RYAN GOSLING и поколението на 30-годишните, които завземат Холивуд

  • 25 449
  • 755
  •   1
Отговори
  • в морето до колене
  • Мнения: 2 493
фотограф Майкъл Дженсън, фотосесия за сп. Interview, ноември 2010

Райън Томас Гослинг (Ryan Thomas Gosling) е канадски актьор и музикант.
Роден е на 12 ноември 1980 година в Лондон, Онтарио, Канада.
Баща му Томас Голинг е търговски пътник, а майка му Дона – секретарка. Родителите му са Мормони и религията е доста важна част от живота на семейството.
Те се развеждат, когато Райън е бил малък и двамата с по-голямата му сестра Манди са отгледани от майката.
Райън има проблеми в училището – не е можел да чете добре, бил е тормозен от съучениците си, той самият е бил буйно дете. В крайна сметка е бил освидетелстван с диагноза ADHD (хиперкинетично разстройство с нарушение на вниманието), преместен в клас за деца със специални нужди и дори отстранен от училище. Тогава майка му напуска работа и една година се занимава с него в къщи. Той признава, че в резултат на този период от живота си е „програмиран да мисли като момиче” и получава „усещане за самостоятелност, което не е загубил досега”.
Заедно със сестра си Райън от малък се изявява на сцена. Наскоро в Youtube бе публикуван клип с тяхно изпълнение от 1991 година.



През 1993 година се явява на кастинг за проекта на Дисни „Мускетарите” за формата The Mickey Mouse Club. След като е избран за участие, подписва двегодишен договор с шоуто и се премества във Флорида. В шоуто Райън попада заедно с Джъстин Тимбърлейк, Кристина Агилера и Бритни Спиърс.

Оттогава датира любовта му към Дисниленд, която е запазил и досега. След прекратяването на проекта през 1995 година Райън се връща в Канада, където продължава да се снима в телевизионии сериали – семейни и тийнейджърски.
На 17-годишна възраст Райън напуска училище и се мести в Нова Зеландия заради снимките на сериала на Fox Kids „Младият Херкулес”. Но след две години този тип работа му омръзва, той решава да престане да се снима за телевизията и да се занимава със сериозно кино.
На 19 години се мести да живее в Лос Анжелис. Макар че е изоставен от агента си, получава малка роля във филма „Помни титаните”, а година по-късно и ролята на ортодоксален евреин нео-нацист във филма „Твърда вяра”. Следват няколко инди-продукции, в които Райън си създава амплоа на „неудачник”, „странен тип” и дори „психопат”. По това време има почти двегодишна връзка с екранната си партньорка Сандра Бълок. Двойката влиза в полезрението на светските хроникьори заради голямата разлика във възрастта – 16 години.  
Дори участието му през 2004 година в станалата изключително популярна романтична драма „Тетрадката” не променя насоката на кариерата му. Но пък води до най-дългата романтична връзка в живота му – с канадката Рейчъл МакАдамс.  
През 2006 година излиза филмът „Полу Нелсън”, за който Райън получава номинация за Оскар.
Той е един от най-младите номинанти за главна мъжка роля в историята на наградите.( По-млади от него са били Джеймс Дийн 26-25 (и двете номинации посмъртно), Джон Траволта 24, Мики Руни 23-19 и Джаки Купър 9.)
През 2007 година се снима в два много различни филма „Пропукване” и „Ларс и истинското момиче”, а после няколко години не се появяват филми с негово участие – до 2010.
През това време е включен в класацията на EW ”30 under 30”, където заема 23-то място. А иначе се занимава с музика – през 2007 година с приятеля си Зак Шийлдс (бивше гадже на сестрата на Рейчъл МакАдамс) създават инди рок дуото „Dead Man's Bones”, а през 2009 издават албум; изнасят концерти с детски хор и куклена трупа (включително в Израел).
Със Зак споделят общи интереси към всякакъв род страшилища, привидения и зомбита.

Между другото Райън пише и песни за филми, включително и две от песните в следващия му филм са негови авторски.
Също тогава Райън посещава Чад, Конго и Уганда, прави планове за документален филм и книга заедно със създателя на благотворителната организация „Enough Project”. И това не са единствените обществени проекти, с които се е ангажирал преди и сега.

Освен това притежава марокански ресторант в Лос Анжелис, наречен Tagine (132 N. Robertson Blvd, Beverly Hills, CA). Видно е, че в началото дори е миел чинии в ресторанта.А казват, че и досега не се свени да сервира, ако се наложи.

През последните две години 2010 и 2011 излизат пет филма с негово участие. Получава множество награди, номинации и широко признание в кино-средите. Наричан е от филмовите критици един от най-добрите актьори на неговото поколение.

