МОН - промените продължават

  • 130 320
  • 1 526
  •   1
Отговори
# 855
  • Мнения: 3 048
... и за всеки случай, пазете си тетрадките от подготвителна група с печатчета на пчелички и усмихнати личица. Няма да се смятат средноаритметично по тетрадките, а ще се преобразуват по скала в точки и ще ги ползвате като ваучери, да изпреварвате тези с равен или близък бал ...
За сегашните петокласници надежда/ужас носи мисълта, че имаме три години напред, през които тези титани на мисълта в МОН могат да се вихрят още...

# 856
  • Мнения: 40 857
Тъй като не се знае как ще стоят нещата към момента на кандидатстване на детето, набиваш му канчето Joy от пети клас да е пълен отличник по раздел А и да се явява на олимпиади в седми клас, понеже има шест възможни варианта на балообразуване, с предложен и седми, който още е в проект, и не се знае кое училище кой от тези варианти ще избере, кои други два балообразуващи предмета ще бъдат включени и дали в крайна сметка наредбата няма да претърпи още няколко редакции до заветния седми клас, като примерно да бъдат включени окончателни оценки.

И много правилно newsm10

Аз друго не разбирам - защо са оплакванията newsm78 Както я чета Дидева, тези нови условия ще накарат децата да учат по всички предмети и не само в 7 клас, а още от 5. И какво му е лошото на това? Не е ли именно това целта на образователната система? И какво лошо има да се отчете при кандидатстването кое дете е имало постоянен висок успех и на кое са му подарили шестицата в 7 клас? Да, неприятно е да има неизвестност, но тази неизвестност от друга страна поощрява редовното учене. Я вижте Дидева колко правилно се е ориентирала?
Та какво виждам - от една страна се оплакваме колко ни е слабо образованието, от друга се оплакваме, че карат децата ни да учат по всичко, а не само по два предмета Shocked Ми няма логика, или ще искаме лесничко, или ще искаме добро образование, та аз лошо не виждам в новата идея. Вече как ще се претвори в дела е друга работа Crazy

# 857
  • Мнения: 667
Защото в живота и като възрастен, и като дете, не си винаги на 100%. Има деца, които в 5 клас са тотална щета, но в 7 клас са наваксали и са на 150%. Ако им се отчете този 5 клас в една ситуация за кандидатстване, е абсурдно. Когато има кандидатстване има и изпит. Изпитът е този, който определя моментното ниво. Какво е било преди 3 години за този изпит не би следвало да се гледа. Балообразуващи оценки е редно да се взимат от последната година. Хората се притесняват от това, дали ще се взимат и оценките от 5 и 6 клас и е нормално да се притесняват. Това няма общо с надеждите за по-качествено усвояване на материал през всички години в училище.

# 858
  • Мнения: 40 857
Кажи го и на университетите. И те искат оценки от по няколко години. Ако едно дете е станало на 150% в последната година ще компенсира с изпита, който има най-голяма тежест, ама нещо не ми се вярва в 5 и 6 клас да е било за четворки, а после изведнъж да блесне като свръхнова Mr. Green И да има такива деца те са изключение, а масовото явление, че децата губят нишката по математика в 4-5 клас и после няма наваксване.

# 859
  • Мнения: 3 048
И шестиците са еднакво шестици навсякъде и не се равняват на четворки на други места, дори понякога и в съседния клас на същото училище, ама то е една друга тема.

И не се учи за знания, а се учи за заветното НВО, и за него се казва: ".. сега другите предмети не са ми важни, щото има НВО", и за него си вземат медицински бележки целия май (супер възпитателна, освен всичко друго, практика). За същото предпочитани стават едни учителки, които са услужливи с оценките, вместо тия, които ще напишат петица, та и четворка, но тя ще има стимулиращ ефект върху детето и ще дърпа напред. Та и всички се учат да стават хлъзгави за заветните оценки.

Ами, направо разцвет на грамотността ни очаква. Иронично по-горе дадох предложение да се започне от подготвителна група, да не ги изтърваме децата. Че ако там читав учител вземе да ги учи, да се радват на успеха и на нещо, с което са се справили, за самата идея, че стават по-добри, после ще е шок да разберат, че не знанията им имат значение, а оценките.

