Американски колеж - четвърта тема

  • 86 577
  • 733
  •   1
Отговори
# 405
  • Мнения: 178
Поздравления за Кубрат! Дано има повече такива новини!

Във връзка с предстоящата родителска среща, имам такова едно питане: Обявено е начало от 16ч. и край до 19ч. Има ли някакво общо събиране или просто всеки родител тръгва и обикаля през избрани от него преподаватели, по избран от него ред? И кога е по-добре да се отиде - в началото от 16ч. или по към края на обявеното време?

# 406
  • гр. София
  • Мнения: 182
 И кога е по-добре да се отиде - в началото от 16ч. или по към края на обявеното време?
[/quote]

Общо събиране няма! Всеки родител с рипорт(Report) картата в ръце избира кабинет, от където да тръгне и се нарежда на опашката, за да се срещне с преподавателя! Срещата е индивидуална - преподавателят с двамата родители - има два стола! може и детето да присъства на срещата! Има и преводач- обикновено колежанин от по-горен курс. Ако опашката пред някой кабинет е много голяма, съветвам да се отправите към друг кабинет, за да не губите време! Simple Smile Тази тактика е много полезна за по-горните класове, защото там кабинетите са много повече и времето почти никога не стига - но пък не е задължително да обиколите всички! Можете сами да прецените с кого от преподавателите желаете да се срещнете! Simple Smile

# 407
  • Мнения: 3 008
За 8ми клас има малки разлики / поне имаше/. С основите им учители, които водят английския има определен час за среща
В 9ти клас бях изпълнителна - С Рипорт картата та там
В 11ти и 12ти клас ще замълча, само ще кажа, че е съвсем резонно, ако детето няма проблеми да не се ходи на родителски срещи.

И аз в първия момент реагирах - "Ама учителите ще помислят, че не се интересувам от теб", но ме контрираха- "Няма да си помислят това, а че им отнемаш от времето, което биха могли да отделят за някой, който наистина има нужда!"

# 408
  • Мнения: 178
Благодаря за отговорите!
И ние имаме определен час за среща с учителите по английски.
Ще се съобразя с него, при планиране на времето за срещи с другите учители.

# 409
  • София
  • Мнения: 2 361
Аз отивам в 4 ч., пред кабинет на преподавател, който знам, че има опашки и се надявам да съм от първите. Ако вече има няколко човека - пропуска тази възможност за среща и отивам пред следващия, където се чака повече. Тактиката ми е първо да обиколя кабинетите с големи опашки и после минавам през другите преподаватели. Така успявам да обиколя повечето учители.
Обикновено има опашки пред кабинетите на някои учители от природните науки, по етика, философия, на 1 от учителките по БЕЛ и 1 по информатика.

# 410
  • Там, където ме обичат
  • Мнения: 3 681
За 8ми клас има малки разлики / поне имаше/. С основите им учители, които водят английския има определен час за среща
В 9ти клас бях изпълнителна - С Рипорт картата та там
В 11ти и 12ти клас ще замълча, само ще кажа, че е съвсем резонно, ако детето няма проблеми да не се ходи на родителски срещи.

И аз в първия момент реагирах - "Ама учителите ще помислят, че не се интересувам от теб", но ме контрираха- "Няма да си помислят това, а че им отнемаш от времето, което биха могли да отделят за някой, който наистина има нужда!"

И аз съм на този принцип, ако нямам причина да се срещам с някой от преподавателите, не ходя на РС. Дори и не съм си мислила, че ще го счетат за пренебрежение.
Но пък съм имах година, две, в които ходих, обикалях и говорих.  Peace

Браво на Кубрат!!!
Специално искам да поздравя и родителите му, понеже знам, че майка му понякога влиза в темата.  Hug

# 411
  • София
  • Мнения: 4 649
Покана за Коледния концерт: http://www.acs.bg/NewsDetails.aspx?cat_id=2&news_id=445
И още нещо...
Скрит текст:
Скъпи Родители,
Пред прага сме на един от най-светлите и хубави празници. Звучат коледни песни, празничните украси греят като усмивките по лицата на хората, коледното настроение е навсякъде около нас. Сърцата ни повече от всякога са отворени за радост и желание да доставим радост на другите около нас.
От същия този великолепен Коледен дух са завладяни и нашите деца в Американския колеж в София, където, наред с многото други събития за Коледа, Ученическият съвет организира Благотворителна томбола. Децата обичат забавните моменти около разиграването на томболата и в същото време усещат сладкото чувство на удовлетворение, че доставят радост и стоплят сърцето и на някое друго момче или момиче на някое друго място, където може би няма толкова много топлина и светлина.
Нека и ние се включим в тази благородна и в същото време забавна игра, като помогнем на Ученическия съвет да събере повече подаръци и съответно да има повече печеливши билети в Томболата. За целта ви каним да донесете на 19.12.2013, преди започването на Коледния концерт, на Коледния щанд на Родителско- учителската асоциация, който ще бъде разположен във фоайето на Острандър Хол, дребен подарък от рода на книги, пъзели, клавиатури, играчки, ваучери, рекламни материали, шишенца козметика от рода на душ-гел, лосион за тяло, стъклен снежен глобус, медена коледна къща за сглобяване и украсяване, коледни украси, тениски, свещници, шалове, шапки или каквото друго ви хрумне, подходящо за подаръци за нашите тийнейджъри. Това е прекрасен момент да прегледате къщите си и да „предадете по-нататък” всякакви подаръци, които вие сте получили, но знаете, че никога няма да ползвате. Те ще зарадват някое от нашите деца.
С огромна благодарност ще приемем и по-многобройни подаръци, предоставени като дарение от вашите компании, като тези подаръци може да бъдат и рекламни материали.
За контакти pta@acs.bg, тел. 0888 408 926;
Родителско-учителска асоциация

# 412
  • София
  • Мнения: 1 729
Здравейте, Родитело-учителската асоциация има ФБ група, ето линк за онези, които имат интерес:
https://www.facebook.com/groups/193048750886232/
Светли празници на всички!

# 413
  • Мнения: 1 550
Добър вечер и ... може ли да се присъединя към вас?

Аз се интересувам от малко пред-АК периода - този на подготовката по БЕЛ, Математика и есе. Извадила съм си на един лист поне 7 школи, които предлагат тази услуга. Разговарях и с частен учител по БЕЛ, който ми каза, че по БЕЛ е различно от есе и за есето децата ходят отделно, при есеист и по математика, та равно на 3 различни учителя.

1. Имате ли "пресни препоръки" за школа, която успешно да подготвя децата за кандидадстване?
2. Кандидадстването в други гимназии е различно, то значи ли, че още 2-ма учители или още една школа и за другите гимназии сте посещавали?
3. От каква възраст е добре да се започне подготовката за АК (5, 6, клас?)

Благодаря Ви!

# 414
  • София
  • Мнения: 5 781
kassii, добре дошла!

1. Препоръките ми не са съвсем пресни, тъй като големият ми син е в 12-ти клас, но имам приятелско дете, което се готвеше и то там, и е в 8-ми клас сега, и когато дойде времето за подготовка на малкия - бих избрала отново тази школа, доволна съм от тях - Лого 3.

2. Да, за подготовката за другите училища е необходима отделна подготовка. Големият ми син посещаваше школа Софроний. Доволна съм и от тях много. Тук за отзивите - личните ми наблюдения са от преди 5 години, нямам по-скорошни наблюдения и бих се радвала, ако някой друг сподели по-актуална информация.

3. Колкото по-рано започне да решава логически задачи у дома, толкова по-добре. Задачи от типа Европейско кенгуру. За подготовка в школа според мен - от 6-ти или от 7-ми клас, в зависимост от конкретните особености на самото дете. По-рано според мен няма нужда.  Peace

# 415
  • Мнения: 1 970
Добър вечер и ... може ли да се присъединя към вас?

Аз се интересувам от малко пред-АК периода - този на подготовката по БЕЛ, Математика и есе. Извадила съм си на един лист поне 7 школи, които предлагат тази услуга. Разговарях и с частен учител по БЕЛ, който ми каза, че по БЕЛ е различно от есе и за есето децата ходят отделно, при есеист и по математика, та равно на 3 различни учителя.

1. Имате ли "пресни препоръки" за школа, която успешно да подготвя децата за кандидадстване?
2. Кандидадстването в други гимназии е различно, то значи ли, че още 2-ма учители или още една школа и за другите гимназии сте посещавали?
3. От каква възраст е добре да се започне подготовката за АК (5, 6, клас?)

Благодаря Ви!

