Деца с увреден слух-8

  • 58 082
  • 721
  •   1
Отговори
# 240
  • Мнения: 950
Целта е да може да ползва предимство при записване за училище след 7-ми клас.
milena d
Относно възможностите за след 7-ми клас искам да ти кажа че  се свеждат до 3,4 специалности по които може да ползвате предимство (и то във Варна са в три училища ,като не мога да кажа че посочените професии са нещо кой знае какво ),иначе ако детето желае да учи нещо по различно ще трябва да участва в общото класиране ,да не те плаша ,но си е жива дискриминация спрямо децата ни .Има и училища които допускат децата ни само на индивидуално обучение !Забравих ,че тези специалности се определят от РИО на МОН в града ви .
Според мен , направо се гответе за битка! Моя син сега е пети клас и аз отсега изпадам в ужас за това как ще се справяме занапред ,аз и преди съм писала много е трудно в училище ,но като че ли не ме плаши толкова  това ,че е пропуснал нещо или че не е разбрал и го е затруднило нещо и е бил по-разсеян в определен момент ,а най-много ме плаши отношението на някои учители те слагат клеймо "различно дете "и край никакъв шанс не му се дава , гледат го  под лупа едва ли не !Понякога си казвам ,може пък да е за добро  Praynig
Аз не търся съжаление или подаяние просто искам едно човешко отношение !Това ми е болната тема ,отнесох се  Sad
А за ТЕЛК -а  не се знае какво ще ви дадат ,стискам ви палци и успех  Peace

# 241
  • София
  • Мнения: 440
FEN, благодаря ти и на теб за отговора. Знам за специалностите, но в нашия случай изобщо не се борим за престижна специалност. Успехът е много нисък, а пък тук (в София) дори и за готвач се иска висок успех, защото е в колежа по туризма. И на практика е ясно, че не може да се пребори на общо основание.
Да знаеш само, колко добре те разбирам. Отношението на учителите е по-скоро неразбиране и нежелание за разбиране. Но и аз никога не съм искала да се отнасят към Диляна като към специално дете. И те не се отнасят, даже напоследък се сработихме с някои от преподавателките. Работата е там, че въпреки всичкото снисхождение, ако се вземат общите критерии дъщеря ми едвам е за 3-ка. И това е резултат не от отношението на учителките, а от нейното нечуване, разсеяност, преумора и нежелание за учене. А също и от учебната система с тестове, на които тя никога не може да се представи добре, а съответно учителките не могат и да напишат по-висока бележка освен съответстващата на получените точки от теста. Не виждам как да разчитам, че следващата година ще си промени успеха значително и ще може да достигне необходим висок бал, за да се запише в желано училище. Също не мисля да я насилвам да ходи по курсове и учители, след като няма никаква мотивация за учене. Може би нейният момент за учене ще настъпи по-късно, но ако се запише в училище където само се отмята учене, най-вероятно никога няма да получи мотивация за това.
И аз се отплеснах, но ....

