Частни училища - информативно-дискусионна тема - 57

  • 48 661
  • 771
  •   1
Отговори
# 735
  • Мнения: 5 951
По мое време се стремяхме към гимназии, където децата са със същите амбиции, за да си имаме среда .. Май и сега е така.
За мен в езиковите страшно много часове по език ... Небалансирано.

Същото може да се каже и за математическите.

# 736
  • Мнения: 9 857
Едно е 7 часа от нещо, друго 20 часа нещо. Пък и математическите са само 8 паралелки за цяла София, така че, ако си се записал, пък не искаш да го учиш, shame on you.

# 737
  • София
  • Мнения: 18 199
Всъщност многото език е в 8 клас в езиковите.. И такъв брой часове има и в неезикови в осми, включително и в някои паралелки на МГ. После колко небалансирано да е, щом се учи всичко, а в 11 и 12 клас си има профилиране? Езиковите са нещо като общообразователна гимназия до 10 клас, без сериозно задълбочаване в нещо в девети и в десети, дори и в езика. За две години неориентираният какво иска придобива някаква представа кое му върви, кое му харесва, кое би му било полезно предвид интересите/бъдещите планове и за 11 клас си избира желаните профили (стига гимназията да ги предлага). В цялата тази гимнастика езикът е бонус. ОТ МГ бонусът пък са стабилните знания по  точните науки не само в 11 и 12 клас, а от старта. Но и от двете места не излизат бъдещи филолози или математици само , а доктори, адвокати,  инженери,  архитекти, икономисти, балерини (СМГ точно), спортисти , учители. Значи никъде не е било небалансирано..

Качествените паралелки с първи испански колко са в София? По-малко от упоменатите 8 с математика.. С немски са малко повече, но не са много и те.

Последна редакция: сб, 25 фев 2023, 23:00 от пенсионирана русалка

# 738
  • София
  • Мнения: 9 563
Всяко от обсъжданите училища е добро, проблемът е, че са малко, а кандидатите много. Колкото повече качествени училища, в частност гимназии, толкова повече деца ще имат шанс за стабилно образование.

Голяма заблуда. От всяко дърво свирка не става, е казал народът, което значи, че има един ограничен контингент деца, способни на високи постижения, и даже сто ЧУ-та да се направят за останалите, няма да има същите резултати. И не говоря наизуст, навремето като увеличиха паралелките в СМГ от 4 на 6 (след 4 клас) изглеждаше, че е супер решение, защото дава шанс на 50% повече деца. Да, ама се оказа, че след това започнаха трудности и нивото спадна. Ако бяха направили 8 паралелки сигурно и срив можеше да има.

Никаква заблуда не е, дори и в мега, супер върховното СМГ 1-2 деца от випуск са Олимпийци. Значи ли това, че от другите  “свирка не става”?! Около 80% от СМГ-четата продължават и след 7 клас, явно тези неставащи деца от 2- Та допълнителни класа, не свалят чак толкова нивото.

# 739
  • София
  • Мнения: 18 199
Е, Росита, сериозно ли.. Няма какво да се лъжем, НВО не може да покаже дали нивото е паднало.  НВО е ниска топка (особено през последните години) за немалко деца, които дори не са били в СМГ/ПЧМГ, какво остава за такива, прекарали 3 години там, дори и да не са състезатели, дори и да са от добавените паралелки, дори и връзкари да са? Още си спомням гаф, при който отговорих на майка на дете от СМГ и вместо на лични й написах в  седмокласната тема името на тотално връзкарче (от техния випуск), което в 4 клас беше 300+ души под чертата. Е, в  7 клас имаше 100 точки. Ама я им пусни на всичките деца в СМГ, влезли със 100 и 99 точки на НВО в СМГ след 7 клас (че и на  идващите от другаде) един по-друг изпит на същия материал, да видим дали ще са така компактни резултатите. Няма..Тогава ще лъснат разликите, за които говори Черна Станция. Интересувала ли си се, сериозно питам, какъв беше средният успех на изпита по мат в 7 клас в НПМГ, когато още не ползваха НВО..

Последна редакция: сб, 25 фев 2023, 23:30 от пенсионирана русалка

# 740
  • Мнения: 41 802
Никаква заблуда не е, дори и в мега, супер върховното СМГ 1-2 деца от випуск са Олимпийци. Значи ли това, че от другите  “свирка не става”?! Около 80% от СМГ-четата продължават и след 7 клас, явно тези неставащи деца от 2- Та допълнителни класа, не свалят чак толкова нивото.

СЕГА може и да са 1-2 на випуск, ама някога, като бяха само 4 паралелки беше различно. Явно все пак има спад.
Освен това "свирка не става" не се отнасяше за другите, които не са олимпийци, а за онези отвъд сегашните 200 или колко там деца, които биха били приети в СМГ 2 и СМГ 3. Или Испанска 2 и 3, или Немска 10 и прочее.

# 741
  • София
  • Мнения: 3 111
На мен също ми е странно с какво печели толкова деца с висок бал Испанската гимназия.
Малко офтопик:
Имам чувството, че е заради добрата среда, което може и да не е малко. Но самият език, освен ако няма план да се живее в Испания, ми е абсолютно непрактичен и трудноприложим. Имам приятелка завършила испански в езикова, пет изречения не връзва след 20 години и никога не й се е налагало, за разлика от английски естествено, че и руски. Колко от завършилите използват испанския впоследствие? От тази гледна точка немските, френската и двете английски за мен са много по-добър избор. Но това разбира се е личното ми мнение, всеки сам си преценява. Simple Smile Заради средата си заслужава дете с вече достатъчно високо ниво на английски и с таланти в други области, на които иска да обърне внимание.

# 742
  • софия
  • Мнения: 5 004
Никаква заблуда не е, дори и в мега, супер върховното СМГ 1-2 деца от випуск са Олимпийци. Значи ли това, че от другите  “свирка не става”?! Около 80% от СМГ-четата продължават и след 7 клас, явно тези неставащи деца от 2- Та допълнителни класа, не свалят чак толкова нивото.

СЕГА може и да са 1-2 на випуск, ама някога, като бяха само 4 паралелки беше различно. Явно все пак има спад.
Освен това "свирка не става" не се отнасяше за другите, които не са олимпийци, а за онези отвъд сегашните 200 или колко там деца, които биха били приети в СМГ 2 и СМГ 3. Или Испанска 2 и 3, или Немска 10 и прочее.

Може пък свирките да са се преместили в други училища. Сещам се за едно сериозно мат частно училище, което си отглежда съвсем успешно свирки.

Естествено, че колкото повече добро образование, толкова по-добре образовани деца. Пък ако ще и главната цигулка на оркестъра да е само една, важното е, че целия оркестър ще голям, добре музикален и научен.

Абе не мина ли времето на "само тук и само тези" могат.

Виждам безброй талантливи деца и понякога ми се реве, че не получват нужната провокация за да развиват онова, което носят.

# 743
  • София
  • Мнения: 18 199

Естествено, че колкото повече добро образование, толкова по-добре образовани деца. Пък ако ще и главната цигулка на оркестъра да е само една, важното е, че целия оркестър ще голям, добре музикален и научен.

Амели, никак не е лошо да сме идеалисти и мечтатели, да, ама и реалисти същевременно трябва да сме, в някаква степен поне. Остави настрана от кое дърво става или не става свирка.. Кажи тези големи оркестри само с един гениален концерт-майстор, но пък с добре обучени оркестранти кой  ще ги дирижира? Гладът за  квалифицирани кадри за преподаване по мат, езици, другите точни науки (особено в профилите) в гимназиален курс ще става още по-голям.Той И сега хич не е малък, когато училищата, даващи нещо, се броят макс на пръстите на двете ни ръце. И не, уж по-атрактивното заплащане в ЧУ не ги привлича непременно. И тогава факторът, за който Maidenly спомена по-горе, става от изключителна важност. Средата от деца те дърпа нагоре, дори  и диригентът  да не  си е съвсем на мястото, дори и в бъдеще да не продумаш дума на испански след 5 години в гимназията..

Последна редакция: нд, 26 фев 2023, 08:59 от пенсионирана русалка

# 744
  • София
  • Мнения: 9 563
Ами, Руслака, именно - дете, поставено в добра среда, с добри учители успява да развива потенциала си, все пак не са много децата със по 100т. на НВО, колото и да е лесно. (не коментирам начина, по който е влязло).

# 745
  • Мнения: 5 951
Едно е 7 часа от нещо, друго 20 часа нещо. Пък и математическите са само 8 паралелки за цяла София, така че, ако си се записал, пък не искаш да го учиш, shame on you.

В тези 7 часа включени ли са всякакви школи и т.н. 20 часа са в 8 клас. После си стават стандартни и това е заради особеностите на програмата, да се изучават и други предмети на чуждия език.
Ако до 7 клас не бяха учили и час мат, както немски, също ще им трябваха 20 часа мат на седмица, че да отлепят. Малко логика все пак. Wink

# 746
  • София
  • Мнения: 18 199
Ами, Руслака, именно - дете, поставено в добра среда, с добри учители успява да развива потенциала си, все пак не са много децата със по 100т. на НВО, колото и да е лесно. (не коментирам начина, по който е влязло).
Не са и малко тези със 100, 99 и 98 точки, които все още ти дават шанса за прием с отличен БЕЛ. И не са само от СМГ определено.

Последна редакция: нд, 26 фев 2023, 00:26 от пенсионирана русалка

# 747
  • София
  • Мнения: 12 310
Русалка, няма компромис, написаното беше в резултат на това за високия бал от НВО. Не съм от трупащите мнения, могат да се проследят всичките ми мнения и те винаги са били в посока, че трябва да слушаме децата си, а не на всяка цена да не изхабим високия бал. Защото модата по испанската, вярвай ми е голяма, говоря от първо лице. Едната ми девойка я бълнува целия седми клас, и да, гроздето не е кисело, имаше бал за нея, слава богу избра друго училище. Познати деца, избрали я, искат да се местят, 8 клас.
Офф, Rolling Eyes Как пък нито едно дете от випуска на дъщеря ми не искаше да се мести не само след 8-ми клас, но и до 12-ти ? Училището си е чудесно, преобладаващо добри учители, добра организация и ръководство, и прекрасна среда /което за мен е най-важното/. Колко от първо лице да говориш без дете в гимназията? Smirk И не знам колко е мода, но извън България испанският е доста ценен, доста повече от други езици. Но езикът съвсем не е най-основното в гимназията. За мен английският на високо ниво е задължителен, а всеки един друг език е бонус. И ако 7 години си учил засилено английски в училище, продължаването с него е загуба на време, въпреки че едната ми дъщеря го направи, а може и синът ми да го повтори. Ще се радвам много, ако балът му стигне за Испанската и я избере.

Последна редакция: нд, 26 фев 2023, 09:58 от sanaka

# 748
  • Мнения: 1 012
Fancy , за буклите на директорката  на ПБ нито дума 🤣. Моля те това е основната й дейност. Иначе и друг път съм казвала, че детето ми е там 4 клас и съм супер доволна, но това е защото попадна на две невероятни учителки ( те имат три общо за цялото училище). Избрал е СМГ за следващ избор и нищо друго не го вълнува. Дори да не беше с математически заложби нямаше да го оставя там в пети клас и то заради лични впечатления. Никоя школа не може да запълни пропуските на некомпетентни учители. Казвах и за цели класове, които дойдоха от прехваленото СГ тотално неграмотни, тока че и то не може да е в списък дори на средно ЧУ. Но пък изпита на ДС и СС за първи клас ( съвсем не е проформа) дава надежда, че има ЧУ, които си заслужават 6к+€.

# 749
  • Мнения: 9 857
Едно е 7 часа от нещо, друго 20 часа нещо. Пък и математическите са само 8 паралелки за цяла София, така че, ако си се записал, пък не искаш да го учиш, shame on you.

В тези 7 часа включени ли са всякакви школи и т.н. 20 часа са в 8 клас. После си стават стандартни и това е заради особеностите на програмата, да се изучават и други предмети на чуждия език.
Ако до 7 клас не бяха учили и час мат, както немски, също ще им трябваха 20 часа мат на седмица, че да отлепят. Малко логика все пак. Wink
Всякаквите школи са 3 учебни часа мат. 10 учебни часа, ама си там, защото ти харесва. А от езика няма оттърване. И 50 часа няма да ти стигнат, ако нямаш желание. При желание и добро преподаване и по-малко часове стигат.
Опит е, няма какво да търся логика.

Общи условия

Активация на акаунт