Защо децата ни малко успяват? - Седем причини.

  • 13 507
  • 270
  •   1
Отговори
# 180
  • Мнения: 1 385
И мен ме вълнува въпросът за чужбинските деца, дето били деца, а нашите са малки възрастни. Напишете нещо повече, тези, които имат впечатления.

 Много по-наивни и не опарени от живота са, вярват 1е хората са добри по принцип, нео1акват лошо във взаимоотношенията и са "с широко отворени о1и към света". Което е1удесно и такива трябва да бъдат младите хора навсякъде по света  bouquet. И въпреки това на сестра ми в на1алото и се виждаха малко "глупави"....

Ами че това с пълна сила важи и за възрастните newsm78

# 181
  • Мнения: 3 662
....Но качествата, които развива нашата образователна система, възпитават изпълнители, а не предприемачи. ...
цвети, предприемачеството е качество, което не може да се възпита
или го имаш, или го нямаш
ако не ти е вродено, колкото и да се стараят да те превърнат в предприемач, няма да стане
един предприемач има хубава идея и трябва да си организира ресурсите така, че да я реализира
точно тези ресурси му дава училището, дава му основата, дава информация

и друго
за ВУЗ-овете
специалностите са разделени на квоти по съвсем друга причина
ако не бяха разделени, математическите специалности щяха да са пълни в момчета, а филологическите например пълни с момичета
просто така са устроени двата пола, че често пъти момчетата мислят по-логически, а момичетата по-абстрактно
а нали искаме равен старт за всички

# 182
  • Мнения: 3 271
Ах, къде е Millena, да разкаже за Вики

Ами тук съм. Следя темата от дни, но не мога, по-скоро не искам да се включа, защото както знаеш ми е болна тема  ooooh!
Това, което си разказала за градината му тук не е съвсем вярно. Тетрадките бяха целите червени на друго дете. Но иначе е така. Вики е труден, буен и т.н трудно се поставя в рамки и това тежи на "възпитателите". Знаеш колко харесвам термина "spirited" вместо типично нашенското "труден"! Тежеше ми в началото, че повечето учителки изтъкват каква беля е направил или на какво не се е подчинил, вместо да подчертаят невероятните му конструктивни умения, които все още не спират да изненадват мен и баща му. Не, Тони, не се е променил. И лично за мен сестра му е много по-"трудна", защото е артистична натура, каквито ние с таткото не сме, затова ми беше по-трудно да я възприема и да започна да играя с нея. Вики ми е ясен - пъзели, конструктори и т.н. почти от бебе. И да, в градината "там" в първите дни една от учителките ме извика и ми показа с възхищение как Вики редеше един огромен пъзел с английските букви, които не знаеше, справяше се само по форма. Беше на 3 год тогава. Сега дъщеря ми е на толкова и не може да сглоби пъзел от 4 елемента сама. Беше ми страшно трудно да свикна да не я възприемам като "тъпа" в сравнение с брат й и да открия невероятния й артистизъм и фантазия. Но ето, че от гледна точка на градината тя е лесна и послушна, а той е буен и труден.
И все пак градината му е добра, въпреки протеста и несъгласието ми с някои неща. Знам, че не мога да намеря по-добра, която да е по джоба ми, а и поизгладихме някои неща с времето.

Отплеснах се. Казали сте повечето неща, които бих споделила по темата - индивидуален подход към децата и приемането им каквито са, с поощряване на личните им качества, а не поставянето им в рамки с етикети. Да се осъзнае какво богатство се крие във всяко дете и че няма добро и лошо, послушно и не, за мен това е ключа. Но с 1 учителка за 15-20 деца, 2 на група от 35 това е абсолютно невъзможно.

Мда, ето затова не се включвах в темата досега... Извинете дългият ми постинг

# 183
  • Мнения: 5 878
Нека да поставя въпроса така - как работещите родители в БГ могат да помогнат на детето си да получи добър старт.
Ако трябва, ще пусна отделна тема.

# 184
  • Мнения: 3 271
Нека да поставя въпроса така - как работещите родители в БГ могат да помогнат на детето си да получи добър старт.
Ако трябва, ще пусна отделна тема.

