Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 17

  • 85 876
  • 742
  •   1
Отговори
# 720
  • Мнения: 2 510
Между другото Wikipedia само преди няколко дни е актуализирала статиите си за аутизма и аутистичния спектър en.wikipedia.org/wiki/Autism 
 
Не бях отваряла wikipedia.org/wiki/Autism  и доста съм учудена.

# 721
  • Мнения: leet
От няколко години в Щатите се водят дискусии между медици, които се занимават с проучвания и терапевтични практики за деца от аутистичния спектър, като в основата им стоеше въпроса за разделението на високофункциониращите от ниско функциониращите деца от спектъра, като една по посоките, в която водеше дискусията беше- дали високофункциониращие да излязат от спектъра изобщо или да влязат в някаква нова група.

В Detroit Free Press на 21.01.2012 г.  излезе следната статия:

http://www.autism-bg.org/bg/news/22-detroitfreepress

Основното в нея е, че хората, които от години се борят за по-качествени услуги и обществени грижи за децата от аутистичния спектър и техните семейства в САЩ, сега ще са изправени пред по-голяма несигурност и тревоги.
Това се поражда от опитите на някои медици в САЩ да направят промени в това, какво всъщност представлява аутистичния спектър. Тези промени се очаква да застрашат по-скоро високо функциониращите аутисти.
„Тези промени ще доведат до по-лесното диагностициране на класическия аутизъм”, казва Колин Алън, директор на Алианса за Аутизъм в Мичиган и директор на Центъра за аутизъм и ментални затруднения Henry Ford.
Това според него ще допринесе много хора с такава диагноза само заради определени признаци да излезнат от стигматизирането на състоянието.
Това ще стане след, като Американската психиатрична асоциация скоро промени критериите, които се използват за диагностициране на аутизъм, състояние засягащо около 1 на всеки 110 деца, според Американските центрове за контрол и превенция на заболяванията.
Комитета по асоцииранe на Американската психиатрична асоциация препоръчва да се определят няколко нива на аутизъм, като една нова група разстройство от аутистичния спектър. Новите насоки ще изискват ясна оценка на цялостното развитие на статуса на дадено лице,
включително социална комуникация и други когнитивно и моторно поведение.
Някои застъпници се притесняват, че според новите стандарти това би означавало, че най-високо функциониращите форми на аутизъм, може да не попадат в ново определения спектър. Тези с разстройство на Аспергер, например, имат затруднения в социалните умения, но не и
интелектуалните способности. Това според новите критерии, може да ги изведе от аутистичния спектър.
„Тези, които се застъпват за хората в това състояние настояват за по-широките определения за условията, които изискват услуги за всеки, който се нуждае” казва Патриша Райт, национален консултант по аутизма. Тя припомня: „нашето общество има нужда от етикетиране и ние гo
използваме, за да решаваме кой може и кой не да има достъп до определени услуги”.
По друг начин това се вижда от д-р Уолтър Кауфман, който е директор на Център за генетични нарушения в Кенеди институт в Балтимор. Той смята, че не трябва да се прекъсват специализирани услуги за тези деца или лица, които не попадат в новите критерии, а по-скоро това ще доведе до прецизиране на услугите към основния проблем, например със социалното взаимодействие при Аспергер. Според него, това би означавало по-целенасочени и по-ефективни интервенции.
В момента според Кауфман, диагностицирането не е толкова прецизно и последователно, защото по-сегашните критерии много често могат да се насочват деца с аутистични прояви към специални услуги, без те действително да имат нужда от това.
Емоционалния дебат, кой трябва да получава услуги и кой трябва да плаща за тях се води отдавна и е обект на много съдебни дела в САЩ.
Губернаторът Рик Снайдер призовава осигурителните системи да покриват напълно терапията за хора от аутистичния спектър и по този повод, вече се водят съдебни процедури.

# 722
  • Мнения: 2 510
Има ли някъде публикувани проектните  критерии за трите групи или си остават същите както досега.

# 723
  • Мнения: leet
Изглежда, че Американската Психиатрична Асоциация променя критериите за диагностициране на аутизъм с цел: намаляване на средствата, които се отпускат за терапевтична помощ ...вероятно има отношение към Световната криза и Аутизмът е от засегнатите от кризата области...

# 724
  • Мнения: 1 738
A 09 Autism Spectrum Disorder

Proposed Revision
Must meet criteria A, B, C, and D:
 
A.    Persistent deficits in social communication and social interaction across contexts, not accounted for by general developmental delays, and manifest by all 3 of the following:
1.     Deficits in social-emotional reciprocity; ranging from abnormal social approach and failure of normal back and forth conversation through reduced sharing of interests, emotions, and affect and response to total lack of initiation of social interaction,
2.     Deficits in nonverbal communicative behaviors used for social interaction; ranging from poorly integrated- verbal and nonverbal communication, through abnormalities in eye contact and body-language, or deficits in understanding and use of nonverbal communication, to total lack of facial expression or gestures.
3.     Deficits in developing and maintaining relationships, appropriate to developmental level (beyond those with caregivers); ranging from difficulties adjusting behavior to suit different social contexts through difficulties in sharing imaginative play and  in making friends  to an apparent absence of interest in people
B.    Restricted, repetitive patterns of behavior, interests, or activities as manifested by at least two of  the following:
1.     Stereotyped or repetitive speech, motor movements, or use of objects; (such as simple motor stereotypies, echolalia, repetitive use of objects, or idiosyncratic phrases).
2.     Excessive adherence to routines, ritualized patterns of verbal or nonverbal behavior, or excessive resistance to change; (such as motoric rituals, insistence on same route or food, repetitive questioning or extreme distress at small changes).
3.     Highly restricted, fixated interests that are abnormal in intensity or focus; (such as strong attachment to or preoccupation with unusual objects, excessively circumscribed or perseverative interests).
4.     Hyper-or hypo-reactivity to sensory input or unusual interest in sensory aspects of environment; (such as apparent indifference to pain/heat/cold, adverse response to specific sounds or textures, excessive smelling or touching of objects, fascination with lights or spinning objects).
C.    Symptoms must be present in early childhood (but may not become fully manifest until social demands exceed limited capacities)
D.         Symptoms together limit and impair everyday functioning.

# 725
  • Мнения: 1 738
Ето преводът на това, което ви пуснах по-рано днес. Можете да сравните предлаганите за DSM-5 критерии с тези в сега действащата DSM-4 (дадени в началота на тема 15 например)
 
09 Нарушение от аутистичния спектър
Предлагана промяна
Трябва да бъдат изпълнени критериите, включени в A, B, C и D:
 
A.    Персистиращ дефицит в социалното общуване и взаимодействие, не произтичащ от общо изоставане в развитието, който се изразява и в трите следващи:

1.     Дефицити в социално-емоционалната реципрочност; от абнормен социален подход и липса на нормален диалог, през оскъдно споделяне на интереси, емоции, чувства и откликване до пълна липса на иницииране на социално взаимодействие.
2.     Дефицити в невербалните прояви на общуване, използвани за социално взаимодействие, от зле интегрирано вербално и невербално общуване, през аномалии в очния контакт и жестовете или дефицит в разбирането и използването на невербалното общуване до пълна липса на изражение на лиц;ето или жестове.  
3.     Дефицити в развитието и поддържането на взаимоотношения (извън тези с хората, грижещи се за индивида) от трудности в приспособяване на поведението така, че да съответства на различни социални стуации през трудности  в споделяне на въображаеми игри и създаване на приятелства до очевидна липса на интерес към хората.  

B.    Ограничени, репетитивни поведенески прояви, интереси или дейности, манифестиращи се с поне две от следните:  
1.     Стереотипни или репетитивни реч, движения или използване на предмети (като прости двигателни стереотипи, ехолалия, репетитивно използване на предмети или идиосинкратични фрази).
2.     Прекомерно придържане към рутини, ритуално вербално или невербално поведение или прекомерна съпротива към промени (като ритуални движения, настояване за минаване по един и същи път или ядене на едни и същи храни, репетитивно задаване на въпроси или необикновено разстройване от малки промени).  
3.     Силно ограничени, фиксирани интереси, които са абнормни по интензивност или фокусиране  (като силна привързаност или обсебване от необикновени предмети, изключително фиксирани граници или постоянство на интересите)
4.     Хипо- или хиререактивност  към сензорни дразнения или необикновен интерес към сензорни аспекти на средата (като очевидно безразличие към болка/топлина/студ, , враждебен отговор към специфични звуци или тъкани,  силни миризми или докосване до предмети , омагьосване от светлини или въртящи се предмети)

C.    Симптомите трябва да са налице в ранното детство (но е възможно да не са напълно проявени докато социалните изисквания не надхвърлят ограничените възможности

D.     Заедно тези симптоми ограничават или нарушават функционирането в ежедневието.  

По-късно или утре ще ви пусна още неща.

# 726
  • Мнения: 2 510
В 4 не е ли СИД ?
Констанца вече го е превела

т А удря не вербалните аутисти Това е трудно доказуемо

Последна редакция: пн, 30 яну 2012, 19:15 от Снежа63

# 727
  • Sofia
  • Мнения: 23
Lyusy, каква по-точно хомеопатия прилагате?
Аз успешно прилагам цветотерапия на д-р Бах и е безвредна. Peace
През ноември за първи път посетихме хомеопат - отидохме при Нели Стефанова; на "Парчевич". Тогава агресията беше само в някои моменти и не ми беше проблем. Отидохме по препоръка на една психоложка за стимулация на функциите на мозъчната кора; за отключване ( до колкото е възможно ) на способността и необходимостта му да говори; за по-добра концентрация и общо казано за изстискване и използване максимално на потенциала му. ИМАШЕ МОМЕНТАЛЕН ПОЛОЖИТЕЛЕН ЕФЕКТ;САМО ДЕТО НЕ ПРОГОВОРИ. Реално взе 2 дози "Калкарея" в 2 последователни седмици. Лошото е ;че беше само за около месец. От средата на януари се върнахме много назад;повтаря дори бебешкото си поведение; а най-лошото е че е много агресивен. Даде му този път лекарство направено от тарантула; от там и името му "Тарентула". Вече съм на ръба на нервна криза; защото агресията се засили още повече и то в неочаквани моменти. Вече 5 дни се борим. Пристъпите започнаха да разреждат и продължителността и честотата си;но за сега само чакаме...Най-плашещото ме е; че по-големия ми син е подложен на психически и физически тормоз. Искаше ми се да се отделя с малкия в друг апартамент за няколко седмици; до като малкия се успокои (дай Боже); но мъжа ми е категорично против - мисли; че така големия ще страда повече. Кажете какво мислите вие?

# 728
  • Мнения: 2 510
Според мен трябва да разделиш децата / поне до дето трае това/. Не зная колко е голям големия ти син, но можеш да се опиташ да му обясниш достъпно. В противен случай след време можеш да имаш проблем и с другото дете. Ако не можеш да се справиш с психиката на голямото дете ще трябва да потърсиш детски психолог за него.
Мисля, че е лошо да оставиш нещата на самотек.

# 729
  • Мнения: 1 738
Люси,
превела съм ти нещо от две публикации за агресията при аутистите. Твоето дете е с друга диагноза, но според мен проблемите при невербалните деца имат немалко сходство. Предполагам, че указанията ще са от полза и за други майки.

Указания:
1 Опитайте с поведенческа интервениция. Специалистите, занимаващи се с поведенчески интервенции при деца с поведенчески проблеми и агресия могат да определят каква е причината, наблюдавайки децата в собствената им среда. 

2 Елиминирайте сензорните дразнители. Ако при детето ви има сензорни възприятиья, които го натоварват, то може да стане агресивно. Това може да са силни звуци, ярка светлина, много хора, дразнещи докосвания (твърде леки или прекомерно силни за отделното дете), които отключват защитни реакции и детето може да стане агресивно. Специалист по “occupational”  терапия може да ви помогне като направи сензорен профил на детето, за да определи, дали проявява сензорни отбранителни реакции. 

3 Подпомогнете общуването. Неспособността за общуване е огромен фактор при невербалните (или полувербалните) деца. Невъзможността да споделят с никого какво искат, какво чувстват или от какво имат нужда е силно травмиращо за тези деца и често е причина за агресивността им.  Работете върху това, като им говорите или използвате някаква друга форма на подпомагане.

4 Проверете и за други неща. Често аутистичните деца не са в състояние да изразят с думи нещо, което ги безпокои. При някои аутистични деца агресията се предизвиква от болка – главоболие, телесни болки. Дори за говорещите аутистични деца понякога е трудно да опишат болките, нарушенията във функциите на органите им или чувствата, които изпитват.

5 Опитайте лекарство. Ако нищо друго не помага, то може да намали агресивното поведение. Обсъдетего с педиатъра на детето, с невролог или специалист по поведенческа терапия. Не мислете, че ако веднъж започнете да давате лекарство, трябва да го давате вечно. Ако не помага, просто го спирате.
......................
Най-обещаващото лекарство за контролиране на агресията при аутистичните деца е атипичният антидепресант, известен като респиридон (Risperdal). Проучвания са показали, че  то е в състояние да намали агресията и да подобри поведението на аутистичните деца. Той може обаче да доведе до покачване на теглото и други странични ефекти. Поради това трябва да се обдсъди със специалист постигането на баланс между ползата и рисковете.

