награди и наказания в детската градина

  • 7 838
  • 95
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 1 168
... госпожата му взела наградата, защото докато чакал да дойде баща му, пишнал малко на гащите и не й казал Rolling Eyes. Това за мен не е много правилен подход, но понеже малкия не беше много впечатлен, смятам да не го правя на проблем, засега.
Разбира се, това само ще обърка детето, пък и не вярвам да го е направил нарочно. Rolling Eyes

# 31
  • Мнения: 3 506
Големия ми син имаше любима госпожа в градината, която поддържаше много приятелски отношения с децата. Говореха си на "ти", не изискваше кой знае каква дисциплина, в смисъл постигаше ред в групата с игри и забавления. Всичко това беше супер и децата я обожаваха, НО в началото на първи клас имах проблеми с детето и новата му учителка. Той си приказваше в клас, прекъсваше учителката, намесва се когато говорят изпитват други деца и т.н. И ни беше доста нанагорно, защото детето не беше научено на ред и дисциплина, а те се изискват в училищата. Та тънка е границата.

Мен ако питаш, всички трябва да са такива и едва около 2-3-ти клас, лека-полека, да се променят нещата, ама... друга тема  Wink Във всички случаи мисля, че една година при децата е от голямо значение и аз лично не одобрявам такива наказания за 'слушане / неслушане' в час в ПРЕДучилищна възраст.

# 32
  • Разпиляна във въображението
  • Мнения: 24 814
Получавали сме две награди - за добро поведение и за участие в заниманията - картонче с печат зайче Wink

# 33
  • Мнения: 1 849
А аз си мисля, че трябва да има наказания. Във сегашната градина на дъщеря ми (и сина беше там) ги наказват ако умишлено нарушават дисциплината, проявяват бунт или нараняват друг. Наказанията са от стоене на отделен стол до стоене на дивана в приемната или отиване при малките дечица. Сина ми го наказваха ако удряше децата или като отидеха в парка, че се катереше по една опасна катерушка и после всички хлапета след него... Поощрението е за тези които са били послушни, гримират ги като животинчета. Много се кефят децата, после аз да му мисля как да уговарям щерката да се чистим Wink
Смятам, че трябва да има дисциплина когато се преподават уроците, защото децата точно в тази възраст ако не дочуят нещо после си го измислят. Лично аз си пращам децата в градина, за да учат нови неща не само да бръмчат с камионите и да приспиват кукли, ако е това ще им взема някоя бабка да дреме на дивана и проконтролирва ситуацията от време на време и няма да плащам толкова пари за градини...
Мария, не всички деца са еднакви и ако едно може да запомни във вид на игра, друго трудно би се концертирало (като моя син),още повече ако едно се смее, друго става... За това предполагам учителите се стремят да може всяко да намери своя начин, но мисля, че за това е важна дисциплината.
Синът ми имаше сериозни проблеми с адаптацията към училищната среда, макар в градината да не им позволяват големи своеволия. Аз съм за наказанията за слушане и не слушане в предучилищна, защото точно това е момента когато детето трябва да разбере, че света не е само игра и е необходимо да се държи малко по-отговорно.

# 34
  • Мнения: 3 506
OK, Migito, няма проблем. Явно не си само ти "за", иначе досега системата щеше да се е променила...

Впрочем, аз лично пращам моите деца в градината основно, за да се социализират. Да се научат на онези умения за общуване, отстояване на мнението (но и зачитане на чуждото), работа в екип (и забавления в екип), споделяне, умение да губят (както и да побеждават), да са горди от това, което могат (а не нещастни от това, което не могат), да знаят, че са личности, че се развиват със собствен темп на развитие и не е краят на света (нито пък са лоши деца), защото останалите могат да четат например, пък те още не са се научили; че всеки има своите силни страни - един е добър в едно, друг - в друго.
Ако е въпросът да научат буквите, цифрите, някое стихотверение или защо птичките отлитат на юг - точно на това мога да ги науча и вкъщи, или да им взема някоя бабка да ги научи (със сигурност при това ще е по-успешно и без да ги отегчавам или да им създавам негативни емоции).
Другото обаче ще ми е трудно, а именно то е в основата на това да как ще се чувстват в бъдеще. Математика могат да научат и на 30, както и чужд език (стига, разбира се, някой да не им е създал отвращение към ученето - имам близък познат, който има условен рефлекс - в момента, в който хване учебник, заспива). А и как ли ще се чустват, ако на 30 тепърва трябва да си доказват, че не са лоши/изоставащи, щото някой така им е внушил, или пък тепърва трябва да усвояват междуличностни умения, щото в детската не е имало време за това покрай 'важните' уроци...

Мога много още да отговоря, но пуснах темата основно с проучвателна цел. Предпочитам повече хора да изкажат мнение, а не няколко човека да седим и да си разменяме реплики и да се убеждаваме в неща, в които едва ли точно в тази тема ще се убедим...

# 35
  • Мнения: 1 849
Мария, казаното от мен не отхвърля твоите виждания за нещата. Нказанията не трябва да вменяват комплеси!
 Hug  bouquet

# 36
  • Мнения: 6 039
в нашата група няма никакви награди или наказания. От темата разбирам за такава практика.
Не искам да има. ТОва е изкуствено въвеждане на критерии и борба за слава сред децата на крехка възраст. Нека си живее още дълго с мисълта, че всички са равни и са едно голямо семейство.

