Трудно проговаряне - тема 24

  • 88 883
  • 800
  •   1
Отговори
# 465
  • Стара Загора
  • Мнения: 1 756
Благодаря ви.Гледах доста има в интернет ,математика, празници, български език, крокотак също ще взема .Аз от сайта им гледам упражнения , но да имаме и тетрадката.

# 466
  • Мнения: 13 818
О да, това последното за което Сентио е писала задължително! ние така минавахме паралелно всяка група. Както и това работеше логопед с него. Така от три места едно и също- все нещо се задържаше да не се излее през ушите.

# 467
  • Мнения: 74
И как се случи тази трансформация? Какъв специалист се занимаваше с него за да успее?

При нас идва ресурсен учител (който е и психолог), вкъщи . Плащаме си, но за половин година го научи да оцветява(не точно, но поне оцветява), финната моторика се оправи, вече може 60 Мин да седи на стол и да се работи с него, лепи и така. Това за половин година. Човечета рисува но много елементарни- кръг един и чертички.

# 468
  • Мнения: 74
То и на сина ми човека е с дълги крака и ръце Joy и голяма глава.Но аз за сега на това се радвам, че макар и грозно са си на мястото и има всички части.При малкия финната моторика е много зле и оттам всичко с писане, рисуване куца.
[/quote

При нас се оправи финната моторика като купих
http://www.alterco.bg/index.php?за-писане,16
От тези тренажори, първо купих 5-6 различни да видя кой ще става, и после от избрания купих още 10 за всеки цвят на фулмастрите. И така за един месец ги свалихме и ни се оправи финната моторика. 🙂

# 469
  • London
  • Мнения: 6 732
Здравейте искам да ви питам вашите деца могат ли да рисуват? Нашият син е на 5 г.10 месеца оказа се че не може да рисува човешки фигури, имаше за домашно от логопедката в градината да нарисува моето семейство и стана голям проблем оказа се че не може върти, суче показахме му най елементарното с кръгчета и чертички, но той не успява.... освен това слага ръцете на главата, а не на тялото както му обясних сто пъти. Пробва да направи къщичка и с нея провал. Вашите деца справят ли се с такива задачи? Направо се отчаях, децата от групата му рисуват добре, а той милият едно човече не може да направи...Sad

На 3 и половина знаеше да нарисува човек като назовава всичките части с думички. Обаче не обича да рисува....пише понякога цифри или фигури опитва да рисува, цвете, но доста рядко. Самата аз мразя да рисувам и не ми е проблем хах. Радвай се ако има желание да опитва задачите.... моя като цяло обича да прави каквото на него му се прави, ако не му се....няма как да седне хихи.

# 470
  • София
  • Мнения: 321
Здравейте. Пиша ви защото имам нужда от съвет и подкрепа.
Дъщеря ми е на 3г и 3 месеца. Има проблеми в проговарянето. Преди 10 месеца тръгнахме на логопед два пъти седмично. Определено се видя голям прогрес при нея. Започна да повтаря цели изречения, натрупа речник. Записахме я на градина от септември и там ни казаха, че може да посещава логопед на място. Ние решихме да опитаме и я спряхме от другото място, само че логопеда в градина се оказа не толкова добър. Взима по 2 деца на веднъж и работи с тях общо 20мин,което за мен е несериозно. Започнахме пак да ходим при частната логопедка, но дъщеря ми влиза при нея и мълчи. Не знаем защо. Тя смята, че нещо се противи.
Иначе от към разбиране на нещата нямам притеснения. Всичко разбира, знае много думи, но като че ли е свикнала да получава всичко без да говори и не успявам да я накарам да каже какво иска. Сега се на вълна "дай ми", което много ме радва, защото си иска разни неща постоянно.
Нямам идея обаче как да предизвикам спонтанна реч у нея. Знае много неща: здравей, чао, как се казваш, как си, добро утро, цветове, форми, дрехите, предмети, животни, плодове и още и още, но не желае да ги ползва. Имало е периоди, в които започва да поздравява и после спира и не иска.
Не зная какво да предприема. Знам, че има голям речников запас и знам, че ако започне да го ползва ще се разбираме чудесно, но нямам идея защо не иска.
На този етап не искам да ходя по невролози, защото знам че има много голям шанс да ни обърка напълно, а и се чувствам доста лабилна на тая тема. А и логопедката й смята, че няма нужда, защото не вижда проблем(имаме й голямо доверие).
Мисля, че донякъде грешката е в нас, защото винаги сме й давали всичко преди да си го поиска и тя така и не изпита нужда да говори. Скоро чакаме бебе и се надявам една такава промяна да я провокира да говори.. Не знам, малко се депресирам(и от хормоните),но мъжа ми смята че нямаме място за притеснение.
Съвети???

# 471
  • Разпиляна във въображението
  • Мнения: 24 831
elinoriks, все едно чета за моето момче. Абсолютно същия. Говори основно, когато иска нещо да му дадем, да отидем или да направим. Изговаря думите идеално, поне там нямаме проблем. Но не желае да отговаря на въпроси. В ДГ прави всичко двигателно, слуша уроците и стигне ли се до въпрос "Как са облечени пожарникарите?" например - просто нищо не казва. Иначе поздравява за здравей, чао, ако кихне някой Simple Smile такива работи, но да го питам нещо по-така... ц, не. Ходи един път на логопед в център. Много я харесва и имаме проблеми с тръгването от там. Тя казва, че няма нужда от притеснение. Говорихме и с психолози - същото. По-горе писах, че и ресурсен го е обследвал - същата работа. Мъчно ми е, знам, че децата са различни, но като гледам как децата от неговия набор, момченца, как говорят, разговорите, които провеждат, ами не може да не ми стане тъжно.

# 472
  • София
  • Мнения: 321
Miriel на каква възраст е детенцето ти?
Напълно те разбирам. Гледам да не се вглъбявам в това,но усещам че може и комплекс да ми стане. А тя-ами тя се чувства добре. Играе си,щастлива е и май това е най-важното Simple Smile

# 473
  • София
  • Мнения: 16 691
Въпросът как са облечени пожарникарите? - със сигурност детето не го разбира.
Пробвайте с по-лесни въпроси.

# 474
  • Разпиляна във въображението
  • Мнения: 24 831
На 16.01 ще направи 4 години. При него се получи прогрес от няколко месеца. Преди не искаше изобщо да повтаря, а от скоро прави изречения с по няколко думи, но само в непосредствена ситуация.

# 475
  • София
  • Мнения: 321
Miriel, а в момента посещавате ли логопед или само вкъщи се занимавате?

# 476
  • Разпиляна във въображението
  • Мнения: 24 831
Да, посещава един път седмично по 30 мин. Психоложката каза поне три пъти, но няма как да стане там където ходи. Вариант беше два пъти в ДГ, но там пък казват, че в момента ще е на обща подкрепа. Не ми се иска да го водя на две различни места.

# 477
  • London
  • Мнения: 6 732
Просто детето не разбира нуждата от разговор за спорта.... той го разбира като средство използвано при нужда и то общо взето само неговата. Когато нещо му е интересно ще е словоохотлив да ви говори, когато има зор той за нещо, иска, нуждае се от помощ, прави му се нещо, протестира за него, ще ви говори. Такъв индивид много добре разбира механизмите на речта, но социалният аспект на нейното ползване за двупосочен свободен разговор е чужд извън степен неговият интерес. На такъв индивид се задават въпроси, където може да направи избор, въпроси свързани с нещата, които обича, защото той се включва само като се вълнува от нещо, учителката може да се интересува от дрехата на пожарникаря, ама детето да му дреме на сайдера хах, прекалено отворени въпроси не са желателни също, конкретика трябва. Не мога да се ангажирам, че това се израства, но вярвам, че с времето, ако детето има интелектуален капацитет нещата се подобряват, но това ще е първо в семейството според мен.

# 478
  • София
  • Мнения: 215
Здравейте, може ли да ми препоръчате ерготерапевт за София става въпрос ?

# 479
  • Разпиляна във въображението
  • Мнения: 24 831
La Catrala, наистина е така. Ако нещо не го интересува не можем да го накараме каквото и да е. С цифри обаче може да се занимава много, много време. Много ми се иска да прочета нещо повече за индивида, за който говориш Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт