Подготовка в школа, с учител или сами - 7 клас

  • 29 985
  • 333
  •   1
Отговори
# 90
  • Варна
  • Мнения: 2 073
Дъщеря ми е в 7клас. Няма съществени пропуски в учебния материал, но все пак има някои малки. За това избрахме учител, за да се наблегне там където трябва. А времето на индивидуалните уроци е една идея по-гъвкаво, отколкото с група.

# 91
  • Мнения: 6 701
Много зависи от темперамента на детето, дали екстроверт или интроверт. За първия вид - школа, за втория - учител. Самостоятелната подготовка е за супер организирани деца и много добре подготвени родители.
Моето е супер мега мързеливо със силно изразен състезателен характер и го записахме на школа.

# 92
  • София
  • Мнения: 266
Да кажа и аз. В 7 клас е голямата. Продължава с ч. учителка по математика от м.г., която я вдигна от 3ка на 5ца, тази година се готви за НВО.
По БЕЛ - пак учителка, но няма против и да е в група, тя там е по-добре.
Насочили сме се към усилено изучаване на АГ, но определено няма да е в 1 и 2 АГ.
И ние към момента сме се насочили към училище със засилено изучаване на АЕ.Малко извън темата, но в кои други гимназии езика се учи на ниво ЕГ?Иначе засега дъщеря ми започна курсове в школа Софроний.Не мога нищо да кажа още за подготовката.За мен важен е по-скоро учителя.В 6-ти клас цяла година ходи на частни уроци по МАТ и не и се повиши особено успеха в у-ще.Моя е и грешката,че не потърсих друг учител.Дъщеря ми също е от мързеливите.

# 93
  • София
  • Мнения: 38 498
Имаме промяна! Моята е мързел, ама е много оправна. Реши, че вече не й харесва как обяснява учителката по мат, пък и е скъпа. Намери си една школа и много хареса учителя по мат. Ще видим и за БЕЛ там.

По въпроса за АЕ. В момента проучвам и разбрах, че навсякъде където са профил първи език започват с 18 /със зип 20/ часа на седмица целия 8 клас. Така че вече е изборът е въпрос на репутацията на училището, учителите, близост и т.н.

# 94
  • Мнения: 21 455
По въпроса за АЕ. В момента проучвам и разбрах, че навсякъде където са профил първи език започват с 18 /със зип 20/ часа на седмица целия 8 клас. Така че вече е изборът е въпрос на репутацията на училището, учителите, близост и т.н.
Всички паралелки с интензивно изучаване на езика имат по 18 часа чужд език седмично в осми клас, независимо от профила. Даже и професионалните.

# 95
  • Пловдив
  • Мнения: 9 709
Има ли професионални с интензивно изучаване на eзик? Те не са ли с разширено т.е. с по 12 часа език на сeдмица?

Последна редакция: пт, 29 сеп 2017, 11:15 от dundi73

# 96
  • Мнения: 21 455
Има .r професионални с интензивно изучаване на eзик? Те не са ли с разширено т.е. с по 12 часа език на сeдмица?
Дали реално има гимназии, които са избрали този вариант, не ми е известно. Но има рамков учебен план за професионално образование с интензивно изучаване на чужд език, в който броят на часовете по първи чужд език в осми клас е 648, точно както при профилираните паралелки. Броят на часовете за ЗП по първи чужд език е еднакъв за всички паралелки с интензивно изучаване на език в рамките на първа гимназиална степен. 

# 97
  • София
  • Мнения: 3 484
Моето дете е от мързеливичките, които без усилия изкарваше петици, а не рядко и четворки. Всички много хвалеха школата Веди. Исках да го запиша там още в шести клас, но за съжаление всичките им часове бяха в неделя сутрин, а той тогава ходеше на курс по хоби (който няма отношение към матурите).
Попитах и самото дете и решихме да ходи на курсове (Мат+Бел) в СМГ, а ако има проблеми веднага да казва. Не каза, разбира се. И заради хобито сериозно наблегна на матурите едва през април и май. За щастие той се справяше добре с БЕЛ, а аз с Мат. И това разсеяно и мързеливо дете си седна да д-то и къде със стиснати зъби, къде с много яд, но заедно преборихме математиката до ниво да няма проблеми с първия модул, а от втория 50:50.
Балът му стигна за всички училища в София освен СМГ, 91 НЕГ, 2 паралелки от НПМГ, 3 - от 73 СУ и една от испанската. От всички тези само 91НЕГ ни беше в топ 50.
Приеха го на първо желание на първо класиране.

Така че не подценявайте мързеливите деца, ако се съберат, могат да дръпнат много за малко време, ако имат цел.

А що се отнася до Веди - бъдете много внимателни. На няколко приятелчета през последните три години им изиграха много лоша шега. Пишат много високи оценки на пробните изпити, децата спират да учат и резултатите на матурите са отчайващи. Моето дете даваше 35% в СМГ, а приятелче 90+ във Веди. И макар че приятечето беше по-добре по математика, на матурата моето беше даже с половин точка отгоре (~75%).

# 98
  • София
  • Мнения: 6 094
От опит споделям, че какъвто и начин сте избрали за подготовка, не бива да се страхувате да го промените, ако резултатите от пробните изпити в средата на учебната година не са задоволителни.

# 99
  • sofia
  • Мнения: 8 937
Прочетох само първият пост.
Зависи от детето. Племенницата беше записана на курсове по математика, но точно след две посещения стана ясно, че няма да се случат нещата, защото групата беше от доста напреднали. Тогава минаха на вариант частни уроци. По БЕЛ беше на курсове.
Моят ходи при учител по БЕЛ. Изяснихме с учителката целта на уроците (защото той се готвеше за художествено училище, където НВО-то няма роля) и смея да твърдя, че жената си свърши перфектно работата.

# 100
  • София
  • Мнения: 62 595
Школата има повече предимства в сравнение с частните уроци или самостоятелната подготовка. Първо е дисциплиниращият ефект - и да ти се ходи, и да не ти се ходи, трябва да си там. Второ е положителният ефект на групата - интуитивно искат да бъдат по-добри, за да се вместят в негласната конкуренция, а и често се получава така, че ако едно дете зададе въпрос, същото нещо може да затруднява и други, което пък дава ефекта на "не съм само аз, значи не е толкова зле". Трето, учителите от години се занимават с това, имат опит от стотиците минали деца и са наясно за най0често срещаните трудности и къде да се наблегне.
Колкото и да е интроверт едно дете, колкото и да е дисциплинирано, останалите две възможности са по-рисковани. Колкото и да е интроверт едно дете, обучениеето в група няма да му навреди, достатъчно са големи на тази възраст, за да се справят.

# 101
  • Мнения: X
Според отзиви на родители обаче, не малко школи имат следния недостатък- учителите изпяват материала, който е по график и изобщо не губят време да обясняват на някой неразбрал. В една от школите дори бяха решавали лесните задачи по математика, за да няма много неразбрали и питащи, а трудните оставяли за домашно, което учителят не проверява. Точно там учителката беше писала решението на задачата без много много обяснения и кой разбрал, разбрал. Предполагам, че далеч не всички школи са така, но едно дете с пропуски в материала трудно би се справило с начина на работа в подобна школа.

# 102
  • София
  • Мнения: 62 595
В това отношение мога само да похваля школата, в която ходиха моите, защото всяка събота имаше организиран час за консултация и всички деца, които искаха, можеха да останат. Пак решаваха задачи, но тогава вече се работеше по допълнителни обяснения и всяко дете можеше да пита каквото не му е ясно. Поне така беше преди пет години. Много често децата оставаха и си решаваха домашното за следващия път там, на момента, докато им е прясно. Случвало се е и да се обаждат на родители, че детето не е отишло на курс - дали е болно, дали е избягало и т.н. Да са живи и здрави хората от тази школа, много добра работа свършиха.

# 103
  • Мнения: 11 911
В школите по формат на НВ О ли се провежда обучението или всичко по учебния материал?
Питам, защото едни деца усвояват учебния материал и имат нужда да " тренират" по вече позната писта с цел избягване на недомислени грешки/три/Три от посл. НВО и др./Други имат нужда от обяснение на училищния материал.Как точно се процедира?

Друго ми е любопитно, но е май за темата за промените.В пар.4 на Нар.11 изрично е посочено, че НВО се провежда " по този ред" вкл.за уч. 2017/18г.Означава ли това, че е възможен последващ друг ред и школите имат ли гъвкава програма, в смисъл да се прави обучение и извън познатия формат?

# 104
  • София
  • Мнения: 62 595
То няма как да прескочат материал, защото той си влиза така или иначе в НВО. Не е само решаване на тестова, ако това имаш предвид. Решаваха си задачи и си пишеха тези и преразкази както си трябва, просто фокусът беше върху обръщане на внимание на изискванията на формата. Примерно, когато решават задачи за работа, обръщат внимание върху точно определени начини за решаване на задачата, за да не им вземат точки. Тезите и преразказите също се оценяваха според изискванията на формата. Школите  в седми клас не са за деца, които имат черни дупки в текущата си подготовка, желаещи да направят двойката тройка или тройката четворка в училище, защото още на второто занятие ще изостанат. Чувала съм, че някои школи разделят децата според нивото (нещо, което аз не харесвам, защото нито движи изоставащите напред, нито отличниците, а прави средна хубост, което мен хич не би ме устроило), и теоритично е възможно да обръщат специално внимание на сериозни проблеми в текущия материл, но силно се съмнявам. При нашия случай, никой не търкаляше еднотипни елементарни примери за домашно, а се приемаше, че вече децата са усвоили минимума на училище и идват в школата да надграждат и да запълват дребни пропуски.

 Школата не е заместител на некадърната учителка или блеенето в редовните часове по математика, затова е добре всеки родител да си отвори очите и хубаво и безпристрастно да прецени на какво стартово ниво е детето му по български и математика, и чак тогава да решава дали да ползва учител, школа или самоподготовка. Ако детето има завлачен материал от пети клас, школата няма да помогне,, защото няма как да се прескочат тези пропуски и е трябвало те да се оправят навреме, а не да се лежи на ухо, че детето ще навакса самостоятелно. Никога не наваксват, а само нещата се влошават.
Не вярвам и на приказки от сорта как детето е отличник, учителката в училище е супер, и затова няма нужда от допълнителна подготовка. Може да се ласкае родителското самолюбие, но спъва детето. Седми клас е веднъж и кандидатстването за гимназия е веднъж, и или се правят нещата както трябва, или се реве над разлятото мляко, ама файда няма. Признавам, че парите за курсовете на децата са най-добре изхарчените пари за обучението им до момента. Без тази подготовка щяха да видят тази гимназия, ама друг път.

Общи условия

Активация на акаунт