МОН - промените продължават

  • 130 429
  • 1 526
  •   1
Отговори
# 270
  • Мнения: 11 910

4. В гимназията също не е ОК да си далече и да пътуваш. Обемът материал, ако е съвестен ученик и си учи е такъв, че ако изядеш час, час и кусур в транспорт, означава да се лиши от малкото "сладости в ежедневието" в една възраст като тийн години, което често преобръща колата. Вместо да си на спорт, вместо да подхванеш да почетеш книга, ти висиш по спирки (сам, защото нали вече си голям), мръзнеш си, буташ се и едва се прибираш, лашкал си се час, час и кусур и трябва да седнеш да учиш за следващия ден, че то време не останало.

 Изпитала  съм го на гърба си и то във време,в което транспортът беше много нередовен.Затова евентуалните първи желания за детето ми ще бъдат сред по-близките училища.

# 271
  • Мнения: 3 116
Учебната година да започва на 15.09. и да свършва на 30.05./учениците до 4 клас/, 15 юни/учениците до 8 клас /, 30 юни за учениците до 12 клас. Ваканциите: 1-15 януари; 1-10 април.
Да се намали учебното съдържание! Езикът, на който се пишат учебниците, да бъде разбираем от ученика!
Да се направи така, че учениците с желание да идват в училището!
Многото изпитвания няма да доведат до по-високи знания!
Да се преподава малък по обем материал, който да се повтаря в няколко часа!
В специализираните паралелки да се наблегне на специалните предмети, за сметка на останалите!

# 272
  • Мнения: 3 883
Въобще, създадената елитарност в момента на някои училища, води до крайни, граничещи с фанатизъм идеи детето ти да е в точно конкретно велико училище, и ако не е, животът му е свършил. Ако го няма това фалшиво поддържане на децата, които не искат да учат, на пускане да преминават ей така без да се повтаря, на писане на подарени оценки с цел да си задържиш делегирания бюджет за бройката и хиляди други очеизбождащи вече и самите деца неравенства, училищата ще се изравнят някак и няма да го има това домогване по всякакъв начин-регламентиран или не-до определени училища.
Всичко това аз го слагам отново в графа Условия. Липсват условия на равнопоставеност на децата независимо от приема също. Който иска да учи-да учи. Който не иска, да не отнема от ресурси, време, и да не пречи на който иска. Който учи да е поощрен. Който не учи да е рестриктиран, или ако не, то насочен към занаят, към друго, опции има. Сега е обратното. Хем не учи, хем го бутат, хем го тикат, хем е за сметка на другите, за мотивация да не говорим. Така, училищата от които бягат едни, защото средата в момента е такава, рязко ще се промени.

# 273
  • София
  • Мнения: 1 082
Ето и един добър анализ, вижте и коментарите:

http://www.dnevnik.bg/analizi/2017/08/02/3017653_kakvo_da_pravim … ata_prez_liatoto/

# 274
  • Мнения: 11 910
      Два основни проблема виждам аз, не че са само два.
Единият е делегираният бюджет, вторият- неразбираемите учебници.

Вчера разгледах един от проектите по Бълг. език.

Само докато стигнах до "благозвучната" дума отправител, ...."звук сладък, най-мил в звуковете..." намерих решение за ваканциите. Ми да вземат да се сетят за някой по-нормален термин и ето- ще си спестят един ден от учене. Струва ми се ,че баш един ден им трябва на учениците да проумеят това така смислено понятие. При друго понятие, вероятно разбираемостта ще се получи за минути, в най-лошия случай.

# 275
  • Варна
  • Мнения: 2 036
Светкавица, в дълбок размисъл ме хвърли с този отправител.  newsm78
Отиде ми деня! Joy

Явно е, че делегираните бюджети създават голяма част от проблемите. Какви алтернативи има обаче?
По отношение на учебниците, направо ме е страх да си помисля какво ще са сътворили за шести клас, ако достигнат до децата де. Доколкото разбирам май и те са още на процес обсъждане, не съм сигурна дали изобщо са поръчани за печат.





Последна редакция: чт, 03 авг 2017, 09:47 от julisa

# 276
  • Мнения: 3 049
Светкавица, в дълбок размисъл ме хвърли с този отправител.  newsm78
Отиде ми деня! Joy

Смеете се вие, ама си правих справка с Google, защото така, без контекст, не зацепих какво означава. Nerd

Последна редакция: чт, 03 авг 2017, 09:44 от solnichka

# 277
  • Мнения: 2 837
Не съм забелязала учениците да имат проблем с този термин, още повече, че той върви заедно с термините "съобщение" и "получател". Не зная в кой проект за учебник го има, но не е в обращение отскоро. По-голяма трудност съм имала с "адресант" и "адресат", постоянно ги бъркаха. Иначе текстолингвистиката е от най-леките дялове на езикознанието и учениците я обичат.

# 278
  • Мнения: 6 091
Ashia, и тук е така. Но при ситуация - дете, което постъпва чак в ПГ (3та), от района на градината, трябва ли да има право да измести дете, което вече посещава градината, но е с по-малко точки? Защото деца, прекарали година в ПУК, според мен, при желание трябва да могат да продължат в същото училище, с децата от досегашния си клас, и е напълно оправдано да имат допълнителна точка.

По отношение на училището - за мен е естествено детето от ПУК в училище да има възможност да продължи в първи клас в същото училище, без дори да участва в класирането за първи клас.

Добре, де, но ако твоето дете посещава отдалечена от дома ви ДГ не по твой избор и после заради деца които са от другия край на града, но родителите са с възможност да осигуряват бърз и удобен за детето превоз и детегледач за половин ден, харесват най-близкото до дома ви училище и запишат децата в предучилищна в него точно за да си гарантират мястото, което е за сметка на твоето дете и останалите деца които живеят срещу входа на училището пак ли ще го приемеш за естествено предимство?
Понеже родителите са избрали на 5 и 6г. децата им да останат в ДГ, където условията за тази възраст са многократно по-добри от престоя половин ден в училище ще живеят срещу или в района на едно училище, а ще пътуват всеки ден с градски транспорт до някъде си където са останали свободни места, защото деца от другия край на града са заели бройките в училището което децата виждат от терасите си?
Може да е предимство пред децата на родители избрали училището, но не живеещи в района му, но не и предимство пред децата живеещи в този район.

След като искат да свалят възрастта за предучилищно обучение на 4г. следва да го направят задължително именно в условията на ДГ, без вариант да се приемат предучилищни групи в училищата. Така ще има и 1-3 класни стаи повече за децата от 1-4 клас и съответно по-добри условия за тяхното целодневно обучение. Така ще отпадне и това спорно предимство.

П.П. Бях сигурна, че това с удължаването на учебната година е опипване на почвата и по-скоро начин ако се вземе решение да се почва на 01.09. от учебната 2018/2019г. хората да си мислят, че това е било тяхно мнение с което законотворците са се съобразили.

# 279
  • Мнения: 3 049
Не съм забелязала учениците да имат проблем с този термин, още повече, че той върви заедно с термините "съобщение" и "получател". Не зная в кой проект за учебник го има, но не е в обращение отскоро. По-голяма трудност съм имала с "адресант" и "адресат", постоянно ги бъркаха. Иначе текстолингвистиката е от най-леките дялове на езикознанието и учениците я обичат.

Извинявам се за отклонението, знам че не му е тук мястото, ама какво й е на думата подател.

О да, не би показала високата Ентелегентност на автора на учебника. Пък нали сме на ежегодния конкурс за подмяна на учебници...

Последна редакция: чт, 03 авг 2017, 09:52 от solnichka

# 280
  • Мнения: 9 124

Всичко това аз го слагам отново в графа Условия. Липсват условия на равнопоставеност на децата независимо от приема също. Който иска да учи-да учи. Който не иска, да не отнема от ресурси, време, и да не пречи на който иска. Който учи да е поощрен. Който не учи да е рестриктиран, или ако не, то насочен към занаят, към друго, опции има. Сега е обратното. Хем не учи, хем го бутат, хем го тикат, хем е за сметка на другите, за мотивация да не говорим. Така, училищата от които бягат едни, защото средата в момента е такава, рязко ще се промени.
Абсолютно съм съгласна, че това е първото на което трябва да се обърне внимание и вземат мерки.

# 281
  • Мнения: 2 837
Не съм забелязала учениците да имат проблем с този термин, още повече, че той върви заедно с термините "съобщение" и "получател". Не зная в кой проект за учебник го има, но не е в обращение отскоро. По-голяма трудност съм имала с "адресант" и "адресат", постоянно ги бъркаха. Иначе текстолингвистиката е от най-леките дялове на езикознанието и учениците я обичат.

Извинявам се за отклонението, знам че не му е тук мястото, ама какво й е на думата подател.

О да, не би показала високата Ентелегентност на автора на учебника. Пък нали сме на ежегодния конкурс за подмяна на учебници...
Нищо й няма. Нито пък "подател" е по-нискостилна от "отправител", та въобще не мисля, че някой е имал за цел това или онова. И двата термина съществуват, при това не от вчера, а поне от няколко десетилетия, както и още поне два-три синонимни, авторите на учебници използват някой от тях. "Подател" на учениците не им звучи по-разбираемо.

# 282
  • София
  • Мнения: 7 277
Никога не съм използвала "отправител", макар че, признавам си, звучи доста по-изискано от "изпращач" Simple Smile.

По темата - ако критериите, които важат за първокласниците в София, се приложат и за ПУК-четата в София при прием в училище - на първо място адрес, после социалните, братя, сестри и т.н., не виждам как дете от един район ще влезе в ПУК в друг район (като изключим кандидатите с фалшивите адреси). Нали се правят оценки на броя на кандидатите по квартали и затова евентуално се отварят ПУК паралелки. В момента на територията на Триадица, около Стрелбище има две училища - 126 ОУ и 104 ОУ, които имат ПУК и приемат по прилежащ район (един добър пример).

# 283
  • Мнения: X
Цитат
Аз не разбрах от горните постове защо, ако децата се приемат в ПУК в училище по основен критерий на местоживеене, да трябва да се прекласират децата в 3-та и 4-та група в детската градина.
За да няма дискриминирани Simple Smile защото са на задължително обучение в определена степен - предучилищна - без значение дали са в ДГ или в училище. Ако са единни критериите за прием, детето би трябвало да участва и в класилане в ДГ. Но ако събере повече точки от записаните там и те бъдат изместени, едва ли родителите им ще поддържат тезата, че не е редно да имат предимство пред новопостъпващите заради това, че са посещавали втора група в градината.


Извинявай, но ДГ и приемът в учулище са съвсем различни неща... Едното няма общо с другото.
Хайде да престанем да си изсмукваме от пръстите измислени аргументи

# 284
  • Варна
  • Мнения: 25 241
Никога не съм използвала "отправител"
Не само не съм я ползвала, ами и за първи път я чувам Embarassed

Общи условия

Активация на акаунт