# 860
  • Мнения: 21 455
За мен оценките по два предмета, изучавани в раздел А на учебния план в седми клас, са точно оценките от раздел А в седми клас по тези предмети.
В противен случай би се получил парадоксът в едно и също училище за две отделни паралелки балът да се формира съответно от оценките в 5, 6 и 7. клас или само с тези от 7. клас. Подобна ситуация би се получила и за паралелките в различни училища. Вярно е, че за децата кандидатстващи за една и съща паралелка условията ще са еднакви, но тези условия ще бъдат различни за различните паралелки, съответно - за различните училища.
Примерно в едно и също училище за паралелка химия и биология балообразуващи са ХООС и БЗО, а за паралелка биология и химия - БЗО и математика. Задължителните два профилиращи предмета за двете паралелки са еднакви. Разликата е в третия и четвъртия профилиращ. Примерът е от последната кампания. Разбира се, приемащото училище може да елиминира тази разлика за следващия прием, като избере еднакви балообразуващи предмети за двете паралелки.

И в случая не става дума за знания, а за оценки, защото в крайна сметка те се оказват важни за приема.

# 861
  • Мнения: 667
Кажи го и на университетите. И те искат оценки от по няколко години. Ако едно дете е станало на 150% в последната година ще компенсира с изпита, който има най-голяма тежест, ама нещо не ми се вярва в 5 и 6 клас да е било за четворки, а после изведнъж да блесне като свръхнова Mr. Green И да има такива деца те са изключение, а масовото явление, че децата губят нишката по математика в 4-5 клас и после няма наваксване.

Като прясно минала през цедката на 7 клас казвам, че това не е вярно. По-често е в 5 клас да блеят, а в 7 се мобилизират. Наваксва се.

# 862
  • Мнения: 2 837
Разбира се, че е така. В пети клас част от децата преминават през огромен шок и е нормално да имат и по-ниски оценки. Това не значи, че не са усвоили материала, а че не са били стабилни в представянето си. За да изкарат висока оценка на НВО нямат избор и трябва да наваксат, дори да имат пропуск някъде.
Няма защо да се лъжем, проблемът е, че в елитните паралелки понякога роля играят стотни и една петица в пети клас може да е решаваща, ако участва в балообразуването. Въобще пък няма да коментирам каква разлика може да има между петица при един учител и петица при друг.
Аз съм относително привилегирована, живеем в по-малък град и ако детето се представи добре на изпитите, е по-малко вероятно оценките от дипломата да окажат толкова голямо значение. Но не е невъзможно.

# 863
  • София
  • Мнения: 62 595
ЧС, ти просто така ли го пишеш, забравила ученическите години на детето си и за какво е целият зор в седми клас, и че не всички отидат в СМГ да си вържат гащите за кандидатстването, или просто така се правиш на неразбираща? Макар да съм сигурна, че си много наясно до какво ще довете всичко това, ще те светна - няма да е редовно учене просто заради ученето и знанията, а това, което виждаме в седми клас, вече ще започва от пети. И ако децата на възрастта на моите и твоето са ходили на курсове в седми клас и са били в бойна готовност само в седми клас, за да имат шестици по основните два балообразуващи предмети, плюс да държат под око  общия успех от удостоверението, сега всичко това щее започне от пети клас, защото хората щее искат да се застраховат, че от монн няма да ги прецакат за пореден път. И тъй като и двете с те б сме вряли и кипяли в казана с кандидатстването знаем, че всичко това няма нищо общо с пожеланията за редовно учене. Този, който си учи редовно - той си учи редовно със или без изпити, а неучещите няма да се юрнат от пети клас да учат редовно,защото и на родителите им много не им дреме, иначе щяха да ги стегнат отдавна. Пак ще си изпатят редовно учещите, които се целят в най-желаните гимназии и където всяка стотна има значение. Никой няма да иска оценка от пети клас да го издъни.

# 864
  • Мнения: X
А нямат ли право по-късно (например в седми) да се явят на изпит за повишаване на оценката от пети, ако не са доволни от нея?

# 865
  • Мнения: 21 455
Чл. 33. Изпитите за промяна на оценка по учебен предмет или модул са:
1. поправителни изпити;
2. изпити за промяна на годишна оценка - за VII клас, за ХI клас и за ХII
клас;
3. изпити за промяна на окончателна оценка при завършване на първи и на
втори гимназиален етап на средното образование.

Фактът, че вариантът с формиране на окончателни оценки в свидетелството за завършено основно образование отпадна е доста показателен. Ако идеята беше в балообразуването да участват оценките от 5-7. клас, просто щяха да приемат текста в първоначалния му вариант.

# 866
  • София
  • Мнения: 62 595
Винаги има време да го направят, ако не за тазгодишните, то за следващите. На тези вяра да нямаш, направо е псхически тормоз над хората.

# 867
  • Мнения: 21 455
Винаги има време да го направят, ако не за тазгодишните, то за следващите. На тези вяра да нямаш, направо е псхически тормоз над хората.
За тазгодишните няма как да го направят. Те ще получат свидетелство за основно образование по стария образец, в който присъстват само оценки от последния клас на прогимназиалната степен.

# 868
  • Мнения: 11 908
ЧС, ти просто така ли го пишеш, забравила ученическите години на детето си и за какво е целият зор в няма да е редовно учене просто заради ученето и знанията, а това, което виждаме в седми клас, вече ще започва от пети.

При нас, в класа на детето вече "Ще" е в сегашно време. Всички деца ходят на уроци поне по два предмета.
Мин. година /пети клас/общият успех на класа по мат. беше 3.50, а училището е повече от прилично и дори желано, съизмеримо по успех от НВО с най-добрите училища в страната.Правете сметка колко иначе мотивирани деца са назад с оценяването още отсега.

Огромна е разликата в това дете в V клас и дете в VІІ клас да бъде мотивирано. Различно е за университетите, за съвсем друга възрастова група става въпрос.

Ако зависеше от мен, бих елиминирала успеха от свидетелствата.И учителките казват"Ще дойдат тези от селата с шестиците и..."

В 7 клас класирането трябва да е по НВО , но за да не е фатално определящо, нека да има през годината няколко общи проверки. Нещо като приема в МГ след V клас, така в най-голяма степен би се елиминирал фактор субективност и фактор неприятно стечение на обстоятелствата.

# 869
  • Мнения: 40 857
няма да е редовно учене просто заради ученето и знанията, а това, което виждаме в седми клас, вече ще започва от пети. И ако децата на възрастта на моите и твоето са ходили на курсове в седми клас и са били в бойна готовност само в седми клас, за да имат шестици по основните два балообразуващи предмети, плюс да държат под око  общия успех от удостоверението, сега всичко това щее започне от пети клас, защото хората щее искат да се застраховат, че от монн няма да ги прецакат за пореден път.
Извинявай, ама за да се изкара шестица в училище (освен ако не се случи някой побъркан даскал комплексар, злобар и прочее) уроци не са нужни. Шестицата в училище е доста ниска топка и при редовно учене се постига без всякакви външни намеси. Е да, не всички го могат, ама то и елитните гимназии не са за всички, нали?

И тъй като и двете с те б сме вряли и кипяли в казана с кандидатстването знаем, че всичко това няма нищо общо с пожеланията за редовно учене. Този, който си учи редовно - той си учи редовно със или без изпити, а неучещите няма да се юрнат от пети клас да учат редовно,защото и на родителите им много не им дреме, иначе щяха да ги стегнат отдавна. Ми щом не им дреме за ученето, значи не им дреме и за елитна гимназия, къде е трагедията? newsm78
Пак ще си изпатят редовно учещите, които се целят в най-желаните гимназии и където всяка стотна има значение. Никой няма да иска оценка от пети клас да го издъни. И защо редовно учещите да си патят? Точно те, ако си учат редовно, ще си изкарат шестиците, които са ниска топка, както казах.

Аз съм твърдо на мнението, че изпуснатото в по-долните класове се наваксва много трудно, а повечето деца изобщо и не го наваксват. Също така за образователната система е важно децата да се научат да разкриват скоби, да събират дроби и други подобни, а не да влизат в елитни гимназии. Програмата се прави не за най-добрите 10%, а за масата от 80%, която за да научи нещо се нуждае от остен. А аз друг остен освен оценките не знам.

Общи условия

Активация на акаунт