Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 3

  • 93 910
  • 866
  •   1
Отговори
# 600
  • Мнения: 3 591
Аз исках да ви напиша, че след музикотерапията всичките ни терапевти откриват огромен прогрес...а у дома има няма пред 15 минути мъжа ми все го пита - абе ти няма ли да млъкнеш поне за 2 минути да си чуем приказките  Shocked Shocked Shocked
Детето говори...говори МНОГО и постоянно. Все едно всичко е било някъде вътре и се е отпушило. И езиковата и окютейшънал терапевтки казаха че е страхотен резултата му...  имаме и "странични" ефекти някакви - в момента е ужасно хиперактивен и неспокоен и много капризен и не успява на нищо да си задържи вниманието, но предполагам, че това е някаква временна криза и ще отшуми.
Не искам да изглежда като реклама някаква, но това наистина помага на детето ми. Разбира се без езиковата и ОТ терапии едва ли напредък някакъв щеше да има, но сега явно всичко накуп сработи много хубаво.
Сетивността му пак се е качила - днеска излудя когато си изцапа ръцете с лепило но се надявам това да е нещо дължащо се на претоварване и да отшуми....

Още нещо важно днес се случи - нашата ОТ искаше да си поговорим.... и ми каза, че децата със сензорни проблеми - ако се опитват да избягват дразнителя нещата стават все по-сериозни и по-сериозни - и аз имам само един избор в момента - да го натискам да се "дразни" докато преодолее това. И че вече връщане назад няма. Ще има само напред. През сълзи и сополи, писаци и крясъци - каквото и да ми коства, не трябва да го оставяме да се връща от там където е дошъл.
След този разговор аз открих една моя голяма грешка - да го оставям да ходи с пижами, да не носи обувки, да не се дразни от това, от онова.... всичко- само детето да не страда....
През главата ми минеа това, че защото имаше тежка астма аз го пазех от всичко... и прекаленото ми пазене всъщност го е върнало назад и е помогнало да го закопая направо....  Много гадно се чувствам, утре е нов ден сигурно ще глрдам по друг начин на нещата....
Ама някак си сърце не ми дава да стана майка-съдистка .... Боже на какво си подлагаме децата.... незнам и аз вече какво да мисля...
 

# 601
  • Мнения: 6
Венеция, много благодаря за хубавата статия!

Този човек има днес много последователи в Европа и в Щатите и, като цяло, много помага. Хубаво е, че скоро и в България ще може да се диагностицират деца така! Аз поне много се надявам. Гери, не си права - и при нас има пробиви. Тук-там, понякога. Аз лично се старая да правя каквото мога за да идват и при нас новостите (макар и на миикро ниво) и Оля - също.

След няколко седмици ще дойде тук единствения засега лицензиран преподавател в Европа, макар и за малко. Ако някой иска, пишете ми на лични - струва си да се чуе: лекциите му за слуховата преработка и за Brain Gym. Сега всички са луднали по това, и в Европа, и в САЩ. За мен няма нещо, което да помага на всички деца, аз съм винаги по-резервирана в началото, но поне мисля, че трябва да разширяваме собствения си спектър от помогливи подходи, като майки...

Та така.

# 602
  • Мнения: 534
Гери, не си права - и при нас има пробиви. Тук-там, понякога. Аз лично се старая да правя каквото мога за да идват и при нас новостите (макар и на миикро ниво) и Оля - също.

Да,де това исках да кажа-след 50-60 г. говорим за пробив и хората които практикуват този метод се броят на пръстите на едната ръка.

# 603
  • Мнения: 534
Аз исках да ви напиша, че след музикотерапията всичките ни терапевти откриват огромен прогрес...
Чудесно Hug
.... и ми каза, че децата със сензорни проблеми - ако се опитват да избягват дразнителя нещата стават все по-сериозни и по-сериозни - и аз имам само един избор в момента - да го натискам да се "дразни" докато преодолее това. 
И аз много често се замислям дали греша като избягвам всичко което би направило нервен моя син,като се стремя да не го дразня-т.е да не правя това което него го дразни.
 newsm78А когато се получи ситуация в която това няма да може да се избегне-какво ли ме чака? ooooh!

# 604
  • Мнения: 3 591
Гери, при мен този проблем е много голям, защото аз сама виждам как се държа с другите си деца - за тях има строги правила - и нито тръшкане, нито рев би ги спасило от "неспазване" на това, което аз съм решила, че трябва да е правило... А с малкия батко постоянно има "пробиви" на правилата. И другите ми деца не са слепи - виждат и осъзнават какво става. А и той сам осъзнава, че ден след ден става все по лесно да ни манипулира. А те са хитри  Twisted Evil и май доста по-интелигентни потколкото предполагаме  Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

С въвеждането на диетата масово майките забелязват след 2-3 седмици разка промяна в поведението на децата си. Аз много съм мислила за това. И почвам да се убеждавам, че понеже диетата е ужасно ограничаващо за децата нещо - те за първи път осъзнават, че немогат да ни се налагат. и че колкото и да се тръшкат няма да си получат нито шоколада нито сладоледа...осъзнавайки, че тяхното няма да стане те се "пречупват" и започват да излизат от черупката си за да оцелеят.... Може да ви звучи глупаво, но според мен има доза истина в това.
Започването на терапия със "строг" терапевт също има подобен ефект. При нас поне беше така - терапетвие ни можеха да го оставят да си вика и крещи докато не разбере, че не се ли подчини няма да получи това, което иска.
не говоря за поставянето на 1001 правила и превръщане със супер строги родители...а поставяне на няколко правила, които за първи път детето ни осъзнава, че трябва да следва. И че няма накъде. ... Искаме децата ни да бъдат самостоятелни и уверени в себе си възрастни, въпреки, че имат проблем, който ще ги съпътства цял живот...а дали им правим услуга като ги пазим? Един ден нас няма да ни има. И те ще трябва да се справят сами. ...

В момента се сещам за Катето и Мишо - как никога не заспиваше сам...и как се е научил когато баща му е казал"НЯМА ТОК СПИ!"
И моето дете се научи да спи само... без принуждаване но след много време - когато беше готов за това. Но кое от двете е по-добро решение? Дали един ден шефа им на работа ще ги чака да се научат и "узреят" да не си слагат краката на бюрото докато говорят с клиенти на фирмата?.....Или ще бъдат принудени да го направят за да си запазят работата?
Съдя и по сина си - отначало бягаше от четкането като дявол от тамян. След това дойде периода в който макар и да му беше ужасно неприятно се принуждаваше да го приеме...защото знаеше, че няма накъде.
та такива въпроси ме мъчат в момента...помните ли книгата на Ловас? Там също има много за "натискането" да свърши нещо....  когато го прочетох бях категорична - че това е ненормален садистичен метод...сега вече нещата почв2ат да си идват на мястото...май и на майките им трябва време да узреят.Или поне на мен Embarassed

# 605
  • София
  • Мнения: 4 412
Здравейте,
Това с принудата и преживяването на ситуациите е много полезно. Дори се чудих тук или в консултация с психолог да пиша. Още в началото логопедките поне при нас прилагаха тази тактика и на мен ми се видя, че има успех. Точно както Деси го описва, днес не иска, утре направи нещо и на 3-ти път вече почти всичко прави. Та аз се интересувам от някакви социални упражнения. Например на тези люлки за 1 лев, много се разстройва, ако има друго дете и трябва да чака, а не е удобно да я оставя да пищи пред другото дете, защото му разваля удоволствието. Единственото нещо, което съм открила е да я водя на обществени места и да я карам да се държи според изискванията. Не че става бързо, поне 40 пъти е пищяла на касите в магазина, обаче вече почти се научи да чака.

Музикотерапията е много интересна, ще пиша на лични на организаторите Hug

# 606
  • Мнения: 3 591
обаче вече почти се научи да чака.

ама нека не очакваме децата ни да са чак толкова примерни  Joy Мога да те уверя, че почти всяко дете под 5 години би пищяло на касата при отказ от големия вкусен и лъскав шоколад. А какво остава за нашите които се претоварват толкова бързо  Mr. Green
Аз като вляза да пазарувам с малките и ми става лошо.... то са тръшкания, викове, пищене, събаряне на стоките от рафтовете....а аз си приказвам направо сама НЕ НЕДЕЙ НЕ ТАКА....  последната щуротия  дето измислиха е да се надбягват в магазина и аз да ги гоня като луда - да се чудя в коя посока да бягам....  Но пък по спомените които имам подобни преживявания имах и с големия син докато навърши 5 години някъде... после се укроти като започна да разбира че аз не съм банка и немога да му купя целия магазин Mr. Green

# 607
  • София
  • Мнения: 4 412
Мога да те уверя, че почти всяко дете под 5 години би пищяло на касата при отказ от големия вкусен и лъскав шоколад. А какво остава за нашите които се претоварват толкова бързо  Mr. Green

Сигурно живея в квартала с най-кротките деца или съм най-неудачната майка, защото други истерии освен нашите няма Simple Smile Още сме далече от отказите, любимите шоколадчета се купуват, но се иска 5-7 мин. да изчака с яденето, докато мине касата. Тренирам няколко минути търпение и отлагане на събитие.
Идеята ми беше да споделите дали поставяте децата в някакви ситуации, при които трябва търпение, внимание и малко самоконтрол, и дали с трениране те успяват да се справят. Същото търпение се иска и на пързалката да изчака ред.

# 608
  • София
  • Мнения: 2 352
TanyaMG, психолозите препоръчват на децата от спектъра да не им нарушаваме рязко собствените им правила.Препоръчват постепенно да ги променяме и да ги използваме като начин за вмъкване на нашите правила.Например:Мишо преди години имаше навик да тряска със сила врати.Препоръчаха ми да заставам до него и да затваряме и отваряме заедно вратата, като постепенно му "пробутвам" пояснения от сорта - врата, затварям, отварям, дървена, стъклена, бавно, бързо.Да не му позволявам да изпада в истерий..Спазвах им правилата докато се "качи на главата ми и заигра казачок отгоре"  Crazy.
Тогава пробвах обичайния начин за справяне с лигаво дете.Проработи схемата.Не при всяко дете работи, но при моето проработи.Искаме да приемат децата ни като нормални членове на обществото, не искаме да ги приемат като различни.Добре, ама как да не ги приемат за различни като ние самите ги третираме като различни.Моето дете крещи, рита, удря другите деца, чупи всичко около себе си, а пък аз искам да са толерантни към него и да го приемат като част от децата.Ами докато има това поведение той няма да е част от децата.Предстои ни училище.Ако дотогава не се е научил да спазва правилата, които спазват децата в училище - как ще го приемат като част от масовката.Така, както спря да яде "вредните" храни за 2 седмици и се научи да яде това което му се предлага - така и ще трябва да спре с истерий, агресий и пищене.Ще се научи на толерантност така както искам от другите да са толерантни към него.Моята роля на родител не е само да го нахраня и науча да говори, а и да го възпитам така, че да бъде приет в обществото не по различно от другото ми дете.Трудно е да преценя къде е границата мужду поведение провокирано от диагнозата и поведение провокирано от лигавщина и не винаги я уцелвам, но наистина не може да отдаваме всяко по различно от обичайното действие на диагноза и "Какво ли е ял в детската?" или Дали пък не го боли нещо?Така както се научи детето ми да яде храна извън рамките на неговия собствен кроасаненовафленозрънчов вкус, така и ще се научи да изчаква ред, да не крещи, рита, хапе, скубе и посяга./Всъщност той отдавна се научи и благодаря на проф. Матанова, че ме научи да не третирам всеки негов каприз като част от диагнозата/.И да не мислите, че го бия на почивки и се държи като дресиран в къщи,съвсем не - просто наложих накои правила и почти  Embarassed винаги ги спазвам.Беснее си вече съвсем нормално.Търчи, пее, скача, но в рамките на обичайното. smile3540[size]

# 609
  • Мнения: 549
  Днес четох едни  последни любопитни факти!
http://www.medportal.ru/mednovosti/news/2008/01/31/autism/?/health/5

Това изследване е поредното доказателство за безмислието и вредноста на ваксинирането! Факт е  ,че все повече хора в световен мащаб осъзнават, че трябва да имат право да решат дали си заслужава риска да увредиш детето си ваксинирайки го! Появата на такива изследвания са  много обнадеждаващи, защото показва, че се правят всякакви опити истината да не излезе на яве колкото се може по-дълго време.Да не забравяме, че става въпрос за мноооого пари!  Освен това, когато детето ти се променя и регресира пред очите ти, как някой може да те убеди , че не е от ваксината, само защото е направил някакво "изследване"?

Винаги има повече от едно мнение по даден въпрос и всеки е свободен да вярва на това, което му се вижда разумно. Аз лично много се впечатлих от това: http://www.youtube.com/watch?v=J5WNLOjmAiw, където абсолютно нагледно под микроскоп е заснето как живакът унищожава нервните клетки, за което не е нужен превод.

