помещенията. В случая на мен не ми пречи да учат още, нито ме касаят точните дати за провеждане на тестовете. Истината е, че условия на много места няма. Зимата е студено, лятото е пек в стаите. Моето дете е учило и на 15 градуса зиме, при уж пуснато парно, и в 40-градусова стая края на юни. Други пък училища зиме са толкова силно отоплени, че се ходи по къс ръкав. Нормалната температура и възможността за проветряване на стаите за мен е част от грижата по принцип, за осигуряване на нормални условия като начало. Тежките чанти и купищата помагала са друг проблем, кйто следва да бъде решен преди дати и ваканции. Като сложим и факта, че съществува един съвсем отделен прием след 7 клас, на деца с писма от министъра, а не по бал според заслуженото, ни дати, ни ваканции, ни нищо не променя факта, че работата е доста гнила. Това са опити за козметични промени на несъществуващи проблеми. Реалните проблеми по този начин отново остават скрити, а родителите спорят кой кога обича да ходи на море, за да му се нагласят ваканциите според вкуса. И независимо, че излизат после след ДЗИ едни уж отличници, те са шепа и по-често заминават да учат навън. Огромна част от българските студенти, напълнили след 12 клас българските ВУЗ-ове, са неграмотни.

# 117
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Бяха обещали, че ще има промяна в начина на финансиране. Има ли някакви проекти в тази посока?

# 118
  • Мнения: 667
 Онуфри, аз от теб помощ не съм видяла никаква, а следя образователните теми, така че по-полека с критиките, кой колко чете и колко е полезен.Когат станеш толкоз полезен и четящ като Дидева, а не пишещ общи приказки половин страница, може и да те чета по-внимателно.

Не разбирам изобщо защо се ловим да спорим за ваканциите.
Като климатизират стаите и децата си имат ваканциите по-грамотни ли ще станат?

 Говорим за ваканциите, защото за пореден път го изваждат на дневен ред като проект. А пък може и наистина да ги климатизират. Представете си за няколко седмици климатизиране, някой дали не може да си прибере една крупна сума за поръчка на оборудване.Разбира се може да разлайват кучетата, защото всъщност още няма учебни планове. Когато записвах детето си , ми показаха един рамков учебен план, където вместо 1600 часа основен чужд език ,както досега, в езиковата гимназия имаше 900 и още не беше ясно разпределението на останалите 700.

    Дисциплината в училище няма да се върне, след като училището получава пари за дете, независимо, колко образовано, колко дисциплинирано и колко ангажирано е. Седем години бях свидетелка, как учители, директори,педагогически съветници, психолози кършеха ръце и нищо не можеха да направят с няколко деца, които системно нарушаваха дисциплината и даже отказваха да излязат от час, когато биваха приканвани да го напуснат за провалянето му. И става въпрос за училище, където се избиват да учат.Но пък някои родители висяхме пред лекарските кабинети с часове с повръщащо и привито на две дете. Двоен стандарт и лицемерие. Естествено, е ще се взираме във всяка наредба и проект.

Стъпвам и на това. Двоен стандарт и лицемерие. Категорично да. Като се започне от най-високо ниво с прием на ученици, които не са класирани на редовен прием и завършим с уж елементарното извиняване на отсъствие. Същото е и с поставянето на оценки - няма единна система, начин, по който да се проконтролира това. Не е тайна, че има учители, които с позволяват да пишат при целогодишни тройки, петица за годината. Не е тайна, че други пък правят живота черен на стараещите се и учещите се. Не е тайна и липсата на качествен контрол навсякъде по време на провеждане на изпитите после (пресни впечатления от тазгодишната кампания при седмокласниците).

За мен, опцията родител да освободи детето си от училище за ден-два при нужда, трябва да е улеснен. Има всякакви ситуации, включително елементарната ситуация на девойка с тежък и обилен болезнен цикъл, която няма условия да си смени превръзката на всеки половин час (без извинение за натуралното поднасяне на проблема). А не да висиш за бележка и да се молиш за диагноза. Т.е. обадил ли се е родител за отсъствието, значи има основателна причина, какви молби, жалби, чудеса. Просто може да има лимит, но разумен, също така следва да има контрол-при неявяване на дете да се сигнализира родителя веднага и да има санкции за неподаден сигнал от родител по-скоро. Въобще не ме вълнуват незаинтересованите родители и не искащите да учат. Ако щат в крайна сметка. Да ми вкарват всеки незаинтересован и той пак да си излиза неграмотен не ми е приоритетно. После-с подарена диплома за основно образование-и книжка изкарват и гласуват, нищо,ч е и името си не могат да напишат. Като си неграмотен, ще си носиш последствията-няма книжка, няма кебапчета, за да гласуваш. Тази година, наравно с моето дете завърши и едно друго, което има три дена присъствени в училище. Няма да му напиша името, няма да напиша училището, въпреки,ч е ми напира да го направя. Детето не е дори ромче, чисто пропаднало незаинтересован българче е. Докато моето дете го гонеха до дупка за огромна част безсмислени неща, това дете мина и премина без да му видят очите. Идваше веднъж в месеца, за да изпуши по една цигара отвън.
Всичко това демотивира голяма част от нормалните деца. То не са едно и две нередните, нечестните неща. Та ваканцията и датата на някакъв си изпит, който очевидно дори не ти е гаранция за домогване до нещо по-качествено, защото са набутали поне трима-четирима по други критерии (не социални, не близнаци) всъщност е едно огромно замазване на реалните проблеми.

Последна редакция: пн, 31 юли 2017, 07:57 от срало мече

# 119
  • Мнения: 47 963
Проблемите са толкова много, аз като обикновен родител ги виждам, а учителите просто не знам как се справят( тоест знам, половината са немърливи неграмотници,на които не им пука, но ми е жал и яд за останалата половина, която се опитва да работи въпреки системата и виждам как с всеки изминал ден стават все по-малко) и просто МОН е наистина МОНстереска сбирщина, която само пречи. Някой се изказа какви свестни и натоварени хора били експертите...съжалявам, но някъде между горките експерти и децата нишката се къса, и милионите обикновени родители го виждат, а горките деца- просто нямам думи. Подмятани като  едни бездушни бюджетни средства, и като някакви експериментални мишки...9/10 напълно неграмотни, след 12 години обучение, 1/10 се бори със зъби и нокти да издрапа въпреки системата...и на фона на десетките проблеми, МОН сменя имената на СУ, вместо СОУ, или хвърля прах в очите с идеи за ваканциите...ма точно това е проблема, да...Dizzy FaceDizzy FaceDizzy Face
Повръща ми се, и с дълбока погнуса ще изчета проектите им, за да видя какви точно промени се опитват да пробутат тихомълком покрай парадирането с ваканциите, защото съм сигурна че това с ваканциите е само прах в очите за отклоняване на вниманието...
Разликата между децата ми е 4 години, е досега за 4 години успяват по 2 пъти да сменят начин на кандидатстване, учебници, планове, бележници, оценки и прочие. Големи реформи, голямо нещо!!!Все административни и козметични промени, но на практика само проблеми и бумащина. Бележките, олимпиадите, занималните...все каши, забъркани от МОН, бяха си по-добре преди тяхната намеса...
Ох, мнението ми не се получи много "полезно", но то по тази тема какво ли полезно да кажа...ще чета и ще помисля за предложения, макар че не съм оптимист.

Общи условия

Активация на акаунт