СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 7

  • 61 049
  • 771
  •   1
Отговори
# 120
  • Мнения: X
Не знам за какво са узрели, но в Азия децата тръгват на 6 на училище и на 7 вече учат дроби. Китайчетата даже май тръгват на 4 години и на 10 години са 6 клас, като учат материал като за нашите 7-8 класници. А тук 1-2 клас е тотална щета за децата, които могат.

# 121
  • Мнения: 357
Не знам за какво са узрели, но в Азия децата тръгват на 6 на училище и на 7 вече учат дроби. Китайчетата даже май тръгват на 4 години и на 10 години са 6 клас, като учат материал като за нашите 7-8 класници. А тук 1-2 клас е тотална щета за децата, които могат.
"За каквато и област да говорим, за да достигнете майсторство, съразмерно с това на експерт от световна величина, са ви нужни 10 000 часа практика”, Малкълм Гладуел  newsm10

Последна редакция: сб, 19 авг 2017, 14:57 от 6σ

# 122
  • Мнения: 7 688
Не знам за какво са узрели, но в Азия децата тръгват на 6 на училище и на 7 вече учат дроби. Китайчетата даже май тръгват на 4 години и на 10 години са 6 клас, като учат материал като за нашите 7-8 класници. А тук 1-2 клас е тотална щета за децата, които могат.
На мен тази схема не ми допада. Колко са "децата, които го могат"? 10-50 на випуск за цяла България? За тези деца има школи, които да им дадат тези нужди. Децата трябва да имат детство, за всяко нещо си има време. Въпросът е и да се постига с постоянство, а не ударно (за каквото говорех в предишния си пример)."
Китайците дори и да са най-добрите математици, не са водеща развита държава поради този факт Simple Smile

# 123
  • Мнения: 5 425
"Дете, което не играе, а над учене заляга,
глупаво ще порасте. И така му се полага."
Английска песничка.

# 124
  • Мнения: 357
"Дете, което не играе, а над учене заляга,
глупаво ще порасте. И така му се полага."
Английска песничка.
Това от философията на обучение в АК ли е ?  newsm47

# 125
  • Мнения: 5 425
Един цитат, който намирам за подходящ в дискусията по горе:
"...Да преминем към Йори-учителя, чийто учебен метод е да се обучава детето на максималния възможен брой на неприятни неща в най-кратък срок. Може би някъде в миналото, тези Йорита твърде често са попадали под петата на съдбата, и затова сега са склонни да изкарват своята обида и разочарование на гърба на хората зависими от тях.
А може би те наистина вярват, че подхода им към обучението е най-добрия (въпреки факта, че повечето от техните възпитаници не могат да си структурират изречението или да поставят правилно запетайките). Ние не знаем това. Но ние знаем нещо друго: подхода им към образованието в действителност на всяка крачка върви срещу природните закони.

Умствено, емоционално и физически човек е създаден за дълго детство, продължаващо с кратко юношеството и след това зрелост - състояние на отговорна, самостоятелна хармония. Сега, обаче, децата получават много кратко детство, последвано от ранно, удължено юношество, от което ни най-малко не може да се очаква развитието на хармонична личност.

Вместо да помогне на децата да развият уменията от които се нуждаят, за да преодолеят трудностите възникващи пред тях в естествения ред и да допринася за развитието на детето, образователната система на
Йори (с ентусиазираната подкрепа от страна на родителите и развлекателната индустрия) налага на децата твърде много ненужна информация наведнъж, повдигайки и генерирайки проблеми, с които децата не могат да се справят. И децата се отзовават в задънена улица.

Спадът през последните години на нивото на подготовка на възпитаниците на образователната система се посреща с въвеждането в учебния процес на много скъпи машини - симптом на тревога, ако изобщо е възможно да се говори за такава. "Компютърът ще ви научи на грамотност ", и така нататък. (Разбира се, на същото могат да ви научат и хора, които знаят правописа, езика и т.н. - на доброволни начала, ако е необходимо, но това изглежда би било твърде просто. Всъщност почти мошенничество) Сега, тези скъпи технологии всъщност разоряват системата. В резултат на това, да се намалят разходите, Йори премахват всички дейности, които те считат за ненужни - изкуството, творческото писане, театърът и т.н., които помагат на учениците да развият наблюдателност, способност да говорят и да общуват, и допринасят за развитието на техните духовни принципи, както и на свързаните с това умствени способности.

Образователната система на Йори се отнася към детството като към загубено време и лукс, който обществото не може да си позволи. Реакцията на системата към проблема с изчезващото детство е ускоряване на процеса, като се изисква усвояването на все по-голям обем информация във все по-кратко време. Децата започват училище от все по-ранна възраст. Рецептата е максимално натоварване с домашни; лишаване от свободно време, творчество, игри и играчки, силия и енергия; и след това свързване на децата с машините. Машините не знаят умора и ще подгонят децата да учат още и още.

Преди две хиляди години е имало подобна ситуация, описана от Чуан Дзъ:
Древният император Шан насърчавал конкурентното начало в съзнанието на хората. Децата са раждани с минималния брой месеци след зачеването и пет месеца по-късно са учени да говорят. Скоро след това, те можели да се обръщат към всеки по звание и име. В резултат хората започнали да умират съвсем млади ...

