Лично аз съм на мнение, че децата трябва да се подбират чрез изпит за готовността на децата за постъпване в първи клас. По този начин, училищата действително ще затвърдят позициите си на елитни, защото ще се оформят класове с деца с що годе еднакви добри възможности. Не може в предучилищен клас в училище да попадат деца, които не разпознават цветовете,други, които не могат да държат молив и такива, които не могат да кажат две смислени изречения едно след друго- личен опит. Децата с добра подготовка, дали дадена им в детската градина или у дома, трябва да попадат в конкурентна среда, която единствено би могла да се оформи при ясни критерии за прием - ПРОВЕРКА НА ГОТОВНОСТТА НА ДЕТЕТО ЗА ПЪРВИ КЛАС.
Единствено дечицата в неравностойно положение със здравословни, доказани проблеми, защото има родители, които дори с това злоупотребяват, трябва да бъдат приемани с предимство. Например всяка паралелка в най-желаните училища, трябва да отпуска определена бройка за такива дечица и да има ресурсни учители, които допълнително да работят с тях.
Любопитна съм да чуя и Вашите мнения.