МОН - промените продължават

  • 130 296
  • 1 526
  •   1
Отговори
# 495
  • Мнения: 3 882
Да, много добре правя разликата.
На онези с 0 точки на НВО не им пука, че не са в смг, да ти кажа само. Но идеята е, че избутват до 12 клас,и си избутват и матурите, взимат диплома, шофьорска книжка и са гласоподаватели. Може да не отидат в Харвард след това, разбира се. Не всеки се цели на високо. Но почти няма останал без диплома. Спрягаха едни отпаднали деца от учебния процес наскоро, но това си е ромския етнос, който просто се множи, но интеграцията му не върви (няма и да проходи, те не са ученолюбив етнос и не виждам причина да ги тикаме до матура).
Не падам от Марс, много ясно виждам нещата, още повече, че имам и големи и малки деца, еднакво съм нагазила както в НВО, така и с 12-класниците.
Ще го кажа по друг начин-в София например, дори и нежеланите училища, които приемат с какъвто и бал да отидеш - ти дават диплома. Да, думата е дават. Не ме вълнува кой на колко поправки е ходил, но дипломи се дават на килограм на много места. Споделих за ученика при нас (а той не е единствен, този типаж го имахме и предходната година, даже бяха двама). Местят се, не идват в часовете, не присъстват на входни и изходни, класни и контролни. Изненадващо на финала обаче, от някъде се мъдрят оценки в дневника-2,3,4 видиш ли. Поправил двойката (кога?). Дори на децата им стана вече смешно и питаха открито. Каза им  се-амиии, ученикът дойде на консултация (кога бее?кога?). Щом това е възможно, да не мислиш, че е краен инцидент? Ами не е, на година има доста такива случаи. На мой въпрос към учители за ситуацията репликата беше-ама нека си завърши. Всеки гледа за една година да си върже гащите с такива и го прехвърлят на следващите.
Друг пример - ученик с нулеви знания. Като казвам нулеви, не преувеличавам. Но си идва, най-редовно. Няма поправки, няма нищо, не искат да го оставят "за да не пропадне". И му пишат я 3, я 4. На НВО преписа от тук и там, върза някакви точки и за поощрение има 4 за годината. Няма знания и за 2. Няма и да проима в горните класове, нещата са с натрупване, но ще завърши, по същия полуидиотски начин. После може и да постуденства някъде "за престиж". А можеше да е различно. Можеше, вместо да си заравят главите всички, да има рестрикции. Остави го да повтори, нека се стресне малко, нека види как точно се изкарва и 3 и 4 всъщност, покажи му какво може с 5 и 6 впоследствие. Побутни го, покажи му, че е хубаво да понаучи нещо, а не му давай даром тази диплома. Отглеждаме си маса от търтеи в голяма част от случаите, хубавите училища намаляват по този начин, остават едни топ три училища за града, където борбата е епична да се вкараш (иначе страхът е, че оставаш някъде с гореописаните екземпляри). Всичко е една огромна каша и пародия.

# 496
  • София
  • Мнения: 62 595
В УНСС пишат тройки за празен лист, че и накрая изключиха (да, после пак го включаха, ама все тая) този, който подаде сигнал, ти тук за едни прости дипломи рИвеш! Дават дипломи, направо ги подаряват, защото иначе ще останат без ученици, оттам без бюджет, а оттам и без работа. Когато се махнат делегираните бюджети, тогава вече поне "избутването" и "даването", "мъртвите души" ще понамалеят.
Снощи чух нещо на новините за наказанията - че директорите и учителите вече ще имат по-големи правомощия и ще е повече в уведомителен режим за родителите, а не съгласувателен. Това е добре.

# 497
  • Мнения: 3 882
А дано.
Подарена тройка в УНСС, казваш. Да не разказвам на каква защита на дипломна работа присъствах значи.

# 498
  • Мнения: 2 837
Познавам много образовани роми. Включително джипито на баща ми, той не иска да го замени за нищо на света. Интерграцията не се прави както трябва, затова има проблем. Не само затова, разбира се, ромите са си специфични и не е лесно да се работи с тях, но при все това могат да се постигнат по-добри резултати, от личен опит го казвам. Но както много други неща, за институциите важното е документално нещо да изглежда свършено и да се усвоят парите, а не да се намери начин да се реши проблем. А че не трябва толкова голям процент хора да не може да пише и чете в 21. век, е ясно като бял ден.
Иначе даже е добре, че не всички са се запътили към Харвард. Лошото е, че с тройка на матурата всеки университет ще ги приеме при сегашната порочна система, при която се плаща на записан студент  (не е само УНСС, едва ли има университет в България, в който да няма такива практики, някъде са изолирани, другаде - поголовни) и че после такъв полуграмотник с връзките на мама и тати ще стане някакъв служител някъде, вместо да работи, каквото заслужава.
Що се отнася до гласуването, знам ли, неграмотната ми баба имаше повече здрав разум при обсъждането на политически въпроси, отколкото някои иначе неглупави хора с какви ли не квалификации.

