Отговори
# 1 035
  • Мнения: 17 076
Училища с високи резултати, за които се сменят адреси и се правят други врътки детето, което реално не е в прилежащия им район да попадне там. Има ги на всякъде.

# 1 036
  • Мнения: 644
Да, но моето питане не беше за тези училища. Моето питане беше защо биха искали да се отърват от детето ми, ако е ок с дисциплината. Винаги и навсякъде е имало деца, които са топ, които са в средата и които са най-отзад на опашката. Деца в норма, без СОП. Това, че е със СОП само по себе си не би трябвало да ги отличава. Имам ли възможност като родител да се откажа от тази подкрепа? Едностранно? Ако преценя, че няма полза.

# 1 037
  • София
  • Мнения: 44 493
Подкрепата се подновява всяка година, подписваш документи и т.н. Така че, всяка година имаш правото да не я продължиш.

# 1 038
  • Мнения: 4 917
Съмнявам се да можеш да я откажеш. Помощта се дава за период 1- 4 клас. Ти подписваш документи всяка година, но пробвай да видиш какво ще се случи, ако откажеш. Веднага ще те привикат от училище, ще ти кажат, как детето ще затъмнение, въобще атака.

# 1 039
  • Мнения: 644
Ще се пробвам този година така, с подкрепа, дано се сработят със сина ми и има позитивни резултати. Ако ли не, ще търся варианти б, в и т.н. до края на азбуката. Пиша го с тъжна усмивка, ама какво да се прави.

# 1 040
  • София
  • Мнения: 44 493
Понякога ресурсните се сменят, така че има шанс да попаднете на добри.
Нашата класна от 1 до 4 беше ужас, за сметка на това, попаднах на хубава психоложка и учители.

# 1 041
  • Мнения: 17 076
Подкрепата, колкото и да е недостатъчна, сама по себе си не е лошо нещо, ако е съвестно оказвана. И, ако детето върви по учебния план с оценките на останалите ученици, а не СЗ, СС, ПИ.
Има два вида подкрепа - краткосрочна - за един срок за преодоляване на конкретно затруднение и дългосрочна - за етап. Самото й организиране е свързано с доста бумащина от страна на екипа. Най-лошото е, ако дете, което се нуждае от подкрепа, но има потенциал да покрива минимума попадне на ресурсен, който не вярва в потенциала на детето и го отпише предварително. Когато моето дете беше първи-втори клас, помолих позната ресурсна в друго училище да се позанимава на частно, за да преодолее детето затруднения. Тя ми отказа с думите "Няма да я поема, защото ги ще искаш резултати, а тя няма да може". Диагнозата сама по себе си не трябва да определя какво ще може или не едно дете, ако се работи с него по подходящ начин. Ако тя беше повярвала в детето и потенциала му, резултатите щяха да са по-добри от тези, които постигнахме двете.

# 1 042
  • Мнения: 15 804
Аз не искам да влизам в спор, нито да ви убеждавам в нищо, а усещам че "предизвиквам нерви". Просто си представете, че вие влизате в онази вода, от която аз излизам и може би има неща, които не можете да си представите защото не сте се сблъсквали с тях и се надявам искрено да не ви се наложи да си го представяте никога. Това че вие  "не познавате" подобни случаи и може би всичко това няма да се случи на вашето дете , не означава че всичко това  не съществува.

Аз не знам такива деца
Аз знам. И не едно. Помагам на родителите затова знам от първо лице. Ако са от моя град и показвам на родителите как какво да правят по материала или работя с тях. Както и ми споделят какво казва и прави госпожата, администрацията и училището и т.н.  Казвали са ми как коментират нещата, с които "просвещавам" родителите - "И кой ви научи на тези неща? Защо му вярвате като ви казва еди си какво Simple Smile"

Какво значи изостава с материала в начален етап, когато няма оценки?
Материалът и оценките имат общо дотолкова, че оценките (усмихнати или други лица) са отражение на това как детето усвоява материала. Ако то не може да направи слухова диктовка или да разбере количественост на числата, получава тъжно човече, което е равносилно на 2. Няколко такива тъжни човечета и госпожата почва да се нервира.

Все успяват да минат нагоре, може и по милост да е в някои случаи, но минават.

много сте далеч от истината. Може би трябва да допуснете, че все пак нещата може да не са толкова лесни както вие ги виждате. Минават децата да, защото рамката ги защитава, но   след като от училището нещадно са раздърпали  нервите на родителите (излъгали, манипулирали, шантажирали, споменали 10000 пъти социални грижи и Агенция за защита на детето ), че понякога ми е трудно "да сглобя" родителя и да го избутам да върви нататък. НАй-грозното е когато психолог от училището се опитва да въздейства на родителя като му казва- "Виждам че сте изнервен/разплакан. Вероятно и вие няма да издържите. Защо не се съгласите все пак?"

Какъв е проблемът точно с децата със СОП? И защо е така? Защо ще искат да ги разкарат, ако имат финансов интерес? Защо ще натискат родителите? За да отиде това дете с финансовите стимули в друго училище ли?
Аз съм писала но вие трябва да ме прочетет внимателно. Училищата  не искат да "ги разкарат" , те искат децата да са записани към училището (финанси)  , да са СОП ( почти тройно повече финанси ), но ако може да са на индивидуално и в тези часовете зад затворената врата да не се прави много (по инфо от адекватни деца - яде се закуска, зяпа се в прозореца, гледа се филмче и т.н.) А знаете ли че имам случи в които ресурсната вади детето на 5-тата минута от часа си, понеже не можело да се съсредоточи( парите за заниманието отдава са платени от държавата). Връща го в клас и учителят (който го поема) казва че детето няма проблеми, спокойно и работещо е. Или ресурсната цял месец не взима детето. Майката го споменава на екипната среща, според администрацията "тя си съчинява". ние сега с вас повтаряме неща които съм писала и писала в тази тема последните 20-тина страници. Нещата не са се променили , никак.  
Защо го правят? Защото знаят че родителя се съгласява с всичко, подписва всичко, не желае да сменя училище, понякога искрено вярва, че всичко което правят е в името на доброто на детето и не може да осъзнае че това не е така, защото не е информиран. той има само малки парченца от пъзела.

Като е със СОП значи ли, че до 4 клас задължително ще е така? Не мога ли аз като родител едностранно да променя това, ако преценя, че е по-добре за детето ми?
Да можете, но не бих написала тук как. В бг-мама се чете много сензитивно и  от много хора. Не желая тази информация да се използва от недоброжелателни личности срещу нас родителите и нашите деца. затова само на лични. Ще кажа само че се налага и смяна на училището... не че нещо, но училището няма да приеме детето, ако родителя е свалил СОПа без тяхното одобрение. А родителя никога не получава тяхното одобрение.

Последна редакция: чт, 25 сеп 2025, 21:56 от _re_ge

# 1 043
  • Мнения: 135
Навлизате в много сложна тема, която не е по силите на никого, дори и на тези които са я въвели.
 Казвам го от опит, един учител може да УНИЩОЖИ детето Ви буквално за няколко месеца,ако не се намесите , но може и да Ви помогне изключително много. Фактори много , отношения различни. Той е там , за да помогне на детето Ви, а не да се оплаква от него, колко лошо и непослушно било. Въпреки ,че и затова има решения, стига да има желание.

# 1 044
  • Мнения: 644
re_ge, може ли да ви пиша на лично? Не тази вечер, разбира се.

# 1 045
  • Мнения: 15 804
Казвам го от опит, един учител може да УНИЩОЖИ детето Ви ... но може и да Ви помогне изключително много.
Валидно е за всяко дете. Но за децата СОП е особено страшно,  защото е несправедливо. На тях и без това им е трудно, а от тази несправедливост им става съвсем непосилно.

може ли да ви пиша на лично?
разбира се

Общи условия

Активация на акаунт