Консултация с Логопед

  • 178 832
  • 1 011
  •   1
Отговори
# 435


JAKIIIIIIIIIIIIIIIIII    Laughing
Пощата ти е препълнена.

# 436
  • Мнения: 2 232
С риск да се повторя(преди бях писала, но не получих ясен отговор), пак ще питам мамите логопедки относно моя ,,големият" син...Покрай малчо , с който обикаляме по лекари и рехабилитации ме е страх да не го изпусна него....Та той е на 1г. и 11м.-януари става на две и още не говори-Трябва ли да се притеснявам и за него,и да го водя ли на логопед.Значи той използва,,измислени"думи и нарежда, обяснява си нещо и т.н., но не мога да го накарам да повтаря в повечето случаи след мен, като кажа дума и го накарам да я повтори той ме поглежда и се подхилква хитро Rolling EyesВ редки случаи повтаря -когато му е кеф.Случвало се е несъзнателно да каже някоя нова дума, но усети ли моя реакция на одобрение и спира.Изглежда ми , че на инат прави, но зна ли? Не искам да се окаже един ден, че съм била в заблуда....Иначе всичко разбира и изпълнява.Знае всеки предмет как се казва и го носи в сучай, че го скам.Знае и животните какви звуци издават и ги имитира, играе си с деца и е общителен, обича да е център на внимание....Та това е в общи линии.

# 437
  • Мнения: 2 232
С риск да се повторя(преди бях писала, но не получих ясен отговор), пак ще питам мамите логопедки относно моя ,,големият" син...Покрай малчо , с който обикаляме по лекари и рехабилитации ме е страх да не го изпусна него....Та той е на 1г. и 11м.-януари става на две и още не говори-Трябва ли да се притеснявам и за него,и да го водя ли на логопед.Значи той използва,,измислени"думи и нарежда, обяснява си нещо и т.н., но не мога да го накарам да повтаря в повечето случаи след мен, като кажа дума и го накарам да я повтори той ме поглежда и се подхилква хитро Rolling EyesВ редки случаи повтаря -когато му е кеф.Случвало се е несъзнателно да каже някоя нова дума, но усети ли моя реакция на одобрение и спира.Изглежда ми , че на инат прави, но зна ли? Не искам да се окаже един ден, че съм била в заблуда....Иначе всичко разбира и изпълнява.Знае всеки предмет как се казва и го носи в сучай, че го скам.Знае и животните какви звуци издават и ги имитира, играе си с деца и е общителен, обича да е център на внимание....Та това е в общи линии.До кога да изчаквам с проговарянето?

# 438
  • Бу-у-урга-а-ас
  • Мнения: 2 709
Dezho,
от това което описваш ми се струва, че сина ти се развива добре на този етап. Казваш, че е комуникативен и макар и рядко повтаря след теб, разбира какво му говорите и си бърбори на негов си език. Все пак той е още твърде малък, за да се мотивира да повтаря след теб. И все пак не казваш дали не казва поне 2-3 или повече думи, които са що годе близки до оригинала  Mr. Green
Поощрявайте го с похвали. Говорете му правилно, без да използвате много  умалителни думи. Онагледявайте с подходящи картинки или предмети.
Ето една статия от сайта, която прочетох едва вчера, но ми се видя полезна и доста изчерпателна  http://www.bg-mamma.com/site/content/view/247/53/

# 439
  • Мнения: 2 232
Олеее сега виждам, че бая съм се повторила като съм пуснала темата два пъти Embarassed EmbarassedИзвинявам се.
Та наистина съм забравила да спомена кои думички казва.Значи той от 6-7 месечен започна с тата, тате, мама, баба, бебе.Сега също ги казва + бау, бау, тики так, на  пари казва -па(с ударение на а, в смисъл на горещо), пис-пис,пиш, понякога му се изпускат- дяда(на дядо си), ка-ка . Но не казва например искам едикакво си , или дай ми вода....когато иска нещо почва да имитира и да сочи каквото иска и ние се досещаме....пробвала съм да казвам, че не разбирам какво иска и да не му давам, а той почва да крещи и да се сърди.....Абсолютно става за мим актьор Mr. Greenмного добре се справя с имитациите.
Почнах да се притеснявам понеже всички в яслата говорят(и то много правилно) само той сочи и издава разни нечленоразделни(но е и най-малък)....а и се намерха няколко доброжелатела, които ми казаха без да се притеснявам очевидно-да не се притеснявам, то детето ще си проговори....и т.н.Сега учат стихотворения за нова година, а той се качва на столчето му за храна и уж почва да имитира стихотворението- ама нищо не му се разбира , всичко е няква измислица, а чака и да му ръкопляскаме PartyМного е смешен.