# 37
  • Sofia
  • Мнения: 8 221
Награди е получавала- изрязани картинки, похвали, на тетрадката нарисувано усмихнато човече и др.
Наказват ги като седят на столчетата. Миналата година много често ми се оплакваше, че стоят наказани цялата група на столовете #Cussing out. Тази година не се е оплаквала да  ги карат да стоят на столовете без да мърдат всички заедно. А непослушните деца ги наказват като ги отделят от групата да стоят сами за определено време.
По принцип одобрявам и наказанията и наградите. По този начин децата възприемат доброто и лошото най добре, но съм против честите групови наказания. За тях ме навява мисълта, че госпожата или не може да овладее децата или не и се занимава с тях и това е лесен начин да има малко тишина и спокойствие.

# 38
  • София
  • Мнения: 6 999
... света не е само игра и е необходимо да се държи малко по-отговорно.

Хващам се за тази реплика, за да се включа в спора ви с Maria.St. Аз пращам детето си в градината, за да научава нови неща, не само за да се социализира, НО... смятам, че ако в цял свят може да се учи на игра - крайно време е и в БГ училището/градината да го научат.

Има два начина да се учи - като се опознава света и учащия се е ЗАИНТРИГУВАН от новите неща или като на учащия се всичко се поднася като готови факти и събития, които следва да се наизустят и след това възпроизведат.

За каква отговорност говорим тук?  newsm78 Ако аз мога да възприемам изключително отговорната си работа като игра и забавления /и поради това да си я обичам/, как така учещата буквите дъщеря ми, следва да го възприема като 'отговорност'. Буквите са забавление, те са начин да опознаеш света, същото е и с цифрите и с писането и с всичко...

Малко ми е объркана мисълта, но съм сигурна всеки ще се съгласи, че се учи по-лесно ако ти е забавно, а не ако ти е 'отговорно и сериозно'.

# 39
  • Мнения: 1 404
Извинявам се за негативизма... не харесвам българската образователна система и колкото повече време минава, толкова повече й се дразня.


Да започна с тоя цитат на Иса...
Награждават за изядена попара,бързо ядене на масата,за слушане по време на занятия.
Наказват на столче за агресия(това го одобрявам,защото в условията,в които работят,  нямат много голям избор)
За добро поведение се смята да не плачеш сутрин,да не бягаш,да не викаш,да не говориш глупости(каквото и да значи това).
И една случка от тая вечер-децата чакат учителката си по балет,танцуват и пеят на сцената,гонят се...две момиченца отидоха до пианото и изсвириха няколко акорда.Учителката дойде и те я посрещнаха ентусиазирано-"Госпожо,ние свирихме на пианото!!!".Отговор-"Чух,ама това не е свирене,това е грацане."

# 40
  • Мнения: 17 407
Да, одобрявам. Наказанията са- освен на столче, лишение от игра навън/цялата група/, или ги пращат при малките. Не одобрявам постоянното мрънкане за реда в градините, както и колко са некадърни учителките. Ми, направете нещо, де.

# 41
  • Мнения: 3 506
Има два начина да се учи - като се опознава света и учащия се е ЗАИНТРИГУВАН от новите неща или като на учащия се всичко се поднася като готови факти и събития, които следва да се наизустят и след това възпроизведат.

О, на такова учене и аз бих се радвала. Не случайно ми се искаше МАЙКА да разкаже малко повече относно това какво наказват и какво поощряват при тях (май тя е единствената майка извън Бг, която се е включила). При сегашната система обаче наистина ми се иска да имат по-малко уроци...

Дренка, доколкото ни е по силите, правим нещо. Най-често поединично. Още не е узряло времето за промяна за съжаление, което се вижда и от темата. Впрочем аз мрънкане не видях в тази тема - всеки писа какво одобрява и какво не.

# 42
  • Мнения: 1 404
или ги пращат при малките.
Ти как тълкуваш това наказание Thinking
А ние не мрънкаме-споделяме.

# 43
  • София
  • Мнения: 1 062
Награждават: за добре нарисувана картина по задание, за добре построен замък, примерно, за такива работи.
Наказват на столче до госпожата - за агресия, за обида към друго дете, за обида към госпожата (едно момиченце на 3! години я беше нарекло "кучка").

Одобрявам и двете неща. Обикновено награди има за всички, рядко има някой без награда. Ако едната госпожа не е дала, то другата е дала и така.  Има дни, в които ги оставят да дивеят колкото искат, за релакс, има дни в които се изисква дисциплина.
Така, мисля, е и в обществото - липсата на обществена дисциплина се наказва. Друг е въпроса дали наистина става така.

# 44
  • Мнения: 3 506
Що е то обществена дисциплина? Липса на агесия, обиди и т.н.? Ако е това, да, съгласна съм. Не мисля, че наказанията са най-добрият начин да се постигне, но ОК, мога да приема, че при съотношение учители / деца 1:30, няма много варианти.
НО
Какво значи има дни, в които ги оставят да дивеят, има дни, в които се изисква дисциплина. Децата са деца именно, за да дивеят. Изискванията към дисциплината трябва да съобразени с възрастта им, с начина им да опознават света. За мене е повече от очевидно, че ако изискваш от децата половин ден да си седят по столчетата и да слушат урок, дисциплина няма как да има. Или поне не без създаване на отношения на подчинение (страх) / подмазване, които пък си имат своите последствия.

Общи условия

Активация на акаунт