Аутистичен спектър - обединена тема

  • 141 587
  • 806
  •   1
Отговори
# 315
  • Мнения: 3 205
Пак от iautistic.com  :

Бърз тест: Едно изследване, направено в Англия през 1995г., обхваща 16000 деца на възраст 18 месеца, като използва въпросите, дадени по-долу. 12 деца не отговарят на всички 3 изисквания. На 10 от тях 2 години по-късно е поставена диагноза аутизъм.

1. Използва ли детето своя показалец, за да показва, споделяйки интерес към нещо (но не, за да получи нещо) ?
2. Обръща ли се детето да погледне в същата посока, в която гледа и възрастният?
3. Играе ли си детето на уж - например прави ли се, че вари чай, използвайки чаена чаша и чайник- играчки и въобще въобразява ли си други неща?




Съжалявам, объркала съм превода в т. 1 - сега чак видях и се коригирах.

Последна редакция: ср, 28 мар 2007, 21:19 от юл4е

# 316
  • Мнения: 4 585
Научната фантастика помага да живееш с аутист. Все едно се е сбъднала мечтата ти и си срещнал същество от друг разум. Между вас лежи най-дебелата езикова бариера, мнемонична и всякаква. Разполагате с безкрайното време на вселената. Уточнявайте отношението си към материални неща и нематериални ценности. Един ден може да си докоснете ръцете с върховете на пръстите и да кажете: "Здравей, аз съм!"

# 317
  • Мнения: 278
Волфи хубаво е в мечтите да си галактическия стопаджия, но все ми се ще моя малък принц Марти, да намери своята роза тук на земята. Ако мен питаш предпочитам добрата стара класика.  Tired

# 318
  • Мнения: 278
Моля нарисувай ми една овца... А то тук ме дебне вълк... Sick

# 319
  • Мнения: 534
Научната фантастика помага да живееш с аутист. Все едно се е сбъднала мечтата ти и си срещнал същество от друг разум. Между вас лежи най-дебелата езикова бариера, мнемонична и всякаква. Разполагате с безкрайното време на вселената. Уточнявайте отношението си към материални неща и нематериални ценности. Един ден може да си докоснете ръцете с върховете на пръстите и да кажете: "Здравей, аз съм!"
Това е от нашата си градинка.Напоследък все повече се питам какво е от другата страна на вратата.От малкото което Рони ми позволява да видя усещам че не е много хубаво.За нас може да е романтично,да се чувстваме изследователи или даже герои,но там какво ли става?Благодаря на Юл4е че ни помага да открехнем вратата.Понякога съм като попаднала в лабиринт от който не мога да изляза и каквото и да правя все е погрешно.За съжаление цял живот се налага да налучкваме верният път.Мечтая за деня когато Рони ще ми подаде ръка за да търсим отговорите заедно.Но засега съм от лошите Twisted Evil

# 320
  • Мнения: 4 585
Прави връзка между две думи, но никога като синоними. Самото съществуване на две думи за едно и също нещо му е непонятно и гадно. От една дума се сеща за друга само по благозвучие. Не правеше разлика между мотика и лопата. Оня ден споменах мотика, а Кирил каза "Това ми звучи като мочика." Интересите му са в областта на историята, но до към 1300г. Проверих какво е мочика и не се изненадах никак. Черпя ви с малко индианска култура от северно Перу:

Последна редакция: чт, 29 мар 2007, 15:18 от Wolf

# 321
# 322
  • Мнения: 1 818
 Hug Wolf,вярно е,че  фантастиката ни помага в нашия случай...аз бих добавила и фентъзито.Потопих се  в "Колелото на времето" още преди да разбера,че Давид има проблеми.След 11-а книга вече съм по-наясно с Различните личности.Препоръчвам ви я горещо поредицата,там има цял батальон интересни и различни герои.
...и благодаря за статията...тук нямаше да мога да я видя  bouquet
Юл4е,изморихме те много май...интересни преводи...благодаря  bouquet

Целувки на дечицата ви!
   newsm51

# 323
  • Мнения: 4 585
Обърнете внимание на анонса на Незнаеща.

# 324
Здравейте, аз съм "neznaehta" и съм психолог по професия. Работя с деца от 0 до 12 години. Имам малко опит с деца аутисти, но работата с такива деца е удоволствие и предизвикателство за мен. Аз съм от Габрово. На страницата "Консултации с психолог" побликувах една покана, но реших, че и тук тя ще е интересна:
С помощта на
Фройдиско поле – Франция и Група Фройдиско поле в България,
 Френски културен институт и Катедра “Социална педагогика” към Факултет по начална и предучилищна педагогика към Софийски университет

На 30.03.2007 година  – петък, от 18 часа в Софийския университет ,зала 1
Ще се проведе публична лекция на тема:

“ Аутизъм: как да посрещнем този, който ни отхвърля?”

Лектор
Д-р  Даниел Лакаде-Лабро, психиатър, психоаналитик, член на Школата на Фройдистката кауза и на секретариата на Интердисциплинарен център за детето ВХОД СВОБОДЕН. Дано да съм ви била полезна.

# 325
 Здравейте отново! Реших да допълна нещичко: от 1998 год. до 2004 г.  в България се проведе френско-българска обучителна програма наречена "Да растеш без родители". Тази програма в началото бе насочена към персонала на Домовете "Майка и дете", в последствие този кръг бе разширен. От 2005 г до юни 2007 г. работи програма "Детето и неговите симптоми", за Домовете за деца с умствена изостаналост и дневните центрове за деца с увреждания. Тази лекторка (от поканата по горе) посещава нашата страна от 1998г. От нея и колегите й научих много неща за децата аутисти, надявам се и на всички заинтересувани да се окаже така полезна както на мен.

# 326
  • Мнения: 3 205
Научната фантастика помага да живееш с аутист. Все едно се е сбъднала мечтата ти и си срещнал същество от друг разум. Между вас лежи най-дебелата езикова бариера, мнемонична и всякаква. Разполагате с безкрайното време на вселената. Уточнявайте отношението си към материални неща и нематериални ценности. Един ден може да си докоснете ръцете с върховете на пръстите и да кажете: "Здравей, аз съм!"

"Този сайт е посветен на мълчаливите смели, които се намират между нас

Родителите, които агонизират през безсънните си нощи над аутистичното си дете
Учителите, които се борят, без да се оплакват, за да помогнат на аутистичните си ученици
Приятелите, колегите и непознатите, които тихо подкрепят аутистичните личности
И най-важното - аутистичното дете, което съществува мълчаливо в своя собствен свят

Това е благодарствена молитва за тяхната тиха борба
Нека Господ ги благослови!"

Ерик Чен, аутист

# 327
  • Анкх-Морпорк
  • Мнения: 3 476
Връщам се на темата с картинките, за да споделя как ги побългаряваме.
Насе не е точно аутист, но понеже не говори, започнахме да внедряваме тази система.
Събирам картинки - от нета, от брошурите на Билла, от списания, и най-вече снимам нещата на Насе - любимите картофки, попара, играчките, мама, тати и кака, животни (гълъби, куче, коте), действия - "дай", "ям", "обувам се" и тн. После се изпринтват малки, нарязват се и се ламинират.
Може да им се лепи велкро на гърба (лепещите ципове като на детските обувки).
Той отначало въобще не искаше да гледа никакви картинки и само ги хвърляше, но сестра му направи откритието - донесе му албумче за стикери с анимационни герои. Като си позна любимите филми, такава радост настана, и започнахме с такива картинки, за да свикне да гледа - Спирит, Братът на мечката, Ледена епоха... После почнах да подпъхвам между тях други картинки, така взе да разглежда.
Понеже е лаком, най-добре вървят картинките с храната - дава картинка, получава парче от поисканата храна. Случва се да си вади от боклука опаковка от бисквити или кисело мляко и да ми го дава - един вид - ето ти картинката, ама по-натурална.
Днес много ме зарадва, защото от 2 предложени картинки избираше съвсем съзнателно едната, и я подаваше, за да пусна точно тази музикална играчка.

# 328
  • Мнения: 4 585
Браво на малкия Насе! Всяка вечер да радма мама Катя с нещо ново!

# 329
  • Мнения: 486
Извинете, че нахълтвам в темата.
Тук попаднах на доста картинки, надявам се може да са полезни на някой. Пак се извинявам, ако този линк е даван и друг път.

Общи условия

Активация на акаунт