Консултация с логопед - тема 3

  • 170 329
  • 759
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 81
Здравейте!
Детето ми е на 3год. и 11месеца казва няколко думи: мама, тати, ало, баба; казва как правят животните. След скенер видяха увеличено налягане - хидроцефалия, но за диагноза написаха изоставане в развитието. Ходим на логопед и на градина, но няма особен напредък. Логопеда ни дава задачи за финната моторика - с която се справя добре и ни кара да наблягаме на определени думи: последните бяха "маса" и "стол" - не ги казва. Всичко разбира и обяснява с ръце. Според Вас дали не е по-добре да започнем отначало, съвсем отначало -  със срички. При логопеда не са ни говорили за срички...но като чета...се започвало с отворени срички, начини на дишане. Дали не можете да ни дадете някакви идеи. Ще Ви бъда много благодарна.

# 106
  • Бу-у-урга-а-ас
  • Мнения: 2 708
Ако някой може да ми даде съвет, с какво още мога да го стимулирам, за да проговори дай Боже някой ден, нека ми пише, ще съм много благодарна.


Давам цитат на Съни:

Цитат на: katosun
при деца с проблеми в развитието, особено с неврологични такива, е от особена важност да се започне терапевтичното въздействие възможно най-рано. При детската церебрална парализа често са налице нарушения на оралната моторика и механизмите на хранене и пиене, които пряко се отразяват на развитието на говорната продукция. Терапията в тази област се планира след обстойно обследване и запознаване с възможностите и проблемите на детето. Част от тази терапия са специализирани масажи на лицето и устата, които майката се обучава да прави, тъй като е необходимо да се прилагат всекидневно. Едновременно с това се стимулира комуникативното развитие (слухово внимание, подражание, имитация, акцентиране на механизмите на говорната продукция, дишане и т.н.). Под внимание се взимат много неща, част от които са от компетенцията на невролог, физиотерапевт, рехабилитатор, психолог.
Необходимо е да потърсите колега, който да направи диагностика и да планира логопедична терапия.
Съветвам ви, когато отидете в София да помолите да ви изготвят програма ,която да изпълнявате в къщи. Ако логопедите, които посещавате откажат, се обърнете към katosun и ninnna ot "Пумпелина", които ще ви изготвят наистина качествена програма.
 Ако не сте обръщали внимание на тази тема, може да погледнете и там : http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=332936.0

какво мислите за това:при консултацията с логопед,госпожата категорично заяви ,че "това дете ще говори".аз от обикалянето по лекари се научих да не задавам конкретни въпроси и бях доста озадачена от това изказване и гледам да не се хващам за сламка.
Елита, детето ви е само на 2,7. Прекалено рано е да развявате "белият флаг" и да се предадете. Намерете си специалист логопед и/или психолог, който да работи с толкова малки деца и работете усърдно.
 
rumbaci, ако се съмнявате в компетентността или в качеството на работа на логопеда ви, се обърнете към друг, това е нормално нещо. В логопедичната работа винаги се започва от лесното към сложното , ако това имате предвид, но ми е трудно да отговоря на така поставен от вас въпрос. Може би вече детето ви е на друг етап, щом добре се справя с упражненият за фината моторика и трябва да се наблегне на вербалната работа.

# 107
  • Мнения: 36
Лого5ка много благодаря за съвета за щастие това всичко го знам ние ходим на рехабилитация в болницата за ДЦП в Красна поляна там логопедката ни беше много добра тя му правише тези масажи в устата,но напусна  и ме обучи и аз ги правя в къщи гледам да са по 2 пъти дневно преди всяко хранене.Ама нещо нямаме резултати не иска да дъвчи и това Grinning и като всяка майка и аз искам нещата да стават, но аз знам че при нас хубавите неща стават бавно.Просто исках да споделя и с вас нашите проблеми и ако има нещо което мога да му правя да го правя.Мисля при следващото ходене до София да си запишем час в този център "Пумпелино".Искам да попитам дали можете да ми препоръчате добър логопед в Хасково.

# 108
  • Мнения: 10
а имате ли координати на такива логопеди в стара загора.имам предвид ,които работят с малки диванета Confused

# 109
  • София
  • Мнения: 1 555
Здравейте!

Дъщеря ми е на година и почти 5 месеца. Казва малко думички - тати, бау-бау, папки (папкане) и може би още две-три. Мама така и не иска да каже, само когато плаче силно нещо като "Мааа". За сметка на това говори много, но на нейн си език. Сутрин става и започва да говори, все едно говори на чудж език - т.е. все едно си говори с изречения, прави гримаси, ръкомаха, има интонация. Когато и говоря нещо аз и тя започва да ми говори,обяснява. говори на куклите, вечер преди да заспи пак обяснява нещо. В нейния бебешки език съм забелязала думички, които се повтарят - примерно "мокаби", не го свързвам обаче с някоя реална дума. Т.е. наистина все едно е чужд език, които не разбирам, а не просто бръщолевене на звучи без смисъл.

Въпросът ми е - дали това говорене ще забави "истинското" проговаряне? Какво се наблюдава при този тип деца? По моите наблюдения повечето деца на нейната възраст казват по  повече смислени думи, също така тя май води класациите по словоохотливост на такъв бебешки език (понякога просто не се спира  Mr. Green). Другите деца на нейната възраст, с които се срещаме не говорят толкова много, а когато говорят използват смислени думички ?

# 110
  • София
  • Мнения: 3 989
Търся логопед, който да идва у дома - Разсадника, София
Това ми е проблема, дъщеря ми е на 3г8м, говори много, обяснява, разказва, но много думи не й се разбират все още, има лека форма на СИД....Ако някой има тази възможност, нека ми пише на лични!
Също така приемам идеи за място, където бих могла да я водя на логопед, но да е по-близо до нас....Сещам се само за клиниката на д-р Чавдаров, но не знам дали там приемат неврологично здрави деца....
Благодаря!

# 111
  • Мнения: 542
Здравейте Ивон,
дъщеря ви е в процес на овладяване на т. нар. "проговаряне" и най-вероятно целия словесен неразбираем поток е подобие на речта, която чува. Обикновено децата на тази възраст възпроизвеждат вярно думичките, които чуват най-често и които разбират най-добре. Останалото често е като имитация на речта на възрастните. В повечето случаи, децата се правят, че говорят като нас, но нашата реч за тях е прекалено бърза и те не могат да отделят всяка дума, нито да проследят смисъла. Затова, когато се опитват да говорят като другите около тях, речта им е като безсмислена - все едно да имитираме чужд език. Ако това не се променя в рамките на един-два месеца, е добре да се обърне внимание и да се стимулира речевото развитие чрез подражание, повишаване на слуховата диференциация и внимание, съвместни и диалогови игри и т.н. Съвети, свързани с конкретни стъпки, може да ви даде логопед след консултиране, за да може да избере най-подходящите методи и игри, които ще са въздействащи за вашето дете.
Не се притеснявайте прекалено, говорете й предимно с познати думи и с кратки изречения, карайте я да ви гледа, когато говорите и й показвайте, че очаквате отговор, без да я притискате.
Успех и търпение... Flutter

# 112
  • Пловдив
  • Мнения: 292
Сина ми след месец ще навърши 4 години, а дори и аз понякога трудно му разбирам какво говори. Обиколихме доста специалисти (невролог, психиатър, психолог, логопед, спец. педагог), които са единодушни по отношение на това, че трябва детето да се занимава с логопед. Определиха проблема му като разтройство на развитието на речта и езика, за което отговарял като на дете на 2 години.  Търся логопед в Пловдив при който се постигат максимално положителни резултати и да има свободни часове.  Моля, ако имате препоръки за даден специалист - пишете ми ги тук в темата (заедно с координатите) или на лични съобщения. Благодаря предварително!

# 113
  • Мнения: 10
Привет на всички мами! Обръщам се към вас за съвет. Имам син на 1г. и 4мес. с ДЦП и епилепсия, за сега не казва никакви думички само "ау", "га", "о"-понякога и когато е сърдит и плаче нещо като ммм-а или ббб-а. Не сме ходили при психолог и логопед. Няколко пъти питах невролога и рехабилитаторката дали трябва да отидем, но те казаха че още е малък. Малко се срамувам да попитам, но нямам никаква представа на каква възраст трябва да е детето, че да отидем на преглед. Извинете ме ако задавам глупав въпрос, но вече съм много объркана.

# 114
  • София
  • Мнения: 376
Здравейте и от мен!
от доста време ви чета и реших да се включа и аз  Laughing
Дъщеря ми е на 2г и 7 мес. и според обще приетите норми не говори - ползва около 20-30 думички и това е. По - голяямата част са - бу,бу /кола/, ам ам /за яденне/, пуф паф и т.н.  Не мога да я накарам да каже вода и коте, примерно, но казва думи като  - чукам, тракам...
Ходихме на 4 логопеди - 4 разнородни мнения, но всички са единодушни, че детедо е здраво, финната моторика му е перфектна, реди пъзели, нанизва копчета на връв, реже с ножица...Разбира всичко, запоня от първи път приказки и кратки филмчета и се опитва да ги разказва с перфектна пантомима.
Но не казва думи.... Опитва се от малкото думи които знае, да прави изречения...вкарва някакви бебешки "думи" и нещо обеснява, но неразбираемо....
и просто...не знам какво да мисля... Някои казват да го оставя до 3 г....други казват, че трябва да се работи упорито, но не ми става ясно как точно...
Това е на кратко....
Някакви идеи от специалистите тук? Laughing

# 115
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
Здравейте!
Детето ми е на 3год. и 11месеца казва няколко думи: мама, тати, ало, баба; казва как правят животните. След скенер видяха увеличено налягане - хидроцефалия, но за диагноза написаха изоставане в развитието. Ходим на логопед и на градина, но няма особен напредък. Логопеда ни дава задачи за финната моторика - с която се справя добре и ни кара да наблягаме на определени думи: последните бяха "маса" и "стол" - не ги казва. Всичко разбира и обяснява с ръце. Според Вас дали не е по-добре да започнем отначало, съвсем отначало -  със срички. При логопеда не са ни говорили за срички...но като чета...се започвало с отворени срички, начини на дишане. Дали не можете да ни дадете някакви идеи. Ще Ви бъда много благодарна.