Да, пусни го като отделна тема   bouquet Мисля, че за много от нас това е интересен въпрос с много висок приоритет!
Фактора свободно време или иначе казано "за къде по-напред" много ми тежи  Confused

# 185
  • София
  • Мнения: 6 999
Millena, извинявай, но само като ти прочетох постинга и ми се 'повдигна', а си представям какво ти е на теб...

Това е едно от най-ужасните неща в образованието ни. Една от нашите секретарки има подобни /естествено много по-големи/ проблеми с детето си вече ученик и го мести в 5-то или 6-то училище за 5 години... Това тотално прехвърли Дариа от сега в частния сектор. Бррррррр... самата аз си спомням отвратителните си първи 3 години в училище и това как учителката се оплаква на майка ми, че "вървя" пред другите деца и преча на "образователния процес"  Sick

# 186
  • Мнения: 3 271
Иса, отвратително е това просто. Какво казах - болна тема ми е. Защото децата (едва ли само моите) са толкова чувствителни и раними и така силно и дълбоко изживяват такива неща, че абсолютно виждам и вярвам как сега, на тази крехка възраст им се гради и самочувствие, и вяра в себе си и в способностите си. А всички знаем колко важно е това за големите хора.

Междудругото племенника ми сега ще е в първи клас. И се оказа, че ще държи тест, за да се види кой колко знае  Sick И което тотално ме смая беше, че целта не е да се съберат заедно по-добрите, а напротив - да се размесят равноместно в паралелките. Не знам що за болен мозък е измислил тази нелепа логика, но ми е направо гадно от това!! Пълно безумие!

# 187
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 615
Ами родители са го измислили. Един вид интеграция. Изоставащите деца ще се опитват да достигнат високата летва и това ще ги дръпне малко напред. А погледнато от другата страна - няма да има шестици в клас на изоставащи деца, които да се равняват с шестиците в класа на по-будните.

# 188
  • Мнения: 3 271
ljuboznatelna, какъв по-"случаен" подбор от това просто децата да отиват в някоя паралелка по наистина случаен принцип? За какво да се прави тест? Бих видяла смисъл там, ако поне се отделят по-"умните" (което е пълно безумие за 6 годишните, но поне бих разбрала мотивите). Но да се прави това, за да може "зорлем" да се създава "равномерно" разпределение на децата  newsm78

# 189
  • Мнения: 1 366
Пълно безумие, не знаех, че нещата са все още както бяха при мен!!!  ooooh! Моят син е с установена тежка дислекция. Тежко му и горко, ако беше възпитаник на Бг - система. Щяха да си му лепнат етикета "дебил" и върви се разправяй. А детето  е с по-високо IQ от средностатистическото. Просто са му нужни подходящи "инструменти", за да се изяви (време, устни изпити и напечатани домашни, а не на ръка).

Между другото, тук дори в обикновените паралелки, по математика и английски, които са изпитни предмети за университетите, децата са разделени на нива според изучаваните "учебни единици". Системата е модулярна и ако дете е много добро в три единици, може да мине в четири без особен стрес.


# 190
  • Мнения: 7 821
Милена, според мен синът ти се държи по този начин защото му е скучно и "тъпо", заниманията са под неговото ниво и като типично момче, изкарва излишната си енергия с буйни игри. Не получава достатъчно похвали за постиженията си и си търси вниманието на учителките като не ги слуша. В подобни ситуации Виктор се държи по същия начин.
Уравниловката е най-големия проблем на българското образование и според мен, имаше я още по наше време. За момчетата тя си е направо "бич". Това че трябвало да има "отличници" във всяка паралелка е най-голямата тъпотия която съм чувала  Rolling Eyes . Като вземем под предвид и липсата на желание за индивидуален подход към различните деца се получава "кашата", в която изпращаме децата си за 20 и кусур години.
Иначе тона на статията не допада и на мен, нищо че все още работя от вкъщи и имам възможност да обръщам внимание на децата в огромно количество.

