отчетна тема за образованието

  • 2 443
  • 39
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 2 567
Ами аз примерно не смятам, че материала е много труден, но смятам, че учебниците не са написани като хората.
В някой класове са наблъскани сума ти работи за учене, а в други се повтарят ли, повтарят старите неща. Може да се поразпределят по-добре нещата. Не е нужно в един клас на децата ученето да им излиза през носа, в другия да се чудят какво да правят и да се отегчават от повтарянето на вече учени неща.

Ей го, сега гледам за 4 клас теста по Човекът и обществото. Ами, че моята може още сега да се справи с него. Явно са си учили пак едни и същи си неща. А сега ги скъсаха от учене на дати и нови и нови термини. А им беше за първа година такъв разказен предмет.
Да бяха разпределили този материал да се учи в двата класа, като все едно и също ще се учи.

Също съм недоволна от грешките, с които са пълни учебниците. И по математика и по ЧО. Не може веднъж да казват, че едно събитие се е случило един кога си и детето да го запомни така, а  в теста на края на раздела да е визирана друга дата.

Иначе нямам против да се учи и не бих търсила вина в никого, ако детето ми не се справя, но като виждам тези недомислици няма как да не ги отбележа.

Със сигурност има начин да се направи ученето на децата ни по лесно и по увлекателно без да се отмахва от материала.
За мене пример на добре поднесен материал е учебника по Човекът и природата.
Пак има доста нова информация и терминология, но така представено, че до сега не съм чула едно дете от трети клас, което да не иска да има този предмет.

# 31
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Не съм за улесняване на програмата, но съм за корегиране на учебниците.   Учебнеци, учебници а помагала три пъти повече. Ами само като ги погледне човек и се ошашква.
Аз съм майка на петокласник, учебника по човекът и природата е ужасен – вътре химия, физика, астрология, биология и т.н., ами учителя се чудя какъв специялист трябва да е. Освен това съм за да се печатат на вестникарска хартия за да са по-леки, ами изкривихме едно поколение с тежките чанти.

Медицински персонал има в нашето училище, но съм против зъболекар да има, защато това е решение на родителя за зъболекаря.

Извънкласните обучения ги има и двете училища на моите деца. Е отпаднаха танците в едното и още нещо, но има достатъчно спортни секции.

# 32
  • Мнения: 1 470

   Здравейте!!!Отново се хванахте за една дума и това е...Думата опростяване,не означава че искаме децата ни да останат прости...Напротив,имахме предвид по лесно усвоим материал,по лесно разбираем,начинът по който ще им бъде поднисен да е заинтригуващ,наистина да ги въвлече в дадената наука,и дори да развиват собствен стил и умения покрай това обучение.Защото това че вашите деца са завършили с пълна шестица,въобще нищо не означава.Някога имах учителка по история,която за назубрен урок,пишеше по милост тройка.Важни са в случаят не само датите,а и самите събития,поводите и причините довели до тях,за да можем сегашните и бъдещи поколения да се поучим от грешките на предците си.И както сами казвате за дробите,защо ли много хора не ги разбират?!И те са завършили някога училище,но нищо не им е останало в главите,защо ли?!Това ли искаме да се случи и на нашите деца?!Не е важно според мен каква оценка носят децата,важното е какво ще им остане за в бъдеще,каква ще е нагласата им към книгата и науката,и към живота въобще...
   За да не смятате че аз съм просто от хленчещите майки,ще ви кажа че моите юначета са пълни отличници,и се справят перфектно и с математиката,Калоян решаваше тези задачи които сега се решават още в предучилищната,и са издържали всички тестове на които са били подлагани с много високи резултати...И аз някога бях най-0силна по математика,и български език-изключвам правописа-пишех темите на целият си клас,и им решавах задачите,никога по нищо не съм оставала на поправки,макар и да не съмв била отличничка,така че НЕ ИЗБИВАМ КОМПЛЕКСИ.Просто гледам реално на нещата.

# 33
  • София
  • Мнения: 8 348
Моето дете е в 6 клас и по изключение тази година се справя добре. Но..... От него се очаква назубряне на материала и преповтарянето му по време на изпитването. Възлагат им по природознание да правят някакви доклади за произволно избрана държава или, последно, животно. Това, което се очаква от тях е да свалят информация от Интернет и да си я прочетат. Няма нужда да я пресъздадат и да добавят още факти, намерени от другаде. Аз моя го карам да прави именно това, но не и учителката.

# 34
  • Мнения: 24 467
На тази възраст /в шести клас/ и аз в основното училище, заедно с всички мои съученици правехме реферати за определена държава. И тогава нямаше Интернет, а изготвянето на този реферат лично на мен ми достави огромно удоволствие- освен че намерих и съставих тескт копирах и поставях картинки, стана цяла папка, която си пазя и до днес. Не виждам какво лошо има в това. А сега е още по- лесно. Само че се чудя, защо при така поставени задачи родителите са тези, които се втурват да се ровичкат в Нета? Виждала съм толкова родители, които го правят, включително и за "деца" в 12-ти клас! Аз на 17 години вече бях студентка и не само, че не са ми подготвяли учебни материали, а съм се справяла и с редица други ангажименти сама.
Мисля, че самите родители усложняват нещата чрез прекомерните си претенции детето да е отличник по всичко и когато детето се натовари, което е нормално в такава ситуация, излиза виновна учебната програма, учителите също, съучениците, държавата и какво ли още не.
Просто е редно вече да узреем, че всеки човек си има насоченост и да се набляга на нея, като останалите учебни дисциплини също да се изучават, но на ниво средно, без да се очаква, че детето ще възприеме всичко за отличен.

# 35
  • София
  • Мнения: 8 348
Лошото е, че не искат от тях творчество и систематизиране на откритата информация. Просто разпечатваш нещо, после го прочиташ и готово.
Аз изобщо не държа детето ми да е отличник, но ако искам да учи в добро училище се налага, нали? Системата ни задължава. С предметите, които са му интересни не се влиза в разните училища.

# 36
  • София
  • Мнения: 4 867
Не мога да се сдържа:

 Защото това че вашите деца са завършили с пълна шестица,въобще нищо не означава.
.....
   За да не смятате че аз съм просто от хленчещите майки,ще ви кажа че моите юначета са пълни отличници,и се справят перфектно и с математиката,Калоян решаваше тези задачи които сега се решават още в предучилищната,и са издържали всички тестове на които са били подлагани с много високи резултати...И аз някога бях най-0силна по математика,и български език-изключвам правописа-пишех темите на целият си клас,и им решавах задачите,никога по нищо не съм оставала на поправки,макар и да не съмв била отличничка,така че НЕ ИЗБИВАМ КОМПЛЕКСИ.Просто гледам реално на нещата.

Против всяко опростяване на материала съм!
А идеята на обикновените дроби се обяснява още в часовете по музика. Нали не смятате този предмет за маловажен?

И ми става страшно като си мисля за домашно обучение в контекста на това, което пише в тази тема.

# 37
  • София
  • Мнения: 8 348
ще ме простите, ама съм ЗА опростяване. Защото ако искам детето ми да разбира всичко, което учи, а не само да го наизустява, трябва доста да обяснявам. И добрия успех на сина ми тази година, се дължи на факта, че отсъства много от училище и му преподаваме вкъщи.

# 38
  • Мнения: 24 467
Да, на децата следва да се даде възможност да се разгърнат. Това става обаче предимно в часовете по изкуствата- литература, изобразително изкуство и т.н. Също така в това отношение е много съществен подходът на конкретния учител. Напр. географията е към точните науки, но аз имам приятни спомени именно поради факта, че са ни поставяни подобни задачи и се ценеше творческото им решение.
Като отворихме дума за "системата" аз намирам за крайно погрешно при кандидатстване в дадено училище да се взема предвид общ успех /именно поради факта, че не е реално от човек да се иска да е отличник по всичко/ или някакъв общ и повърхностно изготвен тест. Системата ни следва може би от определен клас нагоре да е по- малко обща и повече специализирана.Смешно ми е напр. това, че по география в 11 клас дъщерята на моя приятелка оцветява карти /това ми прозвуча първо като виц/, няма смисъ също така да се предъвка една и съща материя по три пъти от началния до последния клас, само че на различно ниво. Така беше и по мое време. Така е и сега. Това е загуба на време, особено за учениците.
Нали вече имаме НАРЕДБА № 11 от 28.03.2005 г. за приемане на ученици в държавни и в общински училища, съгласно която учениците се приемат чрез проверка на възможностите им и/или по документи в училищата. Значи успехът, изкаран в съответния клас не е задължително да влияе при образуването на бала за кандидатстване. Много по- нормално би било да се обърне внимание на проверката на възможностите, която би била различна за различните видове училища.
Ето обаче нещо странно:
" Балът за класиране се образува за:
1. профил "Хуманитарен" - като сбор от: утроената оценка от теста по български език и литература; оценката от теста по математика; оценката по български език и литература от удостоверението за завършен седми клас и оценката по още един балообразуващ учебен предмет;
2. профили "Природоматематически" и "Технологичен" - като сбор от: оценката от теста по български език и литература; утроената оценка от теста по математика; оценката по математика от удостоверението за завършен седми клас и оценката по още един балообразуващ учебен предмет;
3. профил "Чуждоезиков" - като сбор от: удвоената оценка от теста по български език и литература; удвоената оценка от теста по математика; оценките по български език и литература и по математика от удостоверението за завършен седми клас;
4. профили "Изкуства" и "Спорт" и за определени специалности от професии, изискващи способности в областта на изобразителното изкуство, музиката или хореографията - като сбор от: оценката от теста по български език и литература; оценката от теста по математика; удвоената оценка от теста за проверка на способностите и оценките по два балообразуващи учебни предмета;
5. специалностите от професии - като сбор от: оценката от теста по български език и литература; утроената оценка от теста по математика и оценките по два балообразуващи учебни предмета.

Защо едно талантливо по изкуствата дете ще трябва да се старае толкова по математика и БЕЛ? За какво му е на един математик, който ще заляга пет години над математиката и информатиката оценка по БЕЛ?

# 39
  • Мнения: 7 263

А за учебните програми и тяхното опростяване съм направо против! Съжалявам, но това че някой не се справя не значи, че всички трябва да учат по-малко!

Друг е въпроса, че напоследък учебниците са написани лошо, материала е поднесен неразбираемо и доста от учителите са си, меко казано, сбъркали професията. Но не виждам как тези проблеми могат да се решат с подписки.

Просто няма смисъл да повтарям написаното от теб!
За жалост нещата седят точно така и също така за жалост жертва на нескопосаното ни образование стават децата. Родителите косвено - защото пък се налага да се запълват пропуските с частни уроци и школи, но лично аз за образование пари не жаля, по-скоро ще го пусна със стари дънки, отколкото с неразбран материал. Въпрос на приоритет!

Общи условия

Активация на акаунт