МОН - промените продължават

  • 129 871
  • 1 526
  •   1
Отговори
# 480
  • Мнения: 21 436
Идеята на темата не беше да си " бля- блякаме", а да обсъждаме новите проекти на МОН. Между другото, пускането на последователни мнения е в разрез с правилата на форума.

# 481
  • Мнения: 3 040
ОК излизам от темата.

Обсъждат в Народното събрание и в Министерски съвет, където могат и трябва да решат как да бъде.
Ние тук в общи линии се оплакваме и размишяваме от собствените си камбанарии.

Та отново извинение, ако някой се е обидил от моето "бла-бла-каме".

# 482
  • Русе
  • Мнения: 11 913
  А да . Тя сякаш нашите камбанарии на друга планета и ние не можем да прозрем светлия замисъл на Господ-Мон, които месец преди започване на учебната година сколасаха да предложат учебници за одобрение и избор.

 

# 483
  • София
  • Мнения: 62 595
А това предложение за учебната година каква смешка беше. Според мен съвсем сериозно са го мислили, но като се водя какъв отпор настана, решиха да се измъкнат с "ние сондирахме общественото мнение". Е, как се сондира, като казваш, че учебната година ще е по-дълга или като питаш "а какво ще кажете учебната година да е по-дълга?" ли?

# 484
  • Мнения: 5 160
Защо се учудваш. За трети път продължават във всички направления на принципа - сутринта ви съобщаваме нещо. Чакаме реакции и вечерта сме с друго мнение. Т.е. дали ще мине.

# 485
  • Мнения: 47 901
https://dariknews.bg/novini/bylgariia/mahat-bumashtinata-za-uche … do-muzeia-2041405
Цитат
Уреждането на еднодневни ученически посещения ще протича без досегашната бумащина от следващата учебна година. Това става ясно от проекта на изменение и допълнение на Наредбата за организация на дейностите в училищното образование, качен за обществено обсъждане на сайта на Министерството на образованието и науката (МОН).

# 486
  • Луната ни пази
  • Мнения: 3 008


1. То никъде няма скъсани. Всички изкарват. И почти всички "стават студенти", да. Аз самата учих наскоро с такива студенти.

 Не знам дали си наясно, че постоянно текат промени в точно тези класове, разменят се програми, една голяма каша е и не знам за днешните 5,6 и 7 класове какви точно знания и основи се дадоха. Тази година например, 5 и 7 клас учиха едно и също по история, само че децата в 5 клас нямаха учебници. Тези в 7 клас пък имаха едни "притурки", със свален материал от 8 клас, които не бяха раздадени на много места и не бяха взети.

Допълвам, че попаднах и на още интересни факти, взето е от друга тема и не знам как да го копирам тук с авторът му, за което се извинявам:
"Девети са си по старата програма, осми ще учат обаче  произведения , които ще съвпадат  частично с изучаваното от деветокласници, частично и с това от десетокласници.

И в математиката има промени, зайците ще учат например теория на вероятностите, която ще учат и 10 клас. Но за сметка на това няма да учат системи уравнения и неравенства и функции, които по старата програма се учеха именно в 8 клас. "

Сериозно ли никъде няма скъсани? А според теб защо има назначени квестори за поправителна сесия???
За определени университети даже не ми се говори, как си събират студентите, направо престъпно!
Когато писах, че имаме приети студенти, нямах предвид точно този тип университети, които буквално като хиени кръжат около училищата. Даже не бих се похвалила с подобен прием.

Дали имам представа за промените? Ами сигурно, щом съм действащ учител!

Да, така е, децата, които тази година ще бъдат девети клас, са последните, които ще учат по старата учебна програма. Не ни е лесно едновременно да прилагаме стария и новия закон, но ще се наложи още 4ри години.

# 487
  • Мнения: 3 867
Питам, аз, защото действащите учители не знаят доста неща, стана ясно. Или ги мързи да споделят на родителската среща. Много неща същите тези учители, научаваха от нас, родителите.
Хич не ми се спори тук по темата, една птичка пролет не прави и не обобщавам, споделям само факти. Това са факти, а че някъде, някой учител се е засегнал на темата-ама аз така не правя и те моите ученици са такива  не променя цялостния пейзаж, който е доста "оакан", без извинение.
Поправителните сесии са за онези, крайно незаинтересованите, дето не е нужно да ги тикаме постоянно, и е факт, че на поправка си минават. Пак да кажа, но една такава, която не стъпи в клас, не е правила изходни-входни, тестове и какво ли не, мина с матурите все пак, щото нали вече няма оценка, а точки, яви си се на няколко "поправки" и е горд притежател на удостоверение. Знам ги как минават на поправителни, какви минават и защо. Хич не ми обяснявай как "при вас не е така". Аз не говоря за "при вас" въобще. И да не е точно при вас-това не променя картинката.

# 488
  • София
  • Мнения: 1 082
Не мога да намеря къде сте обсъждали новия закон, искам да прочета коментарите. Ако някой може да ми прати линк, ще съм благодарна.

# 489
  • European Union
  • Мнения: 1 362
smetanapalata, сподели кои са тези неща, които учителите не знаят и по какъв начин Вие ги уведомявате? А Вие от къде ги научавахте?

# 490
  • Мнения: 3 867
smetanapalata, сподели кои са тези неща, които учителите не знаят и по какъв начин Вие ги уведомявате? А Вие от къде ги научавахте?
Няма да назова конкретното училище на моето дете, нито на наши приятели. Смятам е ясно защо.
Какво не знаеха ли?
1. Не знаеха за допълнителните материали по част от предметите. Сами си намерихме линк към помагалата и ги разпечатахме. Въпросните притурки на места са ги раздавали.
2. Не знаеха дали определен материал по математика ще влиза на НВО. За справка-има ясно описание какво точно се включва. Учителката спори до последно, нищо, че така и не се взе нужния материал.
3. Не знаеха основни неща по провеждане на самото НВО, поднесоха на обща родителска среща невярна информация.
4. Не знаеха дати на състезания и олимпиади, подаваха техни измислени такива.
Ние да попитаме нещо, а отговорът почти винаги беше -ами и ние не знаем  все още.
Ние (специално аз и още една-две майки) научавахме ( и занапред ще е така) нещата от интернет. От сайта на РУО или Министерството по-рядко, по-скоро ровейки се по форуми, както и тук има тема, където с общи усилия обединените в една обща кауза родители споделят нещо. Нека ме поправят ако греша, но в темата за седмокласниците бях попадала на подобна констатация.
А как сме уведомявали учителите ли? Елементарно е - в личен разговор, на родителска среща, дори се е случвало пред входа на училището, засичайки се. Случаят бе - попитах защо са казали дата за олимпиада, която не е вярна-от мен научиха точната дата. Разпечатвала съм неща и съм ги показвала на родителската среща.

# 491
  • София
  • Мнения: 62 595
Ооо, за НВО някои учители са пълна дезориентация. Единствено се чудя дали някои учители и директори наистина след толкова години провеждане на НВО не знаят някои важни неща или ги инструктират да се правят на утрепаани и да говорят едни и същи глупости, при това често подвеждащи. Според мен е добър морален атестат за училището ако директор и учители, особено засегнатите пряко в НВО (по БЕЛ и Мат и класните) ориентираат родителите още на първата РС какво ги чака, вместо да припяват "спокойно, има места за всички деца, няма да остане дете без училище". Добре, че беше форумът, иначе си бях жива загинала, ако разчитах на казаното в училище.

# 492
  • European Union
  • Мнения: 1 362
Някои от предстоящите промени в наредбата за приобщаващо образование -
https://offnews.bg/obshtestvo/3-godishnite-na-test-proveriavat-m … uchat-662508.html
Хубаво е, че класният ръководител ще извинява трите дни по домашни причини.

# 493
  • Мнения: 5 160
Някои от предстоящите промени в наредбата за приобщаващо образование -
https://offnews.bg/obshtestvo/3-godishnite-na-test-proveriavat-m … uchat-662508.html
Хубаво е, че класният ръководител ще извинява трите дни по домашни причини.

Иди ми, дойди ми.
Няма да се спрат да експериментират и да отчитат рИформи.

# 494
  • Луната ни пази
  • Мнения: 3 008
Питам, аз, защото действащите учители не знаят доста неща, стана ясно. Или ги мързи да споделят на родителската среща. Много неща същите тези учители, научаваха от нас, родителите.
Хич не ми се спори тук по темата, една птичка пролет не прави и не обобщавам, споделям само факти. Това са факти, а че някъде, някой учител се е засегнал на темата-ама аз така не правя и те моите ученици са такива  не променя цялостния пейзаж, който е доста "оакан", без извинение.
Поправителните сесии са за онези, крайно незаинтересованите, дето не е нужно да ги тикаме постоянно, и е факт, че на поправка си минават. Пак да кажа, но една такава, която не стъпи в клас, не е правила изходни-входни, тестове и какво ли не, мина с матурите все пак
Правиш ли разлика между НВО и ДЗИ? Защото за НВО поправителна сесия няма. Ученикът кандидатства с нула точки просто. Балът му се намалява и няма как да влезе в читаво училище.
ДЗИ е в 12 клас. Там, докато не получи ученикът положителна оценка, няма как да получи диплома за средно образование. Явява се, докато не получи заветната тройка. Имаме колеги, назначени за квестори, защото учениците от професионалната гимназия в града трудно достигат съответната положителна оценка, особено като затегнаха мерките за преписване.

Общи условия

Активация на акаунт