При това редът съществувал само на думи. Всъщност, царял хаос. Управлението било в противоречие със Слънцето и Луната, вредно за планините и реките и отравяло плодовете на четирите сезона. Накрая това управление се доказало като по-катастрофално от ужилване на скорпион или нападение на опасно животно.

Колкото повече Йори се ангажират в образованието на децата, толкова по-голям е броя на проблемите, които тези деца генерират впоследствие. И колкото повече проблеми те създават, толкова по-активно Йори настояват за обучение на децата във все по-ранна възраст.
Отговорът на Йори-преподавателите по проблемите, създадени от Йори: затегнете винтовете. Отговорът на децата: скъсани резби.
"
Бенджамин Хоф, "Дао-то на Пух"

# 126
  • Мнения: 843
Хора спасете децата си, отпишете ги от СМГ! А тези които ги готвите веднага спрете! (Нали така Ежко?!?)

# 127
  • София
  • Мнения: 9 544
Здравейте.
Имам страничен въпрос - в СМГ предлага ли се футбол като допълнително занимание или само въпросните школи, за които попълвахме някакви декларации и избирахме при записване на децата?
Благодаря Flowers Hibiscus!

# 128
  • Мнения: 8 035
Относно занимания по футбол в СМГ-преди две години имаше(г-жа Спасова,(която в момента я няма в училището)си беше подбрала деца и ги готвеше за Кока Кола къп.)за тази година знам,че само баскет организирано май ще има(младежа попълва декларация за спорт...)

# 129
  • Мнения: 843
zazu1, До тази година не е имало допълнително занимание по футбол. Миналата година имаше вътрешно състезание между малките класове (въпроса ти не е страничен, а точно по темата СМГ:) ).

# 130
  • Мнения: 357
Хора спасете децата си, отпишете ги от СМГ! А тези които ги готвите веднага спрете! (Нали така Ежко?!?)
Ежко това е направил , в АК наблягат на игрите и веселието.  newsm47

# 131
  • Мнения: 5 425
в АК наблягат на игрите и веселието.  newsm47

Именно.

# 132
  • Мнения: 357
За нямащите фейсбук, малко снимки  от групата на СМГ.
Скрит текст:






Последна редакция: пн, 21 авг 2017, 16:33 от 6σ

# 133
  • Мнения: 939
За нямащите фейсбук, малко снимки  от групата на СМГ.
Скрит текст:







Г-н Стойчо  Стоев не е ли преподавател от 40 години в СМГ?  Към човек като Стойчо Стоев е абсурдно да се демонстрира административна сила. Тази сила всъщност е слабост. На Стойчо Стоев единственото, което можем да демонстрираме, е уважение за годините, отдадени на училището, математиката и децата.

Жалко, много жалко. Формалностите могат да се спазват, но с такт и респект...

Надеждата умира последна, дано няколкото безкрайно уважавани и обичани от мен преподаватели от СМГ, с които животът ме срещна, намерят най-доброто решение за себе си...




# 134
  • Мнения: 2 182
Stoycho Stoev
19 август в 16:39
Уважаеми приятели от групата Софийска Математическа.... . Ще отговоря на г-жа Величка Велкова вживялата се в ролята "директор на СМГ". (Прочетете написаното на нейната стена) Вие ме познавате. Работя в СМГ от 1977 година. За първи път от 40 години не съм допуснат от г-жа Велкова да вляза в СМГ. Един час и 10 минути трябва да пиша обяснение защо искам да вляза и да чакам отговор. В това време на не повече от метър мина г-н Антони Стоянов( директор в отпуск и нямаше смелостта да ме погледне в очите.) Г-н Стоянов. Отговорете: Как ще се чувства Вашият баща, който е бил учител и директор, ако го карат да пише писмени обяснения защо иска да влезе в любимото си училище. Чакам вашият отговор и коментара на г-н Евстатиев. Когато влязохме с г-н Илиев и група ученици по служба(да направим клип за представяне на страната, града и училището на Втората олимпиада на мегаполисите в Москва през септември) бяхме водени под конвой до кабинета по физика от домакина Иван Симеонов по нареждане на г-жа Велкова. Г-н Стоянов и г-жо Велкова. Ние не сме престъпници а г- н Илиев е действащ учител в СМГ. Аз съм пенсионер от 30.06.2017 г. но СМГ е моето училище. Г -жа Велкова пише: " Как щеше да влезе г-н Илиев ако не беше посрещнат от жена, а от г-н Стоянов( който е мъж)? " Отговора е: Ние сме мъже и когато ни посрещат мъже влизаме по мъжки. След като си свършихме добре работата в кабинета по физика( децата направиха чудесен клип) си тръгнахме. Протегнах ръка на г-жа Велкова, но тя не пожела да отговори на протегнатата от мен ръка. Не Ви упреквам г-жо Велкова. В този момент Вие нямахте силата на духа. Накрая Вие казахте, че ще се обърнете към медиите защото сте поставени в трудно положение. Готов съм заедно с Вас, с г-н Стоянов и с който пожелае да коментираме проблемите в СМГ. Да отговарям аз на Вашите и Вие на моите въпроси пред възможно най - голяма аудитория. ( Било в пълна с публика-зала Армеец или пред Националната телевизия ако има кой да организира този дебат.) Да завърша приятели. Нека сърцата Ви се изпълнят с любяща доброжелателност и Вие да се чувствате добре. Бъдете щастливи.

Общи условия

Активация на акаунт