отчетна тема за образованието

  • 2 444
  • 39
  •   1
Отговори
# 15
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Червената Шапчица, молиш само за подкрепа, но не желаеш мнения. Защо? newsm78
Аз бих ви подкрепила, но имам някои забележки, но щом пък не желаеш мнения....

# 16
  • Мнения: 1 470
    Здравейте!!!
   
Червената Шапчица, молиш само за подкрепа, но не желаеш мнения. Защо? newsm78
Аз бих ви подкрепила, но имам някои забележки, но щом пък не желаеш мнения....
     Знаеш колко пъти съм пускала на подобни теми,и обикновенно се превръщат в престрелки между учители и родители,между нахакани майки,и такива които се опитват да видят отвъд нещата,и прочие и прочие...От теб съвети бих приела всякакви!Но освен това,тази тема наистина не бе само моя,а е съвкупност от всички проведени разговори от мен до сега,с различни хора.И е като отзвук от празника,който направихме  за многодетните семейства.Там поех ангажимента да покажа и позицията на хората с които говорих тогава.Иначе и аз не съм съгласна с дистанционното обучение...
    Поздрави,за всички които ги вълнуват тези неща!!!
    Всъщност за Лиляна-Аз съм ttotov.

# 17
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
   1.Да се приеме закон който ще позволи зачитането на алтернативните методи на обучение,като дистанционното,или възможностите родителите да преподават в домовете си,това би улеснило много многодетните семейства,семействата със инвалиди,тези които живеят отдалечено и много други. - дистанционно обучение - да, но родителите не са педагози и не могат да предадат всичко необходимо на един ученик.
   2.Опростяването на учебният материал,и съобразяването му с възможностите на средностатистическото дете,спрямо дадената възраст,съгласувано със психолози.С цел по лесно усвояване,и възприемане на материала,до толкова че детето да може само да се справя,и да не става зависимо от помощта на родителя,а в по горните класове и на платени преподаватели. - тук само бих добавила съгласувано и с учители, все пак.
  3.Приемане на закон за цялостна програма на извън класното развитие на децата,субсидирана от държавата,или свързана с  организации,което да позволи лесен достъп на децата до спорта,изкуствата и други видове извънкласни изяви.Като тук трябва да се наблегне на възможността да се правят отстъпки според семейният статут на  семейства,самотни майки,разведени родители,инвалиди и пер.Има предложение да се раздават вал чери до определени суми,които да се използват от децата за тези цели. - в момента се разработват много проекти в тази връзка и съвсем скоро ще има резултати. Така че по този въпрос се работи вече.
   4.Приемане на закон за подбор на учебни програми в отделните училища,като трябва да се позволи на родителите да могат да участват в изборите на същите.Това с цел да се съобразят родителите с възможностите на децата си,както и със материалът свързан със техният бит,култура и религия,а така и да се спрат  практики,при избора на учебници. мисля, че учителят най-добре познава възможностите на учениците си и все пак, би трябвало всички да учат поне до 5 клас едно и също, който не може да се справи - има индивидуални преподаватели, които помагат.
   5.Да се върнат в училищата медицинският персонал,както мед.сестра,така и зъболекаря,и поне два пъти в седмицата да има психолог,или педагог. - в нашето училище само зъболекар нямаме, психолози са педагогическите съветници.

Накрая бих добавила строги санкции и контрол по налагането им, при нарушаване на вътрешния ред, ако искаме всичко това да работи добре.

# 18
  • София
  • Мнения: 8 348
само едно вмъкване, което е малко доста офф
нямам нищо против санкциите за дисциплина и отсъствия насочени към децата, но само ако се въведат такива и спрямо учителите. Защото по-болни от тях няма. Голяма част от учителите на сина ми отсъстват поне веднъж месечно за няколко дни. За сравнение - аз тази година съм боледувала вкъщи 2 дни, а също работя с хора.

# 19
Според мен материала е труден, недостъпен и скучен. Защо в Англия например не знаят къде е България?Защото учат география само на страната си.Защо в Германия учат дробите едва в 9 клас, а нашите деца трябва да ги знаят още в 5 клас?Сигурно в магазина ще си купят 1/15 кашкавал...Учат излишни неща и това е истината.Учебниците са дебели, за да струват повече.Когато аз бях ученичка, след всеки урок имахме упражнения, за да затвърдим материала.Сега няма време за това.Учебниците са огромни и трябва да се преподаде целия материал за 1 учебна.година.Не са виновни учителите за това.Понякога ги разбирам.Колкото и да искат да упражняват децата не става, защото трябва после да препускат и да вземат не взетите уроци по 2 наведнъж.Според мен ако ще се учи география на света тя трябва да се учи в специализирани училища, ако ще се учи висша математика - в математическите гимназии и т.н.

# 20
  • Мнения: X
Видях,че Галче е дала линк към моята тема.Но аз ще копирам един от уроците, който съм преписала от учебника "човекът и обществото" за трети клас.

Първият основен закон-Конституцията на Княжество България,бил приет в старата столица Търново.Начело на държавата стоял княз.Той разделял властта с Народното събрание,правителството и съда.На всички геаждани Конституцията давала равни права:да изповядват вярата си,да изказват без страх мнението си,да се сдружават,да избират народни представители.Никой не можел да бъде осъден без решението на съда.Всички били длъжни да плащат данъци,а родителите-да пращат децата си на у-ще.
На 6 септември 1885г.Южна България се съединила с Княжеството.На 22 септември 1908г.то било обявено за независима държава-Царство.
През 1939-1945 г.по време на най-страшната война през 20.век в света България спасила от смърт своите евреи-преследвани и убивани в много страни.
След допитване до гражданите през 1946г.Б-я е обявена за република.Повече от четири десетилетия редица човешки права са нарушени,но в края на 20 век те са възтановени.Конституцията от 1991г.обяви основните права-мир,свобода,равенство,търпимост-за водещи в обществото.Зачитането на правата на хората осигурява развитието на всеки човек в обществото.
Търновската конституция,приета през 1879г.,осигурявала широки и равни права на гражданите.Свобода,равенство и търпимостта са основа на живота в обществото днес.

Ами да ви кажа честно,много зор видях с него!Как ли не се чудих да му го направя по-разбираем,но не можах.Незнам,може би моето дете да е тъпо,но по темата за третоклсниците,съдя,че и на други деца им е сложно.Много дати,много хронология,много думи трудни за помнене ooooh!


# 21
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
само едно вмъкване, което е малко доста офф
нямам нищо против санкциите за дисциплина и отсъствия насочени към децата, но само ако се въведат такива и спрямо учителите. Защото по-болни от тях няма. Голяма част от учителите на сина ми отсъстват поне веднъж месечно за няколко дни. За сравнение - аз тази година съм боледувала вкъщи 2 дни, а също работя с хора.
А, те санкциите дават по-добри резултати, ако са наложени на родителите.
За болните учители - всеки директор е длъжен да осигури заместник на отсъстващ учител.
В нашето училище учениците почти не карат свободни часове, най-много да се падне последен час и да няма в момента свободен учител да ги поеме.

# 22
  • Мнения: 370
Evana, и аз имах едно любимо изречение от учебника по биология за 6 клас - съжалявам, че не мога да цитирам - но в него общо взето познати ми бяха само съюзите и частиците! Всички други думи бяха термини, които ги нямаше назад в учебника!
Специално от учебниците за 6 клас (от издателствата, по които учеше синът ми - за другите не знам) няма нито един добре написан. Той обаче имаше някаква система и се пребори с училищната система и завърши с пълно 6. От 7 клас май историята най-сетне не е толкова зле, колкото предните години. Но физиката - не е добра. Бълг. и литературата са си в един стил от предните години. (Не го одобрявам) По математика - от курса ни накараха да купим май всички учебници. Тези на Архимед ми допадат. По другите предмети май не съм ги гледала много.
Сегашните 5-класници са вече по новата система, но както дочувам май и тя е от и за професори.

# 23
  • Мнения: 7 821
Е това, че някъде децата не учат нищо, не значи, че и тук трябва да е така! Изобщо дайте да ги направим като американците ... в Латинска Америка се говори на латински - дори според президента им. Точно пък Географията не разбирам с какво ще затрудни някого  newsm78.
Проблем с обикновените дроби имат много хора, още когато аз бях ученичка голяма част от съучениците ми не ги разбираха. Свекър ми е преподавател по висша математика и с него сме говорили на тази тема, според него проблема е, че не се отделя достатъчно време за да ги разберат децата. Но и признава, че дори значителна част от студентите имат проблеми с тях.
Съжалявам, но аз не виждам с какво въпросният урок е толкова сложен  newsm78. Дати се учат по един единствен начин - на изуст. Колкото до сложните думи - не намирам много такива които да не знае 5 годишния ми син. Не искам да бъда груба, но не знам как по-просто може да бъде написан този урок. Или може би изобщо не трябва да се преподава?!? Кога да започнат да изучават История, в гимназията ли?

# 24
  • Мнения: 24 467
В този ред на мисли, Ellypr, няма да забравя, когато преди десетина години за първи път тръгна бума с подаването на имотните данъчни декларации. Аз, като юрисконсулт в едно предприятие си отписах. Та там, повечето знаят, че има таблица с размера на идеалните части съсобственост за всеки от съсобствениците. Пишех ги не с проценти, а именно с обикновени дроби, при които си попълвах както се получават различни знаменатели. Сборът им правеше единица винаги, разбира, се, само дето не ми е работа да правя попълването като решаване на задача за ученици от началната степен.
Първите хора ги бяха върнали от данъчното, защото точно тази таблица не била попълнена както трябва. Ядосах се, грабнах декларациите и отидох сама. Срещнах се с един чичко на средна възраст и го попитах какво толкова не му харесва. Направих една сметка пред него и той като помига на парцали каза, че не можел да смята "тея числа, дето под чертичката пишело различни цифрички" и не можел да провери. Пък чичкото работеше в догавашното данъчно. После, явно не беше мастит самовлюбен манияк, ми каза, че неговият "компютър" вече не работел добре и ме помоли чистосърдечно да пиша съсобствеността в проценти, че до 100 му било по- лесно да смята.
Твърдо не желая да да се опростява учебният материал. В крайна сметка не следва и не е реално всички да са отличници. Като чувам покрай мен всички деца са отличници /по думите на мамите и бабите им/, тогава защо повече в купом викат срещу сложността на преподаваната в училище материя?
Ако учебниците са зле написани, това е друга тема, но да се свеждат нещата до елементарна информация от типа на уроци за по десетина реда с обяснения на лаически език не приемам. Все пак става въпрос за обучение по системна метода, а не за назнайване на разни нещица. Предпочитам синовете ми да познават добре географията на света, да разбират от структура и същност на държавата /защото за мен на тяхната възраст беше трудно да разбера какво е НС, президент, правителство, понеже не сме го учили изобщо, а за общата култура на човека това е необходимо/, хората следва да имат основни понятия от право и икономика, а дроби да се учат в девети клас просто не го разбирам.

Последна редакция: сб, 12 май 2007, 09:39 от Judy

# 25
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Преподавам математика в пети клас. Процентите приеха и научиха по-лесно от обикновените дроби. Обяснявам си го с това, че навсякъде се смята в проценти и на децата им е по-понятно, когато им давам задачи реално свързани с живота им, отколкото да им кажа, че някаква стока примерно, е оскъпена с 1/4, вместо с 25%.

# 26
  • Гърция
  • Мнения: 2 348
Още нямам деца в училищна възраст и не съм в България , но бих искала да споделя с вас какво и кога се учи в Гърция, по повод желанието на някои майки да се опрости материала.
В началното у-ще- гръцки език (граматика, преразкази, разкази, учат наизуст стихчета и т.н.), математика, история, география ( в последния клас на основното образование, наш 6 клас, учат световна география), физико-химия, религия, западен език ( английския до 6клас е на ниво Лоуер) , рисуване, спорт, музика.
В основното у-ще- всички тези предмети ( физика и химия се разделят на отделни предмети)+ биология, антропология (за една година), икономика на дома, философия, психология.
В гимназията- всичко тези предмети, като математиката се разделя на алгебра и геометрия ( пояснявам, че в гимназията учат ЛАГ- първата висша математика), политическа икономия, старогръцки.
Това са предметите, които се изучават в средно-образователното гръцко училище.
Колкото, до някои мнения, които прочетох по-нагоре, да се изучават опростено някои предмети, както в Америка или Англия, нека да не забравяме, че те са с различна образователна система. Учат по-малко в училище, но преди университета имат колеж. Как ще се справят децата учили дроби в 9 клас на 16години, в университета на 19години newsm78.

# 27
  • Мнения: 24 467
Така е, Лили, затова и моят чичко ме помоли да му пиша проценти, а не обикновени дроби, но е смешно, поне за мен, един възрастен човек да не може да се справи с това.
Моят син има определено подчертан афинитет именно към математиката, сега в момента се готвим за втори клас и учим таблицата за умножение. Няма да преувелича ако кажа, че решава спокойно задачите от сборника, който му купих за втори клас, дори задачите със скоби и умножение. Интересно му е и за мен направо е грехота ако някога се наложи на сила да снижаваме нивото, поради упростяване на учебния материал. Не е гений, в никакъв случай, пак казвам, той е едно средно статистическо дете с интереси в една област и по- слабо изразени такива в други и това е нормално. Ненормално е детето да бъде енциклопедист и пълен отличник, особено в по- големите класове. Това е нереално. Не ми се ще да карам децата си да учат по всичко за "шест", но искам и по дисциплините, по които не са толкова добри и не им е толкова интересно също да придобият основни и стабилни познания, независимо от оценката, а не да не знаят езика, който се говори в Латинска Америка, съгласно примера, даден вече.

# 28
  • Мнения: X

Съжалявам, но аз не виждам с какво въпросният урок е толкова сложен  newsm78. Дати се учат по един единствен начин - на изуст. Колкото до сложните думи - не намирам много такива които да не знае 5 годишния ми син. Не искам да бъда груба, но не знам как по-просто може да бъде написан този урок. Или може би изобщо не трябва да се преподава?!? Кога да започнат да изучават История, в гимназията ли?


Oх,извинявам се! Embarassed
Забравих,че нечии деца в този форум могат да четат на 2 год.,а на 5 вече знаят що е конституция и тем подобни "елементарни" думички.
Излизам посрамена от тази тема. Embarassed

# 29
  • Мнения: 7 821
Evana, по никакъв начин не съм искала да те обидя, ако съм го направила, извинявам се!
Прави ми впечатление, обаче, че напоследък доста родители смятат, че ако детето им не се справя с нещо то задължително проблема е в учителя, учебника или образователната система. Когато аз имах проблеми в училище родителите ми винаги смятаха, че не съм се потрудила достатъчно или че просто даден предмет не ми се отдава. И праз ум не им е минавало да хулят някой друг. Така правеха и родителите на съучениците ми. А напоследък все по-често разговаряйки с приятели и познати и четейки теми тук, виждам че все някой друг е виновен, но никога децата  Peace .
Вярно е, че аз не съм се сблъсквала все още пряко със съвременната образователна система в България и много неща не знам как са. Може да сте прави, но щом подемате инициативи за промяна, които ако се осъществят ще засегнат моите деца, а не вашите (защото те вече едва ли ще са ученици) мисля, имам право да изкажа мнение.

Общи условия

Активация на акаунт