Преначисляване на интернет роуминг

  • 12 254
  • 40
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • Мнения: 2 741
Здравейте,
моля запознати или препатили да ме посъветват.  На 28.08.17  в 00:30 часа активирах услуга роумиг сърф на Теленор преди заминаването си за Турция. В 10:30 същия ден активирах още един пакет през оператора. Интернета ми трябваше за резервация на хотел или справка за маршрут, иначе държах опцията "връзка с данни" изключена. Бях там по работа. По някое време на 29.08.17 установих, че  нямам интернет. Отдадох го, че може да се губи сигнал. На 30.08.17 рано сутринта в 4:00 часа вече съм в България и при опит да си поръчам такси ме уведомяват чрез гласовата поща, че изходящите обаждания са ограничени от оператор.

Звъня на 123, нищо не могат да ми кажат, освен, че телефона ми бил спрян от кредитен отдел.

Имам сметка за август, която е с крайна дата за плащане 4-ти септември. Отидох до офис на Теленор. Била съм просрочила кредитен лимит ми излязоха първо. Плащам си сметката за август и в системата им излиза, че пак не могат да ми пуснат телефона.
Звънят  и ме сюрпризират, че имам начислен интернет в роуминг за 500-600лв. Предстояла проверка и няма да ми включат телефона.
Всичко това при условие, че аз си закупих пакет роуминг от тях и преди да ме спрат имам в пакета още 67 МГ, които си стоят неизползвани според справката за изразходвано ползване.
Имало пренос на свръх данни, но те не знаели още какво точно ..... и така сега като престъпник ме третират съм със спрян телефон.

Не знам какво да очаквам. Имам пътувания в Турция, такова чудо ми се случва за първи път...
Казаха, че щели утре да ми се обадят. Не ми се мисли какво са ми приготвили.

Последна редакция: ср, 30 авг 2017, 23:11 от Щефи

# 1
  • Мнения: 7 325
Не мога да ти бъда полезна, но приятелка ми беше на гости скоро и не можа изобщо да си ползва интернета. Живея в страна от ЕС. Май това, че е била без връзка е било по-добрият вариант. Според мен правят някакви шашми операторите. Мернах някъде условият за роуминга и съм меко казано  #Crazy.

# 2
  • Мнения: 39
  Здравей,
препатили сме по подобен начин от Теленор и то в България. За по малко от 24 часа сметка за интернет над 500лв., защото според тях опцията връзка с данни е била активна и телефона се ъпдейтвал постоянно. Това се случи преди няколко години и тъкмо бяха навлезли тези телефони с интернет. Съпругът ми си го купи и служител в Теленор му направи настройките, като му показа само как да ползва wi fi, тъй като тогава друг интернет не му трябваше, защото след няколко дни заминаваше в чужбина. За там ползваше друг телефон с българската карта, а този му трябваше за австрийска или немска карта с интернет. При прибирането си в България си сложи българската карта в телефона и на другата сутрин телефоните ни бяха изключени за просрочен кредитен лимит. Сметката беше над 500лв. и на въпросът ми защо не са ги изключили при достигането на кредитния лимит, който за два номера беше 100лв. ми обясниха, че понеже сме коректни клиенти от централата преценили да ни отпуснат по-голям лимит... #2gunfire #2gunfire #2gunfire
  Карахме се, писахме жалби и нищо. Грешката си била наша. При поставянето на българската карта трябвало пак да се направят настройките, но кой да ти каже. Платихме си и това е.
 Тогава ги питах ако си е оставил тази карта в телефона и по някакъв начин го е рестартирал и се е включил интернет в роуминг какво щеше да стане и те ми отговориха, че положението щяло да е страшно, защото информацията от чужбина можела да се забави до седмица и щом в България за по-малко от 24 часа са 500лв. си представям каква щеше да е сметката за няколко дни от роуминг. Та като те прочетох точно това си помислих, че нямат още информация. Дано при теб да е някаква грешка и да не се налага да плащаш.

# 3
  • Мнения: 1 399
Ако не си си включила ръчно в Турция телефона на препоръчания от Теленор оператор, на Капитан Андреево минава автоматично на другия, при който цената е 20лв/мб, и пакет не важи.
Според мен ще се наложи да платиш, но си провери с юрист опциите в последствие да ги съдиш. На първо четене са в правото си, но го бяха организирали безумно грозно и умишлено - не подписваш договор при смяна на роуминг плана, служителят на гише не те предупреждава (в моя случай си излъга, че нямало значение), в смс-ите, които получаваш на границата нищо конкретно не пишеше.

# 4
  • Мнения: 2 030
Влязох в сайта на Теленор и нищо не разбрах за този пакет роуминг сърф, включвал и Турция, която не е от EU.

Намерих някаква статия:

https://www.google.bg/amp/m.capital.bg/biznes/moiat_kapital/2017 … ori_s_mobilni/amp


Иначе аз в европейска държава нямам нито стотинка начислена отгоре, а ползвах много мобилния си Интернет. Но съм на Виваком, уверих се предварително с тел.разговор с кол центъра, че роуминга за моя план е безплатен за държави от Европейския съюз.

Последна редакция: чт, 31 авг 2017, 07:56 от kristinia

# 5
  • Мнения: 2 495
Moй приятел получи сметка 1000 лв ,пътувайки за Виена и минавайки през Сърбия.Неговото обяснение беше същото-бил е включен интернета .Като той не е ползвал интернет ,но е имало включени  данни или незатворени прозорци/сайтове.
Не знам за кой оператор е било ,но вероятно всички са на тази схема,не е патент на Теленор.

# 6
  • Мнения: 47
А с кой оператор е станал проблема в Сърбия?

# 7
  • Мнения: 3 480
Възможно е това да се случи, ако телефонът е бил закупен от чужбина и е бил програмиран с дейта номер на оригиналния оператор и след това е бил октл/чен (разкодиран). При разкодирането фабричните настройки на телефона се запазват и непрекъснатото набиране на чуждестранен нномер са довели до голямата сметка.

Във фактурата трябва да се види от къде е навъртяна тази сметка.

# 8
  • Мнения: 2 495
Aко говориш за 'сръбския" случай - с този телефон не е имало другаде проблем.Телефонът е служебен от голяма компания и не вярвам да са разкодирали нещо,не е бил и нов.Човекът е началник,непрекъснато пътува по света . Предполагам,че си е изследвал фактурата,как му е изчезнал лимит от 1000 лв.и е установил ,че е "навъртял "сметката ,докато е пътувал през  Сърбия.
Синът ми,когато си купи нов телефон,докато го разглежда и изучава,за един ден навъртя 90 лв. сметка от включен интернет ,без роуминг и ползване на каквото и да било в чужбина.

# 9
  • Мнения: 39
Ако не си си включила ръчно в Турция телефона на препоръчания от Теленор оператор, на Капитан Андреево минава автоматично на другия, при който цената е 20лв/мб, и пакет не важи.
Според мен ще се наложи да платиш, но си провери с юрист опциите в последствие да ги съдиш. На първо четене са в правото си, но го бяха организирали безумно грозно и умишлено - не подписваш договор при смяна на роуминг плана, служителят на гише не те предупреждава (в моя случай си излъга, че нямало значение), в смс-ите, които получаваш на границата нищо конкретно не пишеше.

  Май точно това се е получило. От половин час ровя да намеря таблицата на Теленор за препоръчани оператори в чужбина, преди няколко дни случайно попаднах на нея, но сега не мога. Което ме навежда на мисълта, че умишлено служителите не дават информация за да се стигне до големи сметки. Да, в случая си излизаш ти виновен, че не си се запознал достатъчно с условията на предлаганата услуга, но понякога нещата се случват в последния момент и просто нямаш време, а и разчиташ, че именно служителите би трябвало да те запознаят с тези условия. Продължавам да търся....