Сигурно можеш да получиш полезна информация и от книгата/програмата “Son-rise”. Аз лично не съм се занимавала, но за сина ми това беше една от първите специализирани книги, които изчете след поставянето на диагнозата при нашето дете. Разказвал ми е нещо, за което чувам, че се прави някъде и у нас (да не уточнявам) – оборудване на специална стая за аутистичното дете със сензорни проблеми и/или агресия и занимания там с него, докато излезе от това състояние. Вероятно други мами могат да те посъветват и в тази насока.

# 730
  • Мнения: 2 510
 Lyusy , бъди много внимателна с респиридона, особено в съчетание с други добавки и лекарства.

Както вече си разбрала, много лекарства и добавки действат по различен начин на различните хора, може би защото състоянието им не е добре изучено и се съди по външни признаци, а те могат да са еднакви за много неща. Дозата също не е от без значение.

# 731
  • Sofia
  • Мнения: 23
Много ви благодаря за съветите. За сега се надявам хомеопатията наистина да има резултати; защото ме е страх да посягаме към успокоителни от невролог. Но съм на принципа по-добре се информирай какво може да ти трябва в един момент; пък се моли да ни ти дойде до главата. За съжаление имам много ограничено време пред компютъра и не мога да прочета всичко; написано във форумите. Извинете ме ако задавам въпроси ; чиито отговори може би с повече ровене в предни теми бих открила. Много съм благодарна на всички; които ми дават конкретни съвети.
  Констанца;познавате ли специалист по поведенческа терапия и occupational терапия в Софиа; който би ни бил от полза?
  В тема 3 от 2007г. Paraplanercheto; майка на Йоанка благодари на Катина; че ги е светнала за китайски билкови продукти;от които на  втория ден дъщеричката ѝ е казала "мама". Снощи изпратих писмо на Paraplanercheto и чакам с нетърпение отговора ѝ; но виждам; че от ноември не се е включвала във форума и не знам дали въобще ще ми отговори. Катина; моля и теб; и всеки друг; който знае нещо конкретно; от което детенцето му има напредък; казвайте! Синът ми разбира всичко и е много вероятно; ако успее да проговори; КОГАТО успее; другите поведенчески проблеми да се изчистят-такова беше и мнението на г-жа Ламбовски от "Тацитус".
  Какво по-точно можете да ми кажете за опита ви с цветотерапията на Доктор Бах?

# 732
  • Мнения: 2 140
Lyusy , http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=574797.0
Тук има достатъчно инфо за терапията.Може да зададеш своите въпроси. Peace
За всяко дете се прави индивидуална комбинация.

# 733
  • София
  • Мнения: 2 351
Lyusy, от това което прочетох за диагнозата на твоето дете оставам с впечатление, че е по близо до Синдрома на Даун, отколкото до аутизма. Имам предвид кардиопроблемите, хромозомните изменения и специфичните черти на лицето.
Наистина не знам как да те успокоя и да ти дам някаква надежда, не за друго, а защото нищичко не съм чела по въпроса за този синдром. Аутизма е много объркваща диагноза с неизяснен произход и неизвестен подход за лечение. Родителите действаме на принципа проба - грешка именно, защото няма доказан произход и лечение за него. Доколкото четох за вашия случай се препоръчва редовно наблюдение от кардиолог и препоръчват изписване на медикаменти.
Питаш какво съм препоръчала на Парапланерчето преди години. Тогава започнах да опитвам лечение с източна медицина основно китайски билковипродукти. Не си ги назначих сама, а по препоръка на специалист по източна медицина - ето данни за кабинета му http://www.goldenpages.bg/bg/b/971D7049-3FA5-DF11-B910-00145E9525E4

Той работи основно с тази фирма вносител на китайски продукти http://dnk.bg/about.php , но освен тях препоръчва и други добавки. Ако решиш опитай. Аз продължавам да използвам продуктите на тази фирма за цялото ни семейство и потвърждавам препоръката си за този специалист след толкова години. Но това е само част от "лечението" на сина ми.

# 734
  • Мнения: 155
Lyusy аз съм против лекарствата и за хомеопатията но като не става не става, затова ти разказвам това. На една приятелка детенце беше със страшна автоагресия направо личицето му бе цялото издрано, удряше си главата в земята, направо всички пищяха. Майката го заведе при д-р Литвиненко и му изписаха Конвулекс за успокоение. Сега детето е неузнаваемо, много е спокоен и всички в детската го хвалят. Дано да съм ти помогнала с избора.

Общи условия

Активация на акаунт