Частни училища - информативно-дискусионна тема - 57

  • 47 154
  • 771
  •   1
Отговори
# 720
  • Мнения: 5 647
Ай стига бе😀

# 721
  • Мнения: 5 938

МИ Bowtie

Да не говорим, че имаме и съфорумка с дете започнало в АК и завършило в СМГ. Wink По собствено желание.

# 722
  • София
  • Мнения: 18 156
Е, Нотарис,  на лични да ти пратя имената на една девойка, дето не само искаше, а го направи, хем отличничка и с никакви провинения  откъм дисциплина. А да, и без финансови проблеми. Но това пак нищо не показва в общ план, по същия начин като наличието на някой желаещ да  се премести от испанската, немската, СМГ или от другаде..Иначе  като цяло навсякъде (малки изключения винаги има, пак навсякъде)  УЖ все има желаещи да се местят, ама  някак после доволно си завършват там, където са почнали.

И не е  дъщерята на форумката, за която говори Фенси, въпросната девойка Wink

Последна редакция: сб, 25 фев 2023, 22:15 от пенсионирана русалка

# 723
  • Мнения: 5 647
Това беше шега към предишния ти пост за зора, ама друг пост се появи преди мен.
За местенето спор няма.

# 724
  • София
  • Мнения: 9 563
Има и съфорумка, чието дете се отказа от СМГ, след 8 клас кандидатства наново и завърши АК. Помня и случай на гимназист отказал се от СМГ и записал ПЧМГ в годините, когато това все още се считаше за “рисково решение”. Така че случаи много и разни.

Всяко от обсъжданите училища е добро, проблемът е, че са малко, а кандидатите много. Колкото повече качествени училища, в частност гимназии, толкова повече деца ще имат шанс за стабилно образование.

# 725
  • София
  • Мнения: 18 156
Това беше шега към предишния ти пост за зора, ама друг пост се появи преди мен.
За местенето спор няма.
Ако е било за другия пост, 1000% съгласие, особено след чутото със собствените ми уши за комбинация от школа  и частни уроци по мат в 6 клас + частен учител и по БЕЛ.
Скрит текст:
Фенси, става дума за старото ви училище...И не, майката не е с чалгарско поведение и стил - интелигентна дама, за която се учудих, че се е подала на истерията отсега..Такова претоварване при учебен ден до16,30 не заслужава нито едно училище в гимназиален етап.

# 726
  • Мнения: 5 938
Това беше шега към предишния ти пост за зора, ама друг пост се появи преди мен.
За местенето спор няма.
Ако е било за другия пост, 1000% съгласие, особено след чутото със собствените ми уши за комбинация от школа  и частни уроци по мат в 6 клас, за частен учител и по БЕЛ.
Скрит текст:
Фенси, става дума за старото ви училище...И не, майката не е фолкпевица или в подбен стил - интелигентна жена, за която се учудих, че се е подала на истерията отсега..

Ами ако е за ПБ, даже са закъснели с уроците. Нивото е потресаващо. Лично мнение. Имат на випуск по 2-3 деца приети в АК и топ гимназии. Всички след дългогодишна допълнителна подготовка.

# 727
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 309
Мисля, че скоро ще търсим баланс, а не върхови постижения и гърч в гимназията. А точката на баланса е много по-различен отколкото в основен курс. Дори ИА ми се струва ок, въпреки че не ми беше в съображение след 7 клас. И изглежда ок именно заради балансирания подход. Просто когато децата порастнат вече училището трябва да осигури спокойна среда за развитие на интересите и такантите им, а не толкова качество на математиката или българския.

# 728
  • Мнения: 5 938
Мисля, че скоро ще търсим баланс, а не върхови постижения и гърч в гимназията. А точката на баланса е много по-различен отколкото в основен курс. Дори ИА ми се струва ок, въпреки че не ми беше в съображение след 7 клас. И изглежда ок именно заради балансирания подход. Просто когато децата порастнат вече училището трябва да осигури спокойна среда за развитие на интересите и такантите им, а не толкова качество на математиката или българския.

Абсолютно, така е. Проблем е, че всъщност говорим за добри училища, но не крем де ла крем. Т.е. всъщност това са училища, точно каквито описваш, но са толкова малко, че наистина истерията е пълна, за да се класираш в тях.

# 729
  • София
  • Мнения: 18 156
Да, ПБ е. Ок, нивото нека да приемем, че е потресаващо.  Нима  с ходенето на две места по мат след целодневно обучение нещата ще станат много по-добре? Поне на едно място да е..Rolling Eyes Човек след  работа се връща често твърде уморен, тpябва ли дете две поредни години да е пo 10+ часa в study mode в 3 дни от седмицата..Ми по-вероятно е баш във важния момент вече да е пренавита пружината и да му изгърмят бушоните.

Последна редакция: сб, 25 фев 2023, 22:34 от пенсионирана русалка

# 730
  • София
  • Мнения: 9 563
Мисля, че скоро ще търсим баланс, а не върхови постижения и гърч в гимназията. А точката на баланса е много по-различен отколкото в основен курс. Дори ИА ми се струва ок, въпреки че не ми беше в съображение след 7 клас. И изглежда ок именно заради балансирания подход. Просто когато децата порастнат вече училището трябва да осигури спокойна среда за развитие на интересите и такантите им, а не толкова качество на математиката или българския.

Ако можех и 100 лайка щях да сложа под това мнение.

# 731
  • Мнения: 5 938
Да, ПБ е. Ок, нивото нека да кажем, че е потресаващо.  Нима  с ходенето на две места по мат след целодневно обучение нещата ще станат много по-добре? Поне на едно място да е..Rolling Eyes

Нямам подробна и близка представа какво и как се случва по Мат и Бел в горните класове. Но имам все пак инфо какво е нивото. За едно дете с ниско ниво на училищна подготовка, само курс не върши работа. В курса трябва самодисциплина и ако не си на общото ниво, може да изоставаш. С уроците се запълват дупките. В ПБ дори да си добър в предмета, ти се налага да се съобразяваш с общото темпо, което там се равнява по най-изоставащите.
В посоченото училище след 4 клас нивото спада още повече. Който успял да се премести, успял. Със стартирането на Британика от нашия випуск имаше много преместени деца. Та от оставащите деца, повечето не целят нещо топ на НВО или просто не го могат. Затова и подготовката е яваш-яваш.

Училището има потенциал да бъде много добро. Само обаче, ако бъде назначен адекватен и разбиращ зам. директор по учебната част, на мястото на сегашното недоразумение. От собственичката и директор не изискваме и не очакваме нищо друго, освен да се грижи за буклите на екстеншъните си и поредния най-нов мерцедес.

Последна редакция: сб, 25 фев 2023, 22:38 от Fancy

# 732
  • Мнения: 41 635
Всяко от обсъжданите училища е добро, проблемът е, че са малко, а кандидатите много. Колкото повече качествени училища, в частност гимназии, толкова повече деца ще имат шанс за стабилно образование.

Голяма заблуда. От всяко дърво свирка не става, е казал народът, което значи, че има един ограничен контингент деца, способни на високи постижения, и даже сто ЧУ-та да се направят за останалите, няма да има същите резултати. И не говоря наизуст, навремето като увеличиха паралелките в СМГ от 4 на 6 (след 4 клас) изглеждаше, че е супер решение, защото дава шанс на 50% повече деца. Да, ама се оказа, че след това започнаха трудности и нивото спадна. Ако бяха направили 8 паралелки сигурно и срив можеше да има.

# 733
  • Мнения: 9 821
По мое време се стремяхме към гимназии, където децата са със същите амбиции, за да си имаме среда .. Май и сега е така.
За мен в езиковите страшно много часове по език ... Небалансирано.

# 734
  • Мнения: 5 647
Мисля, че скоро ще търсим баланс, а не върхови постижения и гърч в гимназията. А точката на баланса е много по-различен отколкото в основен курс. Дори ИА ми се струва ок, въпреки че не ми беше в съображение след 7 клас. И изглежда ок именно заради балансирания подход. Просто когато децата порастнат вече училището трябва да осигури спокойна среда за развитие на интересите и такантите им, а не толкова качество на математиката или българския.

Ако можех и 100 лайка щях да сложа под това мнение.

И аз. Това е правилната концепсия, даже идеология.

От всяко дърво свирка не става, но сме длъжни да опитаме😀

Общи условия

Активация на акаунт