СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 7

  • 61 038
  • 771
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 4 214
Има последващ пост, известяващ, че случката е изяснена.

# 136
  • Мнения: 7 688
Warwick, интересно защо не копирахте и последвалата публикация на г-н Стоев? Мисля, че в нея пишеше, че са разговаряли с директора и са изяснили случката.
Във фейсбук групата всички са много крайни. Вече спрях да чета коментарите под публикации. Толкова лошо отношение между родители, такива груби думи... Доста тъжно!
Наистина не мога да разбера всичката тази намеса. Има решение на директор. Има недоволни родители и учители, които го оспорват. Подават сигнал в РУО/МОН, които са над директора. Следва да се изчака решението на МОН. Или пък има решение? Ако има - някой да го публикува и да се прочетат ясните факти и мотиви на страните и на МОН.
Какви са тези обиди в интернет пространството, каква е тази липса на уважение към хората, какво е това нагнетяване на напрежение, какви са тези телефонни съвети за болнични между страните в конфликта (ако е вярно твърдението), какви са тези ултиматуми и заповеди по телефон, какво е това разследване кой кога е отпуска и кой и защо го замества, кой кога и на кого вдига телефона си...

Последна редакция: пн, 21 авг 2017, 23:07 от maria77bg

# 137
  • Мнения: 357
Има последващ пост, известяващ, че случката е изяснена.

# 138
  • Мнения: 542
Има последващ пост, известяващ, че случката е изяснена.


Случката е факт – двама от най-добрите и уважавани дългогодишни преподаватели в СМГ са унизени. От кого? От човек, дошъл в училището преди няколко месеца. Оправданията са за наивниците, още повече, че има разминаване между написаното от г-н Стоев и въпросната г-жа.

„Да, учителската работа не е сезонна, но моето мнение е, че тези неудобни донякъде за учителите договори са в полза и на учениците…“ (цитатът е от писанието на г-жа директорката)

Дали мнението ѝ се споделя от министъра, началника на РИО, председателя на СБУ, учителите, които не държат на всяка цена да се харесат на директорите на учебните заведения, в които работят?

„С колеги отидохме на среща с г-жа Кастрева да подкрепим г-н Стоянов…На тази среща научих основанията, дали повод на г-н Стоянов да накаже г-жа Тодорова. Колегите по математика, които присъстваха на срещата ги изложиха обстойно.“ (цитатът е от същото място)

Отиваш да подкрепиш някого, без да си наясно за какво става въпрос?

„ Създал е подходящи условия през последните 5 години учителският колектив на СМГ да развива талантите на учениците си и да заемат призови на състезания.“ (цитатът е от писанието на директорката)

През последните 5 години?!?!?!? А преди това какво е правил "учителският колектив на СМГ"? Ял, пил и се веселил, чакайки някой да му създаде условия. SmileТова какво е:
Скрит текст:
„Школи СМГ

Резултати: Участници от школите получили медали и отличия на международни състезания и олимпиади през последните 10 години.

2007 г. МОМ - Цветелина Ценева, Елина Робева, Александър Даскалов; БОМ - Цветелина Ценева, Елина Робева, Александър Даскалов; БОМО - Даниел Джевелеков, Рафаил Рафаилов, Даниел Добрев; Международна олимпиада в Казахстан - Александър Даскалов, Калин Ланджев; Хонконг - Петя Якимова, Любомир Папазов, Никола Божинов, Виктор Вълов, Даниел Добрев, Михаил Хурмузов; БОИ - Искрен Чернев; МОИ - Искрен Чернев; МОЛ – Ангел Найденов.

2006 г. МОМ - Цветелина Ценева, Елина Робева, Теодор Раденков; БОМ - Цветелина Ценева, Борис Странджев; БОМО - Александър Ковачев, Любослав Пенев; Хонконг: Даниел Добрев; Индонезия – Румен Томов, Мария Рангелова, Петър Буюклиев; БОИ - Искрен Чернев; МОЛ - Александър Даскалов, Златина Цветкова, Десислава Радиева и Ивайло Димитров.

