За училището-обучението и педагогиката...

  • 5 067
  • 93
  •   1
Отговори
# 45
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
   За Шани!Учила съм в 47у-ще"Ген.Емил Марков",лека атлетика.Защо? Flutter

имам разни "спортни" братовчеди... викам си - може да се знаете.  Party

И друго... Не знам от кой до кой клас си била в спортно училище, но ако не си учила поне малко в нормално, едва ли знаеш за какво иде реч и за каква натовареност също. Повярвай ми, знам за какво говоря и знам тези ми въпросни братовчеди как "учеха". Wink

# 46
  • София
  • Мнения: 223
Извинявайте,може и да не съм права,но смятам ,че с проблемните ученици трябва да се работи и да им се помага/на тях и на родителите,които явно немогат да се справят сами/.Най-лесно е да се изключи ,да се премести в друго училище,после отново и отново и в крайна сметка какво става с тези деца!?Ако наистина има някакъв обществено полезен труд или да се измисли къде да бъде насочвана тази енергия може би ще има и резултат.Някога учители и родители успяваха да се справят с ,,хулиганите " и им помагаха да станат хора!
 И аз също смятам ,че колкото повече са ангажирани децата,толкова по-малко време им остава да се занимават с глупости!

# 47
  • София
  • Мнения: 2 162
   За Лилфи!Аз съм жена на 30г.,и когато говоря за уважение,значи говоря за уважение,не за страх от учителя,не за подкупи,не за измъкване,не за високи оценки...Говоря за преподавател,който не пишеше 6 за назубрен урок, и които не пишеше 3 само защото трябва да участваш на състезмание...Говорязапреподавател който обичаше предмета си,държеше на него и изискваше,преподавател който все мак ни научи на история,друг който ни научи да пишем теми по български,така както много малко хора могеат,и който хвана ученикв 8 клас че не познава беуквите,иго научи да чете,преподавател който ни научи на по висша математика/за тези които можеха.../.Е за тези преподаватели говоря...!Извинявам се за  ужасното ми писане,но страшно бързам...Чао!

Добре, бе ttotov, аз не те идентифицирам с подобни родители. Всички знаем, че средностатистическата форумка не е такъв човек. Аз ти казвам, че го има и другото и че авторитет и уважение към учителя може да е налице, а крайният резултат пак да не е това, което трябва. Затова когато правиш генерални изводи от рода на "уважението или го има или го няма" не изхождай само от себе си и твоя мироглед.
А иначе си мисля, че темата взе да се избистря и да става ясно, че учителите са само брънка от веригата и трябва да се обърне внимание на работата на директори, инспектори, министър. Цялата работа около образованието ми намирисва на "разделяй и владей"- не визирам тази дискусия, а мерки като заплатата на учителя да се определя от родителите; броя на учебните помагала и видът на програмата и т.н.

# 48
  • Мнения: 2 784
Честно казано не е моя работа да знам дали един министър ще се занимава само със системата на преподаване или дали в това време ще се занимава с учителските заплати.

Ами то и на него не му е работа. Единственото, което сегашния министър има с образованието са собствените му 2 деца. Crazy Rolling Eyes
Ох, спирам, че не искам да го приемеш вече като заяждане. Не е такова!  bouquet

# 49
  • Мнения: 5 877
Искам да знам задължава ли някой учителите да дават домашни от допълнителни сборници и всевъзможни допълнителни помагала, да решава в час задачи от тях, преди да са решили задачите от урока, като нерешените задачи ги даде за домашно?

Не. Но ако учениците са добри и училището е елитно, както казваш, е хубаво да дава допълнителни задачи от сборници. Имала съм само един учител по математика, който не даваше - това не правеше уроците му по-разбираеми за тези, които не обичаха математиката, а за останалите ги правеше пълна скука.

А любимата ми учителка по математика - от 4 до 6 кл. - не само даваше от сборници, а и подбираше на кои ученици кои задачи да даде, тоест може целият клас да решава едно, а на теб да даде друго, за да не скучаеш. Състезания по математика (вътре в класа, за кеф, ние после по олимпиади сами поискахме да ходим), главоблъсканици разни, удоволствието да можеш да решаваш задачи от учебника на по-горния клас... супер беше тази жена. Бяхме се записали двайсетина души в кръжока й и ходехме с кеф.

# 50
  • София
  • Мнения: 2 162
Кронки, в учебника задачите са еднотипни и по правило по- лесни от сборниците. Работа на учителя е да обясни как се решават задачите от съответния тип, а не да ги реши заедно с учениците в клас. По- добре е да се обърне внимание на по- сложното, а те в къщи трябва да се помъчат да решат задачите от учебника.

# 51
  • Мнения: 656
Лифти, ти учителка ли си?
Анда - ти учителка ли си?
Жълтия Лемурник - ти учителка ли си?
Моля представете се. Аз съм си само родител.

Не е заяждане, интересува ме достоверността на информацията ви.
Колкото до допълнителните задачи - нека първо да се научат да решават по-елементарните и тогава да отиват на по-сложните, а не  на родителската среща да се чудят защо целия клас не може да решава задачите. Имах един учител по математика, при когото резултата на класното беше две тройки и една четворка. Останалото беше 2ки. Разбира се и той не можеше да реши задачите на дъската. Следващия срок бяхме с друг учител. Толкова за математиката.

И аз си спомням учителката ми по химия в 7ми клас. Заобичах химията, дори досига помня голяма част от материяла. Беше и инспектор по химия за района. Просто на който си му е в кръвта си се справя.
 Сега по история целия клас има 2ки, само 1 ученик 2,5 и затова пак са виновни учениците и родителите!!! Не мога да го приема!

Колкото до отсъствията, споменато оп Лиляна, до "помагането", споменато от Ирка, ако държите ще продължим на ЛС, защото има много изписано и изгворено по тези теми, но аз лично не бих могла да окажа никакво влияние върху процеса.

# 52
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Лиляна, и какво стана после със същия клас?
Продължи ли и ти да налагаш подобни наказания или остана само еднократна проява?
.........
Искам да знам задължава ли някой учителите да дават домашни от допълнителни сборници и всевъзможни допълнителни помагала, да решава в час задачи от тях, преди да са решили задачите от урока, като нерешените задачи ги даде за домашно?[/b]

Кронки жена му, понеже видях, докато пишех, че питаш останалите, да се представя и аз - учител съм по математика, информатика и ИТ.
Не съм продължила с такива наказания, защото не срещнах подкрепа от ръководството и очаквах всеки момент да ме мъмрят, че не си карам часовете, а си играя на възпитателка Tired Но имаше ефект. Не знам защо, учениците си мислят, че когато избягат целият клас - не се пишат отсъствия. Не само, че им написах, а им показах, че за тяхната постъпка има наказание, понеже не мога да налагам законните(вече обясних защо).
За втория ти въпрос, вече са ти отговорили и аз се присъединявам. Учителят има известна свобода в това да определя сам какво да даде на учениците за упражнение. И се водим по децата, ако се справят бързо и безпроблемно със задачите от учебника и учебните тетрадки, тогава вдигаме нивото със задачи от сборниците. Но аз лично го правя това много внимателно и плавно, защото не всички успяват да се справят. Аз не давам нерешените и трудни задачи за домашна, а такива, които съм показала в час, с най-много една степен по-трудни.

irka7, аз сега работя точно с такива деца - проблемни. Все още се лутам да намеря начин да привлека вниманието им и да ги върна в час. С родителите е много трудно, защото повечето не са в България или работят на няколко места и не се интересуват въобще какво става с децата им в училище.

# 53
  • София
  • Мнения: 2 162
Не, не съм учителка. Родител съм, но и бивша ученичка. Информацията ми е достоверна, защото си спомням как беше при нас и защото майка ми е учителка по математика от 30 години.

Колкото до допълнителните задачи - нека първо да се научат да решават по-елементарните и тогава да отиват на по-сложните, а не  на родителската среща да се чудят защо целия клас не може да решава задачите.

Първо искам да ти кажа, че не визирам твоя опит с вашия учител- не го знам какъв е този човек, говоря по принцип за учителите и конкретно за математиката. Причините да не може целият клас да решава задачите може да са различни, но не мисля, че е заради това, че не се решават задачите от учебника- може учителят да не се съобразява с нивото на класа; може да не обяснява добре; може децата да не полагат усилия, защото се научаваш да решаваш задачи с много решаване на задачи и т.н. Не трябва да очакваме от учителите да свършат цялата работа на децата ни в училище и то за 40-45 минути час. Пак ти казвам, че учителят трябва да даде насоките и да се увери, че всички го разбират според способностите си, а оттам нататък ученикът да се потруди, защото с наливане с фуния не става.
И това важи особено, когато говорим за елитна гимназия, в която учениците и родителите в никакъв случай не трябва да се задоволяват само с материала от учебника, където задачите са за средно ниво ученик, или поне така би трябвало да бъде.
Ако учителят решава всички задачи от учебника с ученика, които отново повтарям, че са еднотипни, няма да му остава време за по- сложните.

# 54
  • Мнения: 2 784
По образование съм учител по български и руски език. Никога не съм работила по специалността си,ако не се смята стажа в 5 курс, нямам и желание. Всъщност много малко от състудентите ми работят по специалността си по същата причина. Така че в тази тема съм предимно родител.

# 55
  • Мнения: 5 877
Не съм учителка. Преподавала съм една година в частно училище.

Майка ми е учителка от 33 години. Леля ми - даже от повече. И двете си обичат професията, каквото и да разправят. Познавам много учители в служебен контекст и извън него.

# 56
  • София
  • Мнения: 223

irka7, аз сега работя точно с такива деца - проблемни. Все още се лутам да намеря начин да привлека вниманието им и да ги върна в час. С родителите е много трудно, защото повечето не са в България или работят на няколко места и не се интересуват въобще какво става с децата им в училище.
[/quote]

Сигурна съм ,че учители като теб има и дано да са повече  bouquet
По нагоре в темата казах,че родители и учители трябва да работят заедно за доброто на децата ни!

# 57
  • Мнения: 1 470
   Майчици,радвам се че толкова списвате тук,но пак избягахме от темата...! Thinking
   МОЛЯ ВИ!!! Praynig Praynig PraynigНека помисли малко за нашите съкровища,за техните емоции,свързани с учебният процес!Нашите емоции вече ги написахме...
   МОЛЯ ВИ!!! Praynig Praynig PraynigНека направим така:
   Тази вечер вместо да се ровим в чата,и в нашите далечни спомени,за любими учители...Нека съберем децата си на масата,да се опитаме да поговорим с тях върху тази тема...Нека те разкажат своите спомени,за първата си учителка,за първата си бележка,за срама от първият гаф пред съучениците им...Нека ги попитаме какво им харесва във училището,и какво не,но сериозно,без лигавщини...Какво искат те за себе си да вземат,и какво искат да оставят за другите в училище?!Погледнете дълбоко в душите на вашите деца,но наистина дълбоко,отвъд възприятията на големите и очакванията на нас майките...
   МОЛЯ ВИ!!! Praynig Praynig PraynigУтре или вдруги ден,нека напишем това което те са споделили,това което ние сме открили,и допирните ни точки между нас и децата ни,между нас и нас,може би ще ни покаже истината за нещата.
   МОЛЯ ВИ!!! Praynig Praynig PraynigНека тази вечер ние да помъйлчим!
   А защо не им дадем възможност за изява и тук принас?!Може така по лесно да ги разберем.И хайде да спрем с нападките!И да направим нещо градивно!А че има нужда от промяна,самите ние го доказваме!Нали и ние сме част от този срив! Praynig

# 58
  • Мнения: 3 740
ттотов, не виждам нападки. Виждам различни гледни точки. Съвсем в реда на нещата е всеки да излага своето виждане за проблемите.
Честно казано, не разбирам какво точно искаш. Не се заяждам, наистина не разбирам.

# 59
  • Мнения: 2 784
И аз взех да не разбирам. Последното лирическо отклонение съвсем ме обърка и взе да ми се струва, че всъщност пишат двама. Доста ми се различават постингите като стил. newsm78

Общи условия

Активация на акаунт