# 10
  • Мнения: 2 741
 650 лв. е точната сума, която имам начислена, успях да разбера.  Роуминга с  Турция е 3,49 лв изходящи и 1,59 входящи разговори. Пакетите интернет за Турция  са тези от зона ЕС+ Турция.
Правят проверка и те не знаели от къде идва сумата.  Аз продължавам да съм си с изключен телефон като 12-годишен техен клиент. Щяли да решат след проверката дали ще ми занулят сумата или.... Confused

# 11
  • Мнения: 1 399
http://www.telenor.bg/bg/roaming/operators-contr-list
 Ето го, договорът на Теленор е с Vodafone, за него важат горните цени и пакетите данни. На автоматичен избор на мрежа,  първо се включи Turk Telekom, чак след Одрин се прехвърли на  Vodafone за малко. Странно е, защото Мтел се свързва по същото време и място веднага с Vodafone (т.е. не е по-силна клетка или нещо подобно). При нас два реда на вайбър струваха точно 70лв.

# 12
  • Мнения: 13 286
Извън ЕС мобилните данни са златни на всички оператори.
Освен да чакате решението на оператора и надявам се да е благоприятно, друго няма какво да се направи.
А за човек непрекъснато пътуваш по света трябва да е наясно , че първото нещо, което трябва да направи е особено в страна извън ЕС е да си изключи мобилните данни, просто е забравил.
Тарифите поне аз които знам за зона извън ЕС са потресающи, масова практика е при такова пътуване да се изключва телефон, при пристигане се купува местна карта само с нет нещо 5-15 евро и си говорите по вайбър на воля и джипиеси и каквото там решите

# 13
  • Мнения: 1 399
Всъщност, вече не е точно така. Всички оператори вече предлагат съвсем приемливи тарифни планове и за частни лица, и за фирми както за разговори, така и за данни. Доколкото разбрах и дамата, която започна темата е имала активирана услуга с приемлив и обмислен тарифен план. Нито в ЕС, нито в Турция имах проблем с едната карта, а данни ползвах през цялото време.
Не е идеята в 21век да се ограничаваш, а да внимаваш и по възможност да не те прецакват умишлено. На второто, уви, не може да се разчита.

# 14
  • Мнения: 13 286
Наште карти и въобще всичко, което се предлага на нашия пазар е далеч от това, което може да си купиш от ЕС и от други държави, говоря от лични и служебни наблюдения и опит.
Последно ще ти дам да сравниш, страна за която Мтел ти дава цена 16.90 на мб, на място си купуваш карта 10гб за 12 лв, въпросното нещо ми стигна за 3 седмици без да изключвам нет, приложения каквито се сетиш, вайбър и не съм се ограничавала въобще.
Мислиш ли че някой наш оператор може да ми предложи нещо подобно, за да говорим за приемливо, а и вярвам на нашия счетоводен отдел според който откакто сме минали на този вариант при командировките разходите за телефони са паднали с над 50% за фирмата.(
Цените на разговорите и мобилните данни са ни много скъпи в сравнение с тези извън страната

# 15
  • Мнения: X
Извън ЕС мобилните данни са златни на всички оператори.

Не само мобилните данни, но и обажданията. Аз миналия месец платих 90 евро отгоре за няколко кратки разговора с Бразилия.
В страни от ЕС не сме имали никакви проблеми. От юни или юли отпаднаха и допълнителните цени за роуминга и каквото плащаме за интернет в Малта, същото плащаме и ползваме в другите страни от ЕС. Наскоро даже изпробвахме това в България. Е, на дъщеря ми интернетът изчезна на втората седмица и от Мтел вдигнаха рамене, но това е друга тема. Иначе една стотинка завишаване на сметките нямаме от роуминга.

# 16
  • Мнения: 7 325

Цените на разговорите и мобилните данни са ни много скъпи в сравнение с тези извън страната
Не мога да кажа дали са по-скъпи или не, но българските мобилни оператори не се отучиха от тъпанарските си навици да лъжат на дребно и да спестяват информация. Много е дразнещо.
И ние нямаме проблеми с оператора си. Не плащаме нито цент повече в страните в ЕС. Интернета също върви добре. Е, случи се да платим повече за обаждане в море, та преди две седмици в самолета си изключихме телефоните, но това направо не е за оплакване пред ядовете, които предизвикват българските измамници.

