На онези с 0 точки на НВО не им пука, че не са в смг, да ти кажа само. Но идеята е, че избутват до 12 клас,и си избутват и матурите, взимат диплома, шофьорска книжка и са гласоподаватели. Може да не отидат в Харвард след това, разбира се. Не всеки се цели на високо. Но почти няма останал без диплома. Спрягаха едни отпаднали деца от учебния процес наскоро, но това си е ромския етнос, който просто се множи, но интеграцията му не върви (няма и да проходи, те не са ученолюбив етнос и не виждам причина да ги тикаме до матура).
Не падам от Марс, много ясно виждам нещата, още повече, че имам и големи и малки деца, еднакво съм нагазила както в НВО, така и с 12-класниците.
Ще го кажа по друг начин-в София например, дори и нежеланите училища, които приемат с какъвто и бал да отидеш - ти дават диплома. Да, думата е дават. Не ме вълнува кой на колко поправки е ходил, но дипломи се дават на килограм на много места. Споделих за ученика при нас (а той не е единствен, този типаж го имахме и предходната година, даже бяха двама). Местят се, не идват в часовете, не присъстват на входни и изходни, класни и контролни. Изненадващо на финала обаче, от някъде се мъдрят оценки в дневника-2,3,4 видиш ли. Поправил двойката (кога?). Дори на децата им стана вече смешно и питаха открито. Каза им се-амиии, ученикът дойде на консултация (кога бее?кога?). Щом това е възможно, да не мислиш, че е краен инцидент? Ами не е, на година има доста такива случаи. На мой въпрос към учители за ситуацията репликата беше-ама нека си завърши. Всеки гледа за една година да си върже гащите с такива и го прехвърлят на следващите.
Друг пример - ученик с нулеви знания. Като казвам нулеви, не преувеличавам. Но си идва, най-редовно. Няма поправки, няма нищо, не искат да го оставят "за да не пропадне". И му пишат я 3, я 4. На НВО преписа от тук и там, върза някакви точки и за поощрение има 4 за годината. Няма знания и за 2. Няма и да проима в горните класове, нещата са с натрупване, но ще завърши, по същия полуидиотски начин. После може и да постуденства някъде "за престиж". А можеше да е различно. Можеше, вместо да си заравят главите всички, да има рестрикции. Остави го да повтори, нека се стресне малко, нека види как точно се изкарва и 3 и 4 всъщност, покажи му какво може с 5 и 6 впоследствие. Побутни го, покажи му, че е хубаво да понаучи нещо, а не му давай даром тази диплома. Отглеждаме си маса от търтеи в голяма част от случаите, хубавите училища намаляват по този начин, остават едни топ три училища за града, където борбата е епична да се вкараш (иначе страхът е, че оставаш някъде с гореописаните екземпляри). Всичко е една огромна каша и пародия.