Преначисляване на интернет роуминг

  • 12 197
  • 40
  •   1
Отговори
  • Мнения: 2 694
Здравейте,
моля запознати или препатили да ме посъветват.  На 28.08.17  в 00:30 часа активирах услуга роумиг сърф на Теленор преди заминаването си за Турция. В 10:30 същия ден активирах още един пакет през оператора. Интернета ми трябваше за резервация на хотел или справка за маршрут, иначе държах опцията "връзка с данни" изключена. Бях там по работа. По някое време на 29.08.17 установих, че  нямам интернет. Отдадох го, че може да се губи сигнал. На 30.08.17 рано сутринта в 4:00 часа вече съм в България и при опит да си поръчам такси ме уведомяват чрез гласовата поща, че изходящите обаждания са ограничени от оператор.

Звъня на 123, нищо не могат да ми кажат, освен, че телефона ми бил спрян от кредитен отдел.

Имам сметка за август, която е с крайна дата за плащане 4-ти септември. Отидох до офис на Теленор. Била съм просрочила кредитен лимит ми излязоха първо. Плащам си сметката за август и в системата им излиза, че пак не могат да ми пуснат телефона.
Звънят  и ме сюрпризират, че имам начислен интернет в роуминг за 500-600лв. Предстояла проверка и няма да ми включат телефона.
Всичко това при условие, че аз си закупих пакет роуминг от тях и преди да ме спрат имам в пакета още 67 МГ, които си стоят неизползвани според справката за изразходвано ползване.
Имало пренос на свръх данни, но те не знаели още какво точно ..... и така сега като престъпник ме третират съм със спрян телефон.

Не знам какво да очаквам. Имам пътувания в Турция, такова чудо ми се случва за първи път...
Казаха, че щели утре да ми се обадят. Не ми се мисли какво са ми приготвили.

Последна редакция: ср, 30 авг 2017, 23:11 от Щефи

# 1
  • Мнения: 7 325
Не мога да ти бъда полезна, но приятелка ми беше на гости скоро и не можа изобщо да си ползва интернета. Живея в страна от ЕС. Май това, че е била без връзка е било по-добрият вариант. Според мен правят някакви шашми операторите. Мернах някъде условият за роуминга и съм меко казано  #Crazy.

# 2
  • Мнения: 39
  Здравей,
препатили сме по подобен начин от Теленор и то в България. За по малко от 24 часа сметка за интернет над 500лв., защото според тях опцията връзка с данни е била активна и телефона се ъпдейтвал постоянно. Това се случи преди няколко години и тъкмо бяха навлезли тези телефони с интернет. Съпругът ми си го купи и служител в Теленор му направи настройките, като му показа само как да ползва wi fi, тъй като тогава друг интернет не му трябваше, защото след няколко дни заминаваше в чужбина. За там ползваше друг телефон с българската карта, а този му трябваше за австрийска или немска карта с интернет. При прибирането си в България си сложи българската карта в телефона и на другата сутрин телефоните ни бяха изключени за просрочен кредитен лимит. Сметката беше над 500лв. и на въпросът ми защо не са ги изключили при достигането на кредитния лимит, който за два номера беше 100лв. ми обясниха, че понеже сме коректни клиенти от централата преценили да ни отпуснат по-голям лимит... #2gunfire #2gunfire #2gunfire
  Карахме се, писахме жалби и нищо. Грешката си била наша. При поставянето на българската карта трябвало пак да се направят настройките, но кой да ти каже. Платихме си и това е.
 Тогава ги питах ако си е оставил тази карта в телефона и по някакъв начин го е рестартирал и се е включил интернет в роуминг какво щеше да стане и те ми отговориха, че положението щяло да е страшно, защото информацията от чужбина можела да се забави до седмица и щом в България за по-малко от 24 часа са 500лв. си представям каква щеше да е сметката за няколко дни от роуминг. Та като те прочетох точно това си помислих, че нямат още информация. Дано при теб да е някаква грешка и да не се налага да плащаш.

# 3
  • Мнения: 1 399
Ако не си си включила ръчно в Турция телефона на препоръчания от Теленор оператор, на Капитан Андреево минава автоматично на другия, при който цената е 20лв/мб, и пакет не важи.
Според мен ще се наложи да платиш, но си провери с юрист опциите в последствие да ги съдиш. На първо четене са в правото си, но го бяха организирали безумно грозно и умишлено - не подписваш договор при смяна на роуминг плана, служителят на гише не те предупреждава (в моя случай си излъга, че нямало значение), в смс-ите, които получаваш на границата нищо конкретно не пишеше.

# 4
  • Мнения: 2 014
Влязох в сайта на Теленор и нищо не разбрах за този пакет роуминг сърф, включвал и Турция, която не е от EU.

Намерих някаква статия:

https://www.google.bg/amp/m.capital.bg/biznes/moiat_kapital/2017 … ori_s_mobilni/amp


Иначе аз в европейска държава нямам нито стотинка начислена отгоре, а ползвах много мобилния си Интернет. Но съм на Виваком, уверих се предварително с тел.разговор с кол центъра, че роуминга за моя план е безплатен за държави от Европейския съюз.

Последна редакция: чт, 31 авг 2017, 07:56 от kristinia

# 5
  • Мнения: 2 477
Moй приятел получи сметка 1000 лв ,пътувайки за Виена и минавайки през Сърбия.Неговото обяснение беше същото-бил е включен интернета .Като той не е ползвал интернет ,но е имало включени  данни или незатворени прозорци/сайтове.
Не знам за кой оператор е било ,но вероятно всички са на тази схема,не е патент на Теленор.