# 17
  • Мнения: 39

Не мога да кажа дали са по-скъпи или не, но българските мобилни оператори не се отучиха от тъпанарските си навици да лъжат на дребно и да спестяват информация.
[/quote]

 Не са навици, а курсът на обучение, който минават, когато ги наемат служителите на работа е точно да лъжат и да спестяват информация, особено, когато усетят, че клиентът не е много наясно какво точно иска. Знам го от приятелка, чиято дъщеря издържа точно две седмици на работа в един от мобилните оператори и каза, че не може да работи нещо подобно, тъй като най-потърпевши били възрастните хора.

# 18
  • Мнения: 1 310
Аз( съвсем лаишки) да попитам- изключването от настройките на телефона на мобилните данни е ли достатъчно условие, за да не се стигне до космическа сметка заради интернет, който примерно дори не знаеш, че си ползвал? ( идеята е да ползвам интернет чрез wi-fi, без МБ, дадени ми по тарифния план от оператора( в случая- Теленор); исках да си спра интернета на картата-казаха" не може щом го имате в плана, само от настройките на телефона може да го спрете". /И само да допълня, че въпросът ми се отнася както за територията на България, така и при престой в страна-член на ЕС./

# 19
  • Мнения: 2 741
А, защо да си изключваш мобилни данни, при условие, че си в България или ЕС? Нали имаш пакет интернет към плана.

Аз имам включени в плана МГ за Б-я и ЕС, имам 200 минути към зона 1,2 и Балкани включително Турция за изходящи от България


Отворих темата конкретно за Турция, където посещавам често и чета и съм наясно какви са условията.
При няколко часов престой излючвам всичко Wi-fi, GPS, връзка данни и ползвам само за набиране, иначе поръчвам интернет пакет през оператора, ако ще имам включена настройка. Сега ново двайсет....
Ще видим какъв ще е развоя.
Вчера си говорих с момче от магазина, където обикновено плащам, успокоява ме, че ако го начислят ще мина с една жалба уж. Аз се подготвям психически, че ще ми е нужен адвокат, ако се стигне да заведа дело

# 20
  • Мнения: 13 286
Промените за роуминга, където пак правът врътки кога е роуминг, ама не било роуминг, а международен разговор, което ти е по друга тарифа, не засегна интернета, интернета, който си плащаш в бг, като излезеш от бг вече не е с преференциални цени както ако си тук.
Контролирането в чужбина е доста трудно, операторите не изключват обажданията ако надвишиш кредитния лимит с обяснението, че инфото им идва със закъснение.

Rainbow Dust, достатъчно е, просто да не забравяш, на мен ми отне време докато си го изградя като навик, и без това като изразходиш, това което е включено в плана нета става безумно бавен за бг така че свикнах. Като излезеш от бг също,още на границата изключваш мобилните данни, но в чужбина няма така свободно wi-fi мрежи както сме свикнали.
Има и много летища, на които въобще няма, както и съм била и на такова, което е блокирало даже и нета на чуждите оператори, можеш даползваш нет само с карта от местен оператор

Последна редакция: пт, 01 сеп 2017, 08:56 от zari65

# 21
  • Мнения: 2 741
 Именно.
Специално за ЕС  и специално Теленор вдигнаха цените на пакетите, където има включени мегабайти   в еврозоната. Безплатен обяд няма Simple Smile
Обаждане изходящо от България към Германия ми беше таксувано от пакета "200 минути извън Б-я...",
иначе щеше да е международен по съответните цени на оператора.

Входящи разговори към Б-я, ако съм в еврозоната, не би трябвало да плащам, но всичко зависи и от конкретния  тарифен план

# 22
  • Мнения: X
Именно.
Специално за ЕС  и специално Теленор вдигнаха цените на пакетите, където има включени мегабайти   в еврозоната. Безплатен обяд няма Simple Smile