Но много по-забележителен е „звездният” статус и армията от почитател(к)и. Популярността му придобива невиждани размери и се проявява в най-различни форми – от интереса към връзката му с Ева Мендес, през множеството интернет-сайтове/блогове, които се превръщат в сензация, до масови протести пред централата на сп. „Пийпъл”, когато е пренебрегнат в полза на Брадли Купър в тяхната годишна класация за „най-секси мъж”. Всъщност Райън приема тези неща доста спокойно и с чувство за хумор.



В момента се снима в четири нови филма, които предстои да излязат през 2012 и 2013 год. Говори се, че планира и режисьорски дебют.


***
Това е накратко биографията му. Сега би следвало да ви представя по-подробно филмите, в които е участвал. Но това ще направя в отделен пост.

Преди това искам с няколко думи да обясня, защо изобщо се реших на такава стъпка – да открия тема за Райън Гослинг. Нещо, което не мислех, че ми е присъщо и не го правя с намерението да правя „фен-клуб”...
Вече писах преди време, че открих за себе си Гослинг като актьор в „Синята Валентинка”. Много го харесах, но дотам... Млад, способен актьор, за когото не знаех нищо – такива има много.
После изведнъж покрай интереса ми към Оскар-претендентите се усетих „бомбардирана” от Гослинг от разни посоки. И по стечение на обстоятелствата в рамките на седмица-две гледах и трите му филма от 2011 – и тогава се „влюбих”!  Wink Това бяха три толкова различни роли, в които той едновременно съумява да е различен И все пак да показва нещо общо. Бях впечатлена и реших, че трябва да науча повече за този младеж.
 smile3529
Аз обичам да си „пиша домашното” – прегледах цялата му филмография, свалих си няколко филма... Започнах да гледам и се разбра, че това няма да стане за ден-два, нито за седмица-две... Повечето от ранните му филми не могат да се гледат наведнъж по няколко. Поне аз не можах.
И тъй както се проточи гледането, имах възможност да го допълвам с четене – и открих Гослинг-манията в нета!  Shocked
Притесних се... да не би и аз да съм се поддала на някакъв чар и интересът ми да е по-скоро женски, отколкото киномански.  Blush Още повече на моите години си е баш време за такива „кугърски” изпълнения. Поспрях се с филмите, „облъчих” се активно със снимки, фен-сайтове, направих си Гугъл-абонамент за новини за Гослинг... обаче издържах проверката.
Не! След близо десет месеца с абсолютна увереност мога да кажа, че не ме присвива под лъжичката, когато си съблича фланелката.  Crazy
Убедих се, че го харесвам предимно като актьор. Може да се каже дори, че не намирам нещо особено във външността му и не разбирам „припадъците” заради неговата особа.

Но постепенно първоначалната ми идея това да е просто „фенска тема” ми беше недостатъчна.  Thinking Още повече самият Гослинг се оказа част от по-голям въпрос, който започна да се оформя в главата ми, докато се „облъчвах”...
И идеята за тема, посветена на актьора Райън Гослинг прерасна в нещо по-голямо, което (с леката ръка на една съфорумка  Wink) вече титулувам „проект” за поколението на днешните 30-годишни актьори. Така се роди и заглавието на темата.
Но за това ще обясня също отделно.

Последна редакция: нд, 26 авг 2012, 10:08 от mia4ik

# 1
  • в морето до колене
  • Мнения: 2 493
След „преамбюла” – да преминем към същината на въпроса: филмите и ролите на Раян Гослинг.

Доста се почудих, как да представя филмографията му...
Не виждам смисъл да се пише анотация – давам линк към кино-енциклопедията, пък и всеки може да си намери купища информация из нета.
Затова реших да опитам да подбера някаква снимка, гифче, факт или цитат, които на мен лично са ми забавни и са свързани с конкретния филм.
Живот и здраве, ако стигнем до следващи теми, може да се пробвам да направя по нещо за всеки от филмите, за да изглежда представително и красиво уводният пост.
А засега – ще се задоволите с това, което ви предлагам.

* Започвам със забележката, че досега нищо ни съм открила за първите два филма, в които е имал малки роли:

1997 - Frankenstein and Me    – за този скоро попаднах на трейлър, в който Раян се вижда точно за 1 секунда  Grinning)
Скрит текст:

1999 - The Unbelievables    

2000, Remember the Titans   
Скрит текст:
Освен, че прави калабалък в отбора, героят на Раян има няколко малки сцени. Но на мен ми беше забавно като го гледах от перспективата на днешния ден и нещата, които е постигнал в кариерата си. Всъщност ролята е много приятно „приплъзване” м/у телевизионните тийн-подвизи на Раян и следващите му сериозни роли.

2001, The Believer           
Скрит текст:
Много време търсих информация КАК изобщо се е явил на кастинг за тази роля. И накрая успях да сглобя информацията от няколко негови интервюта, в които Раян разказва следното – по онова време едва ли не всеки млад актьор в Ню Йорк и ЛА говорел за някаква страхотна роля в страхотен филм; няколко негови приятели също се явявали на прослушване и Раян помагал на единия от тях да се подготви; така прочел сценария и се запалил. Според него се е наложило сериозно да се помоли, защото дори и той самият се е оценявал по онова време като „непродаваем”: „Ако пред мен се беше явил да чете някой и последното нещо, което е правил, беше Младият Херкулес, и аз щях да имам големи резерви към такъв човек.”
-   Режисьорът е искал евреин да играе ролята, но не открил такъв дори и след близо 150 прослушвания. Последен се е явил Раян, който дори не е отговарял на типажа, търсен от продукцията. И все пак явно ги е спечелил с нещо.

Това е снимка от прослушването му за ролята, което е включено като екстра в едно от DVD-тата.

2002, Murder by Numbers       
Скрит текст:
-   Идеята за този кадър е била негова. След няколко дубъла Раян пита Сандра, дали би имала нещо против да оближе лицето й – като още една проява на болната природа на героя му.
-   С този филм Раян за пръв път се появява в КАН.

2002, The Slaughter Rule    
Скрит текст:
-   Тук може да се види първообраза на прословутата клечка за зъби на шофьора ...
-   Този филм го намерих най-трудно. И досега не мога да му подкарам субтитри... Така че ако някой от вас може да подскаже читав линк за свястно копие поне с английски субтитри, ще бъда много благодарна.

2003, The United States of Leland     
Скрит текст:


-   Мисля, че след този филм Раян вече е осъзнал, че му се „залепя” образа на психопат... и е тръгнал да търси роли, които да го отдалечат от такова амплоа.

2004, The Notebook      
Скрит текст:
-   Е, тук дори не виждам смисъл да пиша каквото и да било. Винаги съм знаела, че няма да илюстрирам този филм с кадри от самия него, а с видеото от MTV-наградите, където Раян и Рейчъл получават наградата за най-добра целувка.


Май харесвам този клип повече от самия филм  Mr. Green

2005 , Stay          
Скрит текст:
**
-   Това е единственият от филмите на Раян, който не съм гледала още. Така че не мога да кажа нищо...

2006, Half Nelson          
Скрит текст:
-   Тъй като това ми е любимия филм на Раян (засега), бях безкрайно изкушена да струпам купчини снимки, клипове, гифчета... но се постарах да се въздържа. Все пак реших да ви покажа хватката от борбата, която е дала заглавието на филма -

Искам да цитирам откъс от срещата на екипа с публиката по време на фестивала в Бостън.
Един от въпросите към режисьора е: „Какви са ви впечатленията от работата с Раян Гослинг?” -   Отговорът му е: „Ryan is dreamy” - При което Шарика Епс избухва в смях и се свлича на колене на сцената: „Dreamy...Това ми харесва... Не, Раян е готин. Проблемът е, че е сладък. Но аз не го разбрах, докато не се обръсна. А това беше в последния ден на снимките... Така че аз си бях в ролята, докато той беше небръснат.

А ето го и този финал, където Раян е бръснат.

Dan: Knock, knock.
Drey: Who’s there?
Dan: The Interrupting Cow.
Drey: The Interrupting Cow, who?
Dan: ……Moooo.
Drey: That was horrible!

2007, Fracture
Скрит текст:

-   Не можах да намеря гифче от кадрите със заиграването м/у героите на Гослинг и Хопкинс с вратовръзките, а точно тях исках да ползвам като илюстрация. Ако някога са наканя да се уча сама да си правя гифчета, това ще е една от причините  Simple Smile

2007, Lars and the Real Girl    
Скрит текст:
-   Бях забравила за този кадър и тази реплика. Но ми стана искрено весело като го видях и реших, че е перфектната презентация. Наистина ще става добре, още по-добре...

2010, All Good Things          
Скрит текст:
-   За мен този филм е повече представителен за Кирстен, отколкото за Раян. И май не съм гледала нито едно негово интервю за филма и за героя...
-   Мисля, че героят му в този филм е от „стария вид” психопати, които е играл. С него той затваря тази страница и обръща нова страница в кариерата си, с друг подход към жестокостта и насилието.

2010, Blue Valentine
Скрит текст:

Това ми е вторият любим филм и също дълго се чудих какво да извлека от купчините материали, които асоциирам с него. И накрая избрах това.

Както и откъс от разказа на Раян в едно интервю за случка по време на снимките:

„Имаше много инциденти и животът непрекъснато се намесваше във филма. Например ние изгорихме сватбената си снимка, подпалихме я заедно с купчина фойерверки. По ирония на съдбата тази снимка не искаше да изгори. Гледахме я, как гори, в продължение на половин час и накрая рамката се разтопи във формата на сърце и единственото парче което така и не изгоря, беше целувката ни.”

2011, Crazy, Stupid, Love.   
Скрит текст:
-   Раян признава, че отдавна е искал да участва в комедия. И то непременно със Стив Карел, когото е харесал още като малък на снимачната площадка на някакъв сериал. Мисля, че двамата са симпатичен тандем.
-   Но още повече ми хареса химията м/у него и Ема Стоун. Затова илюстрирам този филм с тези три кадъра – как изглеждат двамата в самия филм, по време на промоционалната фото-сесия и на премиерата.
--
Мисля, че снимките красноречиво обясняват, защо авторите на филма готвят нов проект, в който искат Раян и Ема да играят пак. Аз лично ще чакам този филм с нетърпение.

2011, Drive          
Скрит текст:
Много се изкушавах да ползвам за илюстрация кадри, които са меко казано „първосигнални” за този филм. Но после се отказах, защото се сблъсках с този гиф – и мисля, че е перфектната илюстрация.
*
Първият момент във филма, когато фасадата на мълчаливец са пропуква и се показва истинската същност на героя.

2011, The Ides of March       
Скрит текст:
След филма и особено след като Раян не се появи на церемонията за връчването на Златните Глобуси, въпреки двете номинации, изчетох доста клюкарски материалчета, които експлоатираха темата за „недоволството” на Клуни. От всичко написано прозираше инсинуацията, че Клуни едва ли не завижда на Раян за това, че „идва да заеме неговото място”.


А тук реших да използвам като илюстрация едно видео, заснето от самия Раян по време на снимките на филма. Екипът снима сцената с пианиста, а Раян снима работата на екипа отстрани.

***
Предстоящи филми, по които работи в момента.

Скрит текст:
2012 The Place Beyond the Pines –Luke / филмът е на режисьора на „Синята валентинка” и е планирано да бъде показан на фестивала в Торонто след две седмици. На снимачната площадка явно се е зародила третата засега продължителна връзка на Раян – отново с екранна партньорка, актрисата Ева Мендес. Очаквам да има огромен интерес от таблоидите към премиерата, защото това ще е на практика първата им публична поява заедно.

2013 Gangster Squad - Sgt. Jerry Wooters / филмът е посветен на преследването на мафията от полицията 40-те и 50-те години на миналия век. Поради наличието на сцена със стрелба в кино, след трагедията в Аурора, Колорадо разпространителите решиха да пренесат премиерата на филма през 2013, както и да презаснемат и премонтират някои сцени.

2013 Only God Forgives – Julien / съвместен филм отново с Никълъс Рефн, режисьорът на „Драйв”. Снимките на филма започнаха в Тайланд точно по време на „наградния сезон” в САЩ и отсъствието на Гослинг на церемониите по връчване на наградите Глобус (където той беше с две номинации) беше „дъвкано” от медиите дни наред.

2013 Untitled Terrence Malick Project – Терънс Малик работи едновременно в/у два филма, които явно ще имат нещо общо (макар да не е ясно, как именно ще са свързани); засега е ясно, че Крисчън Бейл, Натали Портман и Кейт Бланшет ще участват и в двата филма - единият има работно заглавие The Ace of Spades, а другият имаше работно заглавие Lawless, което Малик отстъпи на режисьора Джон Хилкот. Именно във втория ще участва Раян и ще си партнира с Рууни Мара. Двата филма имат нещо общо с музикалните среди, а Раян и Рууни снимаха миналата есен на фестивала в Остин, Тексас.

??? Logan's Run – Logan / това ще е третият съвместен проект на Гослинг и Рефн; филмът е римейк на известна научно-фантастична продукция от 1976 година, където главната роля е играл Майкъл Йорк. Доколкото знам все още се работи по сценария на новия филм.

Има и още няколко проекта, които се свързват с името на Раян, но засега тези информации не са достатъчно официални, така че за тях може да стане въпрос в темата в бъдеще, когато се потвърдят.

Последна редакция: нд, 26 авг 2012, 13:33 от mia4ik

# 2
  • в морето до колене
  • Мнения: 2 493
И в заключение да обясня заглавието на темата.

Както вече споменах, множество коментатори наричат Раян най-добрия, или един от най-добрите актьори на неговото поколение. Викам си „айде бе” – звучи претенциозно някак си, като прехвалване. Викам си, я да го видя, що за „поколение” е това, от което го смятат за най-добър...  Thinking

И едно по-близко вглеждане във филмите от последните години наистина ми показа, че май е „дошло времето” на днешните 30-годишни. Колкото повече задълбавах, толкова повече се убеждавах, че в момента наистина те изгряват на холивудския небосклон и смятат за дълго да се задържат там. Техните имена се срещат едва ли не във всеки втори кино-плакат. Те получават все по-голямо признание от критиката и все по-голяма фенска любов.

Моето мнение е, че има доста забележима граница между „актьорските поколения”  и тя е някъде на десетина години. Примери – Джордж Клуни и Брад Пит / представители на поколението на 50-годишните; Мат Деймън и Бен Афлек / представители на поколението на 40-годишните.
Обикновено към 25-тата им годишнина имената от всяко ново поколение започват да настъпват на екрана. Към 30-тата вече набират сериозна инерция. И обикновено следващите десетина години са най-силните и плодотворните им.

Да видим, кои формират поколението на 30-годишните:
Ако започнем от Брадли Купър, Тоби Магуайър,  Колин Фарел, Райън Рейнолдс, Бенедикт Къмбърбач, Килиан Мърфи, Майкъл Фасбендер, Том Харди, Джонатан Рийс Майерс, Орландо Блум, Джеймс Франко, Аштън Къчър, Матю Гуди, Гаел Гарсия Бернал, Доминик Купър, Джошуа Джаксън и Джеймс МакАвой. Минем през Раян Гослинг, Чанинг Тейтъм,  Джейк Гиленхаал, Джоузеф Гордън-Левит, Том Хиделстън, Крис Евънс, Майкъл Пит, Илайджа Ууд, Сет Рогън, Еди Редмейн, Крис Хемсуърт, Андрю Гарфийлд, Джеси Айзенберг, Хенри Кавил и Джона Хил... И може би да поставя долната граница до Франсоа Арно и Емил Хърш.

Ако изброя в кои продукции се срещаме с тези имена само през последните пет години от 2008 насам, списъкът е внушителен – и не само като бройка.
Те наистина са „лицата на днешното кино”. И за мен е изключително любопитно да сравнявам, как се развиват кариерите им. И това също е една от амбициите на настоящата тема – да погледнем към Раян и останалите от този „поколенчески” ъгъл.

И хич не е толкова лесно да се определи кой е „най-добрият”.  Peace
Звучи първосигнално, но най-лесно е да се каже, че това вероятно щеше да е Хийт Леджър, ако беше жив. За него е някак най-безпроблемно да се приемат определенията с „най-„... Дори и след смъртта му той може да бъде превърнат в символ и лице на поколението, както навремето това е станало с Джеймс Дийн. Сравнението се налага от самосебе си... и вероятно затова изглежда прекалено просто и дори малко цинично.

За останалите все още има шанс да го надминат, но също така и да се провалят и да бъдат забравени.
Ако приемем за даденост, че са достатъчно талантливи актьори, то тогава кое определя, кой е по-добър и кой е най-добрият? Мисля, че за да се направи така оценка, става важен изборът на роли, развитието на кариерата на всеки от тях. И тук се сблъсках с нещо интересно – много са случаите, когато една роля преминава от един към друг – със или без конкуренция. Ето ви няколко примера:
-   Дж. Гордън-Левит е получил ролята в „Генезис”, след като тя е била отказана от Дж. Франко.
-   За главната роля във „50/50” първо са избрали Дж. МакАвой, но той не е могъл да започне снимки навреме и е бил заменен отново от Гордън-Левит.
-   Преди няколко месеца в едно интервю Крис Евънс каза, че е преминал успешно прослушване за „Плропукване” и дори режисьорът го е харесал, но в крайна сметка са избрали Гослинг.
-   Последно прочетох, че за ролята на Том Харди в „Дама, поп, асо, шпионин” първо се е коментирал Майкъл Фасбендер.
Изглежда така, сякаш режисьорите и продуцентите май не ги виждат като достатъчно ярки индивидуалности. Нима ги смятат за взаимозаменяеми? Или пък ги смятат за способни да изиграят „всичко, което им се предложи”?

В момента наистина един от големите въпроси в Холивуд е, кои ще са новите „водещи мъже”. Кои ще са новите звезди, които ще привличат публиката в залата. Кой ще замени Клуни, Пит, Круз, Дауни... а след някоя и друга година и ДиКаприо, Деймън, Крейг ако щете...
От друга страна, колко и кои от тях изобщо се интересуват от подобен тип кариера?
Раян примерно винаги е твърдял, че ако студиото е похарчило 100 милиона за един филм, той не може да гарантира, че тези пари могат да бъдат върнати. Това прави ли го по-лош актьор от някои, които вече направиха крачка в тази посока – може би Фасбендер на първо място. И в какво е по-добре да се играе – в студийни или в инди-продукции?
Или както Фасбендер и Гордън-Левит се опитват да съчетават нещата – да прилагат принципа на ДиКаприо: „едно за тях, едно за мен”... Но не става ли понякога „три за тях, едно за мен”. А оттам и нищо „за мен” накрая. И последно – да не забравяме, че независимото кино вече не е това, което беше преди 10-15 години. Дори в него вече има стабилен мейнстрийм.

Осъзнавам, че този т.нар. „проект” ме кара повече да си задавам въпроси, отколкото да намирам отговори. Колкото повече мисля, толкова по-всеобхватна и безкрайна ми се струва темата.
Би било много интересно да се направи сравнение с предните поколения. Аз се опитах, но това е много голяма задача. Още не съм намерила точния подход към този въпрос. Надявам се на вашата помощ за това.
Ще ми бъде изключително любопитно да чуя вашите мнения.
Във форума има доста фенки на представителите на това поколение, които съм изброила по-горе.
А поне 7-8 от тях вече се катерят към А-листата и скоро ще заемат, ако не първите 10, то със сигурност следващите 15-20 места в нея. След 10 години би трябвало те да са хората, които да я оглавяват. Смятате ли, че наистина идва тяхното време?

# 3
  • София
  • Мнения: 6 219
Безмълвна съм... да, редно е да пишеш повече и да правиш повече проекти.
Много приятно четиво с кафето си.  Hug

сега едно по едно.

Първо за Гослинг и анкетта.
Гласувах с "Тъжния Валентин", защото там запомних Гослинг първо.
Гледала съм "Убийство по учебник", "Тетрадката" и "Брейкър хай" (май беше тийн сериалчето му) и никога не съм връзвала трите неща с един и същ човек (въпреки моите пословични словославения кпрямо русите момчета).

Хареса ми защото изглежда мил, любвеобвилен, има нещо детско в него, но в същото време ролите му са като за изведен от психиатрия. Нещо подобно има и в Лео. Просто е удоволствие да гледам мимигите, погледите и жестовете. За сметка на това например Рийс Майерс има налудничево изражение постоянно, но да не задълбавам.

Имам още много да зяпам де. Сега ме "принуждаваш" да си изтегля съвукуплението му с Джордж Клуни и да се изкажа.




# 4
  • София
  • Мнения: 6 219
По отношение на поколението като цяло да си призная не си задавам подобни въпроси.

това, че се появява Брат Пит например преди 15 години не означава, че Джак Никълсън да кажем от старите или Робърт Де Ниро са изместени. или пък Джак Никълсън не измества Кларк Гейбъл.
Та и "младите" не изместват "старите". Това по принцип де, в контекста на дискусия за "залязващите" "звезди", а не конкретно към твоите си въпроси.

Кой е по-, по-, най- вероятно се вижда години по - късно с увеличаването или намаляването на проектите.
Ето Брад Пит продължава да играе в добри продукции, но например Киану Рийвс май, май... не мога да преценя кой е по - талантлив, но след Матрицата нещата не ми се струват ок. Може би има някакво "изтощаване на материала" и използване на максимума от възможности в някакъв момент, след който е трудно да се постигне успех. И това го има при всички. Може би само плавен подбор на роли би запазило едно лице дълго несменяемо.

Друго вероятно нещо, което на мен ми прави впечатление е, че не направиш ли силна роля до един момент после такава просто не се появява.

Сигурна, че много от "30 годишните" които ти си изброила точно по този начин ще се сурнат надолу или ще останат на нивото, на което са сега. Това и за двата параграфа, които съм посочила като вероятности по - горе. Доста... може би точната дума е "пазарно", но... това е положението.

В този контекст интересен за разглеждане е Лео. Не мога да преценя дали той е от 30 или 40 годишните, но направи роли, с които определено преобърна фенската си маса. За любителите на Лео от Титаник, Генезис е един неразбираем филм/актьорско присъствие. За тези, обаче, които откриха Лео в "Авиаторът", "Защо тъгува..." или "Злокобен остров", "Титаник" е... меко казано боза без елементи на разсъждения*. Интересното е, че почитателки на Лео не разбират по - голямата чаост от филмите му, но го харесват като актьор. Не са едно или две момичетата, с които съм говорила по този въпрос.

*Ето тук се питам защо и дали всеки един актьор трябва да играе в поне една боза, предназначена за масата, тази боза да бъде успешна, за да бъде забелязан. Ето - Гослинг - Тетрадката. А ми се струва, че точно за "младите" актьори това важи с още по - пълна сила... кому е нужно талантът да обслужва интересите на тийновете?


Сега понеже е неделя и вече не знам какво пиша ще спра, ще си изтегля "Мартенските иди" и се надявам някой да се включи компетентно.

# 5
  • вятър в маслините, вятър над хребета
  • Мнения: 14 990
Хайде да се запиша и аз в страхотната тема Hug.
Харесвам Гослинг, макар и да намирам поне петима от гореизброените актьори за по-забележителни от него Simple Smile. Безспорно обаче дотук точно неговата филмография е най-интригуваща.
За анкетката- любим от неговите филми ми е Half Nelson, историята е прекрасна и прекрасно разказана.

# 6
  • в морето до колене
  • Мнения: 2 493
Е, какво пък.
Не съм очаквала, че толкова скоро ще има новини!

Тази сутрин нета ме заля с новината, че официално е обявен режисьорският дебют на Раян!  smile3521

Подробности ще чета по-късно, че на работа не е много удобно... но засега това.

Обявеното заглавие е 'How to Catch a Monster'. В главната роля ще се снима Кристина Хендрикс, която играе самотна майка на двама сина... единият от които открива подводен град. Сценарият си е на Раян и явно ще е фентъзи  Heart Eyes, но с twist.
Мисля, че съм доволна - не е нещо конвенционално.
Снимките ще започнат през пролетта на 2013, но продуцентите започват да го предлагат на зелено още на след седмица на филмовата борса в Торонто.

П.П. Само да уточня, че продуцентите и дистрибуторската компания са тези, които стоят зад Drive.

Последна редакция: чт, 30 авг 2012, 10:18 от mia4ik

# 7
  • Далече
  • Мнения: 438
mia4ik много си изписала нямам време да изчета всичко Mr. Green, но гласувах в анкетата за
The Believer. На кантар са ми с Half Nelson, но някак си ме си струва, че  самия филм The Believer  и изпълнението на  Гослинг са недооценени и затова избрах този флм.

Аз не се наемам да кажа кой е най - добрия актьор за цяло едно поколение. Има актьори, които са най - добри или най - подходящи за конкретна роля. Хийт Леджър е издигнат прекалено в култ според мен, да, добър актьор беше, но все пак това, че загина прекалено млад не го прави най - добрия.
Да правя сравнение между поколенията ми е още по трудно и света и киното с него се променят.
И да вметна че смятам  и Джордж Клуни и Брад Пит са надценени и в поколението на 30 - годишните има по - добри актьори от тях. Но за да станеш символ е необходим и късмет да намериш точната роля в точния филм и каризма, която е нещо различно от актьорски способности. Джордж Клуни например е много каризматичен въпреки, че не е супер талантлив. За съжаление смятам, че на Гослинг му липсва тази каризма или съзнателно до скоро се опитваше да се отърси от нея. Все пак с последните му филми има напредък, та не се знае...

Всеки актьор трябва да изиграе една боза предназначена за масите, за да си състави име и да се наложи и да има свободата да избира следващи проекти. Самия Гослинг казваше някъде, че са му казвали:‘Go make the Fractures so you can make your Half Nelsons’ .Но аз не виждам Гослинг като следващия hollywood leading man. Той е прекалени некомерсиален и според мен не иска да прави бокс офис филми, с което аз съм ок и ми харесва.Даже малко се притеснявам, ако вземат да правят Logan's Run като студиен проект заедно с Рефн, че ще ме разочароват.

# 8
  • в морето до колене
  • Мнения: 2 493
mia4ik много си изписала нямам време да изчета всичко Mr. Green

Тя темата си е тука и изписаното си стои  Mr. Green
Може и да го прочетеш някога  Peace

Не че и задължително, де  hahaha

Колкото до избора на роля - и аз бях на кантар между двата, но все пак смятам, че в първата роля има някои незрели моменти... Пък и филмът като цяло ми куца към финала и образът страда от това. ИМХО

# 9
  • вятър в маслините, вятър над хребета
  • Мнения: 14 990
Хубави са и двете роли, както и повечето на Райън Simple Smile. Аз обаче ще обърна поглед и към другите младежи в списъка, понеже според мен най-забележителната роля на "поколението 30" не принадлежи на Гослинг. А именно- великолепното превъплъщение на Гордън-Левит в "Mистериозна кожа". В този образ има толкова болка, безнадеждност, отчаяние и предизвикателство, каквито се срещат така концентрирани изключително рядко. Не мисля, че скоро ще видим отново толкова смело изпълнение.

# 10
  • Далече
  • Мнения: 438
Прочетох всичко, малко хаотично отзад, напред и по-средата.

Гордън-Левит също е много добър актьор, гледам го се опитва опитва да балансира, но както е написала
mia4ik дано да остане нещо за него накрая. "Mистериозна кожа" не съм гледала, но за да стане лице на цяло едно поколение трябва много добра роля на живота в популярен и добър "мейнстрим" филм. Може би Гордън-Левит като Робин? Като че ли не излъчва достатъчно сексапил обаче (без да ми скачате моля Mr. Green)?

Ето например смятам, че Гордън-Левит е по - добър актьор от Том Харди, но първия буди симпатии, докато втория други работи..

Времето ще покаже кой как ще се развива, но най- вече зависи и от това кой от изброените актьори в какви филми и роли ще приеме да играе. И да, смятам че повечето от изброените за съжаление са взаимнозаменяеми, освен ако не търсиш актьор с определени физически данни..

Между другото Шон Пен е роден (1960) малко по -малко от година пред Джордж Клуни, той  влиза ли към 50 годишните или е към предното поколение?

# 11
  • София
  • Мнения: 6 219
Мейнстим филм на Левит е според мен - Генезис.

# 12
  • вятър в маслините, вятър над хребета
  • Мнения: 14 990
Не е в главната роля там, Ване.
Но тази година излизат два нови филма с него, а двата мейнстрийм.
И на мен ми е изключително секси Mr. Green

# 13
  • в морето до колене
  • Мнения: 2 493
Ване, Генезис е добър пример, но той не е лицето на филма. (П.П. Докато дращех и Джой ме е изпреварила.)
Джон Блейк е стъпка в същата посока. Ако излезе някой ден Робин от това...
Looper е друга, още по-голяма крачка.

Аз намирам много общо между Раян и Джоузеф от гледна точка на развитието на кариерата им Даже имам намислена цяла тирада по въпроса (малко в суров вид все още, но все някой ден ще я плясна тук  Mr. Green)

.
По въпроса за мейнстрийма - да, абсолютно е нужен такъв, ако някой ще става А-lister.
Ето Фасбендер, да речем - от една страна имате Х-Мен (с очакван сикуъл) + вече и Прометеус (също с очакван сикуъл) + собствен потенциален франчайз с екранизацията на тая компютърна игра... дето не се сещам как беше, щото не съм по тая част.
Обааааче бих го гледала филма, именно заради Майкъл.  Wink Така, както преди време гледах Принцът на Персия, само заради Джейк.  Grinning

Да си потенциален next leading man според мен означава продуцентите да видят в теб достатъчно хляб, за да ти поверят нещо от сорта на Мисията невъзможна и да са сигурни, че само твоето име ще напълни салона. Или като Индиана Джоунс, или като Мъже в черно...
И не че трябва да заменят някого, или да го изместят. Просто в този жанр винаги трябва млада кръв.
Ето скоро ще е нужен и нов Джеймс Бонд по моето скромно мнение... Засега идея си нямам, кой може да е той. Но надали ще е някое хептен ново и непознато лице.

Друг е въпросът, дали те като актьори търсят това...
Може да търсят друго - кариера в стил Ал Пачино, или Джак Никълсън...

.
.
И сега малък завой в друга посока...
Не откривам режисьорите в това поколение. Ако можете, помогнете.
Примерно Нолън е направил Мементо на 30 години, Кубрик е направил Д-р Стрейнджлав на 36 години (Лолита малко по-рано, но аз имам предвид програмни филми, определящи за стила им).
От 30-годишните режисьори май се сещам само за Джейсън Райтмън. И той прави малко по-камерен тип кино...

Но пък става друго - самите актьори тръгват да режисират. При това докато са доста млади.
Клуни и Пен направиха същото преди време, но в доста по-зряла възраст. Дори Бен Афлек почна на около 40.
Докато Джоузеф и Раян започват още на 31-32... За Джеймс Франко да не говорим - той е пословичен вече. Дори Анджелина се пробва (колкото и да не е долюбвана като актриса тук, може и да излезе режисьор от нея, знам ли). От тяхното поколение ми се струва, че има още няколко с потенциала да направят такъв скок в кариерата си. Ако го направят достатъчно рано, това може да е още една отличителна черта за тях...

Така де - само няколко мисли, които ми прелитаха през черепната кухина вчера...  Mr. Green.

# 14
  • вятър в маслините, вятър над хребета
  • Мнения: 14 990
Още нещо- от трите изброени от Алиса фактори като че ли последният е най-решаващ. Понеже веднага се сещам за Килиан Мърфи- изключително талантлив и изключително секси, но така и не стана голяма звезда точно заради съзнателно отбягване на мейнстрийма. Сега като се замисля, единствените му комерсиални филми са Нолановите.

Общи условия

Активация на акаунт