# 242
  • Мнения: 94
Здравейте момичета! И аз да се оплача от образователната ни система и псевдоинтеграцията ни. В у-ще синът ми има и ресурсен учител и логопед. Според наредбите, ресурсният /той затова е такъв/ може да присъства в определени часове до детето, обаче тия на учителски съвет на местно ниво решили, че не може. А за нас е много важно в един час, като литература например, детето да разбира урока, а не да ми прави класно от типа на преразказ на непознат текст по слух. Преди 2 седмици имахме среща с цялата комисия в у-ще: зам-директор, психолог, ресурсни, логопеди и родители. Явно децата със СОП не са малко, щом назначиха 2 ресурсни даскалици. Първи срок, поради нежелание на част от учителите, трябваше синът ми да стои допълнително /8 час/ или да го занимават, като го взимат от рисуване, трудово, обаче от физическо /което им беше 3 пъти в седмицата/ не може, защото физкултурничката се заинати. Та на цялата тази картинка, днес отивам в часа за консултации с родителите на учителката по БЕЛ. Хващам я някъде по коридорите, жената тръгнала нанякъде, това че в този ден и час трябва да си стои в кабинета и да чака родители, нея не я вълнува. Та по коридорите ми обясни, че синът ми разбирал частта по български, даже на синтактичните упр. се справял повече от добре, обаче по литер. и разни писмени упражнения, анализи на текстове имал проблем. Казвам й: "Госпожо, на мен това ми е до болка известно. Затова идвам да се срещна с Вас, да ми кажете на какво да наблегна, кога ще са Ви консултациите с ученици през ІІ срок, за да идва редовно и да кажа, че държа ресурсният учител веднъж в седмицата да влиза в час по литер.". Отговор: "Ами, той може да идва да ме пита в междучасията /не ми стана ясно за кой точно литературен раздел е достатъчно консултация в едно 5-10минутни междучасие/, а за ресурсната - аз ще й дам разни пособия". След това отидох направо в кабинета на зам-директорката и пак си мрънкам същото, с думите "държа" и "настоявам". До другата седмица ще стане ясно какъв е резултатът. Не ме ли устройва - има си инспекторат към МОН, има си отдел за ученици със СОП и т.н.
На всичкото отгоре детето вече е преуморено, не иска да учи, не иска да ходи на уроци и си се превръща в едно пуби / както и другите майки са писали/. Понякога като сравнявам колко труд и време и усилия полагат нашите деца само и само горе-долу да вървят в крачка с материала, направо ми се плаче. И накрая каквото и да правят, колкото и да се стараят, не изкарват прилични оценки и се отчайват и губят желание. Затова вкъщи сме се разбрали по отделните предмети каква да ни е целта.
И аз си изплаках мъката и болката, но пък да ви кажа, че на събранието, на което присъствах, чух за такива случаи и заболявания, че ние сме направо цвете. Ще караме напед, пък докъдето стигнем и това е. Не можем да излъжем напълно приодата.

# 243
  • Мнения: 3
Здравейте дами!От три дни чета във форума вашите мнения , за което много ви благодаря!Доста научих и със сигурност има още да уча.Накратко , имаме син на 2.8 години ,на който му направихме две изследвания на слуха (ИСУЛ и ВМА) и аудиограмите показаха двустранна загуба на слуха.Дилемата е , къде да направим операцията и какъв апарат да използваме?Моля ,ако ми дадете някаква актуална информация!Благодаря ви!

# 244
  • Мнения: 554
Здравейте!
Леле, тръпки ме побиха като чета постовете на Милена и Беа, все се надявах нещата да са по-различни. Образователна ни система е доста объркана като цяло според мен. Скоро една приятелка с първолак ми се сподели, че материала върви много бързо и че и на детето й е трудно и му идва много, а за нашите деца просто не знам.
Интеграция на деца с увреждания, но по български.... много жалко. Едва ли в следващите години нещата ще се променят за децата със СОП.

ГРишков, здравей!
Щом сте били  и на двете места имате впечатление от лекарите. Тук има доста мнения и за двете болници. Лично аз бих предпочела доц. Цветков. Но все пак вие трябва да си прецените. Относно апаратите също е най-добре да се срещнете с представителите и на двете фирми и да решите. Моето дете е с два импланта на Мед Ел.