Всичко започва с една триада - партньорство - подражание-реч. Ако липсва един от първите два компонента, нито отворени, нито затворени срички ще помогнат. Прави ми впечатление, че напоселдък се задава един и същи въпрос - кога да отида при логопед - и 80% от логопедите и 100% от  педиатрите отговарят след 3 или след 5 години. И когато при навършване на една от тези възрасти някой отиде на логопед и се окаже, че детето не партнира, ползва собствен език, ползва собствени жестове или изобщо озтказва да контактува, родителите се стремят логопеда да им направи звуковете. А това, дали детето партнира, дали подражава - не е важно. Както и не е важно, дали детето ще успее да навакса за оставащите му 2 или 4 години езиковото развитие, за да тръгне на училище.

Препоръчвам ви, за да нямате после угризения и да се чудите кои е виновен, да се замислите за следните неща и ако ви притеснява някое от тях, без занчение на какава възраст е детето, да отидете на логопед. Логопедът не хапе и не боли Wink
  • моето дете суче активно на втория ден
  • моето дете не се дави и не връща повече от 5 мл от храната
  • на 8 месеца моето детет се опитва да дъвче храната
  • нс 6 есеца моето дете "бръмчи", кава ака, ага, бабаба, мамама, ...
  • На 12 месеца съм махнала нощното хранене и всички биберони
  • на 12 месеца детето се опитва да яде само, звукоподражава, играе с мен, опитвам се да му махна памперса, посочва с пръст кртинка
  • на 12 месеца моето дете не седи пред телевизора или компютъра, аз си играя с него, не гледа Бейби Айнщайн, което не е на родния му език, а му чета приказки и му показвам картинки
  • на 18 месеца моето дете се опитва да бъде самостоятелно, прави изречение от типа мама "ла", мама "иш", строи кула, реди пъзели с ръжки и знае кое голямо и малко
  • на 18 месеца , когато моето дете се опитва да говори, езикът не излиза между зъбите
  • ние с тати сме избрали бавачката или бабата и тя има същите изисквания като нас към детето и ползва правилата на нашето семействоli]
    • на 24 месеца не се опитвам да накарам моето дете да научи азбуката и да чете или да решава задачи и да познава трицифрени числа
    • ако нещо ме притеснява, не чакам някои да ми каже кога, а просто отивам да питам, за собсвено спокойствие и за доброто на детето.
    • ако има проблем съм убедена, че с терапевта - които и какъвто и да, работим по една програма - той следва стъпките на нормалното развитие без да ги прескача, а аз и моето семейство следваме неговите инструкции

    надявам се да съм помогнала, въпреки редките ми посещения  bouquet

# 116
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
задрвей Ани Христова, не губи повече време, а намери място на кето някои да направи програма за дабота с детето  bouquet

# 117
  • Мнения: 298

Здравейте nnnnina,
какво точно трябва да означават отделните неща.
Какво трябва да се разбира под партньорство и какво под подражание.
Възможно ли е едното без другото, не са ли свързани и как това се отразява на детето.
Какво трябва да правят родителите за да се активира тази "триада"?

# 118
Здравейте имам син на 2 години и 4 месеца които не говори изобщо дори мама не казва.преди година казваше мама,баба.тата.ела.дай леля и т.н ,но след като лежахме в болница(беше болен от пневмония),спря да говори....Сега незнам какво да правя,той само си крещи и издава някакви звици все едно че мяука коте....моля посъветвайте ме  Sad Confused Confused

# 119
  • София
  • Мнения: 132
Здравейте имам син на 2 години и 4 месеца които не говори изобщо дори мама не казва.преди година казваше мама,баба.тата.ела.дай леля и т.н ,но след като лежахме в болница(беше болен от пневмония),спря да говори....Сега незнам какво да правя,той само си крещи и издава някакви звици все едно че мяука коте....моля посъветвайте ме  Sad Confused Confused
За съжаление кратката информация ,която давате за случая си не звучи никак добре-единсвеното което може да се каже въз основа на нея ,е че трябва спешно да направите консултация с логопед,за да се уточнят проблемите на детето ви и да се обмислят вариантите за терапия.

Общи условия

Активация на акаунт