# 6
  • Мнения: 47
А с кой оператор е станал проблема в Сърбия?

# 7
  • Мнения: 3 480
Възможно е това да се случи, ако телефонът е бил закупен от чужбина и е бил програмиран с дейта номер на оригиналния оператор и след това е бил октл/чен (разкодиран). При разкодирането фабричните настройки на телефона се запазват и непрекъснатото набиране на чуждестранен нномер са довели до голямата сметка.

Във фактурата трябва да се види от къде е навъртяна тази сметка.

# 8
  • Мнения: 2 477
Aко говориш за 'сръбския" случай - с този телефон не е имало другаде проблем.Телефонът е служебен от голяма компания и не вярвам да са разкодирали нещо,не е бил и нов.Човекът е началник,непрекъснато пътува по света . Предполагам,че си е изследвал фактурата,как му е изчезнал лимит от 1000 лв.и е установил ,че е "навъртял "сметката ,докато е пътувал през  Сърбия.
Синът ми,когато си купи нов телефон,докато го разглежда и изучава,за един ден навъртя 90 лв. сметка от включен интернет ,без роуминг и ползване на каквото и да било в чужбина.

# 9
  • Мнения: 39
Ако не си си включила ръчно в Турция телефона на препоръчания от Теленор оператор, на Капитан Андреево минава автоматично на другия, при който цената е 20лв/мб, и пакет не важи.
Според мен ще се наложи да платиш, но си провери с юрист опциите в последствие да ги съдиш. На първо четене са в правото си, но го бяха организирали безумно грозно и умишлено - не подписваш договор при смяна на роуминг плана, служителят на гише не те предупреждава (в моя случай си излъга, че нямало значение), в смс-ите, които получаваш на границата нищо конкретно не пишеше.

  Май точно това се е получило. От половин час ровя да намеря таблицата на Теленор за препоръчани оператори в чужбина, преди няколко дни случайно попаднах на нея, но сега не мога. Което ме навежда на мисълта, че умишлено служителите не дават информация за да се стигне до големи сметки. Да, в случая си излизаш ти виновен, че не си се запознал достатъчно с условията на предлаганата услуга, но понякога нещата се случват в последния момент и просто нямаш време, а и разчиташ, че именно служителите би трябвало да те запознаят с тези условия. Продължавам да търся....

# 10
  • Мнения: 2 694
 650 лв. е точната сума, която имам начислена, успях да разбера.  Роуминга с  Турция е 3,49 лв изходящи и 1,59 входящи разговори. Пакетите интернет за Турция  са тези от зона ЕС+ Турция.
Правят проверка и те не знаели от къде идва сумата.  Аз продължавам да съм си с изключен телефон като 12-годишен техен клиент. Щяли да решат след проверката дали ще ми занулят сумата или.... Confused

# 11
  • Мнения: 1 399
http://www.telenor.bg/bg/roaming/operators-contr-list
 Ето го, договорът на Теленор е с Vodafone, за него важат горните цени и пакетите данни. На автоматичен избор на мрежа,  първо се включи Turk Telekom, чак след Одрин се прехвърли на  Vodafone за малко. Странно е, защото Мтел се свързва по същото време и място веднага с Vodafone (т.е. не е по-силна клетка или нещо подобно). При нас два реда на вайбър струваха точно 70лв.

# 12
  • Мнения: 13 102
Извън ЕС мобилните данни са златни на всички оператори.
Освен да чакате решението на оператора и надявам се да е благоприятно, друго няма какво да се направи.
А за човек непрекъснато пътуваш по света трябва да е наясно , че първото нещо, което трябва да направи е особено в страна извън ЕС е да си изключи мобилните данни, просто е забравил.
Тарифите поне аз които знам за зона извън ЕС са потресающи, масова практика е при такова пътуване да се изключва телефон, при пристигане се купува местна карта само с нет нещо 5-15 евро и си говорите по вайбър на воля и джипиеси и каквото там решите

# 13
  • Мнения: 1 399
Всъщност, вече не е точно така. Всички оператори вече предлагат съвсем приемливи тарифни планове и за частни лица, и за фирми както за разговори, така и за данни. Доколкото разбрах и дамата, която започна темата е имала активирана услуга с приемлив и обмислен тарифен план. Нито в ЕС, нито в Турция имах проблем с едната карта, а данни ползвах през цялото време.
Не е идеята в 21век да се ограничаваш, а да внимаваш и по възможност да не те прецакват умишлено. На второто, уви, не може да се разчита.

# 14
  • Мнения: 13 102
Наште карти и въобще всичко, което се предлага на нашия пазар е далеч от това, което може да си купиш от ЕС и от други държави, говоря от лични и служебни наблюдения и опит.
Последно ще ти дам да сравниш, страна за която Мтел ти дава цена 16.90 на мб, на място си купуваш карта 10гб за 12 лв, въпросното нещо ми стигна за 3 седмици без да изключвам нет, приложения каквито се сетиш, вайбър и не съм се ограничавала въобще.
Мислиш ли че някой наш оператор може да ми предложи нещо подобно, за да говорим за приемливо, а и вярвам на нашия счетоводен отдел според който откакто сме минали на този вариант при командировките разходите за телефони са паднали с над 50% за фирмата.(
Цените на разговорите и мобилните данни са ни много скъпи в сравнение с тези извън страната

Общи условия

Активация на акаунт