# 610
  • Мнения: 534
Не знам,допреди 1,5 нямахме никакви проблеми.Толкова безпроблемен беше.И самостоятелен повече от връстниците си.И няма слаби места/които евентуално да използвам за да го манипулирам Mr. Green/Нищо не иска,само да го оставим на мира.Пубертета,а може би и неходенето му на училище промени всичко.Живее си в своя си свят.Но понякога  се налага да прави нещо което не иска.Като посещение при специалист например.И настъпва екшън.
И в тази връзка,сутринта слушах репортаж от едно защитено жилище в Благоевград за хора с психични проблеми ,били преди това 6-8 години в дом.Директора сподели ,че в началото са отказали да се хранят защото се е налагало да правят нещо-да обмислят менюто,да напазаруват,да си сготвят...А те били свикнали да ги обгрижват.Сега след 2 години в това защитено жилище са много по самостоятелни защото са се научили да се грижат за себе си,част от тях работят и мислят да заживеят самостоятелно.
Мисля си че това е и нашата задача,дори с цената да сме малко майки-садистки.

Последна редакция: пт, 01 фев 2008, 12:53 от Гери_

# 611
  • София
  • Мнения: 4 412
Катина, ако разбрах правилно поста ти практикуваме подобна философия.
Моето дете крещи, рита, удря другите деца, чупи всичко около себе си, а пък аз искам да са толерантни към него и да го приемат като част от децата.

Ето тук, как се справяш, на детската градина ли разчиташ? И ние имаме подобни проблеми и не ми се иска да се самоуспокоявам, че ще се израстне с времето, дори и да е така сигурно може нещо да се направи.

Абсолютно съм съгласна, че децата трябва да се научат да спазват правилата и да си владеят емоциите в минималните граници, за да са готови за масово училище.

# 612
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 621
[desi], това за дразнителите - не знам дали с всички деца е така, но и моето премина през непоносимост към дрехи, непоносимост към возене в автомобил, към чужди хора в къщи... Тъй като няма как да избегна тези дразнители се принудих да търпя истерии около месец- два. После всичко премина. Не мога да твърдя, че е заради това, че е привикнала или се е примирила. И изобщо, много неща са ми абсолютно неясни и лишени от всякаква логика. Промените към по-добро , които настъпват , обяснявам повече с израстването - по същия начин едно здраво дете от тръшкане преминава към послушание - повече или по-малко, според темперамента и характера. Диетата някак изведнъж я направи по-търпелива и спокойна (преди това всичко се случваше много постепенно). Но след спирането тя се запази пак такава Rolling Eyes. След едно боледуване, с нищо по-различно от останалите, но почти обезводнена, стана просто ужасна, все едно се върна години назад. И това отмина за месец-два Rolling Eyes

olia, тази позиция ни е отдавна известна. Всеки има право да вярва в каквото си иска, но така трябва да има право и да избира дали да се ваксинира или не.

# 613
  • Мнения: 1 434


АУТИЗЪМ

Аутизмът е разстройство на развитието, резултиращо в социален, езиков и моторнодвигателен дефицит. Аутизмът се наблюдава при около 6 на всеки 1000 деца. Ранното установяване и лечение на аутизма значително подобрява изходът, като около 1/3 от хората, страдащи от аутизъм, постигат известна степен на самостоятелност. Индикациите за диагностицирането на аутизма включват: никакъв бебешки говор, посочване, или използването на други жестове на около 12 месечна възраст, никакви думички на около 16 месечна възраст, никакви спонтанни фрази от 2 думи на около 2 годишна възраст, и загуба на научените до момента език и социални умения на която и да е възраст. Аутизмът често се свързва с крехък Х- синдром и тубарна склероза, и може да е причинен от натравяне с олово или разстройства на метаболизма. Деца с аутизъм често страдат от умствено забавяне, припадъци, и психиатрични разстройства, като депресия и безпокойство.

Симптомите на аутизъм имат тенденцията да намаляват с възрастта.

Диета при аутизъм

Изследвания показват, че диета, лишена от глутен и казеин може да е полезна при аутизъм. Следователно, би било добра идея да се опита с диета, при която глутенът е изключен за няколко седмици, за да се види дали настъпва някаква промяна. И т. като рибните масла са помогнали на някои деца с аутизъм, би било добра идея да се включи повече червена риба в менюто.