Какви мегабайти в еврозоната? Каквито са ти мегабайтите в България, същите са и в ЕС от два месеца и половина насам. Изобщо не би трябвало да се споменават отделни тарифи, байти и каквото и да е за ЕС. Ако от България плащаш примерно 20 стотинки на минута за да говориш със страна от ЕС, би трябвало като отидеш в Австрия да плащаш пак 20 стотинки на минута за разговор със страна от ЕС. Или ако имаш включени в пакета си 100 минути безплатни разговори със страни от ЕС, те трябва да се запазват и като излезеш от България. Или пък си говориш безплатно с мъжа си в България, като отидете в Австрия от същите номера пак си говорите безплатно, ползвате същите мегабайти интернет, каквито имате и там и т.н. Аз това наскоро го изпробвах, работи. Освен ако не говорите за личен опит от преди 15 юни 2017, защото от тази дата насам, всички в ЕС плащат само по местните си тарифи. Изобщо няма отделни цени за роуминг в рамките на ЕС.

"Roaming charges ended on 15 June 2017. Europeans travelling within the EU countries can Roam Like at Home and pay domestic prices for roaming calls, SMS and data."
https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/roaming

"As of 15 June 2017, Roam like at home becomes a reality. People can now use mobile devices when travelling in the EU, paying the same prices as at home."
https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/roaming-tariffs


Входящи разговори към Б-я, ако съм в еврозоната, не би трябвало да плащам, но всичко зависи и от конкретния  тарифен план

Какво значи "входящи разговори към България ако съм в еврозоната"? Между другото еврозоната е друго нещо.

Последна редакция: пт, 01 сеп 2017, 12:12 от Анонимен

# 23
  • София
  • Мнения: 8 114
Извинявам се на автора на темата, но искам да попитам нещо за роуминга в ЕС. Ако в България имам 6 ГБ безплатен нет към плана, това на колко ГБ горе долу се равнява в чужбина? Има някакви таблици в интернет, не можах да се оправя.

# 24
  • Мнения: 7 325
Точно така е. Имаме безплатни разговори и важи за цялата евро зона. Интернета също. Бях безкрайно очудена, когато ми обясниха нещо много странно за руминга на българските оператори. До границата на България се плащало една цена, от границата - друга. Руминга пък го взимали от безплатните минути, обаче по две ....  нещо такова омотано беше, така и не можах да вдена същността и е много веротно да не го разказвам вярно. Но със сигурност има някаква шашма.
Аз си мислех, че е като при нас и явно като в целият ЕС щом и при вас в Малта е така, ама явно не е.  

# 25
  • Мнения: X
Бях безкрайно очудена, когато ми обясниха нещо много странно за руминга на българските оператори. До границата на България се плащало една цена, от границата - друга. Руминга пък го взимали от безплатните минути, обаче по две ....  нещо такова омотано беше, така и не можах да вдена същността и е много веротно да не го разказвам вярно. Но със сигурност има някаква шашма.
Аз си мислех, че е като при нас и явно като в целият ЕС щом и при вас в Малта е така, ама явно не е.  

Ама аз в България си изпробвах роуминга. Каквото имам в договора си с малтийския оператор си го ползвах на същата цена и в България. Само както писах вече, на дъщеря ми на втората седмица мистериозно ѝ изчезна интернета, а от Водафон Малта по телефона потвърдиха, че не е спиран, надвишаван или нещо такова, но от Мтел се направиха на неразбиращи. Тяхната мрежа ползвахме за роуминг, защото преди да тръгнем тук служители на нашия оператор ни казаха, че само с Мтел имат договорка за 4G интернет. Аз и ММ нямахме проблем с интернета, а  сметката не е променена и с едно евро след завръщането ни. Имаме по 200 безплатни минути със страни от ЕС, в които явно сме се вместили докато сме били там и сме се обаждали на български номера, отделно и помежду си говорим безплатно, което си остана същото и като бяхме в България.
Какво обаче се случва с български карти в рамките на ЕС в момента, след промяната от 15 юни, не знам. Не би трябвало операторите да имат възможност да правят каквито и да е шашми в това отношение, дори да им се иска.

# 26
  • Мнения: 970
Жулнаха  ме и мен... 120 лв за един ден, минавайки през Сърбия с изкл. мобилен нет.

# 27
  • Мнения: 7 325
И ние сме на същият план на Водафон. Имаме дом.тел, три мобилни и адсл. Плащаме една и съща сума откакто сме на този план. Пробвали сме го и в Бг. за около месец, при вас за седмица. Отделно ММ пътува из цяла Европа. Няма промяна във факурата.
Не знам какви ги вършат българските оператори ама не е това което правят другите.
Извинявам се на автора на темата, но искам да попитам нещо за роуминга в ЕС. Ако в България имам 6 ГБ безплатен нет към плана, това на колко ГБ горе долу се равнява в чужбина? Има някакви таблици в интернет, не можах да се оправя.
Трябва да имаш същите - 6ГБ и в ЕС. Но провери, че не е много сигурно.

# 28
  • Мнения: X
Жулнаха  ме и мен... 120 лв за един ден, минавайки през Сърбия с изкл. мобилен нет.

Е как с изключени данни те жулнаха?
Като ви слуша човек ще реши, че трябва да си заключва телефона в къщи като пътува нанякъде, защото поне трицифрени суми му начисляват, при това с изключени данни.

# 29
  • Мнения: 970
Жулнаха  ме и мен... 120 лв за един ден, минавайки през Сърбия с изкл. мобилен нет.

Е как с изключени данни те жулнаха?
Като ви слуша човек ще реши, че трябва да си заключва телефона в къщи като пътува нанякъде, защото поне трицифрени суми му начисляват, при това с изключени данни.

Ми ей така. Как да докажа на виваком, че са ми били изкл. МД??? При тях друго показвало! Съвета им беше да си изкл. телефона в Сърбия следващият път....

# 30
  • Мнения: X
Е то пък как ще докажеш, че ти е бил изключен телефонът?

# 31
  • Мнения: 970
Е то пък как ще докажеш, че ти е бил изключен телефонът?

Не знам. Нямам път през Сърбия скоро та не го мисля много.

# 32
  • Мнения: 13 286
Има огромна разлика между наште оператори и операторите в чужбина,нека не да не ги сравняваме.
Simple Smile
Незнам дали трябва да си затвори телефона вкъщи, но няма да свърши света ако остане няколко часа без телефон преминавайки през Сърбия примерно или Черна гора или нещо друго, пък при голям зор винаги може да си го включи, досега не съм чула, ако е изключен телефона да е имало проблем.
Колкото и да си информиран все има нещо, което се разбира впоследствие

# 33
  • Мнения: 2 030
Това за Сърбия ме озадачи много. Каква може да е причината? Синът ми ходи в Сърбия за 2 дни и беше с изключени мобилни данни там и няма нищо начислено от Виваком. Иначе в хотела е ползвал Wi-Fi само за да ми сложи една снимка и да ми напише няколко реда по фейсбук. Хайде да влизат и Сърбия и Турция е ЕС, че да нямаме проблеми с таксите. Иначе точно така, Еврозоната е различно от ЕС. България и Румъния още сме в чакалнята за Еврозоната.

# 34
  • Мнения: 7 325
Има огромна разлика между наште оператори и операторите в чужбина,нека не да не ги сравняваме.
Simple Smile
Незнам дали трябва да си затвори телефона вкъщи, но няма да свърши света ако остане няколко часа без телефон преминавайки през Сърбия примерно или Черна гора или нещо друго, пък при голям зор винаги може да си го включи, досега не съм чула, ако е изключен телефона да е имало проблем.
Колкото и да си информиран все има нещо, което се разбира впоследствие
А не би трябвало да има разлика. Нали уж всички сме в ЕС и сме с еднакви правила или греша.
А с държави извън ЕС и аз си изключвам телефона, не е драма, драма са циганските номера на операторите. Анинимен не може да докаже, че е бил с изключен интернет още повече, че оператора твърди обратното, и да му е бил изключен телефона също няма как да го докаже. Т.е. каквото и да правиш .... като в приказката иди доказвай че нямаш сестра.

# 35
  • Мнения: 2 741
Крайният резултат от причината да пусна тази тема е, че след двуседмично протакане сумата ми е занулена.

След постъпване на данни за свръх потребление ме изключват с цел предотвратяване на още начисления. До тук добре.

Никой не ми се обади, нито пък ми прати съобщение за причината и начислената сума. От кол центъра виждат това, което и аз като си вляза в профила. А там няма информация и се започваше едни обяснения и предположения......
След като от магазина ми съдействаха и разбрах каква е ситуацията, аз ги насочвах после на 123 къде да търсят информация. Трябваше проверката да завърши за 2-3 дни, но  докато я почнат влязоха в дългите почивти дни около 6-ти септември. И така оставили долу в буферната зона да им обират пешкира от недоволните клиенти,  а  там пак никой нищо не знае и остава чакането.


Описах чрез формата им за контакти  кога съм закупила първия пакет интернет, а именно преди тръгване от България, кога втория там на място. Има две минути време след свършване  на единия пакет и ативиране на другия.
Отговориха ми, че заради тези две минути обработка и съм имала вероятно отворени прозорци и затова имам начислена сума.
Пак им писах, като направих пример и сравнение с период от тази година където имам прекарани 8 дни в Турция и съм поръчвала интернет пакети с интервали, ползвала съм и сърфиране в режим на роуминг съвсем осъзнато, но такава сметка нямам.


Обяснението им беше, че имат такъв случай много рядко, веднъж на шест месеца, т.е. при закупен пакет от оператор в България  да получат от чуждестранен оператор данни за роуминг потребление, които се таксуват по съответните цени в случая в Турция 15 лв./МБ

Иначе, месец юли  имам 5 ходения за по няколко часа с изключени мобилни данни и всичко си беше точно.  Платих си разговорите, които провеждах в роуминг.

Доволна съм, че всичко приключи. Това щеше да е най-скъпият ми опит за резервация на хотел Simple Smile

# 36
  • Deutschland
  • Мнения: 5 421
Минавам през Сърбия и Македония с изключен нет. В Сърбия на всички бензиностанции ОМВ има уайфи, тъй че не ми е проблем. Преди два месеца обаче, влизаме в България през Калотина и на първата бензиностанция звъня на нашите и разговора не е бил повече от минута и нещо, след това при проверка на текущо потребление гледам 4.00 😠. После питах във Виваком, обясниха ми че поне 5 км след границата е трябвало да звънна, за да съм сигурна че не съм се закачила за сръбски оператор.

# 37
  • Мнения: 7 325
обясниха ми че поне 5 км след границата е трябвало да звънна, за да съм сигурна че не съм се закачила за сръбски оператор.
Същото се случи с мъжът ми преди няколко години, но на границата Испания - Франция. Звънях на оператора да питам от къде идва тази сума в плюс и ми обясниха, че е от роуминг. Попитах ги как тогава обслужват клиентите си, които живеят на граничният град, все в роуминг ли ги таксуват. Не можаха да ми обяснят.

# 38
  • Мнения: 204
Здравейте, разгледах темите, но не видях къдемога да ви поискам помощ.
Бях на екскурзия да Будапеща. На връщане, след като влезнах в България си включих мобилните данни, но получих смс за роумин в Сърбия.За това време - няколко секунди ми начисли сметка 100 лв. Писах до митницата, но те ми казаха, че не са институцията, която може а ми съдейства. Как да постъпя - да докажа, че всъщност съм била на наша територия, но не наша клетка ме е прихванала. Все пак ако може нещо да се направи, да ми съдействате. Благодаря ви и се извинявам, ако питането ми не е за тук.

# 39
  • Deutschland
  • Мнения: 5 421
На оператора звъниш и обясняваш проблема.
 Аз включвам интернета доста след Калотина, между другото съм си купила карта за интернет на Теленор Сърбия ( 4 ГБ за 3€) и си я ползвам в Сърбия.

# 40
  • Мнения: 7 325
На мен ми се е случвало преди години с испански оператор на границата Испания Франция. Нищо не можа да се направи въпреки, че доста се разправям с операторите и обикновено съдействат. Та няма как да докажеш, че си била в България, а те е прихванала чужда клетка. Плащаш си и това е.
Като минаваме през Сърбия изключваме телефоните доста преди границата и ги включваме доста след като минем Българската. Сърбия не е в ЕС и цените са  #Crazy

Общи условия

Активация на акаунт