# 245
  • в моя свят
  • Мнения: 849
Момичета и аз ще кажа нещо за проблемите в училище.Много е сложно и проблема не е в децата ни,а както казва terina в образователната ни система.Ресурсното подпомагане като идея е добро,но за съжаление не особено ефективно.Причините са много,учителите не искат друг педагог да присъства в часовете им,ако заниманията са след часовете то няма почти никакъв обмен на информация между учител и ресурсен.Не искам да обидя никой,но и често ресурсните учители нямат никакъв опит с деца със СОП.И наистина децата са много претоварени,учат неща,които би трябвало да са за по горен клас,а да не говорим,че ще става още по страшно и вече децата са на задължителна предучилищна от 5г.
Моето дете среща много трудности в обучението.Средата в у-ще е шумна и в резултат той не чува голяма част от преподавания материал,а това,което успее да чуе не винаги разбира.Някой пита за това....Примери има много,един и същ въпрос зададен по различни начини е трудно да разбере.Казват,че имаме слухова дислексия.Общо взето проблемът идва от начина на преработване на информацията,а не толкова на намаления слух.Всяка нова за него материя може да разбере,но поднесена по подходящ  за него начин.Преподаването на материала в у-ще обаче е много труден за децата със СОП и те имат нужда буквално някой "да им преведе инструкциите".Родителите разчитат основно на усилена работа в къщи и със специалисти.Чета как мамите тук на по-малките дечица споделяте как всяко нещо се учи с много постоянство и повтаряне.Нещата се получават,но не като при повечето деца все едно от само себе си,а с много труд и усилие.Същото е и в у-ще,но там всичко тече с много бързо темпо,прескача се от материал на материал и дори на децата без проблеми им е трудно да усвоят всичко,а какво остава за деца със специални образователни потребности.В крайна сметка учениците със СОП изостават,обезсърчават се,нямат мотивация и става още по-трудно.
Едно от най-важните неща според мен е отношението на учителя и това доколко той разбира проблемите,които среща детето с обучението.За нас 1-ви клас беше един кошмар,2-ри клас се преместихме в друго у-ще и имах късмета да случим на учителка,която колкото и изтъркано да звучи в днешно време има призвание за тази работа,работи с любов към децата и не ги дели.Страхувам се обаче за напред,защото с тази учителка сме до 4-ти клас,а след това вече по всеки предмет различен учител и не всеки би обърнал внимание на трудностите,които среща.Често децата ни в у-ще са смятани за глупави от учителите и не им обръщат внимание.
Мога да пиша още много за тези неща,но мисля,че наистина мамите на малките деца ще се изплашат още от сега.А и никъде не е казано,че всяко дете с проблеми със слуха има обучителни трудности.Още повече,че децата с КИ от рано са започнали работа със сурдопедагог и до училищна възраст успешно ще са се научили как да се справят в различни среди и ситуации.Ако някой се интересува повече какви точно трудности в обучението може да има  да прочете темите за хиперактивност с дефицит на концентрация и темите за дислексията тук във форума.Освен това в темата за аутизма също пишем за тези неща,обучителните трудности са подобни при всички тези диагнози.Тези проблеми проличават ясно някъде към 5-тата година на децата и нагоре стават вече много по-отчетливи.

Последна редакция: пт, 22 яну 2010, 09:58 от me4ta22

# 246
  • Мнения: 206
Здравейте, момичета,
Не искам въобще да коментирам детски градини и училища...
Гришков, няма какво да се чудиш относно импланта.
Има нов, още топъл, процесор на кохлеар. Най-бързия, най-малкия, най-модерния. За нашите деца е важно да са с най-модерното, като се има предвид, че се слага в главата за голям перид от време. Мая е с МЕД-ЕЛ, но миналата година имаше стар кохлеар-ски и нов мед-ел-ски процесор, така че ние направихме такъв избор. Запазвам мнението си че доц. Цветков и ВМА са по-добрия избор.
Позор, и аз отдавна мисля за това... Чета на Мая научнопопулярна литература-детски енциклопедий, например: Камилата, живее на топло, в пустинята, има гърбици, рядко е жадна, ходи лесно върху пясъка, защото краката надолу й се разширяват и не потъват в пясъка... и така за всякакви теми. Пълня й главата с вякакви неща, с идеята че нещо дори подсъзнателно остава. Говорих с майката на Плами-от орехова горичка, тя е с увреден слух, но е с висше образование, т.е. извървяла е целия път от детската до университета, тя ми каза че за всички тези неща има тълковен речник и синоними. Тя е прочитала всеки урок по 3 пъти, разказвала е нещата които са й ясни и е подчертавала тези които не са й ясни, баба й й е обяснявала. Задължително тя първа се е опитвала да се справи с учебния материал и само на препъни камъчетата е получавала помощ. Научила се е да чете рано и много е четяла...
За сега толкова, ако имам време ще се включа пак.