2005 г. МОМ - Росен Кралев, Александър Лишков, Иван Димитров, Цветелина Ценева; БОМ - Росен Кралев, Александър Лишков, Иван Димитров, Матей Нейков; БОМО - Борислав Вълков, Светозар Станков и Евгения Сотирова; МОИ - Васил Люцканов; Хонконг - Камелия Белчева, Ива Дичева, Кубрат Данаилов, Виктор Вълов; Филипини - Виктор Вълов, Кубрат Данаилов, Ивет Гълъбова и Димитър Христов.

2004 г. МОМ - Александър Лишков, Росен Кралев, Артур Киркорян, Иван Димитров; БОМ - Александър Лишков, Росен Кралев, Матей Нейков, Артур Киркорян, Математичесла лингвистика - Десислава Радиева; БОМО: - Калина Илиева, Александър Даскалов, Искрен Чернев; Индия - Николай Стефанов, Диляна Радулова, Зан Хиен, Добрин Пасков; БОИ - Никола Борисов; Хонконг - Надежда Аплакова и Георги Керчев;

2003г. МОМ - Румен Зарев, Илия Цеков, Росен Кралев, Александър Лишков; БОМ - Румен Зарев, Илия Цеков, Росен Кралев, Александър Лишков; БОМО - Цветелина Ценева, Аспарух Христов; БОИ - Иван Анев; МОИ - Иван Анев; Тайланд - Александър Даскалов, Милена Георгиева, Дария Петрова, Десислава Замджиева;

2002г. МОМ - Владимир Барзов, Александър Лишков, Румен Зарев, Илия Цеков; БОМ - Румен Зарев, Илия Цеков, Димитър Острев, Александър Лишков; МОИ - Велин Цанов, Георги Цанков, Веселин Райчев; БОИ - Велин Цанов, Георги Цанков, Веселин Райчев; БОМО - Цветелина Ценева, Веселина Буюклиева, Борис Странджев, Александър Вакрилов; Хонг Конг - Цветелина Ценева, Александър Даскалов.

2001 г. МОМ - Владимир Барзов; Румен Зарев; Александър Лишков, Цено Целков, Николай Андреев; БОМ - Владимир Барзов, Цено Целков, Николай Андреев, Никифор Близнашки БОМО - Иван Димитров; Роесн Кралев, Матей Нейков, Александър Вакрилов; МОИ - Велин Цанов; БОИ - Велин Цанов; Хонконг - Цветелина Ценева, Петър Шарков, Йордан Маринов, Светлозар Мицов.

2000 г. МОМ - Владимир Барзов, Александър Попов, Николай Андреев, Цено Целков; БОМ - Цено Целков, Александър Попов, Владимир Барзов; БОМО - Росен Кралев; Хонконг - Росен Кралев, Светлозар Мицов, Иван Димитров, Александър Вакрилов.

1999 г. МОМ - Александър Попов, Владимир Барзов БОМ - Тодор Цанков, Цено Целков, Александър Попов; БОМО - Румен Зарев, Павел Попов, Димитър Острев, Димитър Матакиев; Хонконг - Александър Лишков, Мариела Вачева.

1998 г. МОМ - Иван Иванов, Кирил Сакалийски; БОМ - Иван Иванов, Кирил Сакалийски; БОМО - Николай Андреев, Николай Чакъров; БОИ - Петър Петров; Хонконг - Румен Зарев, Биляна Касабова.

Невъзможно е да се изброят призовите места, завоювани от възпитаници на СМГ и преминали през школите на СМГ, на национални и регионални състезания.“

Източник: http://www.math.bas.bg/talents/bg/prep/Proekt2%20MVnR.pdf

Успехите се дължат на учениците и учителите им, а не на някакви си там условия, осигурени от когото и да било през последните 5 години. В много училища в провинцията има далеч по-добри условия, но...
Затова трябва да уважаваме тези, които са отдали години на децата и гимназията.



Последна редакция: вт, 22 авг 2017, 00:42 от math_mother

# 139
  • Мнения: 357
Има последващ пост, известяващ, че случката е изяснена.

Скрит текст:
Случката е факт – двама от най-добрите и уважавани дългогодишни преподаватели в СМГ са унизени. От кого? От човек, дошъл в училището преди няколко месеца. Оправданията са за наивниците, още повече, че има разминаване между написаното от г-н Стоев и въпросната г-жа.

