Отговори
# 120
  • София
  • Мнения: 62 595
Джуди,

разбирам какво имаш предвид. Психичните заболявания са страшно много. Ако погледнеш само списъците на болестите ще видиш, че има поне 10 вида шизофрения и не зная още колко вида психични заболявания с всякаква тежест. Има си експертизи, има си ТЕЛК, на който се явяват И децата с увреждания, за да се определи не само пенсията и добавките, а и дали да ходят на градина или училище. От едната страна са лекарите, от другата сме ние. Разбира се, че не всички деца са за масова детска градина. Теб те притесняват психичните проблеми и заболявания на някои деца. И мен биха ме притеснили и то много. Както ти каза, не можем да слагаме всички в кюпа, а трябва да има разграничения. Съмнявам се дали има в темата някой със здрав разум, който да отрече, че има случаи, при които някои деца не трябва да са в масово детско заведение. Просто си има специалисти, на които това им е работата - да преценят за всяко дете кое е подходящо. И ние, родителите имаме право да възразим или не.

# 121
  • София
  • Мнения: 9 890
Просто си има специалисти, на които това им е работата - да преценят за всяко дете кое е подходящо.
Права си,има специалисти.Предполагам сте запознати,но да уточня.Децата с увреждания преминават през комисия към РИО.Тази комисия се състои от много специалисти-при нас бяха логопеди,психолог,сурдопедагог,педагог..вече и аз не помня.Комисията разговаря с родителите,наблюдава детето,запознава се с мед.документи.Поне при нас продължи около час.След това се пише заключение-детето може ли да посещава масова градина,не може ли.Уточнявам,че комисията има чисто препоръчителна роля-инспекторката на нас ни обясни,че дори да заключат,че детето не е подходящо за масова градина,това не ни задължава да се съобразим с тях.

# 122
  • Анкх-Морпорк
  • Мнения: 3 476
интересни неща ми правят впечатление.
Когато във форума се случи нещо с някое детенце, всички хорово припяват "Ние сме с теб, ти си супер майка, детето ще се оправи, ние се молим за него!"
А когато стане дума за дете с увреждане да наруши "красивия" подреден свят - и край - да си ходи в помощното, децата ще му се подиграват и тн...
А това е било същото дете, за което - явно лицемерно - са се молили някои.

Кои деца ще му се подиграват?
Нали това са вашите, с любов отгледани и възпитани деца?

Децата не се подиграват. Възрастните спират интеграцията.
Това нямало, онова нямало. Главното е, че желание няма.
Децата с увреждане не ядат хора. Те са просто деца, играят, смеят се.
Кой знае защо всички смятат, че умственото изоставане е свързано с агресия, а забравят за уж нормалните деца, които се бият, тормозят малките, или пълнят новините - един извадил нож, момичета хладнокръвно убили съученичка...

И пак питам - а ако специалистите казват - да ходи на масова градина - а конкретните директори и учителки отказват?
А АКО БЕШЕ ВАШЕТО ДЕТЕ?

И конкретно - crazy chick, ако имаш дете с увреждане, в Могилино ли ще го пратиш?

# 123
  • София
  • Мнения: 62 595
Просто си има специалисти, на които това им е работата - да преценят за всяко дете кое е подходящо.
Права си,има специалисти.Предполагам сте запознати,но да уточня.Децата с увреждания преминават през комисия към РИО.Тази комисия се състои от много специалисти-при нас бяха логопеди,психолог,сурдопедагог,педагог..вече и аз не помня.Комисията разговаря с родителите,наблюдава детето,запознава се с мед.документи.Поне при нас продължи около час.След това се пише заключение-детето може ли да посещава масова градина,не може ли.Уточнявам,че комисията има чисто препоръчителна роля-инспекторката на нас ни обясни,че дори да заключат,че детето не е подходящо за масова градина,това не ни задължава да се съобразим с тях.


Само да попитам нещо, че не го зная. Ако директорите на градините поискат този документ, вие трябва ли да го дадете? Ако комисията е заключила, че детето е "годно" за масово обучение е добре, но ако е написала, че не е за градина, тогава на родителската съвест ли лежи решението да настоява или не за масово заведение?

# 124
  • Мнения: 1 044
Не винаги са наясно и не винаги контролът е така съвъшен, както ни се иска. Минахме през това миналата година. Мерси. Не желая да разчитам само на преценката на родителите на болното дете.
Затова нека си има изградена система и специалисти, които да дават професионални мнения кои деца могат да се "интегрират" и къде.
Ами, точно така е специалистите решават, дали е добре детето  да бъде сред други деца, едва ли има родители, които сами могат да преценят, дали детето им ще се справи в масовата градинка. Целта на интеграцията е един ден децата да се справят сами с живота, а не държани 20 години в къщи (скрити), да излязат сред обществото и да не знаят как да се държат. Относно "калъпирането" на "хората с увреждане" - как трябва да ги наричаме? Защото и аз имам "дете с увреждане", не можах да разбера, какво точно имаш предвид.
Хора, не сте ли чели книга та "Воля", където момче без ръце рисува и се занимава с финна керемика? Не сте ли чували онзи случей, реален при това, на човек, поразен от парализа и още сума ти и болести, как се грижи сам за себе си, придвижва се на ръце, рисува с уста и пише страхотни книги и статии. Просто ми убягва името му сега, но ще се сетя и ще го напиша. Страхотен писател, който има воля за живот и желание да живее нормално, да се развива и реализира. Вие в момента влизате  в ролята на Господ или поне в ролята на Спартанците-ти ставаш, ти не. Ти имаш право на нормален живот, ти-не. Откъде знаете, че този човек, без ръце не може да рисува, този, сакатия няма да може да стане и да тръгне да тича след време, слепия да прогледне? Че те и специалистите не знаят. Какво да правим тогава? Ами да вземем да ги затворим тези хора някъде, да са накуп, да не ни пречат на нас, здравите, пък ако сами си помогнат, тогава ще видим.
Развитото общество си личи по това, как се отнася към хората в неравностойно положение. Ние определено не сме развито общество.

# 125
  • Мнения: 24 467
Да, Радостина, само дето родителите на такива деца пък настояват въпреки всичко детето им да бъде възприемано на всяка цена като такова, все едно, че не е налице заболяване, а това не може да се иска от нас. В нашия случай- психиатърът дори не беше дал каквото и да било заключение. Питали сме- имало диагноза, имало лечение, а след това майката и бабата искали еди какво си, та детето било записано в училище, но в друг клас. Съответната класна, жена с опит, поразпитала за подробности и детето било "пренасочено" към нашия клас, понеже имало "много момченца", та да има още едно "момиченце".  Confused Само дето целия първи клас имахме всички доста и редовни проблеми. Майката се появи на една от организираните по този повод срещи с нагласата да се кара на нас.
А иначе решенията на ТЕЛК са задължителни за изпълнение. Само дето не всеки ходи да го освидетелстват, а при децата не се пише на всяко "годно/ негодно" за "редонво" училище, освен ако родителите не пожелаят детето да бъде пренасочено изрично в специално такова.

Меденка, моля те за сетен път, не смесвай физиологичните дефекти с психическите заболявания. Първите мисля отдавна обособихме отделно и никой не е писал, че е против хора с такива да посещават всякакви обществени мероприятия и заведения, стига да има условия за това. Повечето от написаните от теб неща са излишни именно заради това. Не търси спорове там, където ги няма излишно.

# 126
  • Анкх-Морпорк
  • Мнения: 3 476
Меденка,   202uu

# 127
  • София
  • Мнения: 9 890
Само да попитам нещо, че не го зная. Ако директорите на градините поискат този документ, вие трябва ли да го дадете? Ако комисията е заключила, че детето е "годно" за масово обучение е добре, но ако е написала, че не е за градина, тогава на родителската съвест ли лежи решението да настоява или не за масово заведение?
Радостина,ако трябва да съм честна,не зная каква е процедурата,ако комисията реши,че детето не може да посещава масова градина.Аз документа го представих на директорката на градината буквално на следващия ден.Но ми нправиха впечатление думите на инспекторката,че тяхното решение е препоръчително.Съответно комисията реши какви точно специалисти ще се отпуснат от Ресурсния център за градината,за да може с детето ми да се работи.Градинатаобаче,в лицето на директорката и учителите,са длъжни да се съобразят с решението на комисията.Тоест в решението пише,че на детето му се полага ресурсен учител и психолог,такива започват да посещават в градината,прави се индивидуална програма за детето-кой,кога,къде да работи с него..
 Judy ,децата с психични проблеми /някои от тях/,също могат да посещават масови учебни заведения. Peace

# 128
  • Мнения: 423
 Чета и не вярвам  на очите си ,въжможно ли енаистина да има толкова много елементи които да си мислят, че са застраховини утрешния ден , че няма да имат различно дете или внуче, о о о не не може да ми се случи, а ако не дай Боже ми се случи ще го скрия в дън гори тилилейски щото там ще му бъде добре и там е неговата среда за развитие и переспектива
Е дано тези от вас които привидно са уж за интеграцията, а всъщнос са едни лицемерки успеят да живеят в мир със себе си,
Вероятно искате да живеете в свят където всички хора са съвършенни, красиви и ужасно интелигентни , но дори и Спилбърг няма толкова нереална и болна фантазия
И след светлинни години няма да израснем духовно докато не започнем да се поставяме на мястото но човека до нас

# 129
  • София / Пловдив
  • Мнения: 8 119
....

И пак питам - а ако специалистите казват - да ходи на масова градина - а конкретните директори и учителки отказват?
А АКО БЕШЕ ВАШЕТО ДЕТЕ?

И конкретно - crazy chick, ако имаш дете с увреждане, в Могилино ли ще го пратиш?

Това е проблемът - повече хора не могат да осъзнаят за какво става дума  Confused

И това ще е така, докато не се промени мисленето тип "Това на мен не може да ми се случи!"...

Вече си мисля, че е излишно да пишем и отговаряме на подобен тип постинги.

# 130
  • Анкх-Морпорк
  • Мнения: 3 476
А иначе решенията на ТЕЛК са задължителни за изпълнение. Само дето не всеки ходи да го освидетелстват, а при децата не се пише на всяко "годно/ негодно" за "редонво" училище, освен ако родителите не пожелаят детето да бъде пренасочено изрично в специално такова.

Решенията на ТЕЛК са свързани със социалните помощи - много хора не се явяват на ТЕЛК, защото нямат нужда от социална помощ, така са преценили.

Странно ми е какви толкова проблеми може да направи едно дете в първи клас, като имам предвид, че и аз съм имала съученик с умствено изоставане. Да се обажда в час? Много деца го правят. Да се разхожда в час? Също се случва.

А ако беше твоето дете, как щеше да постъпиш?

# 131
  • Мнения: 1 044
Меденка, моля те за сетен път, не смесвай физиологичните дефекти с психическите заболявания. Първите мисля отдавна обособихме отделно и никой не е писал, че е против хора с такива да посещават всякакви обществени мероприятия и заведения, стига да има условия за това. Повечето от написаните от теб неща са излишни именно заради това. Не търси спорове там, където ги няма излишно.
Аз исках единствено с тези примери да кажа, че тези хора са били отписани като негодни, може би не от ТЕЛК, но от достатъчно други медицински специалисти.  И това се отнася и за децата с психични заболявания със същата сила. Ако тези деца се лекуват както трябва, едва ли ще имат другите  проблеми с тях.  
И след като в училището учат само здрави психически деца, не съм забелязала да има особен ефект по отношение на сигурността там. С тези зачестили случеи на насилие. Май здравите са по-опасни

# 132
  • София
  • Мнения: 9 890
Това за ТЕЛК-а съм го пропуснала. Judy ,имаш ли идея как се минава на такава комисия.Точно една минута сме седяли вътре с детето,надали точно пък на ТЕЛК-а някой може да определи за какво училище/градина е детето ми.Освен това много хора си мислят,че щом в ТЕЛК-а пише,че детето има едиколко си процента с придружител,то това означава,че задължително детето се придружава от някого.Така се опитаха да ми набият в главата и в нашата градина.Няма такова нещо,просто това значи,че детето има право на придружител,а не че майката или който и да е,са задължени да стоят с него в градината. Peace

# 133
  • Мнения: 24 467
Валенцето, писали сме именно за различията при видовете и формите на психически заболявания и поне аз не съм ги обобщила, тъй като това е невъзможно. Разбира се, че "някои от тях" "могат", кой твърди обратното?
И никъде не видях някой да е мислил, че е застрахован и т.н. Карайте по същество.
"Не търсете спорове там, където ги няма."

За нечетящите- писала съм отговор на въпроса "Ако беше моето дете...", какво може да направи дете в І клас и т.н., просто почетете. Повърхностният прочит и повърхностните отговори освен спорове без резултат не пораждат нищо друго. Обаждането в час го правят и не- болните деца. За друго става въпрос.

Не само "имам идея" какво е ТЕЛК, редовно работя с техни актове, често подлежат и на обжалване такива, а при постъпване на работа редовно се носят от болни хора, които приемаме, като следим предписанията. ТЕЛК-ът също беше обсъден в друга насока, не бе повдигнат от мен, писах обаче, че обикновено там не се отбелязва дали детето може да посещава "масови" училища и ДГ, по- точно не съм виждала още такова решение на комисията.  Confused Въобще този въпрос не е обсъждан при явяването на такава комисия.

# 134
  • София
  • Мнения: 62 595
ОК. Идеята ми беше, че има начини, по които да се разбере какво може да се направи за децата с увреждания.

Общи условия

Активация на акаунт