# 247
  • Мнения: 179
 .

Последна редакция: вт, 23 фев 2010, 15:03 от Elisana

# 248
  • Мнения: 3
Здравейте Дами !Много благодаря за мненията ви.Очакваме да ни се обадят за скенер , а до тогава... newsm78!От мненията ви , останах с впечатление , че апарата трябва да е актуален , но  по- важни са самите настройки.Отново ви благодаря и продължавам да чета по старите постове.Лека вечер! 

# 249
  • Мнения: 950
bea70 ,
на един огън се печем ,та си мисля реална ли е помоща на ресурсните или имитират такава ,поне при нас нещо не се получава  newsm78
grishkov,
наистина е добре да се запознаете  с апаратите и на двете фирми и така да вземете решение ,успех Peace

# 250
  • Плевен/София
  • Мнения: 546
     Здравейте!
     Благодаря на всички, които разказаха за трудностите в училище. Чаках с нетърпение, а сега още повече не знам какво да мисля...Не познавам образователната система, не мога да преценя доколко е грешна, но си мисля, че "човешкия фактор" е по-важен в случая. Една от майките, които преди пишеха тук, разказваше, че ресурсната им учителка я питала, с какво да занимава детето?! Тя й занесла пластилини, книжки за оцветяване, гланцово блокче, и ефекта е, че детето не я приема, започва да плаче, само да я види. Каква рехабилитация е това? То не, че няма и родители, на които им е скучно да работят, и предпочитат някой сериалчец Mr. Green. Аз съм си мислела досега, че щом едно дете е рано имплантирано, направени са точните настройки, работил е добър рехабилитатор, то не би трябвало да има проблем в училище. Четох мненията от последните страници около двайсет пъти и все повече и повече забивам. Общо-взето, да са ни живи и здрави децата, пък докъдето стигнем Peace...

      Елисана, дано да мине всичко леко, желая ви бързо и безпроблемно събуждане на Мони. Но по въпроса със задържането на импланта, трябва да бъдеш безкомпромисна!!! Дано първоначалните настройки са точни, и тя скоро да разбере какво ново й се случва. Ако искаш, пробвай с лента, при нас това беше ключът към успеха.

      Гришков, добре дошъл! И моят съвет е ВМА и доц. Цветков. Относно избор на имплант, трябва да имаш предвид дали в града ви, или в някой близък, има офис на фирмата - я за батерии, я за скъсано кабелче, въобще за поддръжката. Успех!

# 251
  • Мнения: 950
Elisana ,успешна операция  Peace

# 252
  • Мнения: 95
Здравей те момичета. Оказва се, че обозримото бъдеще не е постлано с червени рози Sad , май ще е много трудно когото тръгнем на училище...Рафи сега е на три години и девет месеца и имаме още 2г до този момент, но от сега ме побиват тръпки. Надявам се ротното ни слухопротезиране да помогне в този случей, а и сега поръчах ме новия звуков процесор, за който казват, че е доста по добър и звуците, които чуват са повече и  по реални...надявам се тези ни усилия да дадат положителен резултат и да преминем по леко през този период...но много се страхувам и не знам как ще се справим, но знам, че трябва да успеем.
Elisana и аз ти пожелавам успех!!!

# 253
  • Плевен/София
  • Мнения: 546
... новия звуков процесор, за който казват, че е доста по добър и звуците, които чуват са повече

   Рафи, извинявай, ще ми разясниш ли?

# 254
  • Мнения: 2 543
Pozor, предполагам, че Рафи е имала предид, че са си поръчали новия говорен процесор Nucleus 5. Като всяка следваща технология, той ще е с по-добри технически параметри от предходния. Ето: http://products.cochlearamericas.com/cochlear-implants/nucleus-5-system Най-сетне процесорът им е наистина малък и красив.Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт