Дискриминационни или не, критериите за прием в първи клас?!

  • 6 289
  • 82
  •   1
Отговори
  • Мнения: 40
Здравейте на всички пишещи и четящи. Майка съм на бъдещ първокласник. Като всеки родител, живо ме интересуват добрите училища, критериите за прием в тях, учителите, които преподават и всичко свързано с първи клас. Та мисълта ми е, какво е Вашето мнение по повод, за мен несправедливите критерии за прием в елитните училища: местоживеене в района, брат или сестра в училището, бивши възпитаници на училището и т.н.
Лично аз съм на мнение, че децата трябва да се подбират чрез изпит за готовността на децата за постъпване в първи клас. По този начин, училищата действително ще затвърдят позициите си на елитни, защото ще се оформят класове с деца с що годе еднакви добри възможности. Не може в предучилищен клас в училище да попадат деца, които не разпознават цветовете,други, които не могат да държат молив и такива, които не могат да кажат две смислени изречения едно след друго- личен опит. Децата с добра подготовка, дали дадена им в детската градина или у дома, трябва да попадат в конкурентна среда, която единствено би могла да се оформи при ясни критерии за прием - ПРОВЕРКА НА ГОТОВНОСТТА НА ДЕТЕТО ЗА ПЪРВИ КЛАС.
Единствено дечицата в неравностойно положение със здравословни, доказани проблеми, защото има родители, които дори с това злоупотребяват, трябва да бъдат приемани с предимство. Например всяка паралелка в най-желаните училища, трябва да отпуска определена бройка за такива дечица и да има ресурсни учители, които допълнително да работят с тях.
Любопитна съм да чуя и Вашите мнения.

# 1
  • София
  • Мнения: 2 265
Записвам се! Много ме интересува темата...

# 2
  • дълбоката провинция
  • Мнения: 578
изпит за готовността на децата за постъпване в първи клас.

Ако не се лъжа въпросът за такъв изпит беше обсъждан за въвеждане, но не в смисъла, който влага авторката. Ако е готово детето - постъпва в първи клас, ако не е - .... (според сегашните нормативи има право да се отложи постъпването с една година).

Всякакъв друг изпит на тази възраст за мен би бил дискриминация, защото децата се развиват с различни темпове.

Айнщайн е бил смятан от своите учители за посредствен, дори глупав, ученик до една доста напреднала ученическа възраст.

# 3
  • sofia
  • Мнения: 8 938
Дефинирай "елитно" или ми посочи дефиниция в просветния закон, че да го ползваме това понятие.
Критерия за местоживеене е основен (според мен). Това, че някое училище и набедено за "елитно" не трябва да лишава децата живеещи в района му (има административно деление на София) от възможността да се обучават в него. Критериите брат, сестра, месторабота и всичко останало трябва да имат определена "тежест".
119-то са направили точкова система и според мен сравнително добре са определили тежестта на критериите (въпреки, че мен не ме устройва).
За подготвеността на децата ще се направя, че не съм го прочела.......ако някой има изисквания за средата, държавното училище не е правилното място, на което да се търси.

# 4
  • София
  • Мнения: 1 861
Поредната тема по въпроса  Mr. Green
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=658084.0
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=657317.0
сигурно има и още...

Иначе, мнението ми съвпада с това на vesi1

# 5
  • sofia
  • Мнения: 8 938
След опита ми с големия ми син имам изисквания за адекватност на учителя......нищо друго!
Иначе арт уменията могат много добре да се развиват извън училищната среда (за основен курс говоря), даже е за препоръчване.

# 6
  • Варна
  • Мнения: 2 768
arliz не се обиждай,но си поредната майка, която си мисли, че нейното отроче е малък гений и че трябва да има изпити за прием в първи клас, които то ще вземе с максимален брой точки. Другите деца кучета ги яли.
Критериите са навсякъде еднакви.Местоживеене, братя и сестри в същото училище, месторабота на родителите.

# 7
  • гр.София
  • Мнения: 4 156
 Мисля като don domat.
 Искам добра среда за децата си,то,кой ли не иска. Но стерилна среда от идеални деца,и 2-3 болни за разкош/успокояване на съвестта-замисляте ли се,какво поколение отглеждаме така?!

# 8
  • Мнения: 40
Първо да се извиня, че съм пуснала тема, която вече е обсъждана, но тъй като темите не са обсъждани от май 2012, а въпросът отново е доста актуален в медийното пространство, си позволих да пусна нова.
И не, не се обиждам don domat. Истината е, че съм много далече от мисълта, че синът ми е гений, даже напротив, коставеше ми ежедневна работа за дълъг период от време, за да го науча да чете, да пише и т.н. И това не е продиктувано от някаква свръх болна амбиция, просто детето искаше да чете и пише и непрекъснато ми задава въпроси. Мисля че, всяко дете в тази възраст водено от любопитство иска да научи куп неща.   
И до, forttuna, напълно съм съгласна с теб, децата се развиват различно, но вече десет години работя с деца и практиката ми показва, че с всяко дете, с което се работи допълнително, напредва и се развива с по-бързи темпове.
А, да дефинирам "елитно" училище, лично за мен, това е училище, което се е наложило, като едно от най-желаните, децата изкарват високи оценки на външни оценявания, преподавателският екип се задържа на работа години наред и т.н. Позволявам си да се доверя на мнението на познати, чиито деца са там, а и също на многобройните родители пишещи тук.
По повод на средата, ако децата са подбрани чрез такъв ясен критерии, като способности и умения, средата неминуемо би била на високо ниво. Имам опит с частното образование и съм си изградила мнение по въпроса за средата - била съм и от двете страни - и учител, и родител.
Не искам да споря и да обиждам никого. Уважавам мнението на всички Ви и си вадя своите заключения. Благодаря Ви, че се включвате.

# 9
  • Мнения: 21 455
Веднага се сещам за едно училище, в което:
" Подборната процедура на кандидатите за I клас се провежда от комисия, която се състои от специалисти педагози, психолози и педиатри.
   Подборната процедура цели измерване равнището на развитие на познавателните способности и на творческото мислене на кандидатите, на техните психомоторни качества и невербалните характеристики на интелекта им.... и т. н."

Иначе смятам критерии като местоживеене в близост до училището и брат ( сестра) в същото училище за съвсем адекватни. Представи си, че живееш на 20 метра от училище, а трябва да водиш детето си в другия край на града. Или пък двете деца да учат в училища на половин час път едно от друго.

# 10
  • София
  • Мнения: 1 861
..А, да дефинирам "елитно" училище, лично за мен, това е училище, което се е наложило, като едно от най-желаните, децата изкарват високи оценки на външни оценявания, преподавателският екип се задържа на работа години наред и т.н. Позволявам си да се доверя на мнението на познати, чиито деца са там, а и също на многобройните родители пишещи тук.
...
arliz, нали си даваш сметка, че ако едно училище си върши работата или поне я върши малко по-добре от други, това не му дава специален статут и оттам правото да провежда изпити за подбор? При това положение единственото, което му остава, за да се справи с наплива, е да въведе критерии за прием. Каквито и да са те, няма как да удовлетворят всички.

# 11
  • sofia
  • Мнения: 8 938
По повод на средата, ако децата са подбрани чрез такъв ясен критерии, като способности и умения, средата неминуемо би била на високо ниво.
Това не е ясен критерии. Способности и умения за какво в първи клас? В ДОИ фигурират тези изисквания за първи клас, но те не се оценяват. Не може (а според мен не е и редно) да се извършва подбор на подобен принцип в държавните у-ща.
Някои от частните правят подобен подбор, но не мога да си представя държавно у-ще да върне някое дете и да заяви, че не може да обучава това дете (или че не би се вписало в средата му).
С най-добри чувства към желанието ти да се разделят децата съгласно уменията им, но нека това се случва след 4-ти клас (то и така става де), не като бившата класна на сина ми - разделила класа на три редици: на умните, по-малко умните и тъпите и прави съревнования между редиците Tired

....но вече десет години работя с деца и практиката ми показва, че с всяко дете, с което се работи допълнително, напредва и се развива с по-бързи темпове.
- Кой работи с тези деца? Аз за тази работа не ставам, не поради липса на знания, а поради липса на подход и знания за методи на преподаване.
Истината е, че всеки се спасява поединично.

# 12
  • Мнения: 7 160
Та мисълта ми е, какво е Вашето мнение по повод, за мен несправедливите критерии за прием в елитните училища: местоживеене в района, брат или сестра в училището, бивши възпитаници на училището и т.н....
Живея на 100м. от училището, което съм избрала за сина ми. Само за две седмици от началото на кампанията за записване в първи клас, бройката на кандидатстващите деца в същото училище е над 150. Не ми се мисли по-нататък желаещите колко ще станат. Трябва да има критерии за прием и изброените от теб са най-приемливи.
Естествено, че ще имаме предимство по местоживеене пред тези от другите квартали и ще се възползваме от него.

Последна редакция: чт, 17 яну 2013, 13:52 от Фран Джонсън

# 13
  • София
  • Мнения: 1 456

С най-добри чувства към желанието ти да се разделят децата съгласно уменията им, но нека това се случва след 4-ти клас (то и така става де), не като бившата класна на сина ми - разделила класа на три редици: на умните, по-малко умните и тъпите и прави съревнования между редиците Tired


  Shocked Shocked Shocked  Може да е спам, но моля те, разкажи повече. Ако вече си писала по тази тема, подскажи ми къде да прочета.

# 14
  • Мнения: 40
Ще си позволя да използвам по-горе казаните думи от don domat , но по повод на гореказаното - децата, които нямат късмета да живеят в района на училището, кучета ги яли, така ли. Единствено мога благородно да завиждам на късмета на децата, които живеят в района на така желаните училища. Аз съм съгласна да пътувам с детето си и един час, ако се налага, за да му осигуря качествено образование. Аз също съм била ученичка, и съм учила на 30 мин. разстояние от дома си. Но родителите ми още тогава, преди близо 25 години са преценили, че кварталното училище в нашия квартал,не дава качествено образование.
И, да, няма как всички да са удовлетворени - такъв е живота.

Общи условия

Активация на акаунт