„Да, учителската работа не е сезонна, но моето мнение е, че тези неудобни донякъде за учителите договори са в полза и на учениците…“ (цитатът е от писанието на г-жа директорката)

Дали мнението ѝ се споделя от министъра, началника на РИО, председателя на СБУ, учителите, които не държат на всяка цена да се харесат на директорите на учебните заведения, в които работят?

„С колеги отидохме на среща с г-жа Кастрева да подкрепим г-н Стоянов…На тази среща научих основанията, дали повод на г-н Стоянов да накаже г-жа Тодорова. Колегите по математика, които присъстваха на срещата ги изложиха обстойно.“ (цитатът е от същото място)

Отиваш да подкрепиш някого, без да си наясно за какво става въпрос?

„ Създал е подходящи условия през последните 5 години учителският колектив на СМГ да развива талантите на учениците си и да заемат призови на състезания.“ (цитатът е от писанието на директорката)

През последните 5 години?!?!?!? А преди това какво е правил "учителският колектив на СМГ"? Ял, пил и се веселил, чакайки някой да му създаде условия. SmileТова какво е:
Скрит текст:
„Школи СМГ

Резултати: Участници от школите получили медали и отличия на международни състезания и олимпиади през последните 10 години.

2007 г. МОМ - Цветелина Ценева, Елина Робева, Александър Даскалов; БОМ - Цветелина Ценева, Елина Робева, Александър Даскалов; БОМО - Даниел Джевелеков, Рафаил Рафаилов, Даниел Добрев; Международна олимпиада в Казахстан - Александър Даскалов, Калин Ланджев; Хонконг - Петя Якимова, Любомир Папазов, Никола Божинов, Виктор Вълов, Даниел Добрев, Михаил Хурмузов; БОИ - Искрен Чернев; МОИ - Искрен Чернев; МОЛ – Ангел Найденов.

2006 г. МОМ - Цветелина Ценева, Елина Робева, Теодор Раденков; БОМ - Цветелина Ценева, Борис Странджев; БОМО - Александър Ковачев, Любослав Пенев; Хонконг: Даниел Добрев; Индонезия – Румен Томов, Мария Рангелова, Петър Буюклиев; БОИ - Искрен Чернев; МОЛ - Александър Даскалов, Златина Цветкова, Десислава Радиева и Ивайло Димитров.

2005 г. МОМ - Росен Кралев, Александър Лишков, Иван Димитров, Цветелина Ценева; БОМ - Росен Кралев, Александър Лишков, Иван Димитров, Матей Нейков; БОМО - Борислав Вълков, Светозар Станков и Евгения Сотирова; МОИ - Васил Люцканов; Хонконг - Камелия Белчева, Ива Дичева, Кубрат Данаилов, Виктор Вълов; Филипини - Виктор Вълов, Кубрат Данаилов, Ивет Гълъбова и Димитър Христов.

2004 г. МОМ - Александър Лишков, Росен Кралев, Артур Киркорян, Иван Димитров; БОМ - Александър Лишков, Росен Кралев, Матей Нейков, Артур Киркорян, Математичесла лингвистика - Десислава Радиева; БОМО: - Калина Илиева, Александър Даскалов, Искрен Чернев; Индия - Николай Стефанов, Диляна Радулова, Зан Хиен, Добрин Пасков; БОИ - Никола Борисов; Хонконг - Надежда Аплакова и Георги Керчев;

2003г. МОМ - Румен Зарев, Илия Цеков, Росен Кралев, Александър Лишков; БОМ - Румен Зарев, Илия Цеков, Росен Кралев, Александър Лишков; БОМО - Цветелина Ценева, Аспарух Христов; БОИ - Иван Анев; МОИ - Иван Анев; Тайланд - Александър Даскалов, Милена Георгиева, Дария Петрова, Десислава Замджиева;

2002г. МОМ - Владимир Барзов, Александър Лишков, Румен Зарев, Илия Цеков; БОМ - Румен Зарев, Илия Цеков, Димитър Острев, Александър Лишков; МОИ - Велин Цанов, Георги Цанков, Веселин Райчев; БОИ - Велин Цанов, Георги Цанков, Веселин Райчев; БОМО - Цветелина Ценева, Веселина Буюклиева, Борис Странджев, Александър Вакрилов; Хонг Конг - Цветелина Ценева, Александър Даскалов.

2001 г. МОМ - Владимир Барзов; Румен Зарев; Александър Лишков, Цено Целков, Николай Андреев; БОМ - Владимир Барзов, Цено Целков, Николай Андреев, Никифор Близнашки БОМО - Иван Димитров; Роесн Кралев, Матей Нейков, Александър Вакрилов; МОИ - Велин Цанов; БОИ - Велин Цанов; Хонконг - Цветелина Ценева, Петър Шарков, Йордан Маринов, Светлозар Мицов.

2000 г. МОМ - Владимир Барзов, Александър Попов, Николай Андреев, Цено Целков; БОМ - Цено Целков, Александър Попов, Владимир Барзов; БОМО - Росен Кралев; Хонконг - Росен Кралев, Светлозар Мицов, Иван Димитров, Александър Вакрилов.

1999 г. МОМ - Александър Попов, Владимир Барзов БОМ - Тодор Цанков, Цено Целков, Александър Попов; БОМО - Румен Зарев, Павел Попов, Димитър Острев, Димитър Матакиев; Хонконг - Александър Лишков, Мариела Вачева.

1998 г. МОМ - Иван Иванов, Кирил Сакалийски; БОМ - Иван Иванов, Кирил Сакалийски; БОМО - Николай Андреев, Николай Чакъров; БОИ - Петър Петров; Хонконг - Румен Зарев, Биляна Касабова.

Невъзможно е да се изброят призовите места, завоювани от възпитаници на СМГ и преминали през школите на СМГ, на национални и регионални състезания.“

Източник: http://www.math.bas.bg/talents/bg/prep/Proekt2%20MVnR.pdf
Успехите се дължат на учениците и учителите им, а не на някакви си там условия, осигурени от когото и да било през последните 5 години. В много училища в провинцията има далеч по-добри условия, но...
Затова трябва да уважаваме тези, които са отдали години на децата и гимназията.
Стоянов направи училището №1 по известност и търсене. Вече всички знаят за СМГ и искат децата им да учат в СМГ, дори и  да нямат нищо общо с математиката.
За постигането му родители и деца са съгласни да жертват съботите си за 3 години без гаранция за успех . Вече е изключително трудно дори и във втори клас да се запише дете на курсове. Дори групите за 2 клас с преподаватели , които не са по математика(химия, ИТ) са пълни.
Стоянов въведе две немски паралелки след 8 клас, разшири с 2 нови паралелки 5  клас. В последните години (мисля че 3) СМГ е с най-високи резултати по НВО за 7 клас в София. Последните 2 години СМГ е №1 по минимален бал (най-висок бал е необходим за прием) .
Всеки учител с хъс би желал да преподава там. Всеки учител , кипящ от желание и енергия(това е качество на младите) за работа може да постигне изключителни резултати с тези деца.
Стоянов осигури и допълнително финансиране извън настоятелството(къде с политическа помощ , къде с лични контакти),  но сградата е променена. За едно здание може да се съди и по тоалетните му.
Нещата са прости - има търсене, финансиране, възможност за избор на най-добрите деца и най-добрите учители.
При тези обстоятелства няма как да не се постигнат изключителни резултати!  newsm10  smile3501

Последна редакция: вт, 22 авг 2017, 08:54 от 6σ

# 140
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Кризата в образованието направи това. Изключително търсени са и редица частни училища през последните години, макар че при тях директорите не са от 5, а от 15-20 години. Иначе че директорът е добър търговец, мисля че е ясно. Дали обаче е и добър мениджър?

# 141
  • Мнения: 939
При тези обстоятелства няма как да не се постигнат изключителни резултати!
Има как.

Когато в колектива ти има хора, които поради знания, създадено име, опит не са зависими от теб, то те са свободни. И наличието на силно вътрешно напрежение неминуемо ще доведе до това тези лидери да си тръгнат.

И ти, като мениджър, ще трябва да се бориш с години докато създадеш/отгледаш легенди и докато се научиш да работиш с хора, чието име е силно колкото твоето.

# 142
  • Мнения: 5 425
Вече всички знаят за СМГ и искат децата им да учат в СМГ, дори и  да нямат нищо общо с математиката.

...което може да се окаже голяма грешка.
Всъщност, тъпотията наречена делегирани бюджети може и да не му е дала избор.
А може би беше по-добре да развие паралелките по природоматематически профил (напр. физика, химия, и т.н.).
Но пък така ще има проблеми с часовете по чужди езици, заради безумно прескриптивните учебни планове на МОН...Не му е лесно на Стоянов.

Кризата в образованието направи това.  Иначе че директорът е добър търговец, мисля че е ясно. Дали обаче е и добър мениджър?
За толкова пари - толкоз. Пак добре, че и толкова има...

# 143
  • Мнения: 7 688
Ezhko, голяма драма ти е, че не всички деца, които влизат в СМГ са топ математици! Колко баш математика на випуск мислиш, че има в София? 20-30? Бъди сигурен, че всички те са приети в СМГ. Другите 140 приети са будни, ученолюбиви, амбициозни деца, на които им се отдава математиката и очевидно се справят с по-високото от училищно ниво. Ако е по твоите критерии, в СМГ трябва да има по една паралелка на випуск.

# 144
  • Мнения: 5 425
Ezhko, голяма драма ти е, че не всички деца, които влизат в СМГ са топ математици! Колко баш математика на випуск мислиш, че има в София? 20-30? Бъди сигурен, че всички те са приети в СМГ. Другите 140 приети са будни, ученолюбиви, амбициозни деца, на които им се отдава математиката и очевидно се справят с по-високото от училищно ниво. Ако е по твоите критерии, в СМГ трябва да има по една паралелка на випуск.

Драмата не е, че не са топ математици,  а че влизат деца, които "нямат нищо общо с математиката", било заради родителски амбиции, било заради "доброто безплатно образование". Иначе деца, ИНТЕРЕСУВАЩИ се от математика и с достатъчна дарба има достатъчно за две-три паралелки. Но пробвай сега да ги намериш след всичките курсове от ВТОРИ клас...
И не, не съм сигурен, че всичките 20-30 са приети в СМГ. А се опасявам, че скоро ще започнат и да не искат да кандидатстват. Заради достатъчно голямата част от останалите 140, които са там да задоволяват болни амбиции и които ще отровят средата със стремежи да "са първи" на всяка цена.

# 145
  • Мнения: 7 688
Деца, които "нямат нищо общо с математиката" не могат да влезнат в смг след 4 клас (по редовия начин). Виж, за ниското ниво на НВО по математика съм склонна да се съглася с теб.

# 146
  • Мнения: 5 425
Деца, които "нямат нищо общо с математиката" не могат да влезнат в смг след 4 клас (по редовия начин). Виж, за ниското ниво на НВО по математика съм склонна да се съглася с теб.
За съжаление - вече могат. Паралелките станаха 5. И още: математиката за втори, трети, четвърти клас е рутинна + една-две хитринки. Сега вземи едно дете без много талант и интереси, подгонено на курсове от 2-ри клас и го сравни с такова с талант и интереси, но пуснато да се развива самостоятелно (защото родителите му нямат пари или време да го влачат по курсове или просто идеята да му ограбят детството не ги радва)? Но и това добре. Защото след 7-ми ще е страшно.

Последна редакция: вт, 22 авг 2017, 10:53 от Ezhko

# 147
  • Мнения: 131
Кризата в образованието направи това. Изключително търсени са и редица частни училища през последните години, макар че при тях директорите не са от 5, а от 15-20 години. Иначе че директорът е добър търговец, мисля че е ясно. Дали обаче е и добър мениджър?
Добър мениджър ли е според теб?

# 148
  • Мнения: 5 425
Добър мениджър ли е според теб?
Въпросът, Радоева, е:
Кой би бил по-добър директор? (и би се съгласил да работи при тези условия)

# 149
  • Мнения: 357
Въпросът, Радоева, е:
Кой би бил по-добър директор? (и би се съгласил да работи при тези условия)
Мда, доближихме се до реалността, а тя е  - на практика Стоянов няма алтернатива за момента.
Затова и исканията му за оставка са безумни.

Общи условия

Активация на акаунт