# 191
  • София
  • Мнения: 6 999
Ами родители са го измислили. Един вид интеграция. Изоставащите деца ще се опитват да достигнат високата летва и това ще ги дръпне малко напред. А погледнато от другата страна - няма да има шестици в клас на изоставащи деца, които да се равняват с шестиците в класа на по-будните.

А какво става с децата, които по-бързо се развиват? По-умните, по-знаещите, по-можещите? Не го разбирам аз това. Не желая на моето дете да му бъде 'дърпана юздата', за да го догонват другите, ако приема, че моето дете е по-умно, което още изобщо ще е ясно де.  Embarassed От друга страна ако детето ми има нужда от повече внимание, за да се развива искам да му се дава повече внимание, а не да му се казва да следва примера на отличника Сашко... Не сме равни и това, че продължават да 'подравняват' децата ни в училище ме ужасява...


# 192
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 615
ljuboznatelna, какъв по-"случаен" подбор от това просто децата да отиват в някоя паралелка по наистина случаен принцип? За какво да се прави тест? Бих видяла смисъл там, ако поне се отделят по-"умните" (което е пълно безумие за 6 годишните, но поне бих разбрала мотивите). Но да се прави това, за да може "зорлем" да се създава "равномерно" разпределение на децата  newsm78
Ами не мога да ти отговоря на този въпрос, просто търся причините Simple Smile Имам дете с проблеми в интелектуалното и физическо развитие, след влизането в Европейския съюз за такива деца вече няма специализирани училища, интегрират се в общите. Само че другите родители не ги искат, защото трябва да се съобразяват с тях, ние пък , родителите на такива деца искаме да контактуват с "нормални", защото така ги дърпат напред... Опитах се да ти покажа двете гледни точки.
Още един пример - голямата ми дъщеря учеше в силна паралелка, формирана на случаен принцип. Класната им е ужасена от това, че след като повечето й ученици ще продължат в други училища, тя ще стане класна на всички, които останат, тоест най-неможещите. Сигурна съм, че  й се иска да има и няколко по-ученолюбиви деца.

За шест годишните е безумно да се правят тестове с цел разделение, но тези тестове задължително се правят, системата в България го изисква. Отделен въпрос е , че не могат да дадат представа за потенциалните възможности на детето. Също както тестовете за интелигенстност отделят предимно елита с логично мислене и никой не отчита факта, че артистичните и творчески натури не винаги са добри математици.

Isa , децата, които по-бързо се развиват при възможност учат в училища, предлагащи им възможност да се развият още по-добре, или в някакви специализирани паралелки. Голямата ми дъщеря е от "бързо развиващите се", но не виждам нищо лошо в това, че беше в клас с всякакви деца. Това й дава освен база за сравнение, така и да види , че живота е много разнообразен, има всякакви хора, които могат да се  оценят не само по нивото знания, но и по ценностна система, способности, човечност и изобщо съвкупност от качества.

# 193
  • Мнения: 3 271
Милена, според мен синът ти се държи по този начин защото му е скучно и "тъпо", заниманията са под неговото ниво и като типично момче, изкарва излишната си енергия с буйни игри. Не получава достатъчно похвали за постиженията си и си търси вниманието на учителките като не ги слуша. В подобни ситуации Виктор се държи по същия начин.

Вероятно му е скучно, но не непременно, защото заниманията са под нивото му. И все пак мисля, че част от работата на педагозите е да поднасят всичко по начин, който е достъпен, забавен и интересен на децата от съответната възраст.

Уравниловката е най-големия проблем на българското образование и според мен, имаше я още по наше време. За момчетата тя си е направо "бич". Това че трябвало да има "отличници" във всяка паралелка е най-голямата тъпотия която съм чувала  Rolling Eyes . Като вземем под предвид и липсата на желание за индивидуален подход към различните деца се получава "кашата", в която изпращаме децата си за 20 и кусур години.

Да, съгласна съм напълно с това. Децата са страшно различни, имала съм много възможности да се убедя с това. И определено смятам, че да се запази уникалността им като все пак се приучат да спазват основните правила на обществото е най-голямото предизвикателство пред всички ни. Трудно е обаче, затова и предполагам "голото" налагане на размки и правила е доста по-широко използвано.