Здравейте,

всяка година около периода на кандидатстване има въпроси, подобно на Вашия, погледнете назад в предходната тема.
Школите и преподавателите, които се спрягат са едни и същи от доста време. Но всичко зависи от детето - къде учи, от къде идва и как се готви за изпитите в седми клас, като цяло. Форматът на изпита е малко по различен в АК, но ако детето се готви сериозно по математика, би следвало да няма особени проблеми. С българския нещата са малко по-различни, но и на страницата на колежа при описанието на процедурата за кандидатстване става ясно, че математиката, логиката и рийдинга, тоест теста е решаващия фактор за успешното представяне. Както и здравите нерви и възможността за концентрация да покажеш каквото можеш когато се иска  да превъзмогнеш чувството на неудовлетвореност, че не си успял да решиш ВСИЧКИ задачи от теста, достатъчно е да си посочил отговори на Всички въпроси, като максимално от тях са верни. Всички задачи никой не може да реши вярно, те не са дадени за да бъдат решени, а за да те затруднят, да те постявят в стрес и да прецени квестора как се справяш...
Много е писано напред по тези въпроси, разгледайте, да не се повтаряме...
А школи има, но там учат децата най-вече на това, а не на материала - той не е по-различен от другия (дори сами за себе си доста от тях са по-лесни), просто формата е по-друг - трябва да ги решиш за време.
Което, ако си решавал достатъчно, не е проблем.
А с висок тест, есето е без особено значение.
Например моята дъщеря имаше добър учител по математика, ходи на школа в СМГ и в 7-ми клас се готвеше за изпитите за езиковите гимназии. За Колежа ходеше веднъж в седмицата при учител, споменаван напред за да свикне с формата на математиката, особено пробните изпити, според мен й бяха полезни... Като тренировка. По български за колежа не се е готвила отделно, есето й бе оценено по-скоро високо и я приеха на 23-то място, ако не бъркам...
Но пак казвам, индивидуално е, всеки си преценя детето, или ако не смята че може да го направи, намира начин да го оцени учител, запознат с изискванията, които, отново, не са нещшо тайно, просто умението да покажеш максимума от това, което можеш за 20 минути при четири поредни теста с по 5 минути почивка при това без да си затормозен че трябва на всяка цена да успееш иначе свършва света  не е лека задача за 13 годишно дете, ето там се изисква тренировка, поне според мен.

# 416
  • Мнения: 4 877
kassii, скоро има информационни срещи в АК. Добре е да отидете, ако се интересувате. Вече дават и извадка от теста от м.г. Оценката (за математическата част) на сина ми и на мъжа ми, които са математици, е, че не е труден. На информационната среща много подробно описват всеки детайл за изпита и как да протече подготовката за теста и за есето. За есетата препоръчват подготовка вкъщи. За теста - решаване на МЕНСА тестове, логически задачи, задачи за бързина, ходене на всякакви математически състезания. Дават и добри стратегии. Четенето с разбиране е заложено и в матурите по български. От видяното в примерите на АК, синът ми каза, че не вижда голяма разлика с това, което ги готвят по този модул в у-ще за матурите.


ПП С уточнението, че все още не сме преминали през изпита на АК. Едва след 2 месеца ще видим дали тази препоръка и стратегия действа. Simple Smile

Последна редакция: вт, 07 яну 2014, 10:44 от Danybon

# 417
  • Мнения: 9 486
...а равно на 3 различни учителя...
... то значи ли, че още 2-ма учители или още една школа ...
..5, 6, клас?

Сина ми е сега в 8ми клас в колежа. Не се е подготвял на школи и уроци допълнително нито за НВО (бала му там стигаше за което си поиска училище в София), нито за кандидатстването в колежа. Написа 2 есета с учителката си по литература от училище в часовете за консултации, просто за да усети за какво става дума. Реши, че иска да кандидатва седмица преди крайния срок за записване за изпита. Не се е представил на горната граница на възможностите си на изпита точно заради стреса за който StefanB е писал.
Според мен би помогнало малко пробни изпити за тренировка за справяне в определеното (кратко) време.
А 3+2 учители ми се струва меко казано абсурдно, а и 5-6 клас... Shocked

# 418
  • Мнения: 1 550
Ужасно, ужасно, ужасно много ви благодаря за отзивчивостта! Страхотни сте! Благодаря Ви!
Много се радвам на успели деца (като "успели" означава да са постигнали това, което те искат). Hug

Ние май ще трябва да си походим по курсове, защото скоростта и концентрацията са ни мноооого зле. А за математиката - да не говорим - на едно обикновено контролно в у-ще не й достига време да довърши. Няма такава блейка. Май, май не сме много за там  Confused
Дано попорасне в следващите години, че в 5-ти кл. още си е бебе.

Благодаря Ви още веднъж!

# 419
  • Мнения: 1 970
Дано попорасне в следващите години, че в 5-ти кл. още си е бебе.


E, чак от 5-ти клас... Оставете детето да играе. Дръжте го по-изкъсо по български и математика най-вече, че ако се изпуснат нещата става по-трудно после... Евентуално в 6-ти клас може да започнете с по-сериозна подготовка за матурите, да не му се види много после в 7-ми.
Но в 5-ти клас специализирана подготовка за АК, недейте, ако наистина сериозно си учи материала с добър учител в училище или в школа, там дали ще е междучасие, веди, Софроний, Арете и т.н., която прецените, че ви пасва най-добре, за АК месец-два-три в седми клас сигурно ще му стигне... Колкото да го научат на стратегия, ако не е факир, както децата от СМГ... Защото там стратегии не им трябват особено,  те решенията ги виждат с първото прочитане на условието.
Нали знаете - да можеш да решаваш добре задачи става просто - с решаване на много задачи, факт...
Донякъде важи и за децата от Св. София с 10-те им часа седмично, което не им пречи да си ходят на уроци в 7-ми клас и да ги водят на специализиран курс за АК организирано (с бусчето), пак тогава...

Последна редакция: вт, 07 яну 2014, 15:03 от StefanB

Общи условия

Активация на акаунт