# 499
  • Мнения: 11 908
       Когато след публикуване на резултатите от НВО се възмутих, че дете с 30 точки се е класирало някъде/ не оспорвам, че по нормативна уредба има право/ и ще учи в средно училище, много потребителки ме награчиха"Ама без училище ли да остане детето" Ами да,без училище, да повтаря седми  клас. Да има някакъв минимум при който да се влиза в средно училище, а не с две тройки и нулеви точки на НВО да ходи да учи. Толкова ще му е и ученето.

      Или да има някакви училища с професии, които не изискват кой знае каква грамотност, за година- две след седми клас да учат само професия , да не се "брои" за средно, но да имат поне умения.

      Ама така, всички в един кюп да търкат само чиновете, няма особен смисъл.

      

# 500
  • Мнения: 47 973
Тия 30 точки говорят за липси не само от 7 клас, а за всичките 7 години. За съжаление е възможно и все по-често срещано. Не мисля, че само децата са виновни.

# 501
  • София
  • Мнения: 62 595
ако в темата някой е запознат конкретно, нека да каже, може и да греша, но май за повтарячи държавата пари не дава.

# 502
  • Мнения: 3 882
Познавам много образовани роми.
Що се отнася до гласуването, знам ли, неграмотната ми баба имаше повече здрав разум при обсъждането на политически въпроси, отколкото някои иначе неглупави хора с какви ли не квалификации.
Аз не познавам. Система, която подарява дипломи обаче, няма как да отсее макар и малкия процент искащи роми, а слага всички в кюпа. Ако се отсява, искащите роми пак ще имат възможност и ще се образоват.

Аз не говоря за бабите ни. Аз говоря за работоспособното население. Бабите са живели в едни други времена и неграмотността от онези времена няма нищо общо с днешната, която и диплома ти дава.

# 503
  • Мнения: 3 882
Камерите лъжат също. В стая с камери може да се преписва. Голото присъствие не решава изцяло проблема.

# 504
  • София
  • Мнения: 1 082
Камерите лъжат също. В стая с камери може да се преписва. Голото присъствие не решава изцяло проблема.

Ние не търсим една стъпка, която да дава цялостно решение, а много стъпки, които да бутат системата в правилната посока.
Една от основните е, децата и учителите да не мислят, че могат с общи усилия да излъжат системата, защото и двете страни са от едната страна на монетата. Нека да уволнят няколко такива хитреци дисциплинарно, да видим така ли ще си затварят очите.
Сега тук ще ревна.....ма кой ще проверява, ма кой ще проверява проверяващия. Съпротивата ще е жестока.

# 505
  • Русе
  • Мнения: 11 918
 Преди седмица приятел, който е главен технолог и организатор в една от големите фурни в града, ми разказваше как набират работници. Знаенето на таблица за умножение се е оказало голяма летва, вече ги изпитва за умения за работа с калкулатор, а е нужно за да знае , например колко хляба са в една тава.

Последна редакция: пт, 11 авг 2017, 10:45 от A m b e r

# 506
  • Мнения: 2 837
Лошото е, че повтарячите не научават повече. Вероятно семейството е немотивирано, така че просто още една година ще отвиси в същия клас и или ще отпадне напълно, или ще го пуснат по някакъв начин. Иначе идеята беше точно такава - до десети клас да е единият етап, а до дванайсети да продължават само тези, които имат по-големи амбиции. Предвид господството на практиката на делегираните бюджети обаче, никой в системата няма интерес ученици да отпадат. Но не се работи индивидуално с тях, за да се справят по-добре. Просто ги влачат напред.
Всъщност аз не мисля, че българското образование е лошо. Напротив. Лошото е, че недобре поднесеният материал, многото ученици в клас, липсата на индивидуален подход  изискват активна родителска намеса, за да може материалът да се усвои. Няма защо да се лъжем - ако ние, родителите, не мотивирахме децата си, те нямаше да знаят повече от едно дете от махалата. По мои наблюдения учениците тръгват с желание и то рязко спада още в първи-втори клас и после вече са родителите, които осъществяват контрол, мотивират, както могат, записват в школи, учат с детето и пр. Там, където родителите ги няма, например в малките населени места, където бабите отглеждат децата, защото родителите са на гурбет, където на родителите им е все едно, там вече проблемът става сериозен. Натрупват се липси, които няма кой да попълни. Винаги в такива ситуации онези, които се самомотивират, са единици. Затова и често ги ползват за пример. Щото са изключение.
Цитат
Аз не познавам. Система, която подарява дипломи обаче, няма как да отсее макар и малкия процент искащи роми, а слага всички в кюпа. Ако се отсява, искащите роми пак ще имат възможност и ще се образоват.
Подарените дипломи обикновено не са на роми. Така че двата казуса нямат общо. Между двете изречения от мнението ми, които са цитирани, има и други, цитираното по този начин има друг смисъл.


Аз пък познавам и в частни фирми достатъчно неграмотни хора, но с претенции до небето. Не съм съгласна, че само в администрацията има такива. То като погледнеш работодателите какви са и колко са интелигентни, ти става ясно, че няма как да избират служителите си по интелект.

А специално пък  обикновените работници във фурна не е нужно да имат високо образование или знания за света.

Последна редакция: пт, 11 авг 2017, 10:28 от Румцайс

# 507
  • София
  • Мнения: 62 595
между другото, и мен да ме изпитват за таблицата за умножение или наум да смятам задачки от типа "баничката струва 2.35, дават ти 5 лева, колко трябва да върнеш, като нищо ще се издъня. Особено ако е за време.

# 508
  • София
  • Мнения: 1 082
Лошото е, че повтарячите не научават повече. Вероятно семейството е немотивирано, така че просто още една година ще отвиси в същия клас и или ще отпадне напълно, или ще го пуснат по някакъв начин. Иначе идеята беше точно такава - до десети клас да е единият етап, а до дванайсети да продължават само тези, които имат по-големи амбиции. Предвид господството на практиката на делегираните бюджети обаче, никой в системата няма интерес ученици да отпадат. Но не се работи индивидуално с тях, за да се справят по-добре. Просто ги влачат напред.
Всъщност аз не мисля, че българското образование е лошо. Напротив. Лошото е, че недобре поднесеният материал, многото ученици в клас, липсата на индивидуален подход  изискват активна родителска намеса, за да може материалът да се усвои. Няма защо да се лъжем - ако ние, родителите, не мотивирахме децата си, те нямаше да знаят повече от едно дете от махалата. По мои наблюдения учениците тръгват с желание и то рязко спада още в първи-втори клас и после вече са родителите, които осъществяват контрол, мотивират, както могат, записват в школи, учат с детето и пр. Там, където родителите ги няма, например в малките населени места, където бабите отглеждат децата, защото родителите са на гурбет, където на родителите им е все едно, там вече проблемът става сериозен. Натрупват се липси, които няма кой да попълни. Винаги в такива ситуации онези, които се самомотивират, са единици. Затова и често ги ползват за пример. Щото са изключение.
Цитат
Аз не познавам. Система, която подарява дипломи обаче, няма как да отсее макар и малкия процент искащи роми, а слага всички в кюпа. Ако се отсява, искащите роми пак ще имат възможност и ще се образоват.
Подарените дипломи обикновено не са на роми. Така че двата казуса нямат общо. Между двете изречения от мнението ми, които са цитирани, има и други, цитираното по този начин има друг смисъл.


Аз пък познавам и в частни фирми достатъчно неграмотни хора, но с претенции до небето. Не съм съгласна, че само в администрацията има такива. То като погледнеш работодателите какви са и колко са интелигентни, ти става ясно, че няма как да избират служителите си по интелект.
Ще извиняваш, за да станеш работодател се изисква и интелект и образование, иначе ще оцелееш няколко месеца. Дори един магазин с един работник да имаш. Конкуренцията във всички сфери е толкова сериозна, че ще те сдъвче и изплюе за дни.

# 509
  • Мнения: 3 882
Да, за това си права. Съпротива има и то е на високо ниво. В момента е изградена една екосистема, крива-права, никой вътре в нея няма желание, няма и интерес да я променя. Масова безотговорност-всеки може да прехвърля на друг отговорността. Иначе отговорности има, но  циркулират тези отговорности , преместват от единия крачол в другия.

Иначе и аз не мисля, че е крайно лошо родното образование. Напротив. Просто такава е системата, опорочена и никой няма интерес за качествена промяна, а се слагат безумия на парче, които повече закопават нещата, отколкото да ги отпушат.

Общи условия

Активация на акаунт