Цитат
Имам дете с проблеми в интелектуалното и физическо развитие, след влизането в Европейския съюз за такива деца вече няма специализирани училища, интегрират се в общите. Само че другите родители не ги искат, защото трябва да се съобразяват с тях, ние пък , родителите на такива деца искаме да контактуват с "нормални", защото така ги дърпат напред... Опитах се да ти покажа двете гледни точки.

любознателна, нямам нужда от другата гледна точка, разбирам я напълно   bouquet Сина ми също е различен - 1. като темперамент, 2. алергичен е. Това налага определено разбиране и приобщаване/интегриране към другите деца и за него. Затова ми беше трудно да намеря подходяща градина, където той да не се чувства различен и дистанциран.

Цитат
За шест годишните е безумно да се правят тестове с цел разделение, но тези тестове задължително се правят, системата в България го изисква. Отделен въпрос е , че не могат да дадат представа за потенциалните възможности на детето. Също както тестовете за интелигенстност отделят предимно елита с логично мислене и никой не отчита факта, че артистичните и творчески натури не винаги са добри математици.

Напълно съм съгласна. И самата аз трябваше да се боря със себе си да не възприемам дъщеря ми като "тъпа" (казах го вече) просто защото няма техническа/конструктивна мисъл като мъжа ми, сина ми и мен, а е малка артистична фръцла Simple Smile

# 194
  • Мнения: 4 806
Темата е пределно сериозна. Съжалявам, че чак сега я виждам. Определено ще я чета няколко пъти, понеже линиите на нейното развитие са няколко. Ще си позволя да започна от началото.
Алвин Тофлър. Цитиран е в началото на статията. Силно извън контекста на всичките му твърдения, като основното му е, че се намираме в началото на Третата Вълна - онзи етап от развитието на човечеството, при който най-голяма сила притежава познанието. Съгласна съм с него и едва ли ще има някой, дето да не е съгласен. Съвсем естествено е, че в началото на една такава епоха образованието да се оцени, като силно консервативна система. Никога досега не е било толкова важен аспект на общественото развитие, щото да е вградило естествени механизми за своето обновяване.
Преди да се анализира образователната система, следва да се анализира ценностната система. Като цяло, а не като отделни нейни измерения, свързани с брака и семейството. В период сме на изменения, които едва ли имат аналог в човешката система. Нашите държави се оказаха в жестоко менгеме, понеже попаднаха във водовъртежа на два ярко изразени процеса - пречупване на тоталитаризма и надигането на Третата Вълна. При първото, пост-социалистическите общества се поведоха по философията на втората вълна - силата на парите. И съвсем закономерно третата вълна ги заля. ... Както и да е, тази линия твърде много се отдалечава от същността на въпроса.
И какво стана с ценностната система? Ами нищо и това е плачевното. Има два възможни подхода, ако обществото е решило да обърне взор към малките и младите. Единият е елитарен подход - фокусиране върху онези деца, които са богато надарени от Бога в една или друга посока. Другите остават на заден план. Тази система се прилага във Франция. Другият подход е фокусиране върху средното ниво - да бъде здраво и добре подготвено. Тази система се прилага в Германия. Има един стереотип, че германците са постигнали много с този подход и някак се размиват успехите на французите. А те, мисля, че са по - значими. Европейското развитие на високите технологии се случва обикновено там. Проблемът е, че при нас няма избор на единия от двата подхода, а да се говори, кой измежду орела, рака и щуката е по - прав, просто няма смисъл. Всеки от тях е прав за себе си, само дето работа не се върши.
Навремето Людмила бе насочила усилията си в първата посока и имаше страхотни резултати. Великобритания е пращала комисии тук, за да се оцени, на какво се дължи успехът. Проверяваха се елитарните гимназии. Да, обаче, те се схващаха, като номенклатурни и всичко се провали след 89 година.
Така, ще спра дотук, чееееееееее отече моята работа Simple Smile


Общи условия

Активация на акаунт