# 440
         Здравейте майчета и СПЕЦИАЛИСТИ!
Аз съм Мария и детенцето  ми е на 3 г. и 2месеца и още не проговаря! Роди се 2кг  в началото на 9месец и ни насочиха за курс гимнастика в болницата за ДЦП в София,защото нещо ги смущаваше . Проходи навреме, но още не казва почти нищо. Дърпа ме там където иска и когато не е по неговото става много лош.Казва някои думи, но са примерно оа когато иска вода, мамам за мен тат за тати за другото е нещо като поапиа, тоатиа-колата. Когато чуе не или неможе страшно много се съпротивлява. Невероятно е буен.Когато бяхме на лечение тогава един път го провери психолог с логопед и казаха,че си е добре. Ако имате идеи какво да правя ще съм благодарна! Живея в Пазарджик със семейството си, но родителите ми са в София и мога да идвам за някякви периоди с малкия.

# 441
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
здравей Мария, на този етап и при това, което описваш няма да се справиш сама и трябва спешно да отидеш на логопед. Има много да се наваксва и не бива да губите повече време. Само,че в момента не мога да се сетя при кого да отидете в Пазарджик, но може да дойдете в София - тук има много хора, които работят в ранна възраст, дори да отидете пак за консултация в болницата за ДЦП

# 442
  • Мнения: 111
зравеите моят син е на 2г 10м казва мама тати баба и оште няколко думички от няколко седмици като иска нешто или е направил някоя пакост казва само мама или мамо.трябвали да го заведа на логопед.иначе обича да му пиша буквички и се опитва да ги повтаря но нешто не се получава.

# 443
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
здравей, при това, което описваш отговорът е да, трябва да го заведеш на логопед, на тази възраст децата могат да казват и да разказват много повече неща
http://consult.speednetbg.net/index.php?page=main&op=govor&sessid= - ето тук можеш да прочетеш

# 444
  • Мнения: 111
много ви благодаря

# 445
  • Мнения: 1 588
Здравейте!

Аз и преди бях писала в тази тема и получих ценни съвети, за което отново благодаря.

Дъщеря ми е със синдром на Даун, на година и 7 месеца. Използва доста думи: мама, тата, баба, бебе (любима дума), айде (друга любима дума), папа, деде, нана (за нани=спинкане), мими (една кукла се казва така  Grinning ) опитва се да казва няколко думи, които не ги "издокарва" много добре, например: зайче (зейдзе), цвете (цтете), грозде (дзозде), мече (меме). Мече и грозде се научи да ги казва покрай една книжка с картинки, която много й допадна и в началото с часове я разглеждаше, сочеше картинките и си мърмореше нещо. Не е за вярване, но е показвала до 15 предмета от тази книжка при запитване "къде е?"

Епизодично е казвала "браво" (баво), "дай" и "ето", но кой знае защо не влизат в постоянния й речник. Освен това още не е правила опити за изречения.

Странно ми е, защо показва предпочитания да се опита да каже разни такива, в случая малко или много "екзотични" думи от типа на "цвете", "грозде", а избягва други думи, които й ги повтарям непрекъснато, показват предмети от обкръжението й и които са по-лесни според мен... Как избира какво да се опита да каже и защо даже и не се опитва да казва други думи?

Последна редакция: пт, 03 фев 2006, 21:39 от Мария

# 446
  • Мнения: 542
Здравей Мария,
радвам се, че толкова сте напреднали с думичките Simple Smile
Не е задължително детето първо да каже лесните думи - ние предполагаме, че са лесни за него, но всяко дете си е различно и трудно се вписва винаги в общоприетите правила за развитие. Дори, когато има изоставане в дадена сфера, това не значи, че ще изостава по всички параграфи - може да страдат само отделни процеси, които да оказват влияние съвсем специфично. Ето защо не е задължително да проговори с лесните срички и думи, или речево в онтогенетична последователност. Това обикновено са нашите очаквания, поради което на детето се поднасят за имитация именно тези звуци и звукосъчетания (имитация на животни, предмети, лесни думи и възклицания и т.н.)
Често на детето са по-интересни за казване странни и нестандартно звучащи звукосъчетания и думи (дзак, щрак, бух, пкхххх, кхия, джъга-джага и др) Децата харесват дори усещанията на езика, устните и бузите си при произнасянето на тези думи, както им харесва на някои да правят мехурчета от слюнка или да пръскат всичко наоколо като бръмчат с уста (пробвайте да видите как ще ви гъделичкат устните, ако го правите поне 30 сек). Вероятно затова зайче, цвете, мече... в момента са стимулиращи за дъщеря ти, но е важно да се следи другите, които не иска да казва - усвоява ли ги като разбиране.
Експресията е само едната страна на говорното развитие. Много е важно да стимулирате разбирането и общуването с детето, независимо дали отговаря с дума или жест, или по друг начин. Усещането, че е разбрано и включено в комуникацията на семейството е едно от най-стимулиращите за децата.
Дано по-лекото проявление на синдрома да даде по-широки възможности за развитие (мозаечната форма е такава).
 Simple Smile

# 447
  • София
  • Мнения: 2 356
Здравейте,
много се радвам, че видях тази тема, защото имам няколко въпроса, свързани с дъщеричката ми.

Тя е на почти годинка и не се изправя сама, не пълзи, дори не прави опити за това. Понеже седи стабилно аз все изчаквах още малко време, но преди 3-4 седмици вече видях, че няма накъде да се изчаква и отидохме на невролог. Поставиха й ЦКС 4ст. - хомогенно двигателно изоставане, като рефлексите й са като на 6 месечно бебе. И наистина тя се държи двигателно като 6 месечна - държи си краката, обръща се по корем, има добра лакътна опора и това е. Четох, че двигателното и умственото развитие са свързани затова се чудя дали не изостава и умствено и какво мога да направя за да предотвратя това.

Тя не е необщителна, смее се като й говоря (даже се залива от смях понякога), реагира като я викам, познава си шишето (но не иска да си го държи) и купичката с храна, сложени върху столчето й за хранене, радва се на баща си. Няма проблеми с яденето, дъвче и поглъща и непасирана храна. Обича да си играе с играчки от 2-3 месечна, като е много самостоятелна, не ме търси и не плаче ако изляза от стаята (това не знам дали е добре). Предпочита играчки, които могат да правят нещо, примерно да се натискат, звънят, щракат. Взима си ги сама, но ако са по-далече от обсега на ръцете й се сърди и се отказва да ги гони. Смятам, че лесно учи нови неща - напр. бързо се научи да дава боц, загася лампата от копчето след като й показах два три пъти, отваря вратичката на шкафа, пуска си музикалната играчка от копчето, и др. такива. Напоследък с най-голямо удоволствие разглежда цветни книжки и дори сочи с пръстче по картинките (не когато я питам "къде е петлето", напр.). Говори много и всякакви срички - мама, тата, дада, нън, нене, атта,т-а, ганганг и др. Преди 2-3 месеца казваше и баубау и бпффф, но наскоро не съм ги чувала. Не мога да преценя засега дали асоциира сричките с нещо конкретно или просто си бърбори. Също и пее понякога, мрънка си и крещи, когато е гладна. Много мрази да я преобличат и реве силно. Като чуе рекламите оставя всичко и ги гледа като хипнотизирана.
С други бебета обаче ми се струва малко контактна - бях я събрала да си играят с 3 бебенца, нейна възраст, но тя ми изглеждаше малко плашлива, те я закачат, взимат й играчките, а тя ги гледа като аутсайдер.  Confused Мисля, че това се дължи на ограничената й двигателна активност, бях я сложила да седи (тя седи с изпънати краченца и не може да мине в кос седеж или на коленца). Сега е зимно време и нямам възможност да я събирам редовно с бебенца, така, че тя почти не си е играла с нейни връстници или др. деца.

Бих искала да попитам специалистите логопеди, пишещи тук, какво най-общо може да прави едно бебе на годинка. На какво да я уча, какви игри да играем, които са подходящи за възрастта й и как да я стимулирам да опознава света. За двигателното й изоставане ни казаха, че няма патология и с гимнастика ще навакса, но сме ходили 2 седмици само и още напредък няма. Дали да я заведа на преглед при логопед или мога сама да преценя?

Ще ви бъда много благодарна за всякакви съвети. Поздрави.

# 448
  • Мнения: 1 588
Здравей Мария,
радвам се, че толкова сте напреднали с думичките Simple Smile

Благодаря ти много, katosun!

Наистина, сега се сещам, че Хриси се беше впечатлила много от думата "дзак", даже се опитваше да я повтори, и то в някаква степен успешно.

Що се отнася до диалога, мисля, че го има. Като й спомена един или друг предмет около нея, се обръща към него, особено ако й е интересен. Между другото, на колко години децата започват да одушевяват куклите, т.е. да си играят с тях като с живи същества? Вчера галеше косата на парцалената кукла по същия начин и издавайки същите звуци, както когато гали моята коса (което си ни е любима игра и на двете ни)...

Другото, което ме изненада, е как тя борави с един детски телефон, който й подариха за Нова година. Той работи в 3 режима, които се управляват от едно оранжево копче отдолу. В единия режим натиснатите бутони на телефона "писукат" като при GSM, в другия - натиснатите бутони издават малко по-различен звук, а в третия (най-интересен за Хриси) - на всеки бутон отговаря някаква популярна мелодия. Та Хриси си превключва сама режимите на телефона с оранжевото копче, за да стигне отново до най-интересния за нея и да почне пак концерта по желание. Мислех, че идеята за режими е твърде абстрактна като за толкова малко дете, но явно не е...

За мен Хриси е първо дете и може би се изненадвам на неща, в които няма нищо изненадващо, но нали знаете - както децата откриват света с помощта на родителите си, така и родителите откриват нови неща за света чрез децата си...

# 449

Общи условия

Активация на акаунт