Естествени добавки за лечението на аутизъм – витамини

Има малко изследвания, които показват, че хранителните добавки могат до известна степен да помогнат при лечението на аутизма, но още много изследвания са необходими преди да разберем по-добре ролята на хранителните добавки при лечението на аутизъм. Има обаче някои възможности, на които съм се натъквал, и които могат да бъдат или да не бъдат полезни.

Децата с аутизъм, на които се дава карнозин, статистически са показали значително подобрение при няколко теста, включващи подобрение в речника и разпознаването на снимки. Дозата трябва да ниска, като за деца, доста по-ниска от дозата за възрастни.

Децата с аутизъм може да изпитват недостиг на рибени масла , затова правилната диета играе важна роля при аутизъм.

Мултивитаминни добавки също е добре да се включат.

Серотонинната система може да има роля при аутизма, т. като има различна метаболитна реакция на обработването на 5НТР при децата с аутизъм в сравнение с другите.

Симптоми

Основната черта на аутизма е увредената способност за социално взаимодействие. Децата с аутизъм може да не отговарят на името си, и често избягват да гледат други хора. Често им е трудно да разбират тона на говорене и израженията на лицето и не реагират на емоциите на околните, не се вглеждат в лицата на другите, за да разберат тяхното поведение. Друг симптом при децата с аутизъм е неразбирането на чувствата на околните към тях и на отрицателния ефект от тяхното поведение върху околните.

Знаци

Много деца с аутизъм извършват повтарящи движения като люлеене, въртене на косата, или самонараняване чрез хапане или удряне на главата. Те също така имат тенденция да започват да говорят по-късно от другите деца и може да наричат себе си по име вместо да казват „аз” или „мен”. Някои говорят с напевен глас, само за ограничен брой любими теми , без да ги касае интереса на отсрещния човек.

Причини

Последни изследвания показват, че аутизмът е свързан с биологични и неврологични разлики в мозъка. ЯМР и позитронната томография показват абнормалии в структурата на мозъка, със значителни разлики в малкия мозък, включително големината и броя на клетките Purkinje. В някои семейства се наблюдава схема на аутистични и подобни разстройства, което показва, че може да има генетична зависимост за това разстройство, въпреки че до този момент нито един ген не е бил директно свързан с аутизма.

Нарушенията на серотонинната система е друга възможност.

Какво не причинява аутизъм

Няма връзка между сезона или месеца, в който е родено едно дете, и рискът от аутизъм. Няма и връзка между нивата на живак /определени при изследването на част от косите на деца, страдащи от аутизъм, за живак/ и рискът от аутизъм.

Лечение

Има три главни категории на лечение – Промяна на поведението и комуникационен подход, детичен и хранителен подход, допълнителни подходи.

Въпреки смешното доказателство, че секретин е полезен при лечението на аутизъм, резултатите от ново проучване не подкрепят терапевтичната роля на този стомашен хормон.

Хормонът на растежа

Момчетата с аутизъм имат по-високи нива на хормона на растежа от другите момчета, което би обяснило защо децата с такова разстройство често имат по-големи глави. Момчета с аутизъм и разстройство на аутистичния спектър също така тежат повече от момчета, които не са в това състояние.

Последни изследвания

Аутизъм в детството може да е свързан с недостиг на мастни киселини, намиращи се в мазните риби. Проучване на Университета на Стърлинг открива, че децата с аутизъм имат клетки, които разграждат мастните киселини по-бързо от нормалните клетки. Нивата на страдащи от аутизъм в Шотландия са скочили рязко в последните десет години, тенденция, разпростираща се из добре развитите страни. В Шотландия около 50 000 човека, около 7000 от тях деца, страдат от аутизъм. Мембраните на мозъчните клетки са съставени най-вече от омега-3 и омега-6 мастни киселини, субстанции, намиращи се в мазните риби като скумрията и сьомгата. Изследване на около 20 аутистични деца миналата година показало, че клетъчните мембрани в тяхната кръв разграждат мастните киселини доста по-бързо от другите деца. Откритието давело до твърденията, че недостигът на мастни киселини може да е отчасти причината за появата на аутизма. „Вече сме открили връзка между нивата на омега киселините и шизофренията и дислексията, заяви д-р Гордън Бел. Ако клетъчната функция в мозъка е променена, поведението на мозъка също ще се промени. Д-р Бел сравнява клетъчните мембрани с „тухлена стена” от мастни киселини. Тухлите се рушат, но ако бъдат заменени с други тухли, тогава стената ще е здрава. Проблемите възникват, когато тухлите се рушат по-бързо отколкото могат да бъдат заменени. Ако учените потвърдят, че това е причината за аутизма, могат също така да заключат, че отговорът е в това да се заменят „тухлите” от мастни киселини с по-бързо темпо, или накратко казано, да се яде повече риба.

Пилотно изследване на малка доза мултивитаминни/минерални добавки за деца с аутистичен спектър

Цел: да се определи ефекта от малка доза мултивитаминни/минерални добавки за деца с аутистичен спектър. 20 деца, на възраст 3-8 години. Резултат: въпросник за родителите разкрива, че групата деца, примащи добавки, показва статистически, че настъпват значителни подобрения в съня и стомашно-чревните проблеми, в сравнение с плацебо групата. Измерените нива на витамин В6 преди изследването показали, че децата с аутизъм имали значително завишени нива на В6 в сравнение с другите деца. Нивата на витамин С са били измерени в края на проучването и децата от плацебо групата са имали доста по-ниски нива в сравнение с другите деца, докато децата от групата с добавките са имали почти средни нива на витамин С в организма. ДИСКУСИЯ: Откритието за високи нива на витамин В6 е в съответствие със скорошни доклади за ниски нива на пиридоксал-5-фосфат и ниската активност на пиридоксалната кинеза /тоест, пиридоксал е в много ниска степен преработен в пиридоксал-5-фосфат, ензимно-активната форма/. Това може да обясни функционалната нужда от снабдяване с висока доза витамин В6 у много деца и възрастни с аутизъм.

Серотонергични нарушения при аутизъм: даване на Л-5-хидрокситриптофан на младежи с аутизъм увеличава концентрацията на серотонин в кръвта при пациентите, но не и при другите хора.

Някои изследвания показват, че нарушенията в периферния и централния метаболизъм на серотонин /5-НТ/ може би играят роля при патофизиологията на аутизма. Изследва се цялата концентрация на 5-НТ в кръвта и 5-хидрокси-индолеацетична киселина /5-HIAA/ при нормални условия и при даване на Л-5-хидрокситриптофан /5-НТР/, 4 мг/кг в непокрити таблетки, предшественикът на 5-НТ, на група от 18 момчета, в след-пубертетна възраст, бели деца с аутизъм /възраст 13-19 г., с коефициент за интелигентност по-голям от 55/ и 20 здрави доброволци. В нормални условия, не са открити значителни разлики при нивата на 5-НТ или 5-HIAA между аутистичните младежи и здравите доброволци. Даването на 5-НТР значително увеличило нивата на 5-НТ при младежите с аутизъм, но не и при здравите. След даването на 5-НТР нивата на 5-НТ са били значително по-високи при аутистичните младежи отколкото при здравите. Не са открити значителни разлики в концентрацията на 5-HIAA или тестовото вещество между аутистичните младежи и здравите. Разлики в периферния метаболизъм на 5-НТ които могат да не бъдат наблюдавани в нормални условия, но които са станали очевидни след даването на 5-НТР, подсказват, че увеличен синтез на 5-НТ от предшественика му 5-НТР може да е един от факторите, отговорни за разликите в серотонергичната система между аутистичните и здравите младежи.

Форма на терапия която се фокусира върху взаимодействието на родителите с техните деца може да помогне при лечението на аутизъм на много по-ниска цена от другите лечения на разстройството. Терапия, наречена responsive teaching, провеждана над 1 година, довела до подобрение на речника и поведението сред малките деца с аутизъм. Те имат в различни степени трудност при използването и интерпретирането на езика на думите и езика на тялото, както и при взаимодействието с други хора, включително техните родители. Тази терапия работи по заздравяването на това общуване , окуражавайки родителите да „оставят детето да води” и да откликват на неговите действия. Подходът е с цетър самото дете. Казва д-р Джералд Махоуни съавтор на новото изследване. Това противоречи на широко разпространеното вярване, че образованието на аутистични деца трябва да е силно структурирано и да ги „води” при изучаването на определени умения. Другото, по което тази тактика се различава, е цената. Контактите с терапевт са сведени до веднъж седмично, а годишната цена на програмата е около 5000 долара – само частица от цената на много други терапии. За това изследване Махоуни и Фрида Пералес са проучили 50 деца, чиито родители започнали тази терапия, когато децата са били на около 2 години. Някои от децата имали ПДД – най-често срещания аутизъм – а някои са имали други форми на умствени разстройства. Идеята на тази терапия е чрез увеличаване на взаимодействието на родителите с техните деца, децата да усвоят и използват основно поведение, което ще подобри езиковите умения на децата, тяхното социално и емоционално развитие. Например, ако по-силните взаимодействия с родителите подобряват основното поведение, резултатът ще е по-малко поведенчески проблеми. По същия начин, подобряването на основното поведение на „споделено внимание” между дете и родители, може да помогне на детето при изучаването на езика. След година, изследователите открили, че децата показали голям напредък в развитието си, особено при комуникационните умения. Техните темпове на развитие по отношение на експресивния език се увеличили с 167 %, докато способността им да разбират език се подобрила малко по-малко. М/у 70 и 80 % от децата показали такива подобрения.

Живакът, отделян главно от ТЕЦ-ове, може да допринася за увеличението на случаите на аутизъм. Изследване, публикувано в известен журнал открило, че случаите на аутизъм се увеличили в Тексас с увеличаването на емисиите на живак. За всеки 1000 паунда живак, отделен в околната среда, имало 17% увеличение на случаите на аутизъм. Около 48 тона живак се отделят в атмосферата годишно в САЩ от ТЕЦ.ове.

Бременните жени страдащи от астма, алергии или кожни болести имат по-голям риск за раждането на дете с аутизъм. Такива заболявания по време на бременност, особено ако са диагностицирани във втория триместър, удвояват риска за аутизъм в сравнение със здрави жени.

Ново изследване на мозъка показва, че хората с аутизъм използват различни части от мозъка когато запомнят букви – части, нормално използвани при запомнянето на форми, а не на език. Изследването също открило, че в сравнение с други възрастни, хората с аутизъм показали по-малко синхронизиране между различните части на мозъка докато извършват задача свързана със запомняне на букви. Откритията поддържат тезата, че при аутизъм се наблюдава недоразвиване на сложната „верига” която позволява на различните части на мозъка да работят заедно. Аутизмът е мозъчно нарушение, което уврежда в различни степени способността на човек да използва езика, умението му да общува, да има взаимоотношения. В допълнение, някои хора с аутизъм са много добри в обикновените задачи, но не могат да изпълняват по-сложните такива. Могат да се справят добре, когато трябва да се спелува, например, но може да са неспособни да разберат цялостното значение на нещо, което четат.

Децата с аутизъм имат възпаление на мозъка, но все още не е ясно дали това възпаление всъщност причинява заболяването. Тестове на мозъчна тъкан на 11 пациента с аутизъм, които са починали, и гръбначна течност от 6 живи деца с аутизъм, показали, че имунната система е активизирана. В изследване, публикувано в онлайн версията на Аналите на Неврологията, изследователи твърдят, че са открили абнормална дейност на имунната система, активизираща химикали, наречени хемокини, при аутистичните пациенти. Този възпалителен процес е бил открит в различни части на мозъка, и произведен от клетки, наречени микролия и астролия.

Майките на деца с аутизъм са по-предразположени към астма или алергии. Това откритие може да разкрива връзката между аутизъм и абнормалии при функционирането на имунната система.

Връзка м/у околната среда и аутизма

Потенциалната роля на околната среда при аутизма става все по-популярна тема за изследване сред учените и хората. Високата степен на наследственост на аутизма подсказва, че околната среда влияе в/у генетичната податливост при определени периоди на развитие. Оценката дали е правдоподобно твърдението, че специфични невротоксиканти имат роля при аутизма, трябва да се ръководи от принципите на токсикологията.

Живак и аутизъм

Изследване на специално развъждани мишки показва, че живачни консерванти в някои ваксини може да причиняват някои от мозъчните изменения при аутизъм. Публикуването на това изследване дава стимул на много защитници на околната среда, родители на деца с аутизъм, противниците на ваксините и политиците, които твърдят, че ще продължават да се борят, за да докажат, че ваксините могат да причинят аутизъм при деца, които са податливи.

Д-р Мади Хорниг от Колумбийския университет в Ню Йорк твърди, че нейното изследване показва, че е възможно генетична предразположеност да прави някои деца податливи на токсини във ваксините, включително на живачният консервант наречен тимеросал. Хорниг твърди и че специално развъждани мишки, които са били със слаби имунни системи, са показали промени в поведението след приемането на детския еквивалент на ваксините, които се дават в САЩ. „ Мисля, че това откритие показва, че е много вероятно да има генетичен фактор, който създава риск за някои хора от аутизъм”. Но според д-р Маккормик от Харвард, не е сигурно дали децата страдащи от аутизъм, са с отслабени имунни системи, и че откритията за мишките не могат да се отнасят за хората. „Въпреки че тя твърди, че поведението на мишките се е променило, наподобяващо аутизъм, не можем да твърдим, че тяхното изменено поведение е било аналогично на аутизма при хората”.

Карнозинът помага при аутизъм

От деня на раждането си Бети изглеждала различна от другите деца. На възраст, когато повечето деца се радват на контакта си с хора и изследват заобикалящата ги среда, Бети седяла неподвижна в креватчето си и не отговаряла на играчки и др. Не след дълго, Бети е била диагностицирана с аутизъм. За съжаление, съвременната медицина не предлага големи възможности за лечение, но някои добавки могат да са полезни. Учени са изследвали 31 деца с аутизъм в продължение на 8 седмици, за да разберат дали карнозинът е полезен. Карнозин е естествено вещество, съставено от 2 аминокиселини. Открива се в сравнително високи концентрации в някои тъкани на тялото, мускули, нервни тъкани, включително мозъка. Точната роля на карнозинът не е добре известна, но изследванията показват, че тази хранителна добавка действа като антиоксидант и нервотрансмитер, т. е. химическо вещество в нервната система. Децата получавали по 800 мг. Карнозин на ден и са сравнени с други деца. След 8 седмици показали значително подобрение по наколко теста, на речниковия запас и при разпознаването на картинка.

Карнозинът, известен още като Л-карнозин, се продава в магазините за хранителни добавки най-вече на капсули по 500 мг. Добре е за деца с аутизъм да приемат по 100-200 мг. преди закуска и обяд за няколко седмици под наблюдението на педиатър.

Диета без глутен и казеин

Предполага се, че пептидите на глутена и казеина може да играят роля при възникването на аутизъм. Доказано е, че се наблюдават абнормални нива на тези пептиди в урината и гръбначната течност на хора с аутизъм. Ако е такъв случая, изваждането на глутена и казеина от менюто, може да успокои симптомите на аутизъм.

Аутизъм

Това е неврологично разстройство, увреждащо езика, социалното взаимодействие, и поведението, което може да се подобри с времето, но е за цял живот. Диагностицирането на аутизъм се прави най-добре при съдействие между професионалисти от различни области – комуникация, образование, психология. Няма биологични маркери за аутизъм. Намалени способности за говор и общуване се наблюдават у 30% от децата, и се появяват най-често между 18 и 24 месечна възраст. Последните доказателства показват, че дефицита при общуването може да бъде свързан с дисфункцията на амигдалата, хипокампуса и други мозъчни структури. Генетиката играе голяма роля при аутизма, но какво точно се наследява и как, остава все още неясно. На нервно-химично ниво главният нервотрансмитер свързан с аутизма е серотонин. Припадъците и гърчовете са чести при аутизма. Ролята на лекарствата е да облекчат определени симптоми и да отворят прозорци за провеждането на многостранно индивидуално лечение.

Фосфолипидните мастни киселини са главни структурни компоненти на мембраните на нервните клетки, които са отговорни за функционирането на тези клетки. Доказателството от клинични и биохимични източници показва, че настъпват промени в метаболизма на мастните киселини при някои психични разстройства.



Специални благодарности  за превода на  skygirl Hug  bouquet

# 614
  • Мнения: 1 434
Skygirl   предложи да ни преведе още    една статия   предлагам ако има  нещо интересно за   видове терапии ..
или за диетата  .Въобще   преценете нещо което  ще ни  бъде в полза   да  бъде  преведено     дайте линк  Hug

И  линкове за гимнастиката Брейн Джим  - http://www.youtube.com/results?search_query=brain+gym&search … amp;search=Search
Има  интересни неща   особено първия линк обърнете    и арттерапията която прилагат с два молива с два пастела .

А тук пише  какво  представлява   самата  гимнастика  http://esl.about.com/library/lessons/bldrawing.htm
Видовете  рисунки    според състоянието на детето    под  всяка рисунка  са  дадени и  въпросите  които  може да се задават  http://esl.about.com/library/lessons/bldrawing.htm

Ето и част от  упражненията   

Последна редакция: пт, 01 фев 2008, 15:01 от bluevelvet

